Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kalliit lounaat, onko oikein?

Vierailija
02.03.2022 |

Mies käy työkavereiden kanssa lounaalla joka päivä, vaikka meillä ei olisi siihen varaa. Enkä tarkoita mitään kympin lounasta, vaan 20-40€ aterioita eri ravintoloissa, sellaisissa paikoissa, joissa ihmiset käy yleensä päivällisillä. Paikoissa joissa ei ole noutopöytiä, juoma ei kuulu hintaan jne. Ei kuulemma kehtaa olla käymättä kun muutkin käy. En kyllä usko, että ovat perheellisiä ne jotka muka käyvät päivittäin. Ei heillä kellään niin iso palkka ole.

Meillä muilla perheenjäsenillä ei olisi varaa lounastaa samalla tavalla ja miehen lounaat maksavat yhtä paljon kuin koko perheen ruokailu kuukaudessa. Mies suuttuu kun tästä sanoo jotain, hänen mielestään nuo lounaat ovat osa työelämää. Minä teen töitä kotona, koska olen yksityisyrittäjä. Käyn ulkona lounaalla ehkä muutaman kerran vuodesta silloin kun siihen on oikea tarve jostain syystä. Asia on minulle kipeä, koska se tuntuu niin epäreilulta ja itsekkäältä.

Ajatuksia?

Kommentit (609)

Vierailija
1/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette vielä yhdessä?

Vierailija
2/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska perhe, lapset, asuntolaina ja rakkaus myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kuitenkin maksaa puolet yhteisistä kuluista, ei ole mitään ongelmaa. Ihan sama jos käyttäisi omia rahojaan johonkin kalliisiin harrastuksiin, kunhan huolehtii myös perheen elatuksesta omalla osuudellaan.

Vierailija
4/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpiko teistä maksaa enemmän perheen yhteisiä menoja? Käykö mies ravintolassa sinun kustannuksellasi?

Vierailija
5/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiarvo 30e x  21,5pv=645e kk

aika paljon siis jossei kyseessä ole palkka luokkaa nettona vähintään 3000e mieluummin 4000e

raksamiehet saa 10e ateriakorvausta joka päivä ja sillä raskii käydä syömässä lounaspaikoissa, ei kyllä muuten olisi

Vierailija
6/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kuitenkin maksaa puolet yhteisistä kuluista, ei ole mitään ongelmaa. Ihan sama jos käyttäisi omia rahojaan johonkin kalliisiin harrastuksiin, kunhan huolehtii myös perheen elatuksesta omalla osuudellaan.

Vaan kun ei maksa ja tuo mainittu lounastaminen on iso syy siihen. Hänellä kuluu sama raha lounaisiin, millä minä ostan koko perheen ruoat ja minä myös maksan suuremman osan laskuista.

Vierailija
8/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehen mielestä on siihen varaa ja ei menetä luottotietoja moisen takia niin anna mennä. Tosin tyhmää on maksaa lounaista noin paljon. Käymme puolison kanssa usein lounaalla ja hyvä lounas maksaa paikasta riippuen n. 11-12€ Ja tulee halvemmaksi kun ruokakaupassa käynti. Itse hämmästelen välillä miehen ravintolareissuja kun kallisiin juomiin menee rahaa mutta mies saa käyttää rahojaan miten haluaa kunhan emme näe nälkää tämän takia.

Vierailija
9/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ei muka lounaslistaa löydy lounashintaan? Saahan sitä rahaa menemään, kun tilaa lounaslistan ulkopuolelta. Toiset paikat tosiaan rahastavat juoman hinnalla, ruoka menee yleensä juuri ja juuri lounassetelin hintarajoihin, juoman joutuu maksamaan erikseen. Kannattaa varmaan katsella vähän, mitä juotavaa ottaa. Onko liian noloa ottaa pelkkää vettä ruoan kanssa?

Vierailija
10/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskiarvo 30e x  21,5pv=645e kk

aika paljon siis jossei kyseessä ole palkka luokkaa nettona vähintään 3000e mieluummin 4000e

raksamiehet saa 10e ateriakorvausta joka päivä ja sillä raskii käydä syömässä lounaspaikoissa, ei kyllä muuten olisi

Miehellä on joku 5€/päivä lounasetu käytössä, enempää ei saa. Palkka on ihan ok, mut on meillä noita velkoja ja menojakin.

Vierailija
11/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun ei maksa ja tuo mainittu lounastaminen on iso syy siihen. Hänellä kuluu sama raha lounaisiin, millä minä ostan koko perheen ruoat ja minä myös maksan suuremman osan laskuista.

Miehesi on siis kokovartalomulqero.

Vierailija
12/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, lakkaa maksamasta yli puolia kuluista! 

Vierailija
13/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Olisikin provo, vaan ei ole.

Vierailija
14/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta, kaikki tietämäni johtajasta koodareihin käyvät korkeintaan sen vähän yli kympin lounaan syömässä.

Vierailija
15/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai itsestään selvää, että mies maksaa lounaat omista rahoistaan? Meillä laitetaan joka kk tietty summa taloustilille, josta maksellaan yhteiset menot. Lounaat sitten kukin makselee omista rahoistaan, olipa ne 10 tai 100 euroa per päivä.

Vierailija
16/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Olisikin provo, vaan ei ole.

Totta kai provoilija valehtelee että ei ole provo.

Vierailija
17/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ukkosi olla deittilounaalla. Käypä tsekkaamassa.

Vierailija
18/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ravintoloissa on lounaslistat…että Huoh vaan tällekin aloitukselle.

Vierailija
19/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkentava kysymys kirjoitti:

Kumpiko teistä maksaa enemmän perheen yhteisiä menoja? Käykö mies ravintolassa sinun kustannuksellasi?

Minä maksan. Ei se mua haittaisi edes, jollei syynä olisi toisen itsekkyys vaan se olisi vaikka pienemmät tulot. Meillä jää suurinpiirtein samakäteen nettona, mutta miehellä on omia menoja niin paljon, että hän osallistuu yhteisiin sen vuoksi vähemmän. Se on aivan syvältä hanurista, mutta jotenkin hän on aivan sokea tämän asian epäoikeudenmukaisuudelle. Tai sitten esittää töissään jotain, en minä tiedä.

Vierailija
20/609 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän pyytää neuvoja, ei sunun vastaus sovi tähän tilanteeseen.

Tämä  palsta on kaikille. Älä viitsi tyhmyyttäsi tyrmätä toisen aloitusta.Ei sitä tarvi avioeroa hakea jos on pikkuongelmia kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi