Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan

Vierailija
26.07.2015 |

taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi? 

Kommentit (960)

Vierailija
681/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako sinun mielestäsi se, että sinulla on ollut tuulipuku joskus 80-luvulla, että se oli silloin valtavirran muotia? Ei tarkoita myöskään se, jos jollakin, joka oli telkkarissa oli. Katukuvassa nämä ovat yleistyneet 90-luvulla. Piste. 

Vierailija
682/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 06:34"]

Tarkoittaako sinun mielestäsi se, että sinulla on ollut tuulipuku joskus 80-luvulla, että se oli silloin valtavirran muotia? Ei tarkoita myöskään se, jos jollakin, joka oli telkkarissa oli. Katukuvassa nämä ovat yleistyneet 90-luvulla. Piste. 

[/quote]

Melkein kaikilla luokkamme tytöillä oli. Ehkä se ei ollut muotia, mutta jos se oli yleistä meidän luokalla, se sopii tähän ketjuun. Ei tämä mikään muotiketju ole. 90-luvun tuulipuvut olivat sitä paitsi jo hyvin erilaisia. Ne 80-luvun alut olivat tuota Pirren päällä olevaa tyyliä, kovia, ohuita, vuorittomia, kahisevia. Tämä ei ole muotiketju, joten jos jollain 80-luvulla oli jotain, se on se ja sama. Meillä maalla nuorilla oli monella, joten työnnä se valtavirran muotisi ahteriisi ja mene pätemään muualle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuossa fakta hommassakaan niillä ole tuulipukua, vaan toisella on tuulitakki. 

Vierailija
684/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 06:38"]

Eikä tuossa fakta hommassakaan niillä ole tuulipukua, vaan toisella on tuulitakki. 

[/quote]

Ketju meni nyt kyllä pilalle. Ei niitä housuja tosiaan kukaan käyttänyt, muuta kuin koulun ulkoliikuntatunnilla, kuten joku muukin sanoi, liekö ollut sitten samasta koulusta kuin minä. Typerät housut muuten liikuntatunnille, koska eihän ne paljon yhtään edes joustaneet. Tuo on nimenomaan kasarivaate, ne 90-luvun tuulipuvut olivat jo pehmeämpiä ja ihan erilaisia. Takkeja käytettiin yleisesti kevät- ja syystakkina, mutta se  lyhyen aikaa niitä oli käytössä. Toistan vielä, että tämä ei ole muotiketju. Jos joku ei ollut kasarilla valtavirran muotia, mutta oli nuorilla yleisesti käytössä, se sopii tähän. Muoti oli myös hyvin ikärajoittunutta varsinkin alkupuolella. Sen lisäksi ihan radikaaleimpia virtauksia ei maalla uskallettu edes kokeilla. 

Vierailija
685/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hiihtarijankkaaja vaihtoi tuulipukuun. :D

Vierailija
686/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 07:09"]

[/quote]

[/quote]

(Jep ja seuraavaaa odotellessa:)

Ostin trikoomekon. Mulla on sellainen puna-valkoraidallinen. Pidän sen kanssa korkeakorkoisia beigejä kenkiä. Ne korot on onneksi tukevat vaikka ne onkin 8 cm. 

Vierailija
687/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 07:09"]

[/quote]

[/quote]

Ostin trikoomekon. Mulla on sellainen puna-valkoraidallinen. Pidän sen kanssa korkeakorkoisia beigejä kenkiä. Ne korot on onneksi tukevat vaikka ne onkin 8 cm. 
[/quote]

Mulla on musta vartalonmyötäinen mekko tosi paksua trikoota. Sitten mulla on siihen semmonen tosi leveä vyö. Ja toinen vyö, joka ei ole ihan niin leveä, mutta jossa on tosi iso solki ja jätetään silleen vähän löysäksi roikkumaan se vyö. Lisäksi meillä nuorilla, jotka ollaan muodikkaita ja perheellä varaa, on nyt tänä talvena semmoset puoleen sääreen asti olevat pitkät villakangastakit ja olkaepolettien väliin viritetty iso huivi selän puolelle roikkumaan. Onks sulla? Vai ootko jo aikuinen? Lisäks mulla on talvisaappaissa semmoset inkkarihapsut. Sain just pari uutta pikeepaitaa ja Kappan collegepuseron.

Onks teillä muuten tiskikone? Meillä ei. Eikä oo mikroaaltouuniakaan. Kyllä meillä olis varmaan varaa, mutta äiti sanoo ettei me tarvita semmosia. Onneks mulle kuitenkin suostu ostamaan tupladekkiset stereot. Niissä on vielä irrotettavat kaiuttimet. Laitoin mun huoneen seinälle viuhkan. Ja semmosen julisteen missä on mies ja nainen rannalla auringonlaskussa.

Vierailija
688/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:53"]Meille ostettiin semmonen näyttö, josta näkyy tuleva puhelu. Siistii!

Amigalla on pelattu iltapäivä. Harmi, kun siinä ei ole muistia, meni esitelmä taas bittitaivaaseen.
[/quote]
Että mitä? Kyllä siinä perus-A500:ssa oli 512 kt muistia, usein laajennettu 1 Megaan. Levyille sitten tallennettiin tietoa, joka säilyi vaikka virran katkaisi. Kovalevyjäkin oli silloin, mutta liian kalliita monille. Sen sijaan muistinsuojauksen puute teki Guru meditaation tavalliseksi ilmiöksi, siinä kone kaatui, jos oli buginen softa tehnyt jotakin väärin, ja silloin menetti jopa tietoa. Perus-68000 motorolassa ei ollut MMU-yksikköä edes, joten mahdotonta toteuttaa softalla. Vasta 68030 malleissa tuli vakiona MMU, ja myös 68020 prossuissa sai sen optionaalisena. Sen sijaan Amigan käyttöjärjestelmään ei myöhemminkään saanut MMU-tukea, koska ohjelmilla on täysi oikeus lukea toistensa tietoja, eikä tätä voitu muuttaa enää helposti. Niinpä kone jatkoi guruiluaan, vaikka oli uudempaa rautaa kyydissä, mikä ei ollut hyvä asia ainakaan ammattilaisille. Tosin reboot aika oli nopea. T. mies.

Vierailija
689/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostanko kesäduunirahoilla SVI328:n vai Commodore 64:n? Vic-20:n tai Sinclair Spectrumin sais nyt halvalla, mutta aika taitaa olla mennyt niiden ohi. Melkein kaikilla on Commodore, mutta jotenkin vaan Spectravideo kiinnostaisi.

Tää taitaa olla tyttöjen palsta, mutta epätoivoinen kysyy kuitenkin: olisko esim. jonkun veljellä myydä Tunturiin käytettyä ilmajäähdytteistä kovakromipyttyä? Tää vanha puhallinjäähdytteinen paska pitäis taas porauttaa. Voin hakee vähän kauempaakin (jos faija lähtee Ritmolla heittään).

Pakko vielä tilittää, että toi eräs... oli Talon kesädiscossa ihan mieletön. Minihame ja kaikki... Olis pitänyt vaan uskaltaa. Jätkien kanssa vedettiin vaan piirissä Peltirumpua. Onneks Mikan veli sai hommattua meille kaljaa ja vähän ginlemonia.

Joo mutta nyt pitää lähteä kentälle treenaileen.

Vierailija
690/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:53"]

Meille ostettiin semmonen näyttö, josta näkyy tuleva puhelu. Siistii!

Amigalla on pelattu iltapäivä. Harmi, kun siinä ei ole muistia, meni esitelmä taas bittitaivaaseen.

[/quote]

Voi että mä oon kateellinen! Meillä on kotona vaan semmonen kirkkaanvihree puhelin missä pitää vääntää ne numerot. Vähän se on nolo! Naapurin Leenalla on kotona seinään kiinnitettävä puhelin jossa on näppäimet ja meillä vaan tommonen ruma vehje puhelinpöydällä.

Vierailija
691/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:13"]Äiti osti mulle tänään sellaisen punaisen satiinisen Manager-takin, mikä kaikilla muillakin on. No ei toi kyl aito oo, kun ne aidot on niin kalliita.
[/quote]

Millane toi rotsi on? Kuulostaa ainakin hienolta. Mä sain pari uutta napapaitaa ja stretsifarkut, joissa on pystyraidotus. Sääli et on näin kylmä, kun mulla on tosi siistit hapsureunaiset farkkusortsit. Kun kävin ne päällä kaupassa viime viikolla, yx ihan vieras jätkä tuli jubaamaan. Mut se oli kyl ihan liian vanha mulle. Ainaki 19 v.

Vierailija
692/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:50"]

Oliko -80luvulla kananpersetukkia?

[/quote]Oli. Pojilla ja miehillä.

Vierailija
693/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:01"]

Mä sain tuulipuvun elokuussa -92. Se ostettiin Joensuun Kekäläisestä.

