Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kalliit lounaat, onko oikein?

Vierailija
02.03.2022 |

Mies käy työkavereiden kanssa lounaalla joka päivä, vaikka meillä ei olisi siihen varaa. Enkä tarkoita mitään kympin lounasta, vaan 20-40€ aterioita eri ravintoloissa, sellaisissa paikoissa, joissa ihmiset käy yleensä päivällisillä. Paikoissa joissa ei ole noutopöytiä, juoma ei kuulu hintaan jne. Ei kuulemma kehtaa olla käymättä kun muutkin käy. En kyllä usko, että ovat perheellisiä ne jotka muka käyvät päivittäin. Ei heillä kellään niin iso palkka ole.

Meillä muilla perheenjäsenillä ei olisi varaa lounastaa samalla tavalla ja miehen lounaat maksavat yhtä paljon kuin koko perheen ruokailu kuukaudessa. Mies suuttuu kun tästä sanoo jotain, hänen mielestään nuo lounaat ovat osa työelämää. Minä teen töitä kotona, koska olen yksityisyrittäjä. Käyn ulkona lounaalla ehkä muutaman kerran vuodesta silloin kun siihen on oikea tarve jostain syystä. Asia on minulle kipeä, koska se tuntuu niin epäreilulta ja itsekkäältä.

Ajatuksia?

Kommentit (609)

Vierailija
301/609 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen katkera tilitys naiselta kuinka mies käyttää itse tienaamat rahat siihen mitä itse haluaa eikä siihen mihin nainen päättää.

Kommenteista päätellen tänne on pesiytynyt kunnon lauma koti diktaattoreita jotka vaativat päätösvaltaa joka asiaan.

Elatusvelvollisuus on sinulle täysin vieras käsite, ja sama elintaso koko perheellä.

Kyllä naistenkin pitäisi jotain tehdä sen elintason noston eteen. Siis muutakin kuin vaatia miestä maksamaan naiselle korkeampi elintaso. Elatusvelvollisuus ja elintason nosto on kaksi eri asiaa vaikka kuinka naiset yrittävät yhdistää nämä että voisi vaatia miehen tienaamia rahoja itselleen tuhlattavaksi

Ei tässä ketjussa ole vaadittu miestä maksamaan naiselle korkeampaa elintasoa vaan osallistumaan perheensä elatukseen. 

Vai oletko sinä se mies, jonka mielestä lapset ovat vain naisen kustannettavia, ja sinä itse saa käyttää omat rahasi miten tahdot, kun itse olet ne tienannut? Miten selität sen, että lastesi äiti ei saa käyttää itse ansaitsemiaan rahoja vaikka työkavereitten ruokkimiseen vaan äidin pitää maksaa lastenkin ruokia?

Nainenhan ne lapset sinne talouteen on varmaankin synnyttänytkin, joten eikö ole mielestäsi perusteltua, että hän kantaa vastuun niiden ruokkimisesta ja hoitamisestakin? Mies ei voi Suomessa pakottaa naista aborttiin, joten kyllä ne lapset ovat ihan nimenomaisesti sen naisen vastuulla pääosin.

Mies sen siittiön sinne munasoluun ruuttaa, joten hän on viime kädessä vastuussa.

Eikös 2 lapsista ollut miehen edellisestä liitosta. Ja ap ruokkii nekin

Itse on miehensä valinnut. Naisella oli tässä 100% tiedossa mihin on ryhtymässä, joten miestä on turha syyttää.

Vierailija
302/609 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla joku pikkusieluinen akka, että kehtaa valittaa siitä, että miehensä käy työpaikkalounaalla. Olisit ylipäänsä kiitollinen siitä, että miehesi käy töissä, joista saamistaan palkoista se nämä lounaansakin maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/609 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko trollia. Hän haluaa vain kääntää keskustelun pois aiheesta ja jokainen kommentti hänelle on juuri sitä, alkuperäisen aiheen unohtamista.

Vierailija
304/609 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo 81 kirjoitti:

Meillä on molemmilla oma tili, johon palkat menevät ja yhteiset menot maksetaan nettotulojen mukaan. Molemmat saa loput käyttää mihin lystää. Tähän päädyttiin aikana, jolloin oli hyvin vähän rahaa, tili meni herkästi miinukselle ja vaimo halusi omaa rahaa(ei ollut töissä silloin.). On toiminut. Pakottaa molemmat käyttämään vastuullisesti rahansa.

Joko tuo tai sitten ihan 50/50 jako ovat omasta mielestäni ainoat oikeudenmukaiset tavat jakaa kulut. Maksetaan pakolliset kulut puoliksi tai, jos on isot tuloerot ja varsinkin jos ne ovat siksi, että toinen on ollut lasten kanssa kotona, niin sitten tulojen suhteessa. Kaikki muu on omaa rahaa ja sillä saa sitten syödä vaikka kaksi kertaa päivässä gourmet-ravintolassa (no, ehkä parisuhteessa ja etenkin perheessä se voisi olla ajankäytön kannalta ongelma).

Sitten jos on minun lapsia ja sinun lapsia ja toisella on enemmän lapsia, niin se pitää tietysti ottaa huomioon kulujen jakamisessa.

Vierailija
305/609 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on heikko itsetunto, haluaa kuulua laumaan. Tiedän koska exäni vinkui ja valitti kun erehtyi ostamaan Primarkista 10euron hyvännäköiset farkut. Liian halvat insinöörille. Kehotin hakemaan Jack & Jonesista kalleimmat ja jättämään hintalapun roikkumaan. - Samasta syystä ulkomaan matkat, piti olla aina uusi paikka koska kaverit oli käyneet ym. Hävitti myös perintönsä muutamassa vuodessa. Mulla ei ollut varaa pitää hänen kulissejaan joten potkaisin pihalle. Voi olla että nykyinen kumppaninsa on yhtä kus essa äijän takia.

Vierailija
306/609 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen katkera tilitys naiselta kuinka mies käyttää itse tienaamat rahat siihen mitä itse haluaa eikä siihen mihin nainen päättää.

Kommenteista päätellen tänne on pesiytynyt kunnon lauma koti diktaattoreita jotka vaativat päätösvaltaa joka asiaan.

Elatusvelvollisuus on sinulle täysin vieras käsite, ja sama elintaso koko perheellä.

Kyllä naistenkin pitäisi jotain tehdä sen elintason noston eteen. Siis muutakin kuin vaatia miestä maksamaan naiselle korkeampi elintaso. Elatusvelvollisuus ja elintason nosto on kaksi eri asiaa vaikka kuinka naiset yrittävät yhdistää nämä että voisi vaatia miehen tienaamia rahoja itselleen tuhlattavaksi

Ei tässä ketjussa ole vaadittu miestä maksamaan naiselle korkeampaa elintasoa vaan osallistumaan perheensä elatukseen. 

Vai oletko sinä se mies, jonka mielestä lapset ovat vain naisen kustannettavia, ja sinä itse saa käyttää omat rahasi miten tahdot, kun itse olet ne tienannut? Miten selität sen, että lastesi äiti ei saa käyttää itse ansaitsemiaan rahoja vaikka työkavereitten ruokkimiseen vaan äidin pitää maksaa lastenkin ruokia?

Nainenhan ne lapset sinne talouteen on varmaankin synnyttänytkin, joten eikö ole mielestäsi perusteltua, että hän kantaa vastuun niiden ruokkimisesta ja hoitamisestakin? Mies ei voi Suomessa pakottaa naista aborttiin, joten kyllä ne lapset ovat ihan nimenomaisesti sen naisen vastuulla pääosin.

Siis mitä mä juuri luin??? Toivottavasti tämä viimeisin kirjoittaja ei ikinä sikiä eikä sukunsakaan. Siemenjohtimet voi katkaista jos ei lapsia halua.

Vierailija
307/609 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kirjoittaa tämä valmiiksi johonkin talteen jo copy paste kaikkiin perheen raha-asioita koskeviin juttuihin. 

Perustakaa yhteinen tili, johon molemmilla on debit-kortti. Molemmat laittavat tilille saman prosenttiosuuden nettotuloista, monessa lapsiperheessä jotain 60-90 % välillä. Tililtä menee teidän asuntolaina, asumiseen liittyvät kulut, vakuutukset, lasten harrastukset, vaatteet, puhelimet, viikkorahat m. kulut ja ruokaostokset ja muut yhteiset menot. 

