G: Yleinen tapa, jota et vaan mitenkään voi ymmärtää?
Aloitan:
Päällä olleiden vaatteiden työtäminen takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Just sain kaverilta kasan vaatteita sen vaatekaapista, ja kaikki on pakko pestä, koska osa niistä oli tahraisia ja kaikki vähän haisevia, kun ne käytety oli tyrkätty sinne kaappiin sekaan vaan...
Hyi yök. Ei nyt mitään maata kaatavaa, mutta en vaan ymmärrä.
Kommentit (403)
En ymmärrä hirveää pingottamista ja tarvetta elää "oikein" joidenkin sääntöjen mukaan. Esim juuri tuo, että vaatteita voi käyttää enintään kaksi kertaa ja niitä pitää säilyttääkin jotenkin tietyllä tavalla.. Lakanat vaihetaan aina tiettynä päivänä, samoin imurointi. joka päivä on olyava siistiä ja itku kurkussa siivotaan vaikka voimat aivan loppu.. ketä varten? Samoin jotkin ruuat tulee syödä tietyllä tapaa.. Esim. Vesimeloni tulee aina viipaloida. Eletään ikään kuin oltaisiin jatkuvasti suurennuslasin alla ja vastuussa jollekin, vaikka vietettäisiin ihan tavallista vapaapäivää yksin kotona.
Miehen sukunimen ottamista naimisiin mennessä.
Joku kirjoitti tuosta suihkusaippuan ja hoitoaineen käytöstä yhtä aikaa. Mä tein ennen niin, että levitin hoitoaineen hiuksiin ja sit samalla pesin vartalon suihkugeelillä, huuhtelin kaiken yhtaikaa. No, sitten luin jostain et niin ei kannata tehdä. Mutta syy ei kyllä ollut tuo, et hiuksiin menee saippuaa. Syy: Kun huuhtelee hiuksista hoitoaineen, jää selkään ym mihun se aine nyt osuu, epäpuhtauksia. Ne taas aiheuttavat esim finnejä. Eli ensin pitäisi huuhdella hoitoaine, sitten pestä vartalo.
En ymmärrä sitä kun jotkut kehuskelevat "rahoillaan" ja esitetään rikasta. Kyllä oikeasti rikkaan tunnistaa, hän ei rahoillaan rehvastele. Köyhät yrittävät nostaa vaan statustaan.
Mua ärsyttää se, että nyt kun kaikilla on puhelimet, niin joka helvetin paikassa niihin pitää myös vastata!!!!! Onko pakko olla ihan koko ajan tavoitettavissa? Ja onko ihan pakko kailottaa suureen ääneen? Miksi ei enää vastata omalla nimellä?
Kateus. Se, että ollaan kateellisia jostain materiasta. Aina pitää saada parempaa, kuin muilla ja ennemmin, kuin muut.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:32"]
No pakkohan ne vaatteet on kaappiin laittaa vai pitäisikö ne pestä joka käytön jälkeen (siis paidat ja housut)? Ja kyllä mä tuuletan niitä ennen kaappiin laittoa eikä ne nyt niin likaisia ole (jos haisevat niin pesuun).
[/quote]
Mikset laita tuolille yms..? Miksi laittaa puolilikaisia kaappiin??
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:09"]
Se kun moni laittaa suihkussa samaan aikaan pitkiin hiuksiin hoitoaineen/shampoon ja saippuoi vartalon samaan aikaan. Jos ja kun varmaan saippuoidaan joskus kaulakin, niin hiuksiin menee suihkusaippuaa. Luulisi että hiukset menee huonoon kuntoon siitä? Voin olla toki väärässä. Itse huuhtelen hiukset erikseen ja suojaan ne sen jälkeen suihkumyssyllä.
[/quote] No ei mene hiukset pilalle suihkusaippuasta :D
Se, ettei pestä käsiä wc-käynnin jälkeen. Ja että aivastellaan käsiin (eikä pestä niitä sen jälkeen).
Mielestäni on myös outoa syödä esim leipää pesemättä ensin käsiään tai syöttää lapselle leipää ennen käsien pesemistä, varsinkin jos ollaan juuri kaupungilta tultu. Ystäväni tekee näin ja tarjoaa minullekin usein tekemiään voileipiä enkä ole koskaan nähnyt hänen pesevän käsiään alkaessaan leipiä tekemään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:46"]
En ymmärrä hirveää pingottamista ja tarvetta elää "oikein" joidenkin sääntöjen mukaan. Esim juuri tuo, että vaatteita voi käyttää enintään kaksi kertaa ja niitä pitää säilyttääkin jotenkin tietyllä tavalla.. Lakanat vaihetaan aina tiettynä päivänä, samoin imurointi. joka päivä on olyava siistiä ja itku kurkussa siivotaan vaikka voimat aivan loppu.. ketä varten? Samoin jotkin ruuat tulee syödä tietyllä tapaa.. Esim. Vesimeloni tulee aina viipaloida. Eletään ikään kuin oltaisiin jatkuvasti suurennuslasin alla ja vastuussa jollekin, vaikka vietettäisiin ihan tavallista vapaapäivää yksin kotona.
[/quote]
Onko vesimelonin syömiselle joku parempi tapa? Lusikalla syöminen ei ole hyvä, kaikki mehu jää vaan lillumaan lusikan tekemiin kuoppiin ja kokonaista melonia on hankala syödä jos ei sitä pilko. Ja vaikka olis vaan 1/4 meloni niin sen syöminen sellaisenaan sotkee koko naaman ja mehu valuu vaatteille...
ymmärrän että se oli esimerkki, mutta kerro mulle toinen järkevä tapa syödä vesimelonia.
Se että ilmeisesti oikeasti joku unohtaa tamponin pilluunsa. Miten helvetissä?!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:32"]
No pakkohan ne vaatteet on kaappiin laittaa vai pitäisikö ne pestä joka käytön jälkeen (siis paidat ja housut)? Ja kyllä mä tuuletan niitä ennen kaappiin laittoa eikä ne nyt niin likaisia ole (jos haisevat niin pesuun).
[/quote]
Mikset laita tuolille yms..? Miksi laittaa puolilikaisia kaappiin??
[/quote]
No niitä kertyy niin paljon, että olisi tosi epäsiistin näköistä, jos vaatteita roikkuisi siellä sun täällä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:46"]
[/quote]
Onko vesimelonin syömiselle joku parempi tapa? Lusikalla syöminen ei ole hyvä, kaikki mehu jää vaan lillumaan lusikan tekemiin kuoppiin ja kokonaista melonia on hankala syödä jos ei sitä pilko. Ja vaikka olis vaan 1/4 meloni niin sen syöminen sellaisenaan sotkee koko naaman ja mehu valuu vaatteille...
ymmärrän että se oli esimerkki, mutta kerro mulle toinen järkevä tapa syödä vesimelonia.
[/quote]
mä monesti kuutioin sen melonin. helppo ottaa kulhoon haluamansa määrä ja siitä haarukalla pistellä suuhun.
Sitä, että jätetään lapset tekemättä, koska a) ei pidetä lapsista b) halutaan elää omaa elämää c) pelätään rupsahtamista.
Koska a) muiden, todella läheistenkään, ihmisten lapsia seuraamalla ei saa mitään käsitystä siitä, miltä oma lapsi tuntuu. Vähän sama kuin jos katsoisi mustavalkokuvaa hiekanjyvistä verrattuna siihen, että olisi itse paikan päällä paratiisisaarella. Ja b) lapsi tekee elämästä syvempää, värikkäämpää, tuo kaikkeen uusia näkökulmia ja on yksilön elämän rikastuttamiseen yleensä tehokkain keino - kunhan kohtaa muutoksen avoimen positiivisesti eikä sokean negatiivisesti. Ja lopuksi c) lapsen saaminen ei välttämättä aiheuta vartaloon juuri muutoksia, ja vaikka niitä tulisikin, pinnallisuudesta vapautuminen tekee ihmisen onnellisemmaksi kuin täydellinen kroppa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:18"]
Sitä, että jätetään lapset tekemättä, koska a) ei pidetä lapsista b) halutaan elää omaa elämää c) pelätään rupsahtamista. Koska a) muiden, todella läheistenkään, ihmisten lapsia seuraamalla ei saa mitään käsitystä siitä, miltä oma lapsi tuntuu. Vähän sama kuin jos katsoisi mustavalkokuvaa hiekanjyvistä verrattuna siihen, että olisi itse paikan päällä paratiisisaarella. Ja b) lapsi tekee elämästä syvempää, värikkäämpää, tuo kaikkeen uusia näkökulmia ja on yksilön elämän rikastuttamiseen yleensä tehokkain keino - kunhan kohtaa muutoksen avoimen positiivisesti eikä sokean negatiivisesti. Ja lopuksi c) lapsen saaminen ei välttämättä aiheuta vartaloon juuri muutoksia, ja vaikka niitä tulisikin, pinnallisuudesta vapautuminen tekee ihmisen onnellisemmaksi kuin täydellinen kroppa.
