Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan
taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi?
Kommentit (960)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:50"]
Eix kellään oo pilottirotsia ja nappiverkkareita? Oottexte kaikki jotain mamoja hikkejä?
[/quote]
Ehkä sitten jos matkustamme aikakoneella 90-luvulle.
[/quote]
Vaikka minä en tiedä, mikä on Tuuloman torttu (olen syntynyt 70-luvulla), en kyseenalaista etteikö joku jossain päin Suomea ole sellaista ilmeisesti syönyt, jopa juuri 80-luvulla.
Me katottiin äidin kanssa Taiteilijan tytät ja Angelika. Oon 16. Vähän noloo...
Mua niin ärsytti kitskalla käydessä, kun siinä oli jotain lapsia edellä ostamassa irtokarkkeja. "50 pennillä kutosia, markalla kymppiä".
Mut sain sitten kuitenkin lopulta jätettyä lottokupongin.
Me katottiin äidin kanssa Taiteilijan tytär ja Angelika. Oon 16. Vähän noloo...
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:57"]
80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa oli leveitä, vyötärölle rytättäviä farkkuja ja purjehduskenkiä. Hiihtarimuoti jäi sinne 80-luvun puoleenväliin, ainakin meidän pikkukaupungissa Keski-Suomessa. Farkkuihin tuli kivipesua, nahkakiilaa, kukkakangasta ja ties mitä hölmöä, että saatiin vaatekiertoa nopeutettua. Ja eikös se siinä main tai 90-luvun alussa ollut, kun kaikkien piti yhtä äkkiä hankkia nahkatakki, naisilla semmoinen joka just ja just peitti perseen. Niitä nahkatakkeja näkee parhaimmilla vieläkin, siis pikkukylien miehillä. Olihan se kallis hankinta aikoinaan.
90-luvun myötä tuli myös ne fruity colours -silkkipusakat miehille, joita enää käyttää vaan mustalaiset jos nekään. Ja tosiaan ne salihousut ja lappuhaalarit ja muut kammotukset. Kaiken kaikkiaan 80-luvun muoti ei ollut ollenkaan kauheaa...ainakaan kun 90-lukuun vertaa :)
[/quote]
80-luvulla on ollut pillifarkut eikä mitkään leveät farkut. Hiihtareita oli 90-luvulla, en muista nähneeni ketään hiihtareissa 80-luvulla. Ja nahkatakkeja on ollut nimenomaan 80-luvullA, googleta vaikka dingo. 90-kuvulla oli niitä pusakkamallisia dieselin ym paksuja nahkatakkeja ja isoja hapsullisua mokkatakkeja.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:15"]Mua niin ärsytti kitskalla käydessä, kun siinä oli jotain lapsia edellä ostamassa irtokarkkeja. "50 pennillä kutosia, markalla kymppiä".
Mut sain sitten kuitenkin lopulta jätettyä lottokupongin.
[/quote]
Oltiin varmaan me. Sitten mentiin Spariin ja pelattiin loput rahat pajatsoon.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:13"]
Meille ostettiin uus auto Fiat Uno . Siinä on NMT 450 matkapuhelin, kätevä ottaa mukaan ei paina ku muutaman kilon.
[/quote]Ne on niin käteviä. Akku kestää valmius tilassa jopa kymmenen tuntia , jos puhuu pitää ladata useammin.
[/quote]
eikös tuo soittaminen sillä ole vähän turhan kallista,katselin operaattorin hinnastoa ja halvin puhelu maksoi jotain 5 markkaa/minuutti.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:51"]
Hiihtarit tuli ekan kerran 80-luvun puolessa välissä, muistan sen koska niitä oli mm. Seppälän syyskuvastossa :D Naisilla oli mustat, aniliininpunaiset, tummanvihreät ja tummanvioletit hiihtarit, ja sellaisia isoja neuleita niiden kanssa tai trikoojakkuja joissa isot olkatoppaukset. Samoissa väreissä kuin hiihtarit mutta näitä oli miksattu kuviin. Nämä sen ajan hiihtarit näytti silloin lähinnä verkkareilta joissa etusauma ja jalan alta meni leveä kuminauha.
Ne tuli uudestaan 90-luvun alussa, mustana, siistimpänä joissa se lenksu oli jopa tehty samasta kankaasta kuin itse housut, ja entistä joustavampana ja hieman kiiltävämpänä :D
terv. Entinen mainosmalli vm. 1970
[/quote]
Niin tuli EKAN kerran, vyölaukkukin tuli varmaan ekan kerran 70-luvulla. Valtavirtamuotia ne kuitenkin oli 90-luvulla. 90-luvulla yleistyi myös tuulipuvut, ei tarkoita, etteikö niitä oo ollu ennen sitä, ne ei vaan olleet suosittuja.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:15"]Mua niin ärsytti kitskalla käydessä, kun siinä oli jotain lapsia edellä ostamassa irtokarkkeja. "50 pennillä kutosia, markalla kymppiä". Mut sain sitten kuitenkin lopulta jätettyä lottokupongin. [/quote] Oltiin varmaan me. Sitten mentiin Spariin ja pelattiin loput rahat pajatsoon.
[/quote]Spar-kaupat tulivat (uudestaan) vasta 90-luvulla.
Ei sit päästy risteilylle Piian kaa, ei riittäny ikä. Mutta ei se mitään. Mentiin Vikingillä Turusta ja tultiin takas Siljalla Hesaan. Meillä oli tosi pienet kassit mukana niin jaksoi niitä kantaa kaupungilla päivän.
Me saatiin autoon tänään sellainen LA-puhelin. Kyllä naapurin Pentti on kateellinen.
--------
Moi! Voidaan jutella kylällä lauantaina. Lupasin olla Jarille kuskina ja sillä on Saabissa lälläri.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:03"]
Mitä mieltä lapsen synttäritarjoiluista:
- mokkapalat
- lihapulla-nakki-viinirypäle-tikut
- täytekakku, jonka päälle kiiviä ja persikkaviipaleita, sekä tietysti kiille
- jotain pullaa, ehkä kahvikehriä?
[/quote]
Oi mä oon unohtanut kiivi-persikkakoristelut. Täytyykin koittaa taas...
[/quote]
Älä unohda kookoshiutaleita kakun reunalta!
Googlettakaa 80's fashion. Ei yhtäkään kuvaa hiihtareista. Sen sijaan on kuvia farkuista, tennareista, suurista farkkutakeista, värikkäistä kangashousuista, trikoista, vartaloamyötäolevistä minihameista ym.
Lukiolaisia kuulolla? Äiti oli lukenut jostain lehdestä, että ensi vuoden alusta saisi lukiolaisetkin syödä ilmaisen kouluruuan. Oletteko muut kuulleet?
Ollaan muuten menossa kesätöihin Suonenjoelle mansikanpoimintaan. Kokemuksia? Meinataan Päivin, Tiinan ja Annen kanssa liftata sinne. Kaikki ollaan menossa samaan paikkaan. Äiti ei oikein tykkää että liftataan, mutta kun matka on muuten niin kallis.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:44"]
Se,,että sä käytit, ei tarkota, että ne olis olleet sillon muodissa. Ne oli muotia 90-luvulla.
[/quote]No eihän ne munkaan vaatteet suinkaan olleet aina muotia, tuskin koskaan :D :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:31"]Lukiolaisia kuulolla? Äiti oli lukenut jostain lehdestä, että ensi vuoden alusta saisi lukiolaisetkin syödä ilmaisen kouluruuan. Oletteko muut kuulleet?
Ollaan muuten menossa kesätöihin Suonenjoelle mansikanpoimintaan. Kokemuksia? Meinataan Päivin, Tiinan ja Annen kanssa liftata sinne. Kaikki ollaan menossa samaan paikkaan. Äiti ei oikein tykkää että liftataan, mutta kun matka on muuten niin kallis.
[/quote]
Lukiot tuli vasta 1996.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:31"]Lukiolaisia kuulolla? Äiti oli lukenut jostain lehdestä, että ensi vuoden alusta saisi lukiolaisetkin syödä ilmaisen kouluruuan. Oletteko muut kuulleet? Ollaan muuten menossa kesätöihin Suonenjoelle mansikanpoimintaan. Kokemuksia? Meinataan Päivin, Tiinan ja Annen kanssa liftata sinne. Kaikki ollaan menossa samaan paikkaan. Äiti ei oikein tykkää että liftataan, mutta kun matka on muuten niin kallis. [/quote] Lukiot tuli vasta 1996.
[/quote]
No ei nyt sentään. Et kai tosissasi ole, oliko tuo sarkasmia näille saivartelijoille vai mikä? Olen ensimmäistä peruskouluikäluokkaa paikkakunnallani, syntynyt 1964 ja käynyt lukion. Keskikoulua en ole käynyt päivääkään, kansakoulu oli vielä kun kouluun menin, mutta tarkkaan en muista koska nimitys muuttui, koska puhekielessä ala-astetta sanottiin kansakouluksi vielä aika pitkään.
Ihana lähteä huomenna Rhodokselle! Pakkasin just laukun ja mietin mitä unohtui. Tähön vielä listaa:
- aurinkoöljyä, jotta rusketus tarttuu paremmin
-bikinihousut, yläosaa ei tule kumminkaan käytettyä
- hikipannan
- I love Gran Canaria -pyyhkeen
- Duran Duran t-paidan
- muutamat itseleikatut farkkushortsit
- neonkeltaisen hellemekon
- tavallisia Seppälän hihattomia paitoja
- muovisandaalit
- Kappan pikeepaidan
- pari vaaleanpunaista huulipunaa ja sinisiä luomivärejä
- matkashekkejä ja passin
- Hassen opaskirjasen
mitä puuttuu vielä?
Me saatiin joululahjaksi tosi kiva peli, joka laitetaan telkkariin. Siinä on johdon päässä pyöritettävät nappulat, joilla sit liikkuu palikka siinä pelissä. Ja kun se neliöpallo liikkuu kuvaruudulla niin kuuluu ping!
Se pallo siis liikkuu vasemmalta oikeelle, ees taas ja aina kun osuu palikkaan niin ping! Mä pelasin just Päven kanssa sitä tunnin, mut sit mutsi sanoi, että pitää tehdä jotain muutaki kun vaan pelata.
Mikä Date-tuoksu on teidän mielestä ihanin? Mun mielestä Pamela, Susanne ja Kate :)