Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka turvallisuuden tunnetta Ukrainan tilanne ei hetkauta?

Vierailija
02.03.2022 |

Olen totta kai surullinen ukrainalaisten puolesta, mutta en ollenkaan yllättänyt. Olen koko aikuisikäni pitänyt täysin mahdollisena, että Venäjä voi hyökätä mihin vaan ja milloin vaan. Siksi olen aina kannattanut Natoakin. Tuntuu, että valtaosa ihmisistä pystyy hyvin tehokkaasti sulkemaan mielestään sotien ja katastrofien mahdollisuuden. Itselläni ei tällaista kykyä ole.

Tämä kaikki selittää minulle senkin, miksei ympäristökatstrofin etenemiselle tehdä oikein mitään. En tiedä, mikä olisi sitten tällainen "ilmastokriisin Ukraina", joka oikeasti saisi ihmiset lopettamaan esim. kivihiilen polton, jatkuvan kulutuksen tai lentämisen. Olen täällä Helsingissä katsellut tuota savupiippua jo vuosikausia. Voimme ihan konkreettisesti nähdä, miten sieltä tupruttaa paskaa keuhkoihimme. Tiedän, että sitä ollaan lopettamassa, mutta onkohan sitten liian myöhäistä jo?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus/rahattomuus ovat suuria ongelmia, mutta niitä ongelmia on syytä miettiä silloin kuin ei ole ulkopoliittisia ongelmia. Nuo asiat ovat paskan haileita kuin kyseessä on Suomen itsenäisyys

Vierailija
22/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Tunnevammainen.

Jaksaisiko joku perustella, miten olen tunnevammainen? Kuten sanoin, tunnen kyllä surua ukrainalaisten puolesta. Enkä missään nimessä toivo sotaa tänne Suomeen. Henkilökohtaisesti olen silti varautunut ihan mihin vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediahan tässä jälleen kertaan lietsoo täysin turhaa paniikkia. Höpötetään ydinsodasta taas joka päivä. On tutkijaa ja asiantuntijaa ei vit.... Oikeesti taas sama rumba alkaa alusta. Voisko nuo iltikset vaan sulkea lopullisesti johan ne on kaupoissakin nurin käännetty.

Vierailija
24/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen aidosti huolissani suomalaisten mielenterveydestä ja siitä miten tämä tuo työttömyyttä, inflaatiota ja roimasti rahanmenoa. Mikään ei enää tule olemaan niin halpaa kuin tänään. Kuinka huolissaan viime viikolla oltiin siitä, että kurkun kilohinta oli yli 6 euroa, miten päästään töihin ja miten se oma koti pidetään lämpimänä.

Vierailija
25/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käy lähinnä sääliksi lapsia. Ei muuta kuin hysteriaa ja hysterian perään hysteriaa ollut viimeiset vuodet ja uusi sekoilu on alkamassa tämän Natopohdinnan kanssa. Tietysti puollan Natojäsenyyttä, mutta kun se olisi pitänyt hoitaa rauhan ajalla eikä sitten kun on kriisiaika.

Vierailija
26/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käsi ylös. Elämässä kaikenlaista pelleä ja pelleilyä ollut mukana, että ei niinkään hetkauta asiat.

Vierailija
27/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat suomalaiset ovat aika rauhallisia erilaisten uhkien edessä. Jos joillekin asioille ei mahda mitään, niin niistä ei tarvitse suuremmin ahdistua. Se mitä voi tehdä, on toimia järkevällä tavalla.

Myötätuntoni on sodan uhrien puolella. Sotiminen on järjetöntä. Historia ei tunnu opettavan mitään.

Vierailija
28/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et, mut mulla eri syyt. Kun on omassa elämässä jo riittävästi ongelmia ja masennus tietyssä pisteessä, ei enää hetkauta oikein mikään.

Tämä on itse asiassa minullakin taustalla. Mitä masentuneempi olen, sitä enemmän ajattelen sotaa, murhaa  ja kuolemaa. Siis mietin päässäni skenaarioita. 

Ap

Kuuntele hyvä ihminen sitten suomalaisia päättäjiä. He tarjoavat pelkoon lääkkeeksi itsemurhaa.

Vierailija
29/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käy lähinnä sääliksi lapsia. Ei muuta kuin hysteriaa ja hysterian perään hysteriaa ollut viimeiset vuodet ja uusi sekoilu on alkamassa tämän Natopohdinnan kanssa. Tietysti puollan Natojäsenyyttä, mutta kun se olisi pitänyt hoitaa rauhan ajalla eikä sitten kun on kriisiaika.

Ja vanhuksia. Osa heistä varmasti vielä muistaa ruudin hajun nenässään.

Vierailija
30/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vielä vähän avata omaa näkökulmaani. Mielestäni pahimmat ongelmat maailmassa on itsekkyys, ahneus ja lyhytnäköisyys. Näistä kaikki sodat ja muu paska kumpuaa.

