Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan

Vierailija
26.07.2015 |

taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi? 

Kommentit (960)

Vierailija
661/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä modeemit olivat tosiaan käytössä jo 80-luvulla. Terminaaliyhteys, kyllähän se samanlaista on edelleenkin, jos on shelli linux-ympäristössä. Ja kyllä mun täytyy edelleen muistaa mitä ohjelmia olen asentanut koneelleni, ja käynnistää ne kirjoittamalla niiden nimi komentotulkissa. Taisi olla Amigassa enemmän noita turhia ikonihiluja joita piti painella, jos jotakin halusi käynnistää, mutta parempi oli sellainen peli, joka käynnistyi suoraan levyltä nopeasti jollakin trackloaderilla.

Vierailija
662/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpäs aitouspoliisit jonnekin toisaalle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko ajatelleet ruveta keräämään tota Bonnie& Clyde-korttia. Mä aloitin, mutta siinä pitää käydä 30 kertaa Finnkkarin elokuvissa, niin sitten saa katsoa seuraavat 30 elokuvaa puoleen hintaan, ja sen jälkeen pääsee elokuviin puoli vuotta ilmaiseksi ! Mä en vaan tiedä onko mulla varaa tohon 30 elokuvaan tossa ajassa.

Vierailija
664/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tekniseen kouluun opiskelemaan teknikoksi. Ärsyttää kun en päässyt opistoon. Nyt joutuu johonkin työnjohtohommiin, en minä sellaisiin halua. Minkälainen salkku muuten kannattaa ostaa? 

Vierailija
665/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksu haki tänään tenavahtähteen

Vierailija
666/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tänään ekan pankkikorttini, harmittaa kun kuvasta tuli niin kamala, näytän ihan terveyssisarelta. Mutta on se silti hieno. Voi kun olisi rahaakin tilillä, niin voisi joskus käyttää korttia, se on niin kätevää käteiseen verrattuna, ei tartte kuin höylätä se kortti ja kirjoittaa nimmari. Shekkeihin verrattuna niin helppoa. 

Vierailija
667/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kirjoitti mulle 50 markan shekin viikkorahaksi ja pääsin lauantaina Anttilaan Miian kanssa. Olisin halunnu ostaa Carola Hägqvistin uuden levyn mut jouduin tyytymään halpaan Finnhitsiin. Mut ei haittaa. Jos Miia lainaa levyään voin äänittää sen c-kasetille mun stereoilla.

Vierailija
668/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisaniemen Pukevassa on parhaat valikoimat, sinne vaan on niin vaikea löytää rautatieasemalta, eikö se ole sinne Forumiin päin, sinne missä Ajatar on?

Vierailija
669/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin vahingossa jonkun toisen valokuvat Anttilan kuvahyllystä, siellä oli jonkun äijän kikkelikuvia ja muijan tissikuvia. Ajatelkaa miltä niistä tuntuu, kun ne huomaa? Onneksi ei sentään koko maailma saa nähdä niitä kuvia, sellanen olisi kamalaa. Vietiin ne sitten vähin äänin takaisin ja otettiin se oma pussi, siinä oli kaikki uusimmat kuvat, viime joulu ja juhannus ja Kuusrock-kuvakin, mutta se oli tärähtänyt. Siinä oli kyllä ihan varmasti Tuomari Nurmio, vaikke siitä saakaan selvää. Se laulaa sitä kappaletta, jonka radiosoitto on kielletty, yön viimenen taksi.

Vierailija
670/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:42"]Kaisaniemen Pukevassa on parhaat valikoimat, sinne vaan on niin vaikea löytää rautatieasemalta, eikö se ole sinne Forumiin päin, sinne missä Ajatar on?
[/quote]

Eiku just toisee suuntaa. Sinne musa fasua ja burgerkingii kohti.

Vierailija
671/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:42"]Kaisaniemen Pukevassa on parhaat valikoimat, sinne vaan on niin vaikea löytää rautatieasemalta, eikö se ole sinne Forumiin päin, sinne missä Ajatar on? [/quote] Eiku just toisee suuntaa. Sinne musa fasua ja burgerkingii kohti.

[/quote]Okei, kiitos. Makkaratalon tiedän, kun se oli siinä Täältä tullaan elämässä. 

Vierailija
672/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:42"]Kaisaniemen Pukevassa on parhaat valikoimat, sinne vaan on niin vaikea löytää rautatieasemalta, eikö se ole sinne Forumiin päin, sinne missä Ajatar on?
[/quote]

Foorumissaki o Pukeva, mut aika pieni.

