Työttömän ruokaympyrä
Hei,
Kun täällä puhuttiin paljonko menee rahaa ruokaan kuukaudessa niin tässä omani:
-Aamu: elovena puuro lautasellinen ja lasi vettä:0,20e
-päivällinen: Kanankoipi ja kaksi perunaa: 0,90e
-Välipala jonka syön vain joka toinen päivä: omena tai banaani 0,30e
-Iltapala: Kaksi näkkileipää voilla joskus jugurttia kahvikupillinen jos löytyy kaupasta 50% aletarralla. 0,20e.
Kahvia juon vain juhlapäivinä.
Toinen esimerkki:
-Aamu: Puuro ja lasi maitoa 0,40e
-päivällinen: Keittoa 0,30e
-Välipala: Vaasan ruispala voilla ja piimää jos löytyy 50% aletarroilla 0,20e
-Iltapala: banaani ja jugurtti 50% aletarroilla 0,40e
Näin minulla menee noin 48e-56e kk ruokaan. Joskus toki ostan pähkinöitä ja rusinoita jolloin menee 3e kk enemmän rahaa ruokaan. Jos oikein pröystäilen että ostan kahvia ja maitoa sekä pari ylimääräistä jauhelihapakettia niin rahaa menee 15e enemmän. Niin teen vain joulun ja juhannuksen aikoihin. Käyn myös kalastamassa viereisessä järvessä ja kerään marjoja, niitä en kuitenkaan laske mukaan koska rahaa niihin ei mene. Onki laite maksoi hong kong tavaratalossa aikoinaan 1e, matoja saa kaivamalla ja vavan tein puun oksasta.
Kysykää jos on kysyttävää?
Juha.
Kommentit (268)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:06"]Minulla ei ole sairauksia. Mielisairas ei kykenisi toimimaan kuin minä.
Juha.
[/quote]
Ai miten niin ei pystyisi? Ja miksi ihmeessä mieleesi tuli heti psyyk.sairaudet kun dg kysyttiin?
olisi mielenkiintoista tietää mitä aloittaja tuumaisi, jos häneltä käytäisiin "kikkailemassa" kinkut pakastimesta tai ahvenet lammesta. Kullat sukanvarresta.
Ja tuo halpalentojen kyttääminen ja viime tinkaan hammashoitoon hakeutuminen... tuntuu ne yhteiskunnan tuotteet kuitenkin kelpaavan, kun saa itse valita mitä ottaa.
Oikeassahan hän on siinä että jos kaikki tekisivät kuten aloittaja niin yhteiskunta sellaisena kun sen miellämme tuhoutuisi. Eipä tarttis kytätä alennuksia.
Noo, itse kun pysyn työkunnossa vain kemikaaleilla, en pitäisi ap:n mielenterveyttä hänen tekstiensä perusteella kovinkaan horjuvana. Vähän maaniselta paikoin kuulostaa, mutta näkisittepä minun pomoni... Työelämässä on paljon ap:ta epävakaampaa porukkaa, ja netissä notkumassa vielä enemmän.
AP:lla on luonnostaan ympäristössään paljon sellaisia tekijöitä jotka pitävät ihmisen kasassa. Sosiaalisuus on myös tärkeää, ja mieluummin tosielämän ihmisten kanssa kuin netissä, jossa keskustelu voi olla mitä paskaa vain.
Sehän ap:ssa nyt on että jos hän tosissaan kilahtaa, hän saattaisi lähteä sotaan yhteiskuntaa vastaan. Useimmat masentuisivat sohvalle, ja parhaassa tapauksessa lääkittäisiin takaisin duuniin.
Kiinnostavaa tekstiä ap tuottaa, vaikka monista asioista olenkin eri mieltä.
En vain usko että mielisairas kykenee elämään suunnitelmallisesti ja särmästi. Ja miski ihmeessä mieleeni tuli mt-ongelmat? no siihenhän kysyjä viittasi ja yritti mustamaalata minua kun huomasi oman pärjäämisensä olevan heikoilla kantimilla minuun verrattuna. Seuraavalle postaajalle: Nykyinen lääketiede pitäisi kaikkia meidän esi-isiä mielisairaina ja moniongelmaisina. Siksi en anna painoarvoa "persoonallisuus häiriöille". Jos ihmiskunta olisi vielä 200v päästä olemassa, he nauraisivat meidän nykyisille käsityksille ihmismielestä ja sen "sairauksista". Nykyinen yhteiskunta ja sen henki on tekopyhä ja äärimmäisen sairas. Ei se ole terveyden merkki että sopeutuu sairaaseen yhteiskuntaan. Vaikka ihminen on lauma eläin, niin silti ihminen kykenee tulemaan yksinkin toimeen. Nykyajan helpotukset auttavat kantamaan tulta tulitikkujen ja sytkärin muodossa jne. Ja miksi ajattelet että lähtisin sotimaan yhteiskuntaa vastaan? Tuohan on aivan älytöntä ajattelua. Seuraan yhteiskuntaa ja sen tilanteita ja nykyisten tilanteiden kehitys näyttää enemmän kuin huolestuttavalta, myös ulkopolitiikka on kustu.