Kun kriisi tulee tarpeeksi lähelle, ihmiset on valmiita reagoimaan. Silloin on valitettavasti usein jo liian myöhäistä. Kun akuuttia uhkaa ei ole, palataan taas normaaliin eli oman navan tuijottamiseen, kilpailemiseen ja materian haalimiseen. Historiasta ei opita, vaikka se on aina toistanut itseään. Omaa osuutta ja moraalista velvollisuutta ei nähdä. Viisaampia ei kuunnella, uskotaan vain omaan käsitykseen. Näin siis ainakin länsimaissa. 

Itse ajattelen, että yksilöinä me kaikki olemme aika säälittäviä ja typeriä. Yhdessä pystyisimme mihin vaan, jos vain näkisimme toisemme ja kuuntelisimme toisiamme. 

Ap 

Vierailija
31/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on järkkynyt mielenrauha hetkittäin. Kuolemaa en pelkää vaan sitä miltä se tuntuu. Nyt aika levollinen olo toistaiseksi.

Vierailija
32/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, en panikoi asiasta. Media luo sota hysteriaa osaltaan viedäkseen huomion käynnissä olevalta depopulaatio operaatiolta. Koronarokotteet vammauttaa ja tappaa.

t.rokotteesta vammautunut

Vierailija
33/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et, mut mulla eri syyt. Kun on omassa elämässä jo riittävästi ongelmia ja masennus tietyssä pisteessä, ei enää hetkauta oikein mikään.

Tämä on itse asiassa minullakin taustalla. Mitä masentuneempi olen, sitä enemmän ajattelen sotaa, murhaa  ja kuolemaa. Siis mietin päässäni skenaarioita. 

Ap

Kuuntele hyvä ihminen sitten suomalaisia päättäjiä. He tarjoavat pelkoon lääkkeeksi itsemurhaa.

En kuuntele. Kuuntelen mieluummin ajattelijoita, filosofeja, totuuden etsijöitä ja mielenterveyden ammattilaisia - siis viisaampiani. Olen opiskellut jonkin verran psykologiaa yliopistossa. Minulle on siellä selitetty, että itsemurhaan ajautumisella on tietty logiikka.

Kun on vain lievästi masentunut, kuolemaa ajattelee yleisellä tasolla, eli esim. pohtii sotaa tai katsoo true crimeä.  Mitä masentuneempi on, sitä enemmän ajatukset pyörivät kuolemassa. Lopulta alkaa spekuloida omalla kuolemalla. Jos vointi pahenee, kuolemisesta tuleekin ihan varteenotettava skenaario, houkuttelevakin. Jos kierre ei katkea, se johtaa lopulta itsemurhaan. Näin tämän on eräs hyvin kokenut psykiatri minulle selittänyt. 

Itselläni raja tuli jossain vaiheessa vastaan. Olin niin masentunut ja vastoinkäymisten uuvuttamana, etten enää välittänyt siitä, mikä on normaalia ja hyväksyttyä. Aloin elää omien arvojeni mukaisesti, enkä välittänyt siitä, vaikka se tekisi minusta täysin hylkiön. Heräsin siihen, minkälaisessa harhassa suurin osa elää (minäkin elin). Koska mulla ei ole mitään menetettävää, olen nykyään hyvin vapaa. En menetä toivoani, vaikka joutuisin Putinin kidutettavaksi. En väitä, etteikö se tuntuisi missään, mutta siitä huolimatta pyrin aina säilyttämään vapauteni. 

Ap 

Vierailija
34/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän vielä vähän avata omaa näkökulmaani. Mielestäni pahimmat ongelmat maailmassa on itsekkyys, ahneus ja lyhytnäköisyys. Näistä kaikki sodat ja muu paska kumpuaa.

Kun kriisi tulee tarpeeksi lähelle, ihmiset on valmiita reagoimaan. Silloin on valitettavasti usein jo liian myöhäistä. Kun akuuttia uhkaa ei ole, palataan taas normaaliin eli oman navan tuijottamiseen, kilpailemiseen ja materian haalimiseen. Historiasta ei opita, vaikka se on aina toistanut itseään. Omaa osuutta ja moraalista velvollisuutta ei nähdä. Viisaampia ei kuunnella, uskotaan vain omaan käsitykseen. Näin siis ainakin länsimaissa. 

Itse ajattelen, että yksilöinä me kaikki olemme aika säälittäviä ja typeriä. Yhdessä pystyisimme mihin vaan, jos vain näkisimme toisemme ja kuuntelisimme toisiamme. 

Ap 

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun. Mikä on se hinta, joka Euroopan mielestä kannattaa maksaa jo puhtaasti itsekkäistä syistä, jotta Venäjän presidentti Vladimir Putin ei pääse piirtämään Euroopan maiden rajoja uusiksi. Ne tuovat työttömyyttä, inflaatiota ja roimasti rahanmenoa myös Euroopan omille talouksille. Maailman talousmahdit eivät tuomitse Venäjän hyökkäystä. Kurkista edes sinne Euroopan poikkeuksellisen suoran pakoterivistön taakse. Siellä on aika tyhjää. Maailman suuret taloudet eivät tahdo tukistaa Venäjää, koska ne eivät halua katkaista välejään Venäjään. Päin vastoin, ne haluavat jatkaa bisnestä Venäjän kanssa entiseen malliin. Vaikka moskovalaisen supermarketin hyllyiltä olisi jatkossa turha etsiä suomalaisia herkkuja, niin esim brasilialaista sisäfilettä siellä riittäisi. Lyhyt näköistä tämä yhdessä pystymme mihin vaan.

