G: Yleinen tapa, jota et vaan mitenkään voi ymmärtää?
Aloitan:
Päällä olleiden vaatteiden työtäminen takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Just sain kaverilta kasan vaatteita sen vaatekaapista, ja kaikki on pakko pestä, koska osa niistä oli tahraisia ja kaikki vähän haisevia, kun ne käytety oli tyrkätty sinne kaappiin sekaan vaan...
Hyi yök. Ei nyt mitään maata kaatavaa, mutta en vaan ymmärrä.
Kommentit (403)
Minulla on vaatehuoneessa oma tanko puolipitoisille, ovat siis samassa mekkojen, jakkujen ja ns. juhlavaatteiden kanssa, jotka nekin ovat yleensä puolipitoisia. Pidän jotain trikoopaitaa kaksi päivää, mutta en peräkkäisinä päivinä, helppo muistaakin kun se on henkarissa, että tämän käytön jälkeen pesuun.
Tapa, jota en voi käsittää on taipumus kauheasti hämmästellä toisten tapoja. Minulla on aika paljonkin rutiineja. Joku voi sanoa turhaksi suorittamiseksi. Minusta on päivittäisitä kognitiivista kuormaa helpottavaa, kun tietyt arkiaskareet toistuvat suunnilleen samalla tavalla viikosta ja päivästä toiseen. Suhtaudun samalla tavalla kuin hampaidenharjaukseen, ei siinökään odotella tuleeko koko iltana tai aamuna oikeanlaista fiilistä hoitaa se pois alta.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:09"]
Se kun moni laittaa suihkussa samaan aikaan pitkiin hiuksiin hoitoaineen/shampoon ja saippuoi vartalon samaan aikaan. Jos ja kun varmaan saippuoidaan joskus kaulakin, niin hiuksiin menee suihkusaippuaa. Luulisi että hiukset menee huonoon kuntoon siitä? Voin olla toki väärässä. Itse huuhtelen hiukset erikseen ja suojaan ne sen jälkeen suihkumyssyllä.
[/quote] No ei mene hiukset pilalle suihkusaippuasta :D
[/quote] Mitähän tähän sanoo kampaaja? Kasvatan hiuksia ja yritän välttää kaikkia huonoja tapoja, ettei tule kaksihaaraisia.
No tästä ketjusta tuli mieleen...Se että laittaa päälleen eri vaatteet joka päivä. En kestäis sitä vekslaamista, pidän puseroa kolmisen päivää ja heitän pesuun, housuja vähän kauemmin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:18"]
Ihmetyttää yleinen käsitys siitä, että isäntäväen kutsuessa kahvi/ruokapöytään, olisi jotenkin epäkohteliasta mennä heti. Kiitos, sanoo vieraat ja jatkaa jutusteluaan. Eikö se juurikin ole epäkohteliasta pakottaa isäntäväki odottelemaan, kun ovat juuri saaneet pöydän koreaksi, ja mahdollisesti kutsumaan useampaan kertaan.
[/quote]
Olen itsekin ajatellut asiaa ja ihan samaa mieltä, mutta kuitenkin kuulun heihih, jotka eivät mene heti kun pyydetään. Jotenkin se vaan tuntuisi nololta ponkaista samantien pystyyn ja lähteä lappaamaan ruokaa/kahvipullaa lautaselle. Sillain että johan tuota kutsua jo tässä odoteltiinkin :D Yleensä kuitenkin olen siellä ensimmäisenä, koska siinä istuskellessa kutsun kuultuani määrittelen päässäni "kohteliaan ajan" jonka odotan, ja sitten menen. Muut jäävät odottelemaan toista kutsua.
[/quote]
Totta! Sitten aina mietin että kuulikohan ne, pitääkö sanoa uudestaan...Ja sosiaalisten tilanteiden pelko alkaa nostaa päätään.
Alkoholin juominen. Tulee vaan huono olo, muumilimu on parempaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 02:04"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:58"]
En ymmärrä miesten pukua, siis mitä järkeä on oikeasti jossain solmiossa ja muutenkin koko asussa? Ulkomailla näin miehiä puvut päällä hikoilemassa +40 asteen helteessä ja vaikka niiden olikin pakko pitää pukua töiden takia, niin en ymmärrä, että miksi puvusta on tullut sellainen ns. pakollinen vaatetus tiettyihin töihin ja tilaisuuksiin?
[/quote]
Hyvännäköinen, mukava, korrekti, loputtomasti eri kankaita/kuoseja yhdisteltävänä jolloin muutamalla hyvin valitulla vaatteella saa "loppumattoman" vaatekaapin joka sopii tilaisuuteen kuin tilaisuuteen pussikaljailusta kuninkaallisiin häihin.
Jos +40 asteessa tulee hiki puvussa, ei vika ole puvussa, vaan siinä että ollaan haettu dressmannilta se perusmusta muovivuorinen muovisekoitetakki perusmustilla muovisekoitehousuilla, vedetty sinne alle joku tuuman paksuinen umpeen tärkätty easycare kauluspaita ja hirtetty itsensä väärin solmitulla krakalla. Jalassa vielä ne ainoat vähänkään siistimmät muniin saakka ulottuvat polvisukat ja jokasään mustat vuoratut eccot...
[/quote] No silloinhan vika just on puvussa!!!
Huhuh, onneksi mulla on hakasettomat liivit.
Joku ei ymmärtänyt siteiden käyttöä kun on tamponikin, mutta itsellä on kahta kovemmat vatsakivut ja turvotus kun käytän tamponia. Mutta onneksi on kuukuppi.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:44"]
Se, että lakkia ei saa pitää päässä sisällä/ruokapöydässä/jossain juhlavammassa tilaisuudessa. Mukamas jotenkin epäkunnioittavaa - pyhpah! En ole tälle kuullut yhtäkään hyvää perustelua, eikä sellaista kyllä olekaan.
[/quote]
En tiedä että olenko sitten poikkeuksellisen vanhanaikainen. Olen mielestäni arvoliberaali kaikin puolin, kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, aukioloaikojen vapauttamista, viron viinarallia ja montaa muuta kukkahattutätejä kauhistuttavaa asiaa. Mutta siitä huolimatta minä en PYSTY olemaan sisätiloissa ottamatta hattua pois päästäni ja samoin jos näen jonkun olevan minkäänlainen hattu päässään sisällä vaikka edes ostoskeskuksessa tai parkkihallissa, niin jotenkin se näyttää omaan silmääni ihan totaalisen idioottimaiselta. Tästä syystä en itse pidä minkäänlaista hattua päässäni, paitsi aivan kovimmilla pakkasilla, kun sitä pitäisi olla jatkuvasti ottamassa pois. Olen 25v. mies ja ilmeisesti koulussa on tuo opetettu siihen malliin, että tuo tapa on mielessä tänäkin päivänä.
Miksi rintaliivit pitäisi pukea noin hankalasti, vaikka tuo pyöräytyssysteemi on paljon kätevämpi. En kertakaikkiaan pysty ymmärtämään
Hattu on ulkoiluun, samoin takki ja kengät. Ei niitäkään pöydässä käytetä.
En ymmärrä monessa perheessä sotkua aiheuttavaa tapaa säilöä puhtaita, viikattuja pyykkejä epämääräisinä kasoina luoja ties missä, minne ne eivät kuulu. Minä teen niin, että viikkaan kuivat pyykit ja vien ne HETI kaappiin- ei tulisi mieleenkään säilöä niitä pitkin asuntoa!
Se kun ohituskaistan alkaessa kärjessä menevä juuso polkaisee ohituskaistalle ja körrööttää hitaampien menijöiden ohi just että kiinni saa ja kaartaa ohituskaistan loppumetreillä hitaaaaaaasti sen ohittamansa menijän etukeulaan kiinni. Jos älyäisi katsoa takapeiliin oman napansa sijaan, tajuaisi vähän painaa sitä kaasua ja kaasutella vähän matkaan etummaisen edessäkin, että ne muutama muukin sieltä takaa ajavista pääsisi köröttelijän ohi. Mutta kun ei. Ei saa, kun olemme sääntö-Suomessa. Ristus!
Se kun tosi monesti kysellään lempiväriä. Erityisesti lapsilta. Herrajumala, se riippuu tilanteesta! Esim. Keltainen huivi voi olla söpö, mutta keltaista sohvaa en jaksaisi katsella.
Entäs lempiruoka sitten. Sitäkin aina tivataan. Ja mikä pahinta, ihmisten mieliin on jotenkin sementoitunut että ruoka = lämmin ruoka eli lounas tai päivällinen. Hitto vie, mun lempiruokaa on aina ollut jugurtti. Ja mun logiikalla ruoka = kaikki ihmisravinnoksi kelpaava. Tuntuu, että jos sanoisin lempiruuakseni vaikka omenapiirakka tai kirsikkatomaatit tai metvursti niin sitä ei jotenkin hyväksyttäisi. Kun kerran kysyttiin lempiruokaa. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:02"]
Kun ei voida vastata viesteihin. Whatsapissa varsinkin näkee kuinka jengi lukee viestit muttei vastaa mitään.
[/quote]
Minä taas en ymmärrä tätä. Miksi pitää olla kännykän orja? Minä en ainakaan edes katso viestiä heti kun se tulee, koska se on vain viesti. Viesteillä hoidetaan ei-niin-kiireellisiä asioita ja sellaisia vähän turhanpäiväisiä juttuja (ja koska joku takertuu tähän, minulla on työpuhelin erikseen ja siihen tulevat viestit luen ja vastaan heti, se on kuitenkin aivan eri asia kuin siviilipuhelimeen tulevat viestit). Jos asia on tärkeä, soita. Viestit minä luen sitten kun luen ja vastaan kun siihen on sopiva tilaisuus.
Hyviä ketjussa :) Mäkään en ymmärrä mm.
-tapakristillisyyttä (esim. ristiäiset, riparit, häät PAKOLLISIA vaikkei kukaan usko)
-jonoa lentokoneen boardingiin ennenkuin se on edes alkanut
-jonoa laivan ulko-oven edessä ennenkuin ollaan edes satamassa
-pakkoa tehdä asioita lähes fanaattisesti aina yleisen trendin (ja yhden totuuden) mukaisesti (esim. lasten hoidossa, sisustuksessa)
Ihmiset eivät yritäkään ystävystyä toistensa kanssa. Tosin en tiedä onko tämä nimenomaan suomalainen tapa.
Tekstiilien silitys. En ole koskaan silittänyt yhtäkään vaatetta, verhoa tai lakanaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 01:07"]
Yksi yleinen tapa jota en oikein "ymmärrä" on se, että mennään naimisiin sitten kun on jo saatu lapsi tai useampi. Tulee mieleen, että se tehdään silloin vain lasten takia, muutoin kai olisi menty jo aiemmin. Ja naimisiin pitäisi minusta mennä rakkaudesta, ei lasten takia. Ja ihmisten pitäisi olla sitoutuneita toisiinsa jo ennen kuin ovat sitä lapsen kautta. Lapsen kun tulisi syntyä vanhemmille jotka ovat sitoutuneita toisiinsa.
[/quote]
Minusta on jotenkin säälittävää ja huvittavaa, kun pariskunta viettää häitään pari kolme tenavaa helmoissa pyörien ja "morsian" on neitseellisessä kermakakkupuvussa huntuineen kaikkineen.
[/quote]
Tän takia minä en saa niitä romanttisia häitä kun mies oli niin saakelin hidas kosintansa kanssa. Mennään sit pienimuotoisesti maistraatissa :(
T. 5 kk vauvan äiti
Yli 30-vuotiaat suomalaiset naiset jotka julkaisevat somessa ns. prinsessapäivityksiä omista tekemisistään. "Prinsessakynnet", "prinsessapäivä". "prinsessat syömässä" jne. Wtf?