Kysykää lisää niin minä vastailen.
Juha.
Niin, sanopa se miksi ihmiset kilahtavat ja mitä silloin tekevät. Muutamat kertomuksesi antavat kuvan että olet perehtynyt väkivaltaan ja jopa fantasioit sillä. Etkä usko yhteiskuntaan.
Fiktion puolella tuollainen taustoitus viittaa siihen, että jossain vaiheessa alkaa puukko heilumaan. Mutta sehän onkin vain fiktiota. Tosielämässä eihän kukaan sellaista tee.
Ihan kiva ettet ole uhka ympäristöllesi. Paitsi niille ketuille.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:45"]
En todellakaan ole stadilainen kirjailija. Olen ex-stadilainen varastomies.
Juha.
[/quote]
Ota tuo nyt osaamisesi arvostuksena, tekstiäsi pidetään ammattikirjailijatasoisena.
Tässä on muille työttömille valmis kaava josta voi katsoa mihin ne rahat menee.
Tupakka aski= 1kg jauhelihaa
Koff 3 Pullo 0,33l= 3 pss raketti spagettia tai vastaavasti litra maitoa.
Sisäänpääsymaksu Johanna Tukiaisen keikalle 10e= 1,5kg d-leikattua lohta citymarketin tarjouksesta ostettuna.
Eteispalvelumaksu 2,50e = 1,2 kg appelsiineja
Bisse baarissa=vastaavasti kattilallinen ruokaa
Taksimatka kännissä kotiin=uudet kengät jotka tukee hyvin jalkaa
Käytännössä jos osaa säännöstellä syömistään ja syö vain silloin kun on tarve, paitsi säästää, pitää myös itsensä terveenä ja hyvässä kunnossa. Baarin ja kännäämisen tilalle löytää helposti vaihtoehtoja mm ulkoilu ja ulkona tehtävät harrastuket. Mikään ei esim estä menemästä paistamaan makkaraa. Voit myös lukea sinua kiinnostavia kirjoja ja katsoa elokuvia.
Juha.
Köh köh...Legendaarinen kaartinjääkärikomppania. Alakurtissa 50 000 venäjän erikoismiestä. Mistä sä revit näitä juttujas. Ei Suomeen kohdistu mitään uhkaa. Varo ettei ohimosuoni poksahda kun leikit sammakkomiestä viidakossa.
Ps kokeile riviväliä niin tekstistäsi tulee luettavampaa.
Tuossa joku puhui kilahtamisesta ja väkivallasta. Kovin tuntui kaveri olevan ulkona todellisuudesta, mutta minäpä avaan hiukan tosiasioita. Olen harrastanut kamppailua mm Judo, Karate, MMA ja nyrkkeily. Kaikkia noita olen siis kokeillut ja treenannut pitempää kuin 6kk. Krav Magaa kokeilin alkeiskurssin verran ja totesin sen olevan pahinta kuraa mihin olen törmännyt. Olen kokenut väkivaltaa ja selviytynyt siitä koska en jäänyt maahan potkittavaksi jolloin maksani ja munuaiseni olisivat revenneet ja tekijät saaneet ehdollista. Olen ihminen ja ihminen on repinyt lajitovereidensa päitä irti yli 300 000 vuotta, miksi olisimme yksi kaksi jotenkin muuttuneet? Piinapenkki, ihmissahaus, roviolla polttaminen, raiskaaminen, murhaaminen, tappaminen, pedofiilia jne ovat kaikki ihmisyyttä. Nykyihminen on vain vieraantunut todellisuudesta eikä ymmärrä asioita. Esim ISIS on wahhabismin eli vanhan islamin kannattajia jotka sai mystisesti jenkkiläisen aseistuksen. Iran hirttää homoja, kiinassa syödään kissoja ja koiria, samoin koreassa, keniassa poltetaan ihmisiä autonrenkaiden mukana ja asutaan munasillaan savimajassa vaikka eletään nykyaikaa. Suomi on kansainvälinen sosiaalitoimisto ja huoratalo. Tuo jälkimmäinen on näiden todellisuudesta vieraantuneiden aikaansaannosta jotka pyytävät anteeksi vaikka saisivat itse rautaputkesta päähän. Vastaanpa kysymykseesi siis ihan suoraan: Jos oma olemassa oloni olisi uhattu niin olisin valmis polttamaan vaikka lastensairaalan kunhan itse jäisin eloon. Olen ihminen ja meille ihmisille on ominaista että jopa 15v tyttö voi tappaa toisen saman ikäisen tytön puukolla, jopa täällä Suomen lintukodossa.
Juha.
Vähän on psykoosin makua. Tää kaveri kuulostaa de Nirolta taksikuskissa. Toivottavasti kotona ei ole samanlaista arsenaalia.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:04"]
Köh köh...Legendaarinen kaartinjääkärikomppania. Alakurtissa 50 000 venäjän erikoismiestä. Mistä sä revit näitä juttujas. Ei Suomeen kohdistu mitään uhkaa. Varo ettei ohimosuoni poksahda kun leikit sammakkomiestä viidakossa. Ps kokeile riviväliä niin tekstistäsi tulee luettavampaa.
[/quote]
Pohjautuu todellisiin tietoihin. Suomeen kohdistuu tällä hetkellä Venäjän federaation asevoimien doktriinin mukainen ennalta ehkäisevän hyökkäyksen mahdollisuus kun Suomi veljeilee yhdysvaltain koalition kanssa. Venäjä ei halua vihollisensa ydinaseita rajansa läheisyyteen, niin kuin ei USAkaan halunnut kuuban kriisin aikaan. Myös sotilaallinen toimi Suomea kohtaan voisi nostaa Venäjällä Putinin poliittista arvostusta. Kyseessä voisi olla vaikka pienimuotoinen konflikti jossa finnairin kone ammuttaisiin BUK-ohjuksella helsingin ja tallinnan väliin ja kun siitä syytettäisiin Venäjää, se ottaisi tilanteen haltuuun linjalla suursaari-marianhamina ja vetoisi terrorismin vastaiseen operaatioonsa. Samalla se miehittäisi pysyvästi ahvenanmaan ja näin turvaisi kaliningradin alueensa koskemattomuutta uudella merivoimien tukikohdalla jonne se sijoittaisi ilmatorjuntakalustoa ja itämeren laivastonsa erikoisjoukkoja.
Juha.
Oikeastaan mitä enemmän juttelen todellisuudesta vieraantuneiden kanssa, minulle on aivan sama vaikka Venäjä miehittäisi Suomen, koska ei sillä ole mitään väliä. Oma ideologiani ei ole puolustaa keskiluokan omaisuutta tai heidän koskemattomuutta. Käytännössä se voisikin olla ainut Suomen pelastus.
Juha.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:04"]
Köh köh...Legendaarinen kaartinjääkärikomppania. Alakurtissa 50 000 venäjän erikoismiestä. Mistä sä revit näitä juttujas. Ei Suomeen kohdistu mitään uhkaa. Varo ettei ohimosuoni poksahda kun leikit sammakkomiestä viidakossa. Ps kokeile riviväliä niin tekstistäsi tulee luettavampaa.
[/quote]
Pohjautuu todellisiin tietoihin. Suomeen kohdistuu tällä hetkellä Venäjän federaation asevoimien doktriinin mukainen ennalta ehkäisevän hyökkäyksen mahdollisuus kun Suomi veljeilee yhdysvaltain koalition kanssa. Venäjä ei halua vihollisensa ydinaseita rajansa läheisyyteen, niin kuin ei USAkaan halunnut kuuban kriisin aikaan. Myös sotilaallinen toimi Suomea kohtaan voisi nostaa Venäjällä Putinin poliittista arvostusta. Kyseessä voisi olla vaikka pienimuotoinen konflikti jossa finnairin kone ammuttaisiin BUK-ohjuksella helsingin ja tallinnan väliin ja kun siitä syytettäisiin Venäjää, se ottaisi tilanteen haltuuun linjalla suursaari-marianhamina ja vetoisi terrorismin vastaiseen operaatioonsa. Samalla se miehittäisi pysyvästi ahvenanmaan ja näin turvaisi kaliningradin alueensa koskemattomuutta uudella merivoimien tukikohdalla jonne se sijoittaisi ilmatorjuntakalustoa ja itämeren laivastonsa erikoisjoukkoja.
Juha.
[/quote]
Lopeta se Ilkka Remeksen lukeminen ja herää todellisuuteen. Suomi on Venäjän rajanaapureista viimeisiä joiden kimppuun sillä olisi halua hyökätä. Jos Putin käyttää voimaa sisäpoliittista syistä se tekee sen johonki ex-neukkumaahan.
Tuossa joku puhui kilahtamisesta ja väkivallasta. Kovin tuntui kaveri olevan ulkona todellisuudesta, mutta minäpä avaan hiukan tosiasioita. Olen harrastanut kamppailua mm Judo, Karate, MMA ja nyrkkeily. Kaikkia noita olen siis kokeillut ja treenannut pitempää kuin 6kk. Krav Magaa kokeilin alkeiskurssin verran ja totesin sen olevan pahinta kuraa mihin olen törmännyt. Olen kokenut väkivaltaa ja selviytynyt siitä koska en jäänyt maahan potkittavaksi jolloin maksani ja munuaiseni olisivat revenneet ja tekijät saaneet ehdollista. Olen ihminen ja ihminen on repinyt lajitovereidensa päitä irti yli 300 000 vuotta, miksi olisimme yksi kaksi jotenkin muuttuneet? Piinapenkki, ihmissahaus, roviolla polttaminen, raiskaaminen, murhaaminen, tappaminen, pedofiilia jne ovat kaikki ihmisyyttä. Nykyihminen on vain vieraantunut todellisuudesta eikä ymmärrä asioita. Esim ISIS on wahhabismin eli vanhan islamin kannattajia jotka sai mystisesti jenkkiläisen aseistuksen. Iran hirttää homoja, kiinassa syödään kissoja ja koiria, samoin koreassa, keniassa poltetaan ihmisiä autonrenkaiden mukana ja asutaan munasillaan savimajassa vaikka eletään nykyaikaa. Suomi on kansainvälinen sosiaalitoimisto ja huoratalo. Tuo jälkimmäinen on näiden todellisuudesta vieraantuneiden aikaansaannosta jotka pyytävät anteeksi vaikka saisivat itse rautaputkesta päähän. Vastaanpa kysymykseesi siis ihan suoraan: Jos oma olemassa oloni olisi uhattu niin olisin valmis polttamaan vaikka lastensairaalan kunhan itse jäisin eloon. Olen ihminen ja meille ihmisille on ominaista että jopa 15v tyttö voi tappaa toisen saman ikäisen tytön puukolla, jopa täällä Suomen lintukodossa.
Juha.
[/quote]
Niin. Tulit tuossa tekstissäsi osoittaneesi pointtini. Itse en polttaisi lastensairaalaa jäädäkseni eloon. On muuten todella absurdi vertaus. Psyykeestäsi kertoo paljon, että haluat edes tuoda esiin tuollaisen vertauksen, joka ilmeisesti tuli ensiksi mieleesi.
Kirjallisuuden ja elokuvan puolelta tulee mieleen neljä yleisesti tunnettua hahmoa joita jollain tapaa muistutat; jonkun jo mainitsema Tuntemattoman Lehto, Celinen Bardamu, Taksikuskin Travis Bickle ja Rambo 1.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:04"] Köh köh...Legendaarinen kaartinjääkärikomppania. Alakurtissa 50 000 venäjän erikoismiestä. Mistä sä revit näitä juttujas. Ei Suomeen kohdistu mitään uhkaa. Varo ettei ohimosuoni poksahda kun leikit sammakkomiestä viidakossa. Ps kokeile riviväliä niin tekstistäsi tulee luettavampaa. [/quote] Pohjautuu todellisiin tietoihin. Suomeen kohdistuu tällä hetkellä Venäjän federaation asevoimien doktriinin mukainen ennalta ehkäisevän hyökkäyksen mahdollisuus kun Suomi veljeilee yhdysvaltain koalition kanssa. Venäjä ei halua vihollisensa ydinaseita rajansa läheisyyteen, niin kuin ei USAkaan halunnut kuuban kriisin aikaan. Myös sotilaallinen toimi Suomea kohtaan voisi nostaa Venäjällä Putinin poliittista arvostusta. Kyseessä voisi olla vaikka pienimuotoinen konflikti jossa finnairin kone ammuttaisiin BUK-ohjuksella helsingin ja tallinnan väliin ja kun siitä syytettäisiin Venäjää, se ottaisi tilanteen haltuuun linjalla suursaari-marianhamina ja vetoisi terrorismin vastaiseen operaatioonsa. Samalla se miehittäisi pysyvästi ahvenanmaan ja näin turvaisi kaliningradin alueensa koskemattomuutta uudella merivoimien tukikohdalla jonne se sijoittaisi ilmatorjuntakalustoa ja itämeren laivastonsa erikoisjoukkoja. Juha. [/quote] Lopeta se Ilkka Remeksen lukeminen ja herää todellisuuteen. Suomi on Venäjän rajanaapureista viimeisiä joiden kimppuun sillä olisi halua hyökätä. Jos Putin käyttää voimaa sisäpoliittista syistä se tekee sen johonki ex-neukkumaahan.
[/quote]
Lopeta itse se iltalehden lukeminen ja hyväksy että se Venäjä ei tee hyökkäystä köyhään ex-neukkumaahan vaan nimenomaan skandinaviaan jolloin se saa euromaan haltuun. Ja mikä olisikaan parempi kohde kuin Suomi jonka miinavarastot tuhottiin kittilän pokassa kun tarja halonen allekirjoitti ottawan sopimuksen joka on nyt ratifioitu. Suomi lähti silloin alamäkeen kun naiset pääsi armeijaan, tai vaikuttamaan armeijan asioihin.
Juha.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:25"]
Juha.
[/quote]
Niin. Tulit tuossa tekstissäsi osoittaneesi pointtini. Itse en polttaisi lastensairaalaa jäädäkseni eloon. On muuten todella absurdi vertaus. Psyykeestäsi kertoo paljon, että haluat edes tuoda esiin tuollaisen vertauksen, joka ilmeisesti tuli ensiksi mieleesi.
Kirjallisuuden ja elokuvan puolelta tulee mieleen neljä yleisesti tunnettua hahmoa joita jollain tapaa muistutat; jonkun jo mainitsema Tuntemattoman Lehto, Celinen Bardamu, Taksikuskin Travis Bickle ja Rambo 1.
[/quote]
Se kertoo vain siitä että olet epäsopiva esim sotimaan. Kaltaisesi yksilö on niitä joita evoluutio poistaa, sitä mukaan kun luonto kaltaisiasi vahingossa synnyttää. Esim juuri se kettu puree vaikka tassunsa irti selviytyäkseen.
Juha.
Juha.
[/quote]
Se, että 15-vuotias tyttö tappaa toisen puukolla ei ole ihmiselle ominaista eikä tyypillistä. Se on mahdollista, mutta niin harvinaista että siitä tulee päiväkausiksi ykkösaihe iltapäivälehtiin.
Se, että rakennat maailmankuvasi tuollaiselle uutisoinnille ja perustelet sillä omia ratkaisujasi on mielestäni aika vääristynyttä.
Toistuva palaamisesi Venäjän erikoisjoukkoihin viittaa siihen, että fantasioit Suomen yhteiskunnan tuhoutumisesta, ja ulkoistat sen Venäjälle, kun et itse siihen kykene.
Tosielämässä Venäjä muuten on taantuva puolikehittynyt maa, joka on riski Suomelle lähinnä siinä tapauksessa, että siellä yhteiskunta romahtaa. Mikä on paljon todennäköisempää kuin länsimaiden romahtaminen.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:25"]
Juha.
[/quote]
[/quote]
Se kertoo vain siitä että olet epäsopiva esim sotimaan. Kaltaisesi yksilö on niitä joita evoluutio poistaa, sitä mukaan kun luonto kaltaisiasi vahingossa synnyttää. Esim juuri se kettu puree vaikka tassunsa irti selviytyäkseen.
Juha.
[/quote]
Alat kuulostaa todella vaaralliselta tyypiltä. Ja olet ymmärtänyt evoluution aika kieroontuneesti. Todellisuudessa terveet ihmiset eivät useinmiten käyttäydy suoranaisen itsekkäästi, vaan altruimi on ihmisyhteisöissä usein erittäin kannattava toimintatapa, jopa sodan oloissa. Kaveria ei jätetä.
Kuulostaa siltä, että olet aika pitkällä tiellä kohti erakoitunutta ihmis- ja yhteiskuntavihaajaa. Surullista.
Minulla ei ole sairauksia. Mielisairas ei kykenisi toimimaan kuin minä.
Juha.