Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kalliit lounaat, onko oikein?

Vierailija
02.03.2022 |

Mies käy työkavereiden kanssa lounaalla joka päivä, vaikka meillä ei olisi siihen varaa. Enkä tarkoita mitään kympin lounasta, vaan 20-40€ aterioita eri ravintoloissa, sellaisissa paikoissa, joissa ihmiset käy yleensä päivällisillä. Paikoissa joissa ei ole noutopöytiä, juoma ei kuulu hintaan jne. Ei kuulemma kehtaa olla käymättä kun muutkin käy. En kyllä usko, että ovat perheellisiä ne jotka muka käyvät päivittäin. Ei heillä kellään niin iso palkka ole.

Meillä muilla perheenjäsenillä ei olisi varaa lounastaa samalla tavalla ja miehen lounaat maksavat yhtä paljon kuin koko perheen ruokailu kuukaudessa. Mies suuttuu kun tästä sanoo jotain, hänen mielestään nuo lounaat ovat osa työelämää. Minä teen töitä kotona, koska olen yksityisyrittäjä. Käyn ulkona lounaalla ehkä muutaman kerran vuodesta silloin kun siihen on oikea tarve jostain syystä. Asia on minulle kipeä, koska se tuntuu niin epäreilulta ja itsekkäältä.

Ajatuksia?

Kommentit (609)

Vierailija
161/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kyllä uskomaton lapanen ja hyväksikäytettävä hölmö, kun syöttää työkavereita, puhumattakaan siitä miten selkärangatonta ja vastuutonta on pitää perhettä köyhyydessä, kun kerran on perheen perustanut.

Työkaverit taas ovat täysiä ääliöitä ja hyväksikäyttäjiä kun syövät vuosikausia toisen piikkiin.

Tästä lähtien miehelle eväät töihin, ja mies kustantaa muutaman vuoden isomman osan perheen menoista.

Itse ottaisin varmaan eron, jos meno ei nyt muuttuisi. Vaikea olisi kyllä kunnioittaa miestä joka tapauksessa tämmöisen jälkeen.

Tsemppiä ap, pysy jämäkkänä ja huolehdi että miehen on muutettava tapansa.

Vierailija
162/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat niin selkärangattomia, että sitä on vaikea uskoa, että sellaista voi ollakaan. Mutta ap:n mies kuuluu tuohon sarjaan. Ja minä tunnen yhden vastaavanlaisen tapauksen. Ei ole lounaita tarjoillut, mutta tekee miellyttämisenhalussaan ihan mitä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt sit kerron, tiivistetyn version. Olen niin vihainen, vaikka en edes tiedä kenelle pitäisi olla eniten vihainen, että aivan oikein miehelleni, jos joku tästä nyt tunnistaakin hänet.

Tästä tuli aivan hirveä riita, kun ilmoitin, että nyt tämä selvitetään. Tälle oli tarve, kun kulut ovat nousseet tänä talvena, sähkölasku, polttoaine ym. ja tarve suurentaa miehen osuutta perheen menoista.

Päädyttiin käymään miehen tiliotteet läpi ja voi h#vtin h#vtti!

Ei, ei ole alkoholi, ei pelaaminen, eikä edes toinen nainen, vaan työkaverit! Mies on ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta ja jostain käsittämättömästä syystä mies on alkanut jossain vaiheessa tarjota työkavereilleen lounaita!!!!!!! Siitä on kuulema tullut tapa. Alunperin alkanut tarjota siksi, kun ei halunnut mennä lounasravintolaan yksin, mutta ketään ei olisi lähtenyt kaveriksi muutoin kuin jos lupasi tarjota. Siitä kuulema tuli lopulta tapa jota ei kehdannut lopettaa!!!!! Ja kyllä, summat täsmäävät ja muutama kuittikin löytyi, että on tarjonnut PAHIMMILLAAN KOLMELLE!!! työkaverille lounaan.

Tämä sika on siis syöttänyt työkavereitaan siinä missä mä olen ruokkinut perhettä. Vaan miten vtussa ne työkaveritkaan ovat alkaneet tähän??!? Aivan käsittämätön juttu. Kenelle pitäis olla eniten vihainen? Mun mielestä miehen pitäis vaihtaa työpaikkkaakin tollaisesta hyväksikäyttöympäristöstä. Ja kasvattaa selkäranka.

Enkä nyt pysty kirjottaan enempää, kun alkaa ottaa päästä ja itkettään taas ihan liikaa. Ehkä tämä ei alunperinkään ois kuulunut koko juttu tänne, mut en ehkä ilman teidän haukkuja ois saanut vaadittua miestä kertomaan. Näiltä asioilta on niin helppo sulkea silmät :(

Täällä on useampaan kertaan annettu helppo ratkaisu: yhteinen taloustili, jolle molemmat siirtävät kuukausittain saman summan ja se summa on laskettu kattamaan sen kuun asumiskulut ja yhteinen ruoka. Sen jälkeen mies saa  omilla rahoillaan tarjota vaikka pataljoonalle.

Miksi tämä ei kelpaa sinulle vaan takerrut siihen, mitä mies on maksanut ja mihin siis ei voi enää vaikuttaa? Koska se on tarinana kiehtovampi kuin että veisit tätä satua siihen suuntaan, että "nyt perustimme yhteisen tilin ja sovimme, että sinne talletetaan asumiseen ja ruokaan menevä summa, eikä kumpikaan käytä sitä tiliä muihin menoihin"?

Vierailija
164/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n uskottavuus nousee, jos hän mainitsee edes lounaspaikan nimeltä, jotta me palstapoliisit voidaan tutkia niiden hintatasoa.

Tiedän, mut en halua paljastaa paikkakuntaa. Eikä se haittaa, jollei kukaan edes uskoisi. Tämä on ollut asia, joka on vaivannut pitkään ja oikeasti luulen, että olen vähän hynäuskoinen hölmö ja kyse jostain muusta. Mut mies ei ole alkoholisti, ei pettäjä, enkä usko hänellä olevan peliongelmaakaan, niin en keksi mistä muusta voisi olla kyse. Olen kieltänyt tämän jo pidempään. Tänne kirjoittaminen on aivan samalla tapaa myös itselleni asian myöntäminen, että jossain on ongelma.

Tuollainen tapakulttuuri voi uskottavasti esiintyä oikeastaan vain Helsingin ydinkeskustassa. Useampi ravintola, joissa ei ole 10-12 e peruslounasta, vaan lähinnä 3 lajin bisneslounas 30-50 e.

Kai jotkin kovapalkkaiset pomot, juristit, pankkiirit ja vastaavat pukumiehet voivat tuon syödä lähes joka päivä firman, asiakkaansa tai omaan piikkiin.

Vierailija
165/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Olet sitten tietämättäsi rahoittanut miehen työkavereiden lounaita. Totta kai teit mieluummin sitä, kuin olisit käyttänyt rahasi itseesi.

Vierailija
166/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt sit kerron, tiivistetyn version. Olen niin vihainen, vaikka en edes tiedä kenelle pitäisi olla eniten vihainen, että aivan oikein miehelleni, jos joku tästä nyt tunnistaakin hänet.

Tästä tuli aivan hirveä riita, kun ilmoitin, että nyt tämä selvitetään. Tälle oli tarve, kun kulut ovat nousseet tänä talvena, sähkölasku, polttoaine ym. ja tarve suurentaa miehen osuutta perheen menoista.

Ei, ei ole alkoholi, ei pelaaminen, eikä edes toinen nainen, vaan työkaverit! Mies on ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta ja jostain käsittämättömästä syystä mies on alkanut jossain vaiheessa tarjota työkavereilleen lounaita!!!!!!! Siitä on kuulema tullut tapa. Alunperin alkanut tarjota siksi, kun ei halunnut mennä lounasravintolaan yksin, mutta ketään ei olisi lähtenyt kaveriksi muutoin kuin jos lupasi tarjota. Siitä kuulema tuli lopulta tapa jota ei kehdannut lopettaa!!!!! Ja kyllä, summat täsmäävät ja muutama kuittikin löytyi, että on tarjonnut PAHIMMILLAAN KOLMELLE!!! työkaverille lounaan.

Tämä sika on siis syöttänyt työkavereitaan siinä missä mä olen ruokkinut perhettä. Vaan miten vtussa ne työkaveritkaan ovat alkaneet tähän??!? Aivan käsittämätön juttu. Kenelle pitäis olla eniten vihainen? Mun mielestä miehen pitäis vaihtaa työpaikkkaakin tollaisesta hyväksikäyttöympäristöstä. Ja kasvattaa selkäranka.

Enkä nyt pysty kirjottaan enempää, kun alkaa ottaa päästä ja itkettään taas ihan liikaa. Ehkä tämä ei alunperinkään ois kuulunut koko juttu tänne, mut en ehkä ilman teidän haukkuja ois saanut vaadittua miestä kertomaan. Näiltä asioilta on niin helppo sulkea silmät :(

Täällä on useampaan kertaan annettu helppo ratkaisu: yhteinen taloustili, jolle molemmat siirtävät kuukausittain saman summan ja se summa on laskettu kattamaan sen kuun asumiskulut ja yhteinen ruoka. Sen jälkeen mies saa  omilla rahoillaan tarjota vaikka pataljoonalle.

Miksi tämä ei kelpaa sinulle vaan takerrut siihen, mitä mies on maksanut ja mihin siis ei voi enää vaikuttaa? Koska se on tarinana kiehtovampi kuin että veisit tätä satua siihen suuntaan, että "nyt perustimme yhteisen tilin ja sovimme, että sinne talletetaan asumiseen ja ruokaan menevä summa, eikä kumpikaan käytä sitä tiliä muihin menoihin"?

Miehen toiminta on kuitenkin sen verran petturimaista, ettei sitä pidä vain painaa villaisella. Miehen pitää kantaa vastuu siitä, miten hän on laistanut perheen elatuksesta.

Vierailija
167/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ne lääkkeet!

Vierailija
168/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ne lääkkeet!

Niin. Menepä ottamaan.

Vierailija
169/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lounaat maksa tuon vertaa normaalisti. Joku mättää nyt. Joko viiniä lounailla? Onko sittenkin kyse alkoholista?

Tai piilottaako muita menoja? Esim. pelaamista?

En tiedä. En usko, että ainakaan alkoholia. Enkä ole mitään kuitteja tai tiliotteita syynännyt, vaan koska tietenkin tiedän, minkä verran hän tienaa ja minkä verran maksaa laskuja, niin tämä on miehen selitys siihen, että minne rahat menee. Olemme joskus käyneet yhdessäkin samoissa ravintoloissa ja niissä on tuollainen hintataso.

Lounasaikaan? Lounasaikaan auki olevissa paikoissa on se lounaslista, mikä on tavallista listahintaa halvempi. Työsuhdelounaan ylähintaraja on 11,30 ja lounaspaikat pyrkivät, että tuolla saisi sen lounaan, kun se tuo asiakkaat.

Kyllä niitä hintavampia lounaitakin löytyy, mutta silloin on yleensä kyse useamman ruokalajin liikelounaasta ja harvalla on päivittäin lounastapaamisia tiedossa. Ap:han kertoi, ettei mies käy tavanomaisissa lounasravintoloissa vaan nimenomaan enemmän illallisistaan tunnetuissa ravintoloissa.

Tässä joitain esimerkkejä Helsingistä:

https://hravintolat.fi/kalastajatorppa/fi/ravintola-meritorppa/lounas/

https://www.teatteri.fi/teatterin-grilli/lounas/

https://pastis.fi/menu-lounas-brunssi/

Harva noissa paikoissa vaan omilla rahoilla syö. Sinne viedään asiakkaat tai yhteistyökumppanit firman piikkiin syömään. 

Vierailija
170/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Meil taas mä syön kalliimmin työlounailla. Omista rahoista tietenkin. Mies sitte käyttää omia rahojaan enemmän viinaan ja tupakkaan ja autoiluun. Jokaisella omat rahankäyttöintressinsä.

Vierailija
171/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kuitenkin maksaa puolet yhteisistä kuluista, ei ole mitään ongelmaa. Ihan sama jos käyttäisi omia rahojaan johonkin kalliisiin harrastuksiin, kunhan huolehtii myös perheen elatuksesta omalla osuudellaan.

Tuo periaate pätee aika huonosti, jos puolisoiden tulot eivät ole yhtä suuret. Mitä suurempi tuloero, sitä enemmän parempipalkkaiselle jää ”omaa” käyttörahaa, jos kulut jaetaan puoliksi.

Ja mikä siinä on ongelma? Pelkistetty esimerkki: minun kuvitellut nettotuloni ovat 1500 e/kk ja maksan asumisesta ja ruoasta 1000 e/kk. Muihin menoihin jää 500 e/kk.

Puolison nettotulot ovat 2500 e/kk ja hänellä menee asumiseen ja ruokaan samoin 1000 e/kk. Muihin menoihin hänelle jää 1500 e/kk.

Muutamme yhteen. Nyt asumiskulut ovat yhteensä 1300 e/kk. Minun osuuteni on siis 650 e/kk. Minulle jää omaa rahaa 850 e/kk eli 350 euroa enemmän kuin ennen.

Miten se on minulta pois, jos puolisollenikin jää entistä enemmän rahaa?

Nuorella parilla tuo toimiikin, mutta kun lapsia tulee, tilanne muuttuu.

Kuulostaako sinusta reilulta, että toisen vanhemman talvivaatteet ovat North Facea ja Sorelia, lasten ostetaan Prismasta, kun siihen riittää rahat yhteisistä rahoista ja toinen puoliso yrittää löytää omansa kirpparilta? Toinen vanhempi voi harrastuksenaan pelata lätkää tai ratsastaa, mutta lapset eivät voi, koska toinen vanhempi ei pysty maksamaan osuuttaan. Perhelomalla voidaan yhteisistä rahoista lähteä Tukholman risteilylle, mutta toinen vanhempi voi kaverireissulla suunnata viikoksi Dubaihin. 

Vierailija
172/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla olemassa noin hölmö mies 😂 Tietenkin työkaverit syö toisen siivellä, syy on sen kuka suostuu tarjoamaan kerta toisensa jälkeen. Mikä lapatossumies.

Vierailija
173/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kuitenkin maksaa puolet yhteisistä kuluista, ei ole mitään ongelmaa. Ihan sama jos käyttäisi omia rahojaan johonkin kalliisiin harrastuksiin, kunhan huolehtii myös perheen elatuksesta omalla osuudellaan.

Tuo periaate pätee aika huonosti, jos puolisoiden tulot eivät ole yhtä suuret. Mitä suurempi tuloero, sitä enemmän parempipalkkaiselle jää ”omaa” käyttörahaa, jos kulut jaetaan puoliksi.

Ja mikä siinä on ongelma? Pelkistetty esimerkki: minun kuvitellut nettotuloni ovat 1500 e/kk ja maksan asumisesta ja ruoasta 1000 e/kk. Muihin menoihin jää 500 e/kk.

Puolison nettotulot ovat 2500 e/kk ja hänellä menee asumiseen ja ruokaan samoin 1000 e/kk. Muihin menoihin hänelle jää 1500 e/kk.

Muutamme yhteen. Nyt asumiskulut ovat yhteensä 1300 e/kk. Minun osuuteni on siis 650 e/kk. Minulle jää omaa rahaa 850 e/kk eli 350 euroa enemmän kuin ennen.

Miten se on minulta pois, jos puolisollenikin jää entistä enemmän rahaa?

Nuorella parilla tuo toimiikin, mutta kun lapsia tulee, tilanne muuttuu.

Kuulostaako sinusta reilulta, että toisen vanhemman talvivaatteet ovat North Facea ja Sorelia, lasten ostetaan Prismasta, kun siihen riittää rahat yhteisistä rahoista ja toinen puoliso yrittää löytää omansa kirpparilta? Toinen vanhempi voi harrastuksenaan pelata lätkää tai ratsastaa, mutta lapset eivät voi, koska toinen vanhempi ei pysty maksamaan osuuttaan. Perhelomalla voidaan yhteisistä rahoista lähteä Tukholman risteilylle, mutta toinen vanhempi voi kaverireissulla suunnata viikoksi Dubaihin. 

"Kun lapsia tulee"? Ei niitä lapsia noin vain tule, eikä todellakaan KUN. "Jos lapsia tehdään" on oikea ilmaisu. Ehkäisy on onneksi keksitty ja JOS niitä lapsia TEHDÄÄN, on tilanne rahan käytön suhteen tietysti eri kuin lapsivapaassa perheessä.

Vierailija
174/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni taas hieman ärsyttää ihmiset, jotka ovat sitten vaikka nälissään mielummin kun käyttäisivät sen ostaakseen ruokaa itselleen. Esim. yleensä mies ottaa kotoa ruokaa, jos on jäänyt edellispäivältä, mutta aina ei ole tähteitä mitä ottaa. Joskus ei ole sitten viitsinyt ostaa itselleen mitään ja valittelee kun ei ole syönyt mitään. Mun mielestä tuo ei ole ihailtavaa mitenkään, vaikka "fiksulle" rahankäytölle voi näyttää. Ei ainakaan silloin jos kärsii jotenkin siitä, että on syömättä ja toisaalta käyttää rahojaan kitsailematta muihin juttuihin, kuten esim. alkoholiin ja tupakkaan.

Vierailija
175/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehen mennä vaikka terapiaan? Kuulostaa ihan käsittämättömältä, että aikuinen mies antaa pyörittää itseään noin.

Työkavereita tästä on turha syyttää. He ovat varmaan ajatelleet, että sinä ansaitset todella hyvin tai miehellä on muuta omaisuutta ja rahaa riittää. Suomessa kun ei yleensä tarjota mitään ilmaiseksi, ei aina edes kahvia kaverille saati sitten lounaita työkaverille. 

Työpaikan vaihto kuulostaa ihan hyvältä idealta, mutta ensin miehen pitää kasvattaa vähän selkärankaa. 

Vierailija
176/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni taas hieman ärsyttää ihmiset, jotka ovat sitten vaikka nälissään mielummin kun käyttäisivät sen ostaakseen ruokaa itselleen. Esim. yleensä mies ottaa kotoa ruokaa, jos on jäänyt edellispäivältä, mutta aina ei ole tähteitä mitä ottaa. Joskus ei ole sitten viitsinyt ostaa itselleen mitään ja valittelee kun ei ole syönyt mitään. Mun mielestä tuo ei ole ihailtavaa mitenkään, vaikka "fiksulle" rahankäytölle voi näyttää. Ei ainakaan silloin jos kärsii jotenkin siitä, että on syömättä ja toisaalta käyttää rahojaan kitsailematta muihin juttuihin, kuten esim. alkoholiin ja tupakkaan.

Juu tai pidempiaikainen vieras kun oli asumadsa meillä. Ei ostanut syötävää itselleen kun oli koko päivän ulkona ja kun tuli kotiin oli yrmynä kun oli nälkä ja ruoka ei ollut valmiina. Ei ollut syönyt mitään päivän aikana.

Vierailija
177/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla olemassa noin hölmö mies 😂 Tietenkin työkaverit syö toisen siivellä, syy on sen kuka suostuu tarjoamaan kerta toisensa jälkeen. Mikä lapatossumies.

Ap ei ole lapatossu, vaikka vuosien ajan maksoi yksin molempien asumisen ja ruoan?

Vierailija
178/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole lapatossu, vaikka vuosien ajan maksoi yksin molempien asumisen ja ruoan?

Tietenkin on. Siinä on vakka valinnut kantensa.

Vierailija
179/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kysymyksiä täällä, mut ei mulla ole kaikkiin vastauksia. En mä nyt heti ole eroamassa, ei sellaista päätöstä voi hetkessä tehdä.

Joku kysyi ikää, miehen älystä ym...

Ollaan nelikymppisiä, oltu yhdessä 8 vuotta, joten nuo työkuviot on olleet miehen elämässä jo ennen mua. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, ollaan uusperhe, mulla 1 ja miehellä 2 lasta ennestään, asuvat kaikki meillä.

Ja mies ei ole älyllisesti vajavainen, vaan ihan päinvastoin. Mut juurikin miellyttämisenhaluinen hän on aivan raivostuttavuuteen saakka. Kommentoinkin täällä johonkin kumppanin ärsyttävimpään tapaan tai piirteeseen juuri tuon. Hänen on liki mahdoton sanoa ei mihinkään, varsinkaan kavereille, tutuille, vanhemmilleen ehkä kaikista vaikein. Mutta hän on muuten hyvä mies ja hyvä ihminen. Se on se syy, miksi minäkin olen ollut niin hölmö tämän asian suhteen, kun olen selitellyt itselleni, että varmasti hänellä on oikeat syyt.

Mun tekisi mieli mennä sinne työpaikalle raivoamaan niille työkavereille myös, kun onhan se oksettavaa, että ovat antaneet tuon vaan jatkua ja jatkua. En minä tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Toisaalta todella petetty olo, toisaalta kauheen surullinenkin juttu. Enkä tiedä, pystyykö hän lopettamaan tuota ilman työpaikan vaihtoa, mut ei tässä uusia työpaikkojakaan ole tarjolla.

Mut en mä voi tätä tänne enempää purkaa, menee liian henkilökohtaiseksi jo. Mun täytyy avautua jollekin täällä oikeassa elämässä ja istua pohtimaan, miten tähän oikeasti saisi jotain järkeä, koska tää on jotenkin aivan absurdi juttu, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä.

AP

Vierailija
180/609 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö miehen mennä vaikka terapiaan? Kuulostaa ihan käsittämättömältä, että aikuinen mies antaa pyörittää itseään noin.

Työkavereita tästä on turha syyttää. He ovat varmaan ajatelleet, että sinä ansaitset todella hyvin tai miehellä on muuta omaisuutta ja rahaa riittää. Suomessa kun ei yleensä tarjota mitään ilmaiseksi, ei aina edes kahvia kaverille saati sitten lounaita työkaverille. 

Työpaikan vaihto kuulostaa ihan hyvältä idealta, mutta ensin miehen pitää kasvattaa vähän selkärankaa. 

Terapia ja työpaikan vaihto olisi hyvä juttu, mutta suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu yksipuolinen hyväksikäyttö, kyllä se ihmisiä vaivaa sen verran että tarjotaan vuorotellen tai sitten kaikki maksaa omat menonsa. Pidän miehen työkavereita joko häikäilemättöminä hyväksikäyttäjinä tai vähintään todella ajattelemattomina tolloina.