Työttömän ruokaympyrä
Hei,
Kun täällä puhuttiin paljonko menee rahaa ruokaan kuukaudessa niin tässä omani:
-Aamu: elovena puuro lautasellinen ja lasi vettä:0,20e
-päivällinen: Kanankoipi ja kaksi perunaa: 0,90e
-Välipala jonka syön vain joka toinen päivä: omena tai banaani 0,30e
-Iltapala: Kaksi näkkileipää voilla joskus jugurttia kahvikupillinen jos löytyy kaupasta 50% aletarralla. 0,20e.
Kahvia juon vain juhlapäivinä.
Toinen esimerkki:
-Aamu: Puuro ja lasi maitoa 0,40e
-päivällinen: Keittoa 0,30e
-Välipala: Vaasan ruispala voilla ja piimää jos löytyy 50% aletarroilla 0,20e
-Iltapala: banaani ja jugurtti 50% aletarroilla 0,40e
Näin minulla menee noin 48e-56e kk ruokaan. Joskus toki ostan pähkinöitä ja rusinoita jolloin menee 3e kk enemmän rahaa ruokaan. Jos oikein pröystäilen että ostan kahvia ja maitoa sekä pari ylimääräistä jauhelihapakettia niin rahaa menee 15e enemmän. Niin teen vain joulun ja juhannuksen aikoihin. Käyn myös kalastamassa viereisessä järvessä ja kerään marjoja, niitä en kuitenkaan laske mukaan koska rahaa niihin ei mene. Onki laite maksoi hong kong tavaratalossa aikoinaan 1e, matoja saa kaivamalla ja vavan tein puun oksasta.
Kysykää jos on kysyttävää?
Juha.
Kommentit (268)
Menen nyt nukkumaan, ensiksi haluan sanoa mielipiteeni teistä jotka tupakoitte ja juotte siideriä ja muuta kusta. Te olette rappiolla. Myös te jotka mässäilette sipsejä tai käytte Mäkissä. Ihminen ei myöskään tarvitse karkkeja tai muuta paskaa, pois lukien raakasuklaa. Niissä kivanvärisissä nallekarkeissa on myrkkyä, sitä samaa jota on siellä saattohoidossa makaavan jo kalman hajuisen ihmisen tuhoutuvassa ruumiissa. Kuolleen haju muuten johtuu kun ruumiissa olevat hiilihydraatit alkavat käymään ja muuttuvat sokereiksi ja lopulsta alkoholiksi, näin ollen ruumiin nesteitä juomalla voisi tulla humalaan. Tuo oli vain mustaahuumoria joka kuvastaa sitä mitä kaikkea paskaa te ihmiset työnnätte suuhunne ja sanoote että minä olen sairas. Läski on aina sairas, ihminen on läski siksi että syö suruunsa. Samoin tupakoija on surullinen koska tupakoi lohdutukseksi. Ennen kaikkea yhtä säälittäviä on läski ja tupakoija. Terve ihminen syö vähän ja tarpeen mukaan. Tumpatkaa tupakkanne ja ostakaa niillä mässäily rahoilla vaikka aitovillapaita, koska sellaista teillä tuskin on sen korkean hinnan vuoksi (useita satoja euroja). Ne merkkivaattett jotka tehdään siellä samassa paikassa missä tarjoustalon farkutkin, on vain paskaa teollisuuskuitua, jota saadaan teille myytyä teidän heikon mielen manipuloinnilla. Jos puhutaan laadukkaista vaatteista, niin ne tehdään eri materiaaleista ja kurotaan kiinni karhunlangalla. On kestäviä ja lämpimiä. Mutta niistä te ette tiedä mitään kun ne H&M ostetut stringit on mielestänne niin hyödyllisiä, samoin tupakka ja karkit, unohtamatta jälkiehkäisypilleriä.
Hyvää yötä ja huomenta, jatketaan taas kun herään ja olen käynyt kalassa.
Juha.
Jos ihminen laihtuu tai jos ihmisellä on nälkä niin hän ei syö tarpeeksi. Jos tuo on sinulle tarpeeksi niin usko että enemmistölle ei ole. ( huvittavinta oli välipalasi, hedelmä mutta vain joka toinen päivä) elät siis jo pysyvästi säästöliekillä. Tuo ei vain riitä normiaikuisen päivittäiseen ravinnonsaantiin. Ja hyi yök mitä syöt/ kun eläin (ahvenet ruotoineen). Mutta syö sinä noin ja me muut terveellisemmin ja riittävästi. Ajatuksinesi olet jossain nälkävuosien kohdalla. Missä siis kasvikset? Nekin turhaa joo, tai taitavat maksaa vain liikaa budjettiisi?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 04:39"]
Jos ihminen laihtuu tai jos ihmisellä on nälkä niin hän ei syö tarpeeksi. Jos tuo on sinulle tarpeeksi niin usko että enemmistölle ei ole. ( huvittavinta oli välipalasi, hedelmä mutta vain joka toinen päivä) elät siis jo pysyvästi säästöliekillä. Tuo ei vain riitä normiaikuisen päivittäiseen ravinnonsaantiin. Ja hyi yök mitä syöt/ kun eläin (ahvenet ruotoineen). Mutta syö sinä noin ja me muut terveellisemmin ja riittävästi. Ajatuksinesi olet jossain nälkävuosien kohdalla. Missä siis kasvikset? Nekin turhaa joo, tai taitavat maksaa vain liikaa budjettiisi?
[/quote]
Ahvenet ruotoineen on täyttä ravintoa. Yököttele rauhassa sinä luonnosta vieraantunut korvikkeiden ja pillerien syöjä. Välipaloja ei aikuinen ihminen tarvitse, joten voit jättää sikseen naureskelusi. Mitään tieteellistä faktaa ei ole olemassa välipalojen tarpeellisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:42"]
Ainakin sulta löytyy aikaa vauvapalstailuun, tämähän on se oikea tapa elää!
[/quote]
Juuri aika on parasta, silloin kun sitä on riittämiin. Voi roikkua netissä vaikka 24h. Ei ole minnekään kiire ja rahaa tulee :D Parasta mitä hyysäriyhteiskunta voi tarjota!!!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:22"]
Hei,
-Iltapala: Kaksi näkkileipää voilla joskus jugurttia kahvikupillinen jos löytyy kaupasta 50% aletarralla. 0,20e.
Toinen esimerkki:
Näin minulla menee noin 48e-56e kk ruokaan. Joskus toki ostan pähkinöitä ja rusinoita jolloin menee 3e kk enemmän rahaa ruokaan. Jos oikein pröystäilen että ostan kahvia ja maitoa sekä pari ylimääräistä jauhelihapakettia niin rahaa menee 15e enemmän. Niin teen vain joulun ja juhannuksen aikoihin. Käyn myös kalastamassa viereisessä järvessä ja kerään marjoja, niitä en kuitenkaan laske mukaan koska rahaa niihin ei mene. Onki laite maksoi hong kong tavaratalossa aikoinaan 1e, matoja saa kaivamalla ja vavan tein puun oksasta.
Juha.
[/quote]
Trolli.
[/quote]
Miten niin trolli? Tuossa se kertoo elämästään ja todelta vaikuttaa. Eläkeläisert elää samalla tavalla, ostavat kaikki alennukset ja tarjoukset. Et vain tiennyt.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:25"]Selailin äsken nettitavarataloja koska tarkoitus on hommata uusi rannekello. Ette arvaakkaan mitä löysin? Selfienkeppi. Minun oli pakko selvittää googlella onko kyseessä joku aprillipila. Kyllä se vaan oli totta. Tuollainen keppi on merkki tuhoutuvasta yhteiskunnasta jossa vaeltaa ihmisperäistä materiaalia hahmojen muodossa. Tekisi vittuillessani mieli ostaa selfiekeppi ja nenätrimmeri jollekin tutulle joululahjaksi. Harmi että on vasta heinäkuu.
Kysykää kysymyksiä, vastaan mielelläni.
Juha.
[/quote]
Montako foliohattua omistat?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:37"]Aikamoista ajatuksenrientoa,lähes maaniselta vaikuttavaa,vai onko harkittu tyylikeino?
[/quote]
Juu niin on, vaan provohan tämä on.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:22"]
Hei,
Toinen esimerkki:
Juha.
[/quote]
Trolli.
[/quote]
No niin on
Vielä halvemmalla pääsee kun pöllii ruuat. Oikeutettua tulonsiirtoa vähävaraiselle eli minulle.
Ap:sta tulee mieleen Lehto Tuntemattomasta Sotilaasta.
Jo tässä keskustelussa näkee yleisesti ihmisten henkisen laadun. Se on lähellä olematonta. Kun itse kerron kuinka säästeliäästi ja niukasti elän ja silti nautin elämästäni, sanotaan trolliksi. Jos kyselisin mistä saan ruokaa kun ryyppäsin rahat onnelassa, kukaan ei kyseenalaistaisi. Missä vika?
Juha.
Kun tuohon aloitusviestin ruokavalioon lisää itse pyydettyä kalaa ja jonkun verran itse kasvatettuja tai luonnosta kerättyjä vihanneksia ja juureksia, hyvin tuolla tulee toimeen ja pysyy terveenä.
Miksi haet hyväksyntää näiltä ihmisiltä?
Aloittaja on juntti ja sekopää. Onneksi pysyy maaseudulla.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:02"]
Vielä halvemmalla pääsee kun pöllii ruuat. Oikeutettua tulonsiirtoa vähävaraiselle eli minulle.
[/quote]
Kaupoista on helppoa pölliä, mutta ei maksa vaivaa. Ruoka tulisikin pölliä suoraan rekoista tai alkupäästä. Kukaan ei ruokakeskolla koskaan kysynyt kun pakastevarastolla töissä ollessani otin jatkuvasti jäätelöä, poronkärsitystä, erilaisia lihoja, kebabbia ja kaikkea pakastetta mitä vain keksin milloinkin ottaa. Kaikki merkittiin hävikkiin. Kaupasta on helppo pölliä kun täyttää korin lihoilla ja kävelee rauhallisesti sisääntulopuomien yli. Kukaan ei välttämättä edes huomaa XDD
En hae hyväksyntää. Tarkoitukseni on jakaa tietoa ja auttaa työttömiä ja muita "ahdingossa" olevia tajuamaan tilanteensa hyvät puolet.
Juha.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:16"]
Aloittaja on juntti ja sekopää. Onneksi pysyy maaseudulla.
[/quote]
Perustele?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:41"]
Kuten kerroin luen paljon mm kognitiivistä psykologiaa, aina kaukopartiomies juttuihin asti. Siinä välissä menee tiedejulkaisut ja muut hömppäjulkaisut. Hain aikoinani vastausta siihen miksi minä selvisin lastenkodin kylmiltä puulattioilta aina työelämään asti, kun moni muu päätyi jengiläiseksi, narkkariksi tai huoraksi. Syy on yksinkertaisesti siinä että evoluutio teki meistä vahvoja, tai osasta meistä. Joku voisi sanoa minua psykopaatiksi, tai mielisairaaksi. Olenko sitä yhä edelleen jos heiltä esim puhkeaa autosta rengas ja avuliaana ihmisenä autan heitä koska se kuuluu tapoihini?. Olenko mielisairas että uskon että tämä ei ole vielä ne niin kutsutut kovat ajat, vaan ne on vasta edessä ja otan tämän kaiken ns harjoitteluna. Olen saanut sotilaskoulutukseni legendaarisessa kaartin jääkärikomppaniassa santahaminassa. Sanotaan että hyvinkoulutettu kaartinjääkäri vastaa yhdysvaltain navy sealia. En tiedä, koska lähdin omin luvin heti sotilasvalan jälkeen ja jäin sille tielle. Olihan se ihan kivaa touhua, mutta hyödytöntä. Olen nähnyt televisiosta erikoisjääkäreiden koulutusta jne. Sellaiset nyrkkeilytaidot ja "eloonjäämistaidot" opin jo lapsena lastenkodissa kun olin kirkon järjestämässä partiossa. Erikoistaidot karttuivat kun pääsin teini-ikään ja opin ottamaan ajoneuvoja haltuun pelkällä haravanterällä jota oli hieman hiottu. Se oli selliasta jännityksen hakemista ja pian tajusin että se oli tyhmää. Opin kuitenkin taitoja joita ei opeteta missään sotilaskoulutuksessa, se oli näkymättömyys kun piti osata väistää viranomaiia ja suunnitella ajoreittejä ja juosta joskus poliisikoiraa karkuun esteiden taakse tai ylittää vesieste (keravanjoki). Jos se olisi ollut kurssi, niin olisin ollut sen paras. Tieni ei kuitenkaan vienyt vankilaan, vaan työelämään ja naisiin. Lukuisia parisuhteita takana, ja olen jopa yhden naisen kanssa asunut hetken aikaa espanjassa. Olen myös maksellut asuntolainaa naisen kanssa. Opin noilta ajoilta yhden asian: luota vain itseesi, parisuhde/avioliitto on vain väliaikaista, mutta suhde itseesi kestää läpi elämän, älä myöskään pelkää kuolemaa, koska se on välttämätöntä. Miksi naissuhteeni kaatuivat? Pettämiseen, puolin ja toisin. Oikeastaan moni nainen ei osaa pettää jäämättä kiinni, syy on hyvin yksinkertainen: eivät ole opetelleet näyttelemään, tai ei ole tarvinnut opetella, koska tulevat keskiluokkaisesta perheestä. Nyt kun kerroin enemmän itsestäni niin haluan kysyä että oletko juuri sinä elänyt millaisen elämän? Voitko vanhana kertoa vanhainkodin kiikkutuolissa lapsen lapsellesi kuinka olit pariisissa ja olit pestautumassa ranskanmuukalaislegioonaan, mutta kun näit sen sirkuksen omin silmin niin sinua nauratti. Entä voitko kertoa siitä työkeikasta lapissa kun olit oppisopimuksella sähkömieheksi, jossa sinua kusetettiin ja yrittäjä ei ollut oikeasti edes hakemassa muuta kuin halpaa työvoimaa, pakkasta oli kuitenkin niin paljon että kaapeli katkesi kun väänsit sitä. Entä voitko kertoa kuinka kahden viikon Thaimaan lomalla eksyit kännissä Changin saarella viidakkoon salak pethissä? Voitko? Minä voin, mutta tiedän että eläkejärjestelmä tulee kaatumaan ja ihmisten joukkotuho on lähellä eikä sellaista aikaa enää koskaan tule jossa saisit vanhana viettää aikaasi vanhainkodissa jossa sinusta pidetään huolta. Joku tuossa sanoi minua yhteiskunnan elätiksi. Näytä minulle työpaikka niin tulen ilomielin hommiin, ai niin, ilmaiseksiko pitää tehdä jollekin henkilöstöhuorausfirmalle, 2 pv viikossa? Ok, vedä käteesi sosiaalidemokraatti. Olet mitätön ihmispaska joka ei tunnista elämän realiteetteja.
Kysykää lisää niin minä vastaan mielelläni koska valvon tämän yön.
Juha.
[/quote]
Plääh. Joo, kohta me kaikki kuollaan. Niinhän meille on aina hoettu. Kerro mulle aika, jolloin ei olisi ollut joukkotuho aivan liipasimella? ennen se oli sentään totta, kun n 20 vuoden välein kulkutaudit pyyhkäisi väestöstä 20-50% tuosta vaan, mutta edellisen vuosisadan alusta asiasta on kouhkattu koko ajan, ja mitään ei ole tapahtunut.
Mutta joo. Elele metsässä, mutta yritä nyt olla onnellinen ilman noita sun tuomiopäivän fantasiointejasi. Vai nekö sun "onnellisuuden" pohjana onkin?
Kaloreita tarpeellinen määrä. Lähes jokainen siis syö huvikseen, itse kun käytän ruokaa ravinnoksi. Ja jos on joku Stubbin kaltainen himo triathlonisti niin voihan sitä ottaa elovenaa ja rusinoita pari ylimääräistä annosta treeni päivinä. Nyky-yhteiskunnan sairaudet johtuu korkeasn elintason tuomasta mässäilystä. Mielenterveysongelmat nuorilla taas johtuu siitä kun he saavat kaiken eikä ole mitään rajoja. Ruumiillinen kuritus on avainsana, samoin ruuan säännöstely. Alkot voisi laittaa kokonaan kiinni ja avata vain juhlapäiviksi niin että jokainen saisi henkilökortillaan pullon haluamaansa tuotetta ilmaiseksi, kun esittävät saamastaan palkastaan kuitin jossa näkyy maksetut verot.
Juha.