Suosittelen myös perustamaan säästötilin, jonne säästätte puskuria yllättäviin menoihin ja isompiin hankintoihin. Tässä voisi käyttää tasasummaa, jos varakkaampi sitten matkaa tai sohvan ostamista suunnitelmissa haluaa parempaa laatua, hän voi halutessaan laittaa enemmän rahaa hankintaan.  

Loput rahat mies voi käyttää itse. Tee ensin laskelma pakollisista menoista ja järkevästä muusta kulutuksesta ja laske sen perusteella summa, joka miehen pitää palkkapäivänä siirtää taloustilille. 

Ymmärrän tuon prosenttiosuuden, jos puolisoilla on merkittävä tuloero ja siihen on johtanut se, että toinen on ollut/on yhteisten lasten kanssa kotona, mutta en muuten. Muulloin minusta on oikeudenmukaista ihan euromääräinen 50/50 jako. Kuten puolisostanikin. Prosentuaalinen tekisi elämästä kaiken kaikkiaan hankala: puoliso on yrittäjä ja hänen tulonsa vaihtelevat kuukausittain ilmeisen paljon (osaan päätellä siitä, paljonko hän käyttää aikaansa töihin), minulla on säännöllinen kuukausipalkka, eikä tällä hetkellä juurikaan päivärahoja kun ei ole työmatkojakaan, mutta sen lisäksi nostan luottamustehtäväkorvauksia 0-1000+ euroa/kk. Eikä näitä voi ennakoida koko vuodelle sen enempää kuin miehen yritystulojakaan.

Prosentuaalinen jako tarkoittaisi, että meidän pitäisi joka kuukauden vaihteessa avata toisillemme, paljonko olemme ansainneet, ja laskea summat uusiksi. Lisäksi pitäisi miettiä, mitä tehdään veronpalautuksille. Minä sain viime vuonna palautusta lähemmäs 2000 euroa ja tänä vuonna tulee luultavasti enemmän, koska juuri ennakoimattomuuden vuoksi annan lisätuloista pidättää 60 %.

Ei kiitos. Mieluummin sama summa kuukausittain ja sitten niillä veronpalautuksilla ja kokouspalkkioilla voi ilahduttaa toista ihan muuten vaan viemällä syömään, hotelliviikonlopun viettoon tai, kunhan pandemia helpottaa, ulkomaille.

Minusta taas prosenttijako on loogisin ja paras. Mun mies on kovapalkkainen tekniikan tohtori ja minä olen nolltuntisopimuksella osa-aikatöissä oleva maisteriopiskelija. Mies voi helposti laittaa säästötilille kuussa tonnin, mulla ei välillä palkka edes ole sitä. Laitetaan kuun tuloista tietty osuus tilille. Miehellä se on tasaisesti sama ja mulla se vaihtelee. Ikää meillä miehellä 34 ja mulla 24.

Vierailija
308/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Mies vaihtoon.

Vierailija
309/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokaulusköyhällistöä.. onko ihan merkantin paperit taskussa? Ja liksa jotain 2500 bruttona, silti pitää esittää hyvätulosta.. Uuu jee

310/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on upeinta elää itsellisenä. Ilman mitään äijiä ja kersoja. Turha vinkua kun on tehnyt noin huonot valinnat elämässään.

Vierailija
311/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa maistua parit bisset lounaan yhteydessä.

Vierailija
312/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kuitenkin maksaa puolet yhteisistä kuluista, ei ole mitään ongelmaa. Ihan sama jos käyttäisi omia rahojaan johonkin kalliisiin harrastuksiin, kunhan huolehtii myös perheen elatuksesta omalla osuudellaan.

Vaan kun ei maksa ja tuo mainittu lounastaminen on iso syy siihen. Hänellä kuluu sama raha lounaisiin, millä minä ostan koko perheen ruoat ja minä myös maksan suuremman osan laskuista.

