Ettekö silitä vaatteitanne?
Mun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset ei silitä vaatteitaan. Jotkut siivoaa esim. jatkuvasti, mutta pyykkejä ei silitetä, edes paitoja. Eräs työkaveri oli ihan ihmeissään, että silitänkö arkivaatteetkin?!!!!. En ole kotiäiti enkä kova siivoamaan, mutta en kehtaisi laittaa ryppyisiä vaatteita.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:33"]En todellakaan silitä juuri mitään, en aina edes kauluspaitoja. Jos on vähän ryppyjä joissain niin mua ei haittaa, silityksen vaiva ei ole sen arvoista. Onneksi tosiaan useimmat vaattteet on ihan ok sileitä kuivurista tullessaan ilman silitystäkin. Anoppi silittää KAIKEN ja aina valittaa ja purnaa yksikseen sitä tehdessään, en tajua miksi ei vaan jätä silittämättä? Sitten tiedän yhden miehen joka rakastaa silittämistä ja on kertonut että se on aina päivän paras hetki kun saa silittää pyykit, sellaiselle se toki onkin ok :D
t. kuuden lapsen äiti jolla on muutakin tekemistä kuin silittää kaikki pyykit.
[/quote]
Ahhahaa, musta tuntuu että mä tiedän ton miehen kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:33"]En todellakaan silitä juuri mitään, en aina edes kauluspaitoja. Jos on vähän ryppyjä joissain niin mua ei haittaa, silityksen vaiva ei ole sen arvoista. Onneksi tosiaan useimmat vaattteet on ihan ok sileitä kuivurista tullessaan ilman silitystäkin. Anoppi silittää KAIKEN ja aina valittaa ja purnaa yksikseen sitä tehdessään, en tajua miksi ei vaan jätä silittämättä? Sitten tiedän yhden miehen joka rakastaa silittämistä ja on kertonut että se on aina päivän paras hetki kun saa silittää pyykit, sellaiselle se toki onkin ok :D
t. kuuden lapsen äiti jolla on muutakin tekemistä kuin silittää kaikki pyykit.
[/quote]
Mun äiti silittää kanssa iiiiihan kaiken. Se sano kerran mulle että mitähän sun vieraatkin ajattelee kun joutuvat ryppyisissä lakanoissa nukkumaan. Totesin vaan että mun vieraat ei myöskään silitä eikä näin ollen kattele lakanoidenkaan ryppyjä.
Lopetin silittämisen heti kun muutin pois kotoa. Vaatekaapissani ei ole mitään vaatetta mitä tarvitsisi silittää. Silittäminen on joku hienostelumuinaisjäänne menneistä ajoista. Jos joku ei kestä vähän ryppyjä niin on liian vähän tärkeämpää ajateltavaa.
Mä silitän kaiken, sukista lakanoihin. Kun yksin asuu niin on vaan yhden ihmisen pyykit silitettävänä, pikkujuttu vaikka siihen meneekin kerralla se 2h.
Kuivaan rypistyvät vaatteet henkareille tarkkaan aseteltuina. Tai siis kädellä "silitän" ne jo märkinä.
En silitä kuin kauluspaidat, joita minulla käytössä tällä hetkellä 1. Äitini silittää suunnilleen ihan kaiken. Tuo taitaakin olla yksi ainoista tavoista joka ei minuun tarttunut...
Silitän vain vauvan vaatteet, sekä tarvittaessa juhla-asut. Olen tosin haikaillut kodinhoitohuoneen perään, jossa olisi tilaa pitää silitysvälineitä ja vaatevuorta, niin silittäisin meidän muidenkin vaatteet. Ei sillä, että rypyt haittaisivat vaan että vaatteet pölyttäisivät vähemmän ja kestäisivät pidempään siisteinä. Myös mankeli olisi ihana saada mahtumaan johonkin nurkkaan lakanoita varten :).
Silittäminen on mielipuuhaani. En silitä joka päivä enkä joka viikko, vaan vasta kun silityskoppaan on kertynyt aimo kasa puhdasta pyykkiä. Sitten kun rupean hommaan, se on parin tunnin työ. Ja saan tehdä sen YKSIN! Kukaan ei tule häiritsemään, mies pitää mukulan visusti pois kuuman raudan lähettyviltä. Kuuntelen korvalapuilta lempimusiikkia, jammailen siellä autuaassa yksinäisyydessäni...
Mä silitin aikanaan lähes kaiken kalsareita ja sukkia lukuunottamatta. Kun sitten lähdin töihin äityislomien jälkeen, opettelin tietoisesti sietämään silittämättömiä vaatteita. Esim. lasten vaatteita en enää silitä juuri koskaan, paitsi juhliin. Kauluspaidat ja joitain muita vaatteita silitetään, muttei koskaan college- tai trikoovaatteita, joita paljon käytetään arkisin. Mies silittää itse töissä käyttämänsä kauluspaidat.
Rumpukuivaajasta tulee sileata pyykkia, laitan suoraan ripustimille.