Vierailija
673/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on lerppu ja kumpi on korppu? En opi ikinä erottamaan niitä ATK-tunnilla!
P.s. Ootteks te ikinä voittanut mitään niistä Yves Rocherin arpalipukkeista, jotka tulee tilauslomakkeen mukana? Minä en!

Vierailija
674/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perjantaina Oscarissa. Vähän jännitti pääseekö sisälle, mut ovimikko päästi suoraan jonon ohi.

Vierailija
675/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa jos pääsis isona töihin johonkin valtionkonttoriin, vaikka Ilmailuhallitukselle tai TVH:lle. 

Vierailija
676/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti antoi 10 markkaa rahaa. Sillä pitäis ostaa kahden päivän seutuliput kouluun ja takas. Tekis mieli käyttää puolet Kymppikiskalla karkkiin, ehkä niihin sormitikkareihin, joita kastetaan sinne kirpeeseen jauhoon. Mut miten mä sit tuun kotiin? Pitäisikö liftata?

Vierailija
677/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:52"]Kumpi on lerppu ja kumpi on korppu? En opi ikinä erottamaan niitä ATK-tunnilla!
P.s. Ootteks te ikinä voittanut mitään niistä Yves Rocherin arpalipukkeista, jotka tulee tilauslomakkeen mukana? Minä en!
[/quote]

No lerppu on löysä ja korppu on kova.

Vierailija
678/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:57"]Olis ihanaa jos pääsis isona töihin johonkin valtionkonttoriin, vaikka Ilmailuhallitukselle tai TVH:lle. 
[/quote]

Niinpä. Valtion leipä on kapea mutta pitkä. Voisikohan joskus olla aika, jolloin valtioltakin saisi hyvää palkkaa.

Vierailija
679/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pystyy ottamaan vastapuheluja Telen konttorista, kun ei ole kolikoita puhelinkoppiin! Rahat on loppu, joten äitee lupasi lähettää postipaketissa ruokaa ja 100 markkaa, joilla pärjäilen koko kuukauden.

Vierailija
680/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:57"]

Tuulipuku on kul 80 luvun uutuus muoti, housui ei niinkään pidetty kun voikkatunnilla, takkii aina.

[/quote]

Oli valtavirran muotia kylläkin 90-luvulla. Tuulipuku siis. 

[/quote]

Jyväskylässä Mauri Jormakka Oy teki verryttely- ja tuulipukuja jo 1980-luvun alussa. Mulla oli aluksi Karhun kirkkaansininen tuulipuku, mutta myöhemmin Jormakan tummansininen valkoisilla raidoilla.

http://yle.fi/uutiset/tuulipuku_ei_ole_enaa_hapea/5257119

[/quote]

Niin. Ja missä tuossa sanotaan, että olisi ollut VALTAVIRRAN MUOTIA 80-luvulla? Ei missään, koska ne tuli 90-luvun alussa muotiin. 

[/quote]

Nyt on vuosi 1982 ja olen lukiossa. Meidän luokalla on melkein kaikilla tuulipuvut, vaikka ne eivät olekaan kuulemma muotia. Mutta me  ollaankin maalla. Minkälainen tuulipuku teillä on? Mulla on punainen ja siinä on raidat takin hihoissa ja lahkeissa. Minäkin käytän housuja ulkoliikuntatunnilla, niinkuin kaikki muutkin tytöt meidän luokalla. Sitä takkia pidän aina. Nythän on vuosi 1982 ja olen lukiossa. Isä otti minusta kuvan kun olen lähdössä ajamaan inssiä. Minulla on siinä se takki päällä.

Nyt hyppäämme vuoteen 1986. Se mun lukioaikainen tuulipuku on melkein samanlainen kuin Pirrellä Fakta hommassa, mutta mulla oli oli raidat vähän eriväriset. Hauska tuo takki, kun sellainen oli melkein kaikilla muutama vuosi sitten, mutta eihän niitä nykyään kukaan enää käytä.

Tässä besserwisserille täyttä faktaa todisteineen. Omaa kuvan en tähän saa kun kuvat on 400 km päässä kotona, mutta http://www.ohjelmanaiset.fi/artistit/hansu-pirre/ ohjelmahan siis tuli 80-luvun puolivälin jälkeen jonkin aikaa ja silloin tuolle tuulitakille naurettiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän