44-vuotiaan naisen elämä: Parhaat vinkit tähän ikään?
Täytän pian 44v ja huomaan, että ensimmäistä kertaa elämässä tunnen tällaista kokonaisvaltaista tyhjyyden, alakulon, lievän masennuksen ja ”luovuttamisen” tunnetta.
Jotenkin sellainen positiivisuus ja usko tulevaisuuteen on häipynyt. Huomaa, ettei enää osaa odottaa elämältä mitään, ei ole niin luova, eikä oikein jaksa mitään tai kiinnosta mikään.
Ulkonäössä muutokset, nuorekkuuden katoaminen, kuvissa ei näytä enää niin hyvältä, jokin hehku on hävinnyt, kasvot alkavat ”roikkua” ym. Masentavaa ja itsetunto alhaalla, vaikka en niin pinnallinen olekaan. Tietoisuus siitä, ettei enää ole niin ”vetävä”, kuin ennen ja alkaa tunteekin itsensä väsähtäneeksi.
Vielä vuosi, pari sitten olin oikeasti ihan hyvännäköinen ja ikäistäni nuoremman näköinen. Nyt tuntuu, ettei siitä ole mitään jäljellä. Kuin vanhentuminen olisi tullut yhtäkkiä ”yhden yön aikana”.
Miten teidän muiden samanikäisten naisten fiilikset? Ja miten pidätte itseänne ja ulkonäköänne kunnossa? Parhaat konstit?
Kommentit (31)
Keskittymällä muuhun. Tai luontoilot. Ja terveys on tärkeä myös siltä osin, mitä on jäljellä kaikilla. Ihailla voi kaukaakin ihmisiä, jos ei suhdetta ole. Mietiskellä asioita.
Ala hakemaan vikoja miehestä ja syyllistämään häntä kaikesta. Tee sen ukon elämästä maanpäällinen helvetti. Niin ne muutkin ikäisesi tekevät kun oma vanheneminen vituttaa ja olo tuntuu tyhjältä.
Eipä tuossa kohtaa ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa ryyppäämään.
Hmm. Mun elämä on parempaa kuin nuorena. Enää en koe tarvetta miellyttää vieraita ihmisiä. Aloitin juuri tavoitteellisemmat sivutoimiset opinnot ja tähtään kandiin.
Ulkonäkö ei ole itselleni merkityksellinen asia. Leikkautan tukan ja piristän itseäni geelikynsillä. Rypyt on ihan tervetulleita, kertovat vaan siitä että olen saanut elää jo aika hyvän aikaa.
N44
Lihaskuntotreeni, kollageenilisä ja kasvojooga.
Silikonitissit, rasvaimu, botoksia pärstään ja swingereiden tapahtumaan ottamaan tautisia kulleja oikein kunnolla. Sitten somepostauksia oman itsen löytämisestä ja voimaantumisesta.
Kun kaikki vituttaa, älä pura sitä puolisoon ja työkavereihin. Hae hormonikorvaus.
Älä odota motivaatiota vaan ala kokeilemaan kaikenlaisia erilaisia uusia juttuja ennakkoluulotta. Joku niistä alkaa sitten ennen pitkää innostamaan enemmänkin. Samaten jos tuo ulkonäkö vaivaa niin sitten alat tekemään hommia sen eteen, terveellinen ruokavalio, liikuntaa, aika kosmetologille jne.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuossa kohtaa ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa ryyppäämään.
Tuossahan on vaikka mitä muita vaihtoehtoja, ryyppäämisen sijaan voi ottaa tavoitteekseen vaikkapa maratonin juoksun.
En tiedä, miten lohduttaisin olematta turhan suora. Tuon ikäisenä itsekin huomasin muutokset ulkonäössä, voin sanoa että sinunikäisesi minä allekirjoittaisi tuosta tekstistä kaiken.
Vanheneminen on väistämätöntä meille kaikille. Kirjoitat avoimesti ja rehellisesti, mielestäni se kertoo hyvin siitä, että tulet löytämään oman ratkaisusi. Ja että kestät sen. Vanhenemisen.
Nyt on haaste sitten tämännäköinen. Miten voit olla onnellinen ilman nuoruutta ja kauneutta? Miten voit pysyä kepeän kevyenä ja nauravaisena ilman miesten huomiota, flirttiä - tai sitä mikä juuri sinulle on ollut nuoruuden kauneutesi tuoma patteri? Itse tykkäsin seksistä ja miesten huomiosta, ja se loppui tuon ikäisenä.
Yksin olen ollut siitä lähtien, mutta toteuttanut paljon omia unelmiani. Sellaisia, mitkä olisivat voineet jäädä kokonaan toteuttamatta, jos olisin jatkanut parisuhteessa.
Voimia ja halaus
N56
Et ole mukamas pinnallinen, mutta aika lailla valitit ulkonäöstäsi.
Aiemmalla kommentoijalla oli kyllä hyvä pointti: meidän iässä mielialan poikkeuksellinen lasku voi hyvinkin olla esivaihdevuosia.
N44
Mammaantumisen käsikirja:
- Kouvolatukka, Marimekkohame ja 50kg ylipainoa
- Perusvittuuntunut ilme ja luonne, mitä myös levittää ympäristöönsä
- Yksiö Vantaalta tai muualta junttilasta, kolme kissaa ja voimakas miesviha
- Alkoa kymmenen annosta viikossa ja tupakkaa väh. kolme rasiaa
- Vihan ja pahan olon levittämistä väh. 10 tuntia päivässä palstalla
Näitä ohjeita seuraamalla siirryt elämässäsi uuteen vaiheeseen huomaamatta, ja saat mukavaa ja kehittävää tekemistä keski-ikään ja eläkkeelle. Kaikki kohdat täytettyisi saat palstan suurimman kunnian, suurmamman arvonimen.
Estrogeenia. Vaihda mies tai potki se mäkeen. Nämä nuorten naisten valitusvirret kuulostaa pahasti Pasin saduilta. 0/5
Salikortti ja saliohjelma. Sisäpyöräilyä tms lisäksi. Rutiini. Mieli seuraa kehoa. Kun muutat rutiinisi elämäsi muuttuu.
Tuollaiset h*orat lähettäisin leirille.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Silikonitissit, rasvaimu, botoksia pärstään ja swingereiden tapahtumaan ottamaan tautisia kulleja oikein kunnolla. Sitten somepostauksia oman itsen löytämisestä ja voimaantumisesta.
Kauhea sentään. :D
Kuin minun näppikseltä!