Miehen kalliit lounaat, onko oikein?
Mies käy työkavereiden kanssa lounaalla joka päivä, vaikka meillä ei olisi siihen varaa. Enkä tarkoita mitään kympin lounasta, vaan 20-40€ aterioita eri ravintoloissa, sellaisissa paikoissa, joissa ihmiset käy yleensä päivällisillä. Paikoissa joissa ei ole noutopöytiä, juoma ei kuulu hintaan jne. Ei kuulemma kehtaa olla käymättä kun muutkin käy. En kyllä usko, että ovat perheellisiä ne jotka muka käyvät päivittäin. Ei heillä kellään niin iso palkka ole.
Meillä muilla perheenjäsenillä ei olisi varaa lounastaa samalla tavalla ja miehen lounaat maksavat yhtä paljon kuin koko perheen ruokailu kuukaudessa. Mies suuttuu kun tästä sanoo jotain, hänen mielestään nuo lounaat ovat osa työelämää. Minä teen töitä kotona, koska olen yksityisyrittäjä. Käyn ulkona lounaalla ehkä muutaman kerran vuodesta silloin kun siihen on oikea tarve jostain syystä. Asia on minulle kipeä, koska se tuntuu niin epäreilulta ja itsekkäältä.
Ajatuksia?
Kommentit (609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen katkera tilitys naiselta kuinka mies käyttää itse tienaamat rahat siihen mitä itse haluaa eikä siihen mihin nainen päättää.
Kommenteista päätellen tänne on pesiytynyt kunnon lauma koti diktaattoreita jotka vaativat päätösvaltaa joka asiaan.
Elatusvelvollisuus on sinulle täysin vieras käsite, ja sama elintaso koko perheellä.
Kyllä naistenkin pitäisi jotain tehdä sen elintason noston eteen. Siis muutakin kuin vaatia miestä maksamaan naiselle korkeampi elintaso. Elatusvelvollisuus ja elintason nosto on kaksi eri asiaa vaikka kuinka naiset yrittävät yhdistää nämä että voisi vaatia miehen tienaamia rahoja itselleen tuhlattavaksi
Ei tässä ketjussa ole vaadittu miestä maksamaan naiselle korkeampaa elintasoa vaan osallistumaan perheensä elatukseen.
Vai oletko sinä se mies, jonka mielestä lapset ovat vain naisen kustannettavia, ja sinä itse saa käyttää omat rahasi miten tahdot, kun itse olet ne tienannut? Miten selität sen, että lastesi äiti ei saa käyttää itse ansaitsemiaan rahoja vaikka työkavereitten ruokkimiseen vaan äidin pitää maksaa lastenkin ruokia?
Meillä on molemmilla oma tili, johon palkat menevät ja yhteiset menot maksetaan nettotulojen mukaan. Molemmat saa loput käyttää mihin lystää. Tähän päädyttiin aikana, jolloin oli hyvin vähän rahaa, tili meni herkästi miinukselle ja vaimo halusi omaa rahaa(ei ollut töissä silloin.). On toiminut. Pakottaa molemmat käyttämään vastuullisesti rahansa.
Tuota... Pyydä miestä näyttämään tiliotteelta, että rahat on oikeasti mennyt ravintolaan. Jos väittää käyttävänsä käteistä tähän maailmanaikaan ja noin kalliissa ravintoloissa, niin hän valehtelee. Tein nuorempana seksityötä ja pidin "toimistoa" hotellissa. Suurin osa asiakkaista halusi käydä juurikin lounasaikaan / ylipäätään virastoaikana, maksoi käteisellä puolen tunnin tai tunnin ajasta, laukesi viidessä minuutissa ja valitti lopun ajan siitä miten vaimo kotona vaan nipottaa. Teki mieli monesti sanoa että käyttäisit ääliö nämä rahat vaimoosi etkä mulle ulisemiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen katkera tilitys naiselta kuinka mies käyttää itse tienaamat rahat siihen mitä itse haluaa eikä siihen mihin nainen päättää.
Kommenteista päätellen tänne on pesiytynyt kunnon lauma koti diktaattoreita jotka vaativat päätösvaltaa joka asiaan.
Elatusvelvollisuus on sinulle täysin vieras käsite, ja sama elintaso koko perheellä.
Kyllä naistenkin pitäisi jotain tehdä sen elintason noston eteen. Siis muutakin kuin vaatia miestä maksamaan naiselle korkeampi elintaso. Elatusvelvollisuus ja elintason nosto on kaksi eri asiaa vaikka kuinka naiset yrittävät yhdistää nämä että voisi vaatia miehen tienaamia rahoja itselleen tuhlattavaksi
Ei tässä ketjussa ole vaadittu miestä maksamaan naiselle korkeampaa elintasoa vaan osallistumaan perheensä elatukseen.
Vai oletko sinä se mies, jonka mielestä lapset ovat vain naisen kustannettavia, ja sinä itse saa käyttää omat rahasi miten tahdot, kun itse olet ne tienannut? Miten selität sen, että lastesi äiti ei saa käyttää itse ansaitsemiaan rahoja vaikka työkavereitten ruokkimiseen vaan äidin pitää maksaa lastenkin ruokia?
Nainenhan ne lapset sinne talouteen on varmaankin synnyttänytkin, joten eikö ole mielestäsi perusteltua, että hän kantaa vastuun niiden ruokkimisesta ja hoitamisestakin? Mies ei voi Suomessa pakottaa naista aborttiin, joten kyllä ne lapset ovat ihan nimenomaisesti sen naisen vastuulla pääosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nyt sit kerron, tiivistetyn version. Olen niin vihainen, vaikka en edes tiedä kenelle pitäisi olla eniten vihainen, että aivan oikein miehelleni, jos joku tästä nyt tunnistaakin hänet.
Tästä tuli aivan hirveä riita, kun ilmoitin, että nyt tämä selvitetään. Tälle oli tarve, kun kulut ovat nousseet tänä talvena, sähkölasku, polttoaine ym. ja tarve suurentaa miehen osuutta perheen menoista.
Päädyttiin käymään miehen tiliotteet läpi ja voi h#vtin h#vtti!
Ei, ei ole alkoholi, ei pelaaminen, eikä edes toinen nainen, vaan työkaverit! Mies on ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta ja jostain käsittämättömästä syystä mies on alkanut jossain vaiheessa tarjota työkavereilleen lounaita!!!!!!! Siitä on kuulema tullut tapa. Alunperin alkanut tarjota siksi, kun ei halunnut mennä lounasravintolaan yksin, mutta ketään ei olisi lähtenyt kaveriksi muutoin kuin jos lupasi tarjota. Siitä kuulema tuli lopulta tapa jota ei kehdannut lopettaa!!!!! Ja kyllä, summat täsmäävät ja muutama kuittikin löytyi, että on tarjonnut PAHIMMILLAAN KOLMELLE!!! työkaverille lounaan.
Tämä sika on siis syöttänyt työkavereitaan siinä missä mä olen ruokkinut perhettä. Vaan miten vtussa ne työkaveritkaan ovat alkaneet tähän??!? Aivan käsittämätön juttu. Kenelle pitäis olla eniten vihainen? Mun mielestä miehen pitäis vaihtaa työpaikkkaakin tollaisesta hyväksikäyttöympäristöstä. Ja kasvattaa selkäranka.
Enkä nyt pysty kirjottaan enempää, kun alkaa ottaa päästä ja itkettään taas ihan liikaa. Ehkä tämä ei alunperinkään ois kuulunut koko juttu tänne, mut en ehkä ilman teidän haukkuja ois saanut vaadittua miestä kertomaan. Näiltä asioilta on niin helppo sulkea silmät :(
Tätä en kyllä usko! Kukaan ei ole noin pölhö, että alkaa maksaa työkavereittensa lounaat ja jatkaa sitä vuosikausia. Eikä kukaan normaali työkaveri suostu siihen, että joku toinen maksaa hänen lounaansa jatkuvasti.
Minä uskon. Toisinaan asiat ovat niin omituisia että jos ei niitä itse ole kokenut niin ei usko niiden olevan totta. Ja voimia aloittajalle, toivon että saatte asianne kuntoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan ne lapset sinne talouteen on varmaankin synnyttänytkin, joten eikö ole mielestäsi perusteltua, että hän kantaa vastuun niiden ruokkimisesta ja hoitamisestakin? Mies ei voi Suomessa pakottaa naista aborttiin, joten kyllä ne lapset ovat ihan nimenomaisesti sen naisen vastuulla pääosin.
Mies sen siittiön sinne munasoluun ruuttaa, joten hän on viime kädessä vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä miehesi lounastaa rakastajattarensa kanssa ja maksaa hänenkin lounaat? Rakastavaiset haluavat intiimiin ravintolaan kahdestaan eikä ihan mihin tahansa lounaskuppilaan
Tämä on ainut järkevä selitys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette vielä yhdessä?
Koska perhe, lapset, asuntolaina ja rakkaus myös.
Olisiko toinen osapuoli unohtanut sen rakkaus-aspektin ? Älä huijaa itseäsi. Perheestä, lapsista ja asuntolainasta selviää hankalienkin vaiheiden kautta mutta väärän kumppanin kanssa elettyä aikaa ei saa takaisin. Lausu loitsu "meidän täytyy puhua meidän suhteesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kuitenkin maksaa puolet yhteisistä kuluista, ei ole mitään ongelmaa. Ihan sama jos käyttäisi omia rahojaan johonkin kalliisiin harrastuksiin, kunhan huolehtii myös perheen elatuksesta omalla osuudellaan.
Vaan kun ei maksa ja tuo mainittu lounastaminen on iso syy siihen. Hänellä kuluu sama raha lounaisiin, millä minä ostan koko perheen ruoat ja minä myös maksan suuremman osan laskuista.
Tässä tilanteessa sanoisin, että minä en kustanna sun lounaitasi, eli maksat vähintäänkin puolet yhteisistä kustannuksista, reilumpaa olisi jos ne kustannukset olisi jyvitetty tulojen mukaan eli jos toinen tienaa 60% perheen yhteenlasketuista tuloista, niin myös maksaa saman verran yhteisistä kuluista.
En ole ikinä kuullut tällaisesta, "lounasköyhyydestä". Oletko varma, että rahat menevät oikeasti lounaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi tekee työkseen? Onko paremmat lounaat osa esim. edustusta tai myyntityötä?
Silloin kyllä kulut menevät edustuskuluihin ja ovat osa työtehtäviä.
Ja silloin sinun on ihan turha kadehtia, koska ei se jatkuva työlounastelu ole lopulta mitään muuta kuin työtä.
Vai onko kyse vain jostain imagonkiilloituksesta ja menestyjän esittämisestä työkavereiden silmissä, ja ylihintainen lounastelu on poissa perheen pudjetista?
Jos tällaiseen lounasteluun ei ole todellisuudessa varaa, niin silloin kyse on kyllä jostain luonneviasta ja teillä on aika iso ongelma kommunikaatiossa.
Joku väleissänne mättää joka tapauksessa. Kannattaisikohan hakea ulkopuolista apua?
Kannattaisi lukea ketju ennen kuin esittää kysymyksiä, joihin on vastattu moneen kertaan. Vai oletko ap ja haluat vain lisää huomiota trolliavauksellesi? Se olisi aika sairasta. Jos elämässä ei oikeasti ole mitään muuta sisältöä kuin satuilu keskustelupalstalla, niin silloin kannattaisi kyllä hakea ulkopuolista apua.
Juu ei ollut mun kommentti, mä en ole kommentoinut sen jälkeen mitään kun kommentoin miehen vanhempia useampi sivu sitten. En varmaan enää edes seuraa tätä keskustelua tämän jälkeen. Ihan riittämiin selvittämistä täällä nyt kotona, kun on pahimman jälkeen joutunut miettimään ihan rauhassa, että mitä tämä oikein tarkoittaa suhteellemme ja miten tästä eteenpäin. Ei olla kyetty keskustelemaan rakentavasti miehen kanssa vielä, mut tulevana viikonloppuna on paremmin aikaa.
AP
Voisit sinäkin AP ottaa itse vastuun perheestäsi ja lakata halveeraamasta miestäsi jostain työpaikkalounaista. Tyypillinen kaiken ilmaiseksi saanut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet steriloinut itsesi.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi tekee työkseen? Onko paremmat lounaat osa esim. edustusta tai myyntityötä?
Silloin kyllä kulut menevät edustuskuluihin ja ovat osa työtehtäviä.
Ja silloin sinun on ihan turha kadehtia, koska ei se jatkuva työlounastelu ole lopulta mitään muuta kuin työtä.
Vai onko kyse vain jostain imagonkiilloituksesta ja menestyjän esittämisestä työkavereiden silmissä, ja ylihintainen lounastelu on poissa perheen pudjetista?
Jos tällaiseen lounasteluun ei ole todellisuudessa varaa, niin silloin kyse on kyllä jostain luonneviasta ja teillä on aika iso ongelma kommunikaatiossa.
Joku väleissänne mättää joka tapauksessa. Kannattaisikohan hakea ulkopuolista apua?
Kannattaisi lukea ketju ennen kuin esittää kysymyksiä, joihin on vastattu moneen kertaan. Vai oletko ap ja haluat vain lisää huomiota trolliavauksellesi? Se olisi aika sairasta. Jos elämässä ei oikeasti ole mitään muuta sisältöä kuin satuilu keskustelupalstalla, niin silloin kannattaisi kyllä hakea ulkopuolista apua.
Juu ei ollut mun kommentti, mä en ole kommentoinut sen jälkeen mitään kun kommentoin miehen vanhempia useampi sivu sitten. En varmaan enää edes seuraa tätä keskustelua tämän jälkeen. Ihan riittämiin selvittämistä täällä nyt kotona, kun on pahimman jälkeen joutunut miettimään ihan rauhassa, että mitä tämä oikein tarkoittaa suhteellemme ja miten tästä eteenpäin. Ei olla kyetty keskustelemaan rakentavasti miehen kanssa vielä, mut tulevana viikonloppuna on paremmin aikaa.
AP
Voisit sinäkin AP ottaa itse vastuun perheestäsi ja lakata halveeraamasta miestäsi jostain työpaikkalounaista. Tyypillinen kaiken ilmaiseksi saanut nainen.
Tyypillinen uuulitrolli tuli taas häiriköimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nyt sit kerron, tiivistetyn version. Olen niin vihainen, vaikka en edes tiedä kenelle pitäisi olla eniten vihainen, että aivan oikein miehelleni, jos joku tästä nyt tunnistaakin hänet.
Tästä tuli aivan hirveä riita, kun ilmoitin, että nyt tämä selvitetään. Tälle oli tarve, kun kulut ovat nousseet tänä talvena, sähkölasku, polttoaine ym. ja tarve suurentaa miehen osuutta perheen menoista.
Ei, ei ole alkoholi, ei pelaaminen, eikä edes toinen nainen, vaan työkaverit! Mies on ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta ja jostain käsittämättömästä syystä mies on alkanut jossain vaiheessa tarjota työkavereilleen lounaita!!!!!!! Siitä on kuulema tullut tapa. Alunperin alkanut tarjota siksi, kun ei halunnut mennä lounasravintolaan yksin, mutta ketään ei olisi lähtenyt kaveriksi muutoin kuin jos lupasi tarjota. Siitä kuulema tuli lopulta tapa jota ei kehdannut lopettaa!!!!! Ja kyllä, summat täsmäävät ja muutama kuittikin löytyi, että on tarjonnut PAHIMMILLAAN KOLMELLE!!! työkaverille lounaan.
Tämä sika on siis syöttänyt työkavereitaan siinä missä mä olen ruokkinut perhettä. Vaan miten vtussa ne työkaveritkaan ovat alkaneet tähän??!? Aivan käsittämätön juttu. Kenelle pitäis olla eniten vihainen? Mun mielestä miehen pitäis vaihtaa työpaikkkaakin tollaisesta hyväksikäyttöympäristöstä. Ja kasvattaa selkäranka.
Enkä nyt pysty kirjottaan enempää, kun alkaa ottaa päästä ja itkettään taas ihan liikaa. Ehkä tämä ei alunperinkään ois kuulunut koko juttu tänne, mut en ehkä ilman teidän haukkuja ois saanut vaadittua miestä kertomaan. Näiltä asioilta on niin helppo sulkea silmät :(
Tätä en kyllä usko! Kukaan ei ole noin pölhö, että alkaa maksaa työkavereittensa lounaat ja jatkaa sitä vuosikausia. Eikä kukaan normaali työkaveri suostu siihen, että joku toinen maksaa hänen lounaansa jatkuvasti.
Meillä on samantapaisesta asiasta ollut riitoja jo vuosia. Mies on alle 50 ja on ollut jo vuosia sairauseläkkeellä fyysisestä työstä vakavien kipujen vuoksi. Silti antaa "ystäviensä" hyväksikäyttää itseään ja käy tekemässä heille asioita, joita hänen terveytensä ei kestä.
Kotona vastaavia asioita ei tee vaan niistä riidellään jatkuvasti. Enkä jaksa enää edes pyytää, kun riitely asiasta on niin kuluttavaa.
Kaverit tietävät mieheni kunnon mutta silti hyväksikäyttävät kun mies ei kehtaa sanoa että ei kykene. Minä sitten soittelen ambulanssia, palvelen sänkyyn ja kuuntelen kipuisen ja ärtyneen miehen rähjäystä pahimmillaan viikkokaudet. Olen sanonut että tämä ei käy, mutta silti tämä aina toistuu. Viimeksi tunnusti että oli käynyt salaa kaverilla. Olen jo kerran ottanut nimenkin paperiin että ei tee tätä, mutta ei auttanut. Ilmeisesti vaimolle voi olla mikä *ttupää tahansa, mutta kavereille ei kehtaa sanoa ei tai menee kasvot?
Olen nyt yhdelle jo soitellutkin ja sanonut, että sinä tulet hoitamaan tämän jälkishown tänne jos vielä teetät jotain. Ei auttanut.
Ap, sinuna saattaisin nolata mieheni ja mennä sinne työpaikalla puhumaan asiasta jos mies ei suostu hoitamaan asiaa itse välittömästi. Tai sitten soittaa näiden miesten vaimoille ja kertoa mitä hyväksikäyttöä on ollut menossa jo pitkään. Saisivat hävetä aikuiset miehet, olettaen että ovat miehiä?
Näinköhän ne on jääneet siihen luuloon, että miehesi on niin rikas että sillä on varaa ja tämä lapatossu ukko ei kehtaa oikaista asiaa. Ja nyt ne kaikki syö sun ja sun lastesi kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette vielä yhdessä?
Koska perhe, lapset, asuntolaina ja rakkaus myös.
Haiskahtaa että mies ei nyt ymmärrä mitä tarkoittaa suomen kielen sana perhe.
Kysyppä mitä hän ymmärtää suomenkielen sanalla perhe.
Joteskin lonkalta muistelen jotain öö yhteistä mukavan no vaikka kalliin lounaan tuomaa kokemusta?
Yhteistä.
Miksi herra ei aikauta sinua samaan pöytään...vaikka kas tuolla on minun rakas vaimoni, sopiiko et hei tääällääää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sen siittiön sinne munasoluun ruuttaa, joten hän on viime kädessä vastuussa.
Eikös 2 lapsista ollut miehen edellisestä liitosta. Ja ap ruokkii nekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jap, tuo on miehen puhetta.
Tai siis naisen.
?
Henkilön?
Perkele?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinuna saattaisin nolata mieheni ja mennä sinne työpaikalla puhumaan asiasta jos mies ei suostu hoitamaan asiaa itse välittömästi. Tai sitten soittaa näiden miesten vaimoille ja kertoa mitä hyväksikäyttöä on ollut menossa jo pitkään. Saisivat hävetä aikuiset miehet, olettaen että ovat miehiä?
Vaimoille? Ovatko vaimot siis niiden aikuisten miesten huoltajia? Vai miten tämä asia vaimoille kuuluu? Jos joku soittaisi minulle ja alkaisi kertoa, kuinka mieheni on toiminut jossain asiassa väärin, niin keskeyttäisin kyllä hyvin nopeasti ja kysyisin, minkä ihmeen takia hän ottaa minuun yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en osaa kyllä ohjetta antaa.
Revolveri?
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen uuulitrolli tuli taas häiriköimään.
Ja sinä hyökkäsit ruokkimaan häntä, jotta keskustelu siirtyisi häneen eikä enää puhuttaisi aiheesta.
Mäkin toivon, että ap vielä näkisi tämän vastauksen, joka todennäköisesti voisi ratkoa jotai siellä kotona!