[/quote]

Kekäleestä

Vierailija
694/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:25"]Ostanko kesäduunirahoilla SVI328:n vai Commodore 64:n? Vic-20:n tai Sinclair Spectrumin sais nyt halvalla, mutta aika taitaa olla mennyt niiden ohi. Melkein kaikilla on Commodore, mutta jotenkin vaan Spectravideo kiinnostaisi.

Tää taitaa olla tyttöjen palsta, mutta epätoivoinen kysyy kuitenkin: olisko esim. jonkun veljellä myydä Tunturiin käytettyä ilmajäähdytteistä kovakromipyttyä? Tää vanha puhallinjäähdytteinen paska pitäis taas porauttaa. Voin hakee vähän kauempaakin (jos faija lähtee Ritmolla heittään).

Pakko vielä tilittää, että toi eräs... oli Talon kesädiscossa ihan mieletön. Minihame ja kaikki... Olis pitänyt vaan uskaltaa. Jätkien kanssa vedettiin vaan piirissä Peltirumpua. Onneks Mikan veli sai hommattua meille kaljaa ja vähän ginlemonia.

Joo mutta nyt pitää lähteä kentälle treenaileen.
[/quote]
VIC-20:n maahantuonti ja valmistus loppui samalla sekunnilla kun 64 tuli kauppaan.
T. Jos olisin muutaman kuukauden odottanut olisin saanut 64:n

Vierailija
695/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitää mennä parturiin, mutsi leikkauttaa aina tosi lyhyen kesätukan.
Oliko muilla että koko talven sai tukka kasvaa ja kesällä pidettiin ihan lyhyttä tukkaa?

Vierailija
696/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 07:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mulla on musta vartalonmyötäinen mekko tosi paksua trikoota. Sitten mulla on siihen semmonen tosi leveä vyö. Ja toinen vyö, joka ei ole ihan niin leveä, mutta jossa on tosi iso solki ja jätetään silleen vähän löysäksi roikkumaan se vyö. Lisäksi meillä nuorilla, jotka ollaan muodikkaita ja perheellä varaa, on nyt tänä talvena semmoset puoleen sääreen asti olevat pitkät villakangastakit ja olkaepolettien väliin viritetty iso huivi selän puolelle roikkumaan. Onks sulla? Vai ootko jo aikuinen? Lisäks mulla on talvisaappaissa semmoset inkkarihapsut. Sain just pari uutta pikeepaitaa ja Kappan collegepuseron.

Onks teillä muuten tiskikone? Meillä ei. Eikä oo mikroaaltouuniakaan. Kyllä meillä olis varmaan varaa, mutta äiti sanoo ettei me tarvita semmosia. Onneks mulle kuitenkin suostu ostamaan tupladekkiset stereot. Niissä on vielä irrotettavat kaiuttimet. Laitoin mun huoneen seinälle viuhkan. Ja semmosen julisteen missä on mies ja nainen rannalla auringonlaskussa.
[/quote]
Mulle ei suostuta ostamaan tupladekkiä, arvaa hävettääkö kun kaikilla frendeillä on tupla dekit ja yhdellä kuusnepassa lerppuasema.

Vierailija
697/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina viimeisenpäälle hienot vaatteet, äiti on töissä jossain uudessa seppälässä, siellä on kuulemma hienoimmat vaatteet, muut kaverit on vähän kateellisia.
Äitin kanssa oli taas kunnon tappelu kun en suostu laittamaan pipoa, kentälle olin lähdössä lämimään, isä osti uuden koho jari kurri mailan, kurri on vissiin joku pelaaja?

Vierailija
698/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks Mari laitto raflaan irtoripset, kelaa. No se nyt on muutenki semmonen meikkipytty munahaukka. Sil on sen isosysterin paperit lainassa ni Alibin poke päästi sen sisään.

Vierailija
699/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hietsun asukkaat on kuulemma alkanu valittaa kun jengi kruisailee sillä suoralla aina viikonloput. Kerää kai jotain adressia... Mekin oltiin siellä taas Peten, Maken ja Tinden kaa. Ja sit käytiin Leppäsuon Essolla kans. Maken faijan auto on joku GTI, vähänkö jengi tsiigas sitä.

Vierailija
700/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiossa soitettiin Mari Rantasilan esittämä kappale "Auringossa". Toivottovasti isä ja äiti eivät kuunnelleet sanoja tai eivät tajua, mistä siinä puhutaan...