Oliko miehesi mattopyykillä? Tai muussa "akkojen hommassa" mukana?
Itse en sattuneesta syystä nyt päässyt mattojen pesuun, (en voinut osallistua) joten paskaiset matot on edelleen kasassa eteisen nurkassa :(
Mies ei tee mitään "akkojen hommaa". Ottaa päähän!
Kommentit (36)
Meillä mies on aina pessyt saunan ja ikkunat. Hyvin osallistuu kodin ylläpitoon ja silloin tällöin laittaa ruokaakin.
Yllätävän paljon ämmäpariskuntia.
T: MIÄS
Mä en olisi edes ottanut miestä, joka käyttää sanontaa "akkojen työt", tai edes ajattelee, että jotkut työt kuuluvat automaattisesti naisille. Vihaan sukupuolirooleja.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:41"]Mä en olisi edes ottanut miestä, joka käyttää sanontaa "akkojen työt", tai edes ajattelee, että jotkut työt kuuluvat automaattisesti naisille. Vihaan sukupuolirooleja.
[/quote]
Lepakko vai ?
Ikkunoiden ja saunan pesuun on ainakin osallistunut.
Eikös mattopyykki ole muuttunut pitkälti yleisesti miesten tekemäksi kotityöksi (jos pitää erotella)? Painepesurilla levyn päällä tuntuvat kaikki tutut miehet (nuorista vanhoihin) pesevän matot. Fyysisesti raskasta hommaa ja vaatii painepesurin (jonka moni mies on itseleen ostanut) käyttöä.
Tai sitten viedään matot pesulaan. Ei maksa edes paljon.
Totta kai. Meillä ei ole miesten ja naisten töitä.
Pesen matot ja muutkin pyykit.
Swipe 30/60 + painepesuri puhdasta tulee matoista ja vaivattomasti.
M
Pestään yhdessä, mies pesee myös ikkunat kun ei tykkää ajatuksesta että tapaturma altis vaimo tekee sen.
Tamppaa myös matot ja pesee oman pyynnissä ja ihan kivasti myös tekee tiskihuoltoa.
Meillä mies hoitaa matonpesun ja ikkunoiden pesun. Tämä taitaa kylläkin johtua näistä vempaimista tosiaan. Parhaat ostokset on kyllä olleet nämä painepesuri ja kärcherin ikkunanpesuri
Meilläkään ei ole miesten ja naisten töitä. Paitsi silloin, kun pitää pakata kamat reissulle/ostaa lapsille vaatteita/valmistaa arkiruokaa/pitää yllä arkisiisteyttä/hoitaa puutarhaa muutoin kuin ruohoa leikkaamalla. Mies ei osallistu mihinkään näistä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:16"]Totta kai. Meillä ei ole miesten ja naisten töitä.
[/quote]
Meillä jos minä en pese, ei kulaan pese. Minua häiritsevät paskaset matot, miestä ei.
Kun häntä ei häiritse, ei luonnollisestikkaan laita tikkua ristiin asian tiimoilta.
Mutta toisaalta, en minäkään mene öljyjä vaihtamaan kumpaankaan autoomme, tai ole kiinnostunut, milloin ilmanpaineet on katsottu renkaista.
Me pesimme matot yhdessä, mies pesi saunan ja minun pitäisi pestä vielä ikkunat tältä kesältä. Noista ikkunanpesu on ainoa kotityö, jota mies ei ole tehnyt ikinä.
Onko mattojen pesu "akkojen hommaa"? Meillä mies pesi eilen matot ja en ole kuullutkaan, että nykypäivänä kotityöt jaoteltaisiin ns. miesten ja naisten töihin.
Mattojen pesu on ihan kivas työtä. Niin systemaattiset tilat mitä pelkästään olen nähnyt. Painepesuri on vähän raju
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:28"]
Ap:n mies on varsinaine ämmä eli sopisi oikein hyvin siihen maton pesuun.
Märkien mattojen nostelu on raskasta ja jopa 70 v. isäni kävi mattojen pesussa nurinoitta mukana tai pesi kokonaan itse.
[/quote]
Minunkin 77-vuotias isäni käy ihan omia aikojaan pesemässä kaikki matot, se on kokonaan sen juttu joka kesä. Myös tiskaa, imuroi ja siivoaa muutenkin äitini kanssa, isä ostaa jopa huuhteluaineen pyykkejä varten koska tykkää niin siitä tuoksusta :D