[/quote]
Älä nyt jumankauta kehtaa olla noin naivii. Lapsia tehdään muutenkin ihan liikaa sellaisten henkilöiden toimesta joiden ei kannattaisi missään nimessä lasta hankkia, vaikka olisivat viimeisiä ihmisyksilöitä maan päällä! Kyllä niitä kannattaa vain ja ainoastaan niiden hankkia, jotka niitä oikeasti haluaa ja jotka voivat lapsista huolehtia.
PS. Kyllä, ihan totta. Lapsiarjesta ei saa täydellistä käsitystä seuraamalla/hoitamalla muiden lapsia, mutta et muista se, että lasta ei voi palauttaa kuitin kanssa takaisin. Lapsen hankkiminen on vastuullinen päätös, miksi helkatissa siihen pitää ylipuhua ketään joka, ei a) tykkää lapsista ja b) ei ole valmis uhraamaan omaa mukavuuttaan ja etuaan lapsen edelle? Huh huh, pidätkö itse lapsista ollenkaan, vai miksi haluat että niitä syntyy lisää huonoihin oloihin?
En ymmärrä saunomista. Enemmistölle saunominen ainakin pari kertaa viikossa tuntuu olevan välttämättömyys. En myöskään ymmärrä saunakaljojen juomista. Miksi pitää juoda alkoholia, kun on ensin hikoillut nesteet pihalle saunassa? Olen täysin syntyperäinen suomalainen, mutta saunomisvimmaa en ole koskaan ymmärtänyt.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:54"]Joku kirjoitti tuosta suihkusaippuan ja hoitoaineen käytöstä yhtä aikaa. Mä tein ennen niin, että levitin hoitoaineen hiuksiin ja sit samalla pesin vartalon suihkugeelillä, huuhtelin kaiken yhtaikaa. No, sitten luin jostain et niin ei kannata tehdä. Mutta syy ei kyllä ollut tuo, et hiuksiin menee saippuaa. Syy: Kun huuhtelee hiuksista hoitoaineen, jää selkään ym mihun se aine nyt osuu, epäpuhtauksia. Ne taas aiheuttavat esim finnejä. Eli ensin pitäisi huuhdella hoitoaine, sitten pestä vartalo.
[/quote]
Siis, hiuksethan huuhdellaan aina pää alaspäin, jotta päänahasta ja pituuksista poistuu paremmin aineet. Luulin kaikkien tämän tietävän, mutta ei nähtävästi....
Huutoaivastelusta tuli mieleen se kauhean numeron tekeminen haukottelun aikana. Tyyliin ''Vooohhhooohhhoijjjakkaaa!!'' Oikein korostetaan sitä, että kylläpäs minä nyt oon väsynyt.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:26"]
On varmaan aika riemukasta eloa, jos oikeasti jaksaa häiriintyä tavasta jolla joku pukee rintaliivit päälle :D AIJ ETTÄ!
[/quote]
Hahah! Niinpä! Vähän sama kuin jotain häiritsis se, kumman sukan joku toinen pistää ensin jalkaan. Täysin absurdia :D Ja siinä kyseisessä kommentissa jäi häiritsemään se että, miksi juuri "normaali rintaisten" tekemänä kyseinen rintaliivien pukemis tekniikka häiritsee? "SE ON STNA ISOTISSISTEN OIKEUDELLA ANSAITSEMA ETU!!!!! EI SITÄ NIIN VAAN MILLÄÄN B KUPILLA LÄHDETÄ KIERTÄMÄÄN LIIVIEN HAKASIA ETEEN!!!!!"
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:09"]Sängyn petaaminen. Siis ymmärrän sitten jos vieraita tulossa mutta mitä järkeä muuten?
[/quote]
Siksi, että se on esteettisemmän näköistä. Tykkään pitää kodin siistinä ihan itseäni varten.
[/quote]
Mutta epähygieenistä. Sängyn pitäisi tuulettua n. tunti, että kuivuu yön jäljiltä.
[/quote]
Tottakai. Mä annankin sängyn tuulettua puolisen tuntia ennen petaamista ja päiväpeitteen laittamista.