Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan
taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi?
Kommentit (960)
Aloin juuri punkkariksi, laitoin ison hakaneulan housun lahkeesta läpi ja piirsiin siihen viereen, että Eppu. Äiti suuttui, mutta minkä se mulle voi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:16"]
Oletteko koskaan maistaneet sinistä enkeliä?
[/quote]
Mä tykkään enemmän auringonnoususta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:16"]
Oletteko koskaan maistaneet sinistä enkeliä?
[/quote]
Joo. Ja gintonicia. Ja sex on the beach on hyvää.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:08"]
Eletään vuotta 1986. Ajattelin laittaa luokkakuvaan aniliininpunaiset, vakosamettiset hiihtarit ja ruudullisen röyhelöpaidan. Olen niissä tosi style!
[/quote]
Mulla on sähkönsiniset ja mustat hiihtarit. Mustissa on ne kuminauhat jalan alla, sähkönsinisissä ei. Vuoden 1985 luokkakuvassa niin tyylikäs, kun noi siniset hiihtarit ja aniliininpunanen lepakkopaitis. Ja tietysti isot lehtikorvikset (sähkönsiniset tietty). Mä rakastan hiihtareita. Meidän jengin giltseillä on kaikilla.
Ostin ihan sikamakeet käärmefarkut Dekadenzistä. En oo aikaisemmin uskaltanut mennä sinne. Huomenna mennään lentokentällä Metallicaa vastaan, voi kun sais nimmarit. Justice for all on ihan paras!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:08"]
Eletään vuotta 1986. Ajattelin laittaa luokkakuvaan aniliininpunaiset, vakosamettiset hiihtarit ja ruudullisen röyhelöpaidan. Olen niissä tosi style!
[/quote]
Mulla on sähkönsiniset ja mustat hiihtarit. Mustissa on ne kuminauhat jalan alla, sähkönsinisissä ei. Vuoden 1985 luokkakuvassa niin tyylikäs, kun noi siniset hiihtarit ja aniliininpunanen lepakkopaitis. Ja tietysti isot lehtikorvikset (sähkönsiniset tietty). Mä rakastan hiihtareita. Meidän jengin giltseillä on kaikilla.
[/quote]
Teidän jengi on aikalailla muodissa edellä, hiihtarit kun tulee muotiin vasta noin 91-95
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:03"]Today, fanny packs are often worn by hikers and bicycle riders. Fanny packs are used by travelers and were more popular during the early and mid 1990s.
Fanny packs reached the peak of their popularity in the late 1980s and early- to mid-1990s.
http://www.fannypackpics.com/p/history_27.html
Eli yhdysvalloissakin, mikä oli Suomea edellä muodissa, vyölaukut olivat suosittuja vasta 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa ja puolivälissä. Suomessa ne oli muotia 90-luvun alussa ja puolvälissä, mutta niitä näkyi 90-luvun loppupuolellakin.
[/quote]
Älä lue netistä vaan muistele omia kokemuksia kuten me muut. On aivan sama mitä jossakin nettisivulla jälkikäteen sanotaan. Elin 80-lukua nuorena aikuisena ja käytin nimenomaan silloin (n. 1985) hiihtohousuja ja vyölaukkuja. En enää 90-luvulla. 90-luvulla tuli kukkapaidat ja lappuhaalarit, mutta hiihtarit ja vyyölaukut säilyttivät varmasti vielä suosiotaan.
[/quote]
Se,,että sä käytit, ei tarkota, että ne olis olleet sillon muodissa. Ne oli muotia 90-luvulla.
80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa oli leveitä, vyötärölle rytättäviä farkkuja ja purjehduskenkiä. Hiihtarimuoti jäi sinne 80-luvun puoleenväliin, ainakin meidän pikkukaupungissa Keski-Suomessa. Farkkuihin tuli kivipesua, nahkakiilaa, kukkakangasta ja ties mitä hölmöä, että saatiin vaatekiertoa nopeutettua. Ja eikös se siinä main tai 90-luvun alussa ollut, kun kaikkien piti yhtä äkkiä hankkia nahkatakki, naisilla semmoinen joka just ja just peitti perseen. Niitä nahkatakkeja näkee parhaimmilla vieläkin, siis pikkukylien miehillä. Olihan se kallis hankinta aikoinaan.
90-luvun myötä tuli myös ne fruity colours -silkkipusakat miehille, joita enää käyttää vaan mustalaiset jos nekään. Ja tosiaan ne salihousut ja lappuhaalarit ja muut kammotukset. Kaiken kaikkiaan 80-luvun muoti ei ollut ollenkaan kauheaa...ainakaan kun 90-lukuun vertaa :)
Sex Pistols ei pääse suomeen! Viranomaiset eväsi pääsyn. Kuuntelin viime yönä Ripatin toivekappaleita radiosta, se on niin ihana kun lukee niitä kirjeitä!
Tänään tuli Maukka Perusjätkän säpinää lp myyntiin, missä on moottorisaha etupuolella!
Pelle Miljoonan moottoritie on kuuma jatkaa top10 listassa ykkösenä jo kolmatta viikkoa!
Haluaisin kaventaa mun uusien mustien stretch-Mic Macien lahkeet, paljonko ne kutistuu ekassa pesussa, että tiedän paljonko uskallan ottaa niistä lahkeista pois?
Pitihän se arvata että tähänkin ketjuun tulee jankkaajia. Ihan sama oliko joku muodissa 80- tai 90-luvulla, tää on hupiketju eikä mikään faktaketju.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"]
Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia. Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta.
[/quote]
Kyllä mäkin käytin hiihtareita teininä, samaan aikaan oli myös porkkanahousut.
Ja olkatoppauksiin ommeltiin tarranauhaa ja se toinen puolikas nauhasta laitettiin rintaliivien nauhan alta, jotta toppaukset pysyi paikoillaan.
Ja tiedän tasan tarkkaan näiden olleen ennen 90-lukua, koska sain ekan lapseni tammikuussa 1990 ja sen jälkeen mulla ei noita enää ole ollut käytössä, vaan se oli siihen aikaan, kun pyörittiin vielä kavereiden kanssa kartsalla.
Mä kerään Donkey Kong-elektroniikkapelejä. Mulla on se ykkönen, kakkonen ja se Donkey Kong Junior.
Kuka ampui J.R:n Dallasin viime jaksossa?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:50"]
Eix kellään oo pilottirotsia ja nappiverkkareita? Oottexte kaikki jotain mamoja hikkejä?
[/quote]
Ehkä sitten jos matkustamme aikakoneella 90-luvulle.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:50"]
Eix kellään oo pilottirotsia ja nappiverkkareita? Oottexte kaikki jotain mamoja hikkejä?
[/quote]
Ehkä sitten jos matkustamme aikakoneella 90-luvulle.
[/quote]
Mihinköhän Espoo on jemmannut aikakoneensa. Oiskohan se ollut joku todella onnistunut teekkarijäynä. Jos se löytyisi vielä jostain Otaniemen pölyisistä kammioista, millä meidät yläasteelaiset heivattiin pariksi vuodeksi tulevaisuuteen.
Sain tänään vesisängyn! Vähän pelottaa, että se hajoaa kun poikaystävän kanssa loiskutellaan siinä illalla.
Hiihtarit tuli ekan kerran 80-luvun puolessa välissä, muistan sen koska niitä oli mm. Seppälän syyskuvastossa :D Naisilla oli mustat, aniliininpunaiset, tummanvihreät ja tummanvioletit hiihtarit, ja sellaisia isoja neuleita niiden kanssa tai trikoojakkuja joissa isot olkatoppaukset. Samoissa väreissä kuin hiihtarit mutta näitä oli miksattu kuviin. Nämä sen ajan hiihtarit näytti silloin lähinnä verkkareilta joissa etusauma ja jalan alta meni leveä kuminauha.
Ne tuli uudestaan 90-luvun alussa, mustana, siistimpänä joissa se lenksu oli jopa tehty samasta kankaasta kuin itse housut, ja entistä joustavampana ja hieman kiiltävämpänä :D
terv. Entinen mainosmalli vm. 1970
Minne kouluihin haitte? Minä hain yhteishaussa kauppopistoon Kuopioon julkishallinnon linjalle, toisella sijalla laskentatoimen linjalle ja kolmannalle sijalla Varkauteen laskentatoimen linalle. Kävin kyllä hakemassa viiteen eri yliopistoonkin, mutta mulla on vähän huono todistus, niin en varmaan pääse. Varkauteen minä varmaan joudun, sinne pääsee huonommallakin todistuksella. Matikasta minulla on kyllä magna cum laude. Hain matikkaa ja atk:ta lukemaan. Onneksi vielä kerkee sitten tekun pääsykokeissa käydä elokuussa, jos mikään noista ei tärppää.
Ostettiin muuten kaverin kanssa samanlaiset valkoiset housut. Niissä on lahkeessa vetoketju ja ne on ylhäältä löysät ja alhaalta kapeat.
(ja saivarteljat, en muista tarkkaan miten yhteishaku meni, mutta kauppikset siinä oli ainakin jo mukana, tekuihin haettiin jokaiseen erikseen kun mulla tämä oli ajankohtaista. Noita lahkeista hyvin kapeita housuja oli vielä 80-luvun alussa ainakin maalla, minulla on useita valokuvia todisteena asiasta lukioajoiltani ja olen vuoden 1983 ylioppilas).
Tuleex teille Sinäminä? Oottex laittanu koskaan kirjekaveri tai treffi-ilmoitusta siihen?