Vierailija
35/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen, että porukka jauhaa jostain ilmastonmuutoksesta, kun naapuri ampuu ohjuksia ja uhkailee ydinaseilla. Ymmärrättekö, että yhdellä sellaisella ydinpommilla voi hävittää kokonaisen kaupungin. Hyvä jos 100 km päässä yksikään eliö säilyy hengissä. Ja maailmassa on tällaisia pommeja 15 000. Venäjällä niitä on n. 6000. Että kyllä minua hirvittää. Ydinsodassa on vain häviäjiä. Siksi olisi tärkeää saada rauha aikaan ja pian.

Vierailija
36/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Tunnevammainen.

Siellä yksi kateellinen ja tärisevä hermoheikko. Osa ihmisistä ei ole niin tyhmiä, että venäjän hyökkäys tuli minään yllätyksenä, tässä on vähän niinku odoteltu koko elämä että milloin se rüssä tekee taas sen minkä parhaiten osaa. Lisäksi tässä on omassa elämässä ihan akuutisti nyt sen verran kaikkea ja on ennenkin ollut, ettei vaan enää pysty hirveästi ottamaan paineita asioista jotka voi ehkä tapahtua. En myöskään osaa nyt keskittyä omaan ”turvallisuuden tunteeseen” tms, kun kriisi ei ole täällä vaan Ukrainassa. Keskittykää itsenne sijasta niihin, joilla on oikeasti hätä.

Te tärisijät ja draamailijat olette haitta. Mitä isompi osa ihmisistä osaa pitää pään kylmänä ja hallitsee tunteitaan kuten aikuisen ihmisen kuuluu, sen parempi. Malliesimerkkinä ukrainalaiset, jotka ovat ihan eri puusta kuin täällä Suomessa tärisevät ja hyperventiloivat luuserit.

Vierailija
37/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun. Mikä on se hinta, joka Euroopan mielestä kannattaa maksaa jo puhtaasti itsekkäistä syistä, jotta Venäjän presidentti Vladimir Putin ei pääse piirtämään Euroopan maiden rajoja uusiksi. Ne tuovat työttömyyttä, inflaatiota ja roimasti rahanmenoa myös Euroopan omille talouksille. Maailman talousmahdit eivät tuomitse Venäjän hyökkäystä. Kurkista edes sinne Euroopan poikkeuksellisen suoran pakoterivistön taakse. Siellä on aika tyhjää. Maailman suuret taloudet eivät tahdo tukistaa Venäjää, koska ne eivät halua katkaista välejään Venäjään. Päin vastoin, ne haluavat jatkaa bisnestä Venäjän kanssa entiseen malliin. Vaikka moskovalaisen supermarketin hyllyiltä olisi jatkossa turha etsiä suomalaisia herkkuja, niin esim brasilialaista sisäfilettä siellä riittäisi. Lyhyt näköistä tämä yhdessä pystymme mihin vaan.

Niin he valtaavat mieluusti pakotteiden luoman tyhjiön Venäjän-kaupassa. Samalla ne pönkittävät Putinin valtaa. SWIFT-maksujärjestelmälle löytyy vaihtoehtoja, dollari korvataan vaikkapa Kiinan valuutalla yuanilla ja länsipankit vaihtuvat paikallisiin. Raha ratkaisee, kun uhkaa.

Vierailija
38/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen, että porukka jauhaa jostain ilmastonmuutoksesta, kun naapuri ampuu ohjuksia ja uhkailee ydinaseilla. Ymmärrättekö, että yhdellä sellaisella ydinpommilla voi hävittää kokonaisen kaupungin. Hyvä jos 100 km päässä yksikään eliö säilyy hengissä. Ja maailmassa on tällaisia pommeja 15 000. Venäjällä niitä on n. 6000. Että kyllä minua hirvittää. Ydinsodassa on vain häviäjiä. Siksi olisi tärkeää saada rauha aikaan ja pian.

Ymmärrän hyvinkin. Ymmärrätkö sinä, että ekokatastrofi ei hävitä vain kokonaista kaupunkia, vaan kaiken elämän maapallolla? Minua hirvittää siis kumpikin näistä, eikä ne sulje toisiaan pois. Eihän yhden tulipalon sammuttaminen mitään auta, jos koko maailma palaa. Mielestäni ihmiskunnan pitäisi keskittää kaikki voimansa kummankin kehityskulun pysäyttämiseen.

Ap 

Vierailija
39/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinaseet ovat edelleenkin se keino, jolla Washington tai New York voidaan tuhota. Käännä kartta ja pistä itsesi Moskovan kohdalle. Olemme osa Venäjän puolustusvyöhykettä ja ei kai kukaan omaa puolustusvyöhykettään tuhoa.

Vierailija
40/102 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on viimeksi ollut yhtä lähellä ydinsotaa Kuuban kriisin aikoihin. Kyllä minua huolestuttaa.