No sitten se on keskustelun paikka- sanot, että miehen pitää maksaa näin paljon. Hän sitten itse päättää, että mistä ottaa rahat siihen

Vierailija
313/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippa

Kukaan ei pakota yhtäkään miestä panemaan - pidä jatkossa se mul kkusi siellä housuissasi, ja jos et kiiimaltasi pysty, niin katkaise ne putkesi, niin ei niitä lapsia tule.

Vierailija
314/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Pitäisikö miehen jäädä pois lounaalta, kun vaimolla on paha mieli.

Vierailija
315/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki suomalaisten ongelmat kiteytyy yleensä laumasieluisuuteen ja kommunikaatio ongelmiin.  Jos lammastelu mahtuu miehet budjettiin niin ongelmaa ei ole jos ei niin ongelma on. Miksi ap lle on niin vaikeaa esittää asiaa kunnolla jos ei mahdu budjettiin et syöt tän ja tän verran halvemmalla tai ei hyvä heilu tai jos budjetti ei ylity niin lakkaa kitisemästä miehen harrastuksesta. Miksi rajojen vetäminen on aina huom aina suomalaisille niin vaikeaa. Kitistään ja mussutetaan mutta ei osata päättää että tämä on se mitä vaaditaan ja valvon että se tapahtuu?

Vierailija
316/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät paljon lounaat maksavat? Katsotko miehen kuiteista aina summat vai mistä tiedät, että jokainen lounas maksaa vähintään 20e?

Itse en kyllä tietäisi paljon mies on maksanut lounaastaan tai ei toisin päinkään, jos itse käyn .

Kuulostaa oudolta, että päivittäin etsitään noin kallis lounas vai missä j

Kaupungissa riittää ravintoloita kalliisiin lounaisiin?

Yleensä monessa paikassa on lounastarjoukset tyyliin 12 e . Miksi mies ottaa joka päivä jonkin pihvin 20 e? Eikö ala jo kyllästyttää, jos aina vetää sitä sisäfilettä.

Vierailija
317/609 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät paljon lounaat maksavat? Katsotko miehen kuiteista aina summat vai mistä tiedät, että jokainen lounas maksaa vähintään 20e?

Itse en kyllä tietäisi paljon mies on maksanut lounaastaan tai ei toisin päinkään, jos itse käyn .

Kuulostaa oudolta, että päivittäin etsitään noin kallis lounas vai missä j

Kaupungissa riittää ravintoloita kalliisiin lounaisiin?

Yleensä monessa paikassa on lounastarjoukset tyyliin 12 e . Miksi mies ottaa joka päivä jonkin pihvin 20 e? Eikö ala jo kyllästyttää, jos aina vetää sitä sisäfilettä.

Kannattaa lukea ketju niin syykin selviäisi - mies oli tarjonnut lounaan työkavereilleen vuosikaudet.

Vierailija
318/609 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ei muka lounaslistaa löydy lounashintaan? Saahan sitä rahaa menemään, kun tilaa lounaslistan ulkopuolelta. Toiset paikat tosiaan rahastavat juoman hinnalla, ruoka menee yleensä juuri ja juuri lounassetelin hintarajoihin, juoman joutuu maksamaan erikseen. Kannattaa varmaan katsella vähän, mitä juotavaa ottaa. Onko liian noloa ottaa pelkkää vettä ruoan kanssa?

Kuka juo alkoholia keskellä työpäivää joka päivä 😂

Vierailija
319/609 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Pitäisikö miehen jäädä pois lounaalta, kun vaimolla on paha mieli.

:D Tässä varmaan taas haetaan sitä, että ukko varmaan pettää, tai käy vaan päiväkaljoilla.

Vierailija
320/609 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ei muka lounaslistaa löydy lounashintaan? Saahan sitä rahaa menemään, kun tilaa lounaslistan ulkopuolelta. Toiset paikat tosiaan rahastavat juoman hinnalla, ruoka menee yleensä juuri ja juuri lounassetelin hintarajoihin, juoman joutuu maksamaan erikseen. Kannattaa varmaan katsella vähän, mitä juotavaa ottaa. Onko liian noloa ottaa pelkkää vettä ruoan kanssa?

Kuka juo alkoholia keskellä työpäivää joka päivä 😂

HEP!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi