Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko miehesi mattopyykillä? Tai muussa "akkojen hommassa" mukana?

Vierailija
27.07.2015 |

Itse en sattuneesta syystä nyt päässyt mattojen pesuun, (en voinut osallistua) joten paskaiset matot on edelleen kasassa eteisen nurkassa :(

Mies ei tee mitään "akkojen hommaa". Ottaa päähän!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki mökillä ruokaa ja mä kaadoin sillä aikaa käsisahalla parikymmentä parimetristä kuusenalkua.

Vierailija
2/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä menen miehen mukaan mattopyykille :) Niin kiireistä meillä ei ole koko kesän ajan, ettei ehtisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee matot painepesurilla.

Vierailija
4/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkojen hommia??? Hmm, sanavalintasi kertonee olennaisen.

Meidän matot kylpyhuonemattoja lukuunottamatta kävivät toukokuun lopussa pesulassa. Seuraavan kerran jouluksi. Suosittelen Sullekin tai ukollesi, jos hän sitten Miehenä maksaa (perinteinen jako ).

Vierailija
5/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:58"]Niin systemaattiset tilat mitä pelkästään olen nähnyt.
[/quote]Onko tässä joku autokorjaus, vai mitä ihmettä tämä tarkoittaa?

Vierailija
6/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin matot pesee mies, tosin tänä kesänä on ollut niin huonot kuivausilmat, että on pesty vain kaksi mattoa. Muita kotitöitä hän tekee vain satunnaisesti, mutta hän ymmärtää vastuunsa niistäkin. Aiemmin hän maksoi viikkosiivoojan, nykyään hän maksaa suoraan minulle siivouksesta. Työnjaossamme ruoanlaitto ja pyykinpesu ovat minun töitäni, joten niistä hän ei maksa.

Vierailija
7/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meillä aina pessyt matot, matonpesupaikka satamassa meidän lähellä ja ihan perinteisellä tyylillä.

Vierailija
8/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsu niitä akkojen töiksi (mitään suhdetta ei olisi edes tullut välillemme jos kutsuisi), mutta eipä kyllä silti niihin osallistu. Jos se olisi sinkku ja matto olisi likainen, se ei varmaan edes tulisi ajatelleeksi että maton voi pestä, ostaisi uuden vain.

Vierailija
9/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta maar, tissiä, persettä matonpesupaikalla runsaasti katseltavissa.

Vierailija
10/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläpäin mattojen pesu miesten hommaa, mies kävi pojan (4 v) kanssa mattolaiturilla pesemässä juuri matot.

Vierailija
11/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä mattoja ei kumpikaan ole menossa pesemään, niin miksi ne on eteisessä kasassa?

Kuka niihin paskoi?

Vierailija
12/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään ole työjakoja sukupuolten mukaan, se tekee joka tykkää/ jaksaa ja muuten tsempataan vaikka yhdessä. Esim. eilen laitoin kaikkiin huoneisiin lamput kattoon, osaan jouduin laittamaan uudet kannat yms. sekä korjasin tiputtavan hanan, mies pesi pari koneellista pyykkiä ja kävi kaupassa (huom. ilman mitään mun laatimaa listaa, kysy kyllä multakin mitä kaikkea tarvittais), minä laitoin ruuat ja meidän teinipojat tiskas. Tänään olen laitellut puutarhaa ja tutkiskellut meidän auton myyntiin liittyviä juttuja sekä maksanut laskuja, mies on lasten kanssa kaupungilla etsimässä synttärilahjaa mun äidille, aamulla pesi vessat...

Ja meillä kotona vain räsymattoja, jotka voidaan pestä onneksi koneessa! Ikkunoita ei olla kumpikaan vielä jaksettu pestä.

Olisi todella omituista seurustella miehen kanssa, joka edes puhuisi mistään 'akkojen hommista'. Enpä ole kuullut sellaista edes isäni, enkä edes ukkini suusta (isoäitini ajoi autoa ja isoisäni kokkasi...).

Vierailija
13/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtee mukaan. Yleensä hoitaa mattojen huuhtelun ja mankeloinnit. Minä harjaan matot.

Vierailija
14/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kaikkea samaa kun mäkin, mun mutsi pesee kyllä meijän matot <3

Vierailija
15/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on varsinaine ämmä eli sopisi oikein hyvin siihen maton pesuun.

Märkien mattojen nostelu on raskasta ja jopa 70 v. isäni kävi mattojen pesussa nurinoitta mukana tai pesi kokonaan itse.

Vierailija
16/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joka vuosi pesee mattoja. Ja joka viikko imuroi. Hoitaa aina ruokaostokset ja tiskikoneen täytöt ja tyhjennykset. Samoin lasten aamupalat ja kylvetykset.

Kotityöt meillä menee varmaan aika tasan, koska minä yleensä laitan ruuan ja hoidan pyykkipuolen ja osallistun tietysti siivoukseen.

Vierailija
17/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin seksikästä katseltavaa, kun mies tekee ihan mitä tahansa hommia, vaikka niitä "akkojen"!

Vierailija
18/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet kaikista akkojen hommista tehnyt aina.Tulee tekemäänkin, jos täällä aikoo asua.

Vierailija
19/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan syöpää ja siksi en ole kahteen vuoteen jaksanut pestä mattoja.

t, AP

Vierailija
20/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole erikseen miesten ja naisten töitä. Mies pesee pyykkiä ja tiskaa siinä missä minäkin. Minä vaihdan renkaat ja poraan reikiä seinään siinä missä mieskin. Muunlaiseen työnjakoon en suostuisikaan, tälläisen mallin olen kotoani saanut ja sitä vaalin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi