Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kalliit lounaat, onko oikein?

Vierailija
02.03.2022 |

Mies käy työkavereiden kanssa lounaalla joka päivä, vaikka meillä ei olisi siihen varaa. Enkä tarkoita mitään kympin lounasta, vaan 20-40€ aterioita eri ravintoloissa, sellaisissa paikoissa, joissa ihmiset käy yleensä päivällisillä. Paikoissa joissa ei ole noutopöytiä, juoma ei kuulu hintaan jne. Ei kuulemma kehtaa olla käymättä kun muutkin käy. En kyllä usko, että ovat perheellisiä ne jotka muka käyvät päivittäin. Ei heillä kellään niin iso palkka ole.

Meillä muilla perheenjäsenillä ei olisi varaa lounastaa samalla tavalla ja miehen lounaat maksavat yhtä paljon kuin koko perheen ruokailu kuukaudessa. Mies suuttuu kun tästä sanoo jotain, hänen mielestään nuo lounaat ovat osa työelämää. Minä teen töitä kotona, koska olen yksityisyrittäjä. Käyn ulkona lounaalla ehkä muutaman kerran vuodesta silloin kun siihen on oikea tarve jostain syystä. Asia on minulle kipeä, koska se tuntuu niin epäreilulta ja itsekkäältä.

Ajatuksia?

Kommentit (609)

Vierailija
141/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehelläsi on parempi palkka se on Ok.

Tarkoitatko oikeasti että jos miehellä on parempi palkka niin hän saa tuhlata sitä yli 600€/kk Lounaisiin ja sitten ei ole varaa maksaa puolia perheen kuluista vaan ap joutuu osaltaan elättämään miestä ja heidän lapsiaan miehenkin puolesta. Ja tämä olisi sinusta ok jos miehellä isompi palkka. En voi ymmärtää sinun logiikkaasi.

Vierailija
142/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo 20-40 euron lounaat onnistuu ihan Rossossa ja Frans-ketjun ravintolassa, jos ei ota sitä lounasta, vaan parin kympin pippuripihvi- tai lohiannoksen, juomaksi vaikka alkoholittoman oluen. Jälkkäriäkään ei tarvi ottaa, jos kahvikin tulee listahinnalla.

Ainakin itse tällä tavalla lounastavat ovat niitä työpaikan sinkkuja, joille lounas on suunnilleen päivän ainoa ateria. Perheen isällä tämä ei useinkaan onnistu, eikä kyllä ole oikeankaan jos raha on poissa yhteisestä kassasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo ongelma kun mies käytti lounaisiin 10-14e joka päivä. Itsellä eväät joiden kustannus noin 1-3e/pvä. Miehelläkin olisi mahdollista ottaa eväät.

Sanomattakin selvää että oltiin pienituloisia ja kummallakin samat tulot. Jatkuvasti oli rahat loppu.

Vierailija
144/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mariseva muija. Mies maksaa syömisensä itse. Mene töihin ja aloita rahan hankkiminen ihan omilla kätösilläsi.

Vierailija
145/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

keskiarvo 30e x  21,5pv=645e kk

aika paljon siis jossei kyseessä ole palkka luokkaa nettona vähintään 3000e mieluummin 4000e

raksamiehet saa 10e ateriakorvausta joka päivä ja sillä raskii käydä syömässä lounaspaikoissa, ei kyllä muuten olisi

Miehellä on joku 5€/päivä lounasetu käytössä, enempää ei saa. Palkka on ihan ok, mut on meillä noita velkoja ja menojakin.

Avaas trolli vähän tuota 5€ lounasetua

Typo tuossa, 8€/pvä ois pitänyt olla. Mut semmonen siis, että voi käyttää maksamiseen tuon summan päivässä, mut siitä menee sit suurin osa palkasta, työnantaja maksaa pienen osan, mut se on kai vaan pari euroa. En suoraan sanottuna tiedä tarkalleen, mut ei se mua hirveäati kinnostakaan kun ei siitä ole mitään käytännön hyötyä.

Vierailija
146/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt niistä lounaista jankatko, se on aivan yhdentekevää mihin ap:n ukko rahansa käyttää. Ongelma on, että hän ei maksa osuuttaan yhteisistä menoista. Kun ne on maksanut, niin ostakoon lopuilla rahoillaan mitä haluaa.

Tämä. Miksi ihmeessä maksat miehen puolesta asioita? 50/50 tai tulojen suhteessa jos ei ole samanlaiset tulot.

Vierailija
147/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkentava kysymys kirjoitti:

Kumpiko teistä maksaa enemmän perheen yhteisiä menoja? Käykö mies ravintolassa sinun kustannuksellasi?

Minä maksan. Ei se mua haittaisi edes, jollei syynä olisi toisen itsekkyys vaan se olisi vaikka pienemmät tulot. Meillä jää suurinpiirtein samakäteen nettona, mutta miehellä on omia menoja niin paljon, että hän osallistuu yhteisiin sen vuoksi vähemmän. Se on aivan syvältä hanurista, mutta jotenkin hän on aivan sokea tämän asian epäoikeudenmukaisuudelle. Tai sitten esittää töissään jotain, en minä tiedä.

Ei hän ole sokea tuolle asialle. Ei kukaan ole niin tyhmä, ettei ymmärtäisi, että tuollaisten summien käyttäminen ruokailuihin ylittää kohtuuden.

Mies ymmärtää asian ihan hyvin. Hän vain puhuu pääsi pyörälle esittäen tyhmää, koska saa sillä pidettyä itsekkään etuoikeutetun asemansa.

Tämä. Ja nainen sallii kiltisti. Uskomatonta.

Vierailija
148/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita kotona jonkun aikaa alhaisemman budjetin ruokia, tyyliin makaronilaatikkoa soijarouheella tai laihaa keittoa moneksi päiväksi ja vetoa siihen, että kun mies käyttää niin paljon rahaa lounaisiinsa, niin jostain on tingittävä ja nyt teillä kotona täytyy elää näin.

Häh! Miksi ei voi sanoa suoraan että tämä ei nyt vetele, tästä lähtien maksat puolet yhteisistä kuluista? Niin aikuiset ihmiset toimii.

Ja ap, sinä todellakin itse mahdollistat tämän perseilyn. Jos et tee asialle mitään, on oikeastaan turha valittaa.

tämä.

Vierailija
149/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt sit kerron, tiivistetyn version. Olen niin vihainen, vaikka en edes tiedä kenelle pitäisi olla eniten vihainen, että aivan oikein miehelleni, jos joku tästä nyt tunnistaakin hänet.

Tästä tuli aivan hirveä riita, kun ilmoitin, että nyt tämä selvitetään. Tälle oli tarve, kun kulut ovat nousseet tänä talvena, sähkölasku, polttoaine ym. ja tarve suurentaa miehen osuutta perheen menoista.

Päädyttiin käymään miehen tiliotteet läpi ja voi h#vtin h#vtti!

Ei, ei ole alkoholi, ei pelaaminen, eikä edes toinen nainen, vaan työkaverit! Mies on ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta ja jostain käsittämättömästä syystä mies on alkanut jossain vaiheessa tarjota työkavereilleen lounaita!!!!!!! Siitä on kuulema tullut tapa. Alunperin alkanut tarjota siksi, kun ei halunnut mennä lounasravintolaan yksin, mutta ketään ei olisi lähtenyt kaveriksi muutoin kuin jos lupasi tarjota. Siitä kuulema tuli lopulta tapa jota ei kehdannut lopettaa!!!!! Ja kyllä, summat täsmäävät ja muutama kuittikin löytyi, että on tarjonnut PAHIMMILLAAN KOLMELLE!!! työkaverille lounaan.

Tämä sika on siis syöttänyt työkavereitaan siinä missä mä olen ruokkinut perhettä. Vaan miten vtussa ne työkaveritkaan ovat alkaneet tähän??!? Aivan käsittämätön juttu. Kenelle pitäis olla eniten vihainen? Mun mielestä miehen pitäis vaihtaa työpaikkkaakin tollaisesta hyväksikäyttöympäristöstä. Ja kasvattaa selkäranka.

Enkä nyt pysty kirjottaan enempää, kun alkaa ottaa päästä ja itkettään taas ihan liikaa. Ehkä tämä ei alunperinkään ois kuulunut koko juttu tänne, mut en ehkä ilman teidän haukkuja ois saanut vaadittua miestä kertomaan. Näiltä asioilta on niin helppo sulkea silmät :(

Vierailija
150/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kuitenkin maksaa puolet yhteisistä kuluista, ei ole mitään ongelmaa. Ihan sama jos käyttäisi omia rahojaan johonkin kalliisiin harrastuksiin, kunhan huolehtii myös perheen elatuksesta omalla osuudellaan.

Vaan kun ei maksa ja tuo mainittu lounastaminen on iso syy siihen. Hänellä kuluu sama raha lounaisiin, millä minä ostan koko perheen ruoat ja minä myös maksan suuremman osan laskuista.

Minulla on mies, joka on tuhlari ja joka mm syö noita lounaita.

Me olemme hoitaneet asian niin, ettähän siirtää palkkapäivänä minulle x euroa. Sisältää asumisen laskuista ja ruoasta puolet. Lopuilla hänen pitää elää.

Jos tätä järjestelyä ei ole, niin minä päädyn maksamaan kaiken loppukuusta.

Vierailija
151/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt sit kerron, tiivistetyn version. Olen niin vihainen, vaikka en edes tiedä kenelle pitäisi olla eniten vihainen, että aivan oikein miehelleni, jos joku tästä nyt tunnistaakin hänet.

Tästä tuli aivan hirveä riita, kun ilmoitin, että nyt tämä selvitetään. Tälle oli tarve, kun kulut ovat nousseet tänä talvena, sähkölasku, polttoaine ym. ja tarve suurentaa miehen osuutta perheen menoista.

Ei, ei ole alkoholi, ei pelaaminen, eikä edes toinen nainen, vaan työkaverit! Mies on ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta ja jostain käsittämättömästä syystä mies on alkanut jossain vaiheessa tarjota työkavereilleen lounaita!!!!!!! Siitä on kuulema tullut tapa. Alunperin alkanut tarjota siksi, kun ei halunnut mennä lounasravintolaan yksin, mutta ketään ei olisi lähtenyt kaveriksi muutoin kuin jos lupasi tarjota. Siitä kuulema tuli lopulta tapa jota ei kehdannut lopettaa!!!!! Ja kyllä, summat täsmäävät ja muutama kuittikin löytyi, että on tarjonnut PAHIMMILLAAN KOLMELLE!!! työkaverille lounaan.

Tämä sika on siis syöttänyt työkavereitaan siinä missä mä olen ruokkinut perhettä. Vaan miten vtussa ne työkaveritkaan ovat alkaneet tähän??!? Aivan käsittämätön juttu. Kenelle pitäis olla eniten vihainen? Mun mielestä miehen pitäis vaihtaa työpaikkkaakin tollaisesta hyväksikäyttöympäristöstä. Ja kasvattaa selkäranka.

Enkä nyt pysty kirjottaan enempää, kun alkaa ottaa päästä ja itkettään taas ihan liikaa. Ehkä tämä ei alunperinkään ois kuulunut koko juttu tänne, mut en ehkä ilman teidän haukkuja ois saanut vaadittua miestä kertomaan. Näiltä asioilta on niin helppo sulkea silmät :(

Tsemppiä ap, siis sun mies on täysi idiootti. Toivottavasti ei periydy lapsille. Duuni vaihtoon, lounaiden tarjoilu loppuu ja mies makselkoon seuraavan vuoden kaikki perheen kulut.

Vierailija
152/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, minkä ikäisiä olette? Vaikuttaa aika rassukalle mies.

Vierailija
153/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kenelle pitäis olla eniten vihainen?" Kyllä minä olisin eniten vihainen itselleni omasta tyhmyydestäni. Mikä ihme sinua on estänyt jo vuosia sitten vaatimasta selkeää systeemiä, jossa on erillinen tili yhteisille talousmenoille, jolle molemmat laittavat SAMAN SUMMAN joka kuukausi (kun kerran palkat ovat suunnilleen samat)? Ja loput rahat, jos niitä jää, kumpikin käyttää miten haluaa.

Rehellinen, tasapuolinen, reilu ja kaikinpuolin toimiva systeemi.

Vierailija
154/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö nyt sitten tästä lähtien töissä vain eväitä.

Vierailija
155/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on nyt osoittanut, että hänellä ei ole mitään rajaa siinä miten piittaamaton on perheensä elatuksesta.

Niinpä mies antaa siitä nyt vastuun sinulle ja vaihtaa palkkatilikseen sinun tilisi. Sinä annat sieltä miehelle pienen kuukausirahan. Ja hoidat sen jälkeen perheen talousasiat ihan itse.

Vierailija
156/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies lupasi kompensoida vahinkoa, jonka on perheelleen aiheuttanut?

Vierailija
157/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jestas miten typerä mies. Ero tulisi moisesta hölmöydestä. Tuskin hoitaa muutenkaan osaansa lapsiperheen elämässä jos on noin pölvästi.

Vierailija
158/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies ehdotti korvaavansa asian ja mitä aikoo muuttaa nyt toiminnassaan?

Vierailija
159/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Käykö mies ihan täysillä, vai onko jotain kehitysvammaisuutta tms? Miten työkaverit ovat kehdanneetkin maksattaa lounaansa hänellä.

En tiedä pystyisinkö jatkamaan suhdetta. Mies on pitänyt työkavereidensa syömisiä tärkeämpänä kuin omien lastensa. Aikamoinen isku luottamukseen ja arvostukseen.

Vierailija
160/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on käyttänyt 10 vuodessa muiden ruokkimiseen 44 000 €. Mies voi nyt sitten säästää omista menoistaan tuon 44 000 € tai hankkia sen muuten takaisin.

Humio. Jos mies käyttää lounaisiin tästä lähtien 0 €, niin hän on säästänyt tuon summan parissakymmenessä vuodessa.