Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan

Vierailija
26.07.2015 |

taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi? 

Kommentit (960)

Vierailija
641/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia.

Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta.

Vierailija
642/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"]

Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia. Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta.

[/quote]

Totta. Mulla oli hiihtarit käytössä synnytyksen jälkeen, olivat kätevät. Esikoiseni on syntynyt 1991. En muista aikaa, että pattereita olisi mihinkään radioon tai vastaavaan laitteeseen laitettu kovin hirveitä määriä, ja mulla on ollut oma ensimmäinen kasettinauhuri 70-luvulla. Neljä taisi olla aika yleinen. Kyllä täällä jonkin verran on aikakäsitykset pielessä, mutta en ole puuttunut siihen, vaan antanut olla, ei kaikkea voi itsekään muistaa vaikka olen 80-luvun nuori. 80-luku itsessään on aika laaja, silloin tapahtui huima tekninen kehitys, joten 1981 oli ihan erilaista kuin 1989, mm. tietokoneet ja atk-opetus muuttunut valtavasti. Joku puhui modeemistakin, ei kodeissa ollut internetyhteyksiä ennen 90-luvun puoliväliä edes modeemilla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:27"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"]

Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia. Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta.

[/quote]

Totta. Mulla oli hiihtarit käytössä synnytyksen jälkeen, olivat kätevät. Esikoiseni on syntynyt 1991. En muista aikaa, että pattereita olisi mihinkään radioon tai vastaavaan laitteeseen laitettu kovin hirveitä määriä, ja mulla on ollut oma ensimmäinen kasettinauhuri 70-luvulla. Neljä taisi olla aika yleinen. Kyllä täällä jonkin verran on aikakäsitykset pielessä, mutta en ole puuttunut siihen, vaan antanut olla, ei kaikkea voi itsekään muistaa vaikka olen 80-luvun nuori. 80-luku itsessään on aika laaja, silloin tapahtui huima tekninen kehitys, joten 1981 oli ihan erilaista kuin 1989, mm. tietokoneet ja atk-opetus muuttunut valtavasti. Joku puhui modeemistakin, ei kodeissa ollut internetyhteyksiä ennen 90-luvun puoliväliä edes modeemilla.  
[/quote]
ei pidä paikkaansa,-90luvun ekoina vuosina oli jo jotain yhteyksiä kun kaverin äiti hoiti niiden firman pankki asioita amigalla ja otti päähän kun keskeytti aina pelit.
amigan jälkeen tuli 486 pc,tämä on tapahtunut 91-92
-93 sain ajokortin ja kaikki aika käytettiin pillu ym.rallin ajamiseen ja tietsikalla pelaamiset loppui siihen,-95 menin armeijaan ja siellä oli yhdellä tyypillä kännykkä.

Vierailija
644/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:27"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"] Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia. Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta. [/quote] Totta. Mulla oli hiihtarit käytössä synnytyksen jälkeen, olivat kätevät. Esikoiseni on syntynyt 1991. En muista aikaa, että pattereita olisi mihinkään radioon tai vastaavaan laitteeseen laitettu kovin hirveitä määriä, ja mulla on ollut oma ensimmäinen kasettinauhuri 70-luvulla. Neljä taisi olla aika yleinen. Kyllä täällä jonkin verran on aikakäsitykset pielessä, mutta en ole puuttunut siihen, vaan antanut olla, ei kaikkea voi itsekään muistaa vaikka olen 80-luvun nuori. 80-luku itsessään on aika laaja, silloin tapahtui huima tekninen kehitys, joten 1981 oli ihan erilaista kuin 1989, mm. tietokoneet ja atk-opetus muuttunut valtavasti. Joku puhui modeemistakin, ei kodeissa ollut internetyhteyksiä ennen 90-luvun puoliväliä edes modeemilla.   [/quote] ei pidä paikkaansa,-90luvun ekoina vuosina oli jo jotain yhteyksiä kun kaverin äiti hoiti niiden firman pankki asioita amigalla ja otti päähän kun keskeytti aina pelit. amigan jälkeen tuli 486 pc,tämä on tapahtunut 91-92 -93 sain ajokortin ja kaikki aika käytettiin pillu ym.rallin ajamiseen ja tietsikalla pelaamiset loppui siihen,-95 menin armeijaan ja siellä oli yhdellä tyypillä kännykkä.

[/quote]

Ei se ole kuitenkaan 80-lukua sekään. Sekä tuossa oli kyseessä yhteys firmalla, ei varsinaisesti kotinetti, luultavasti jonkinlainen pelkkä laskunmaksupääte frimaa varten.  Internetistä oli 90-luvun alussa kovat huhut, että nyt se tulee. 

Vierailija
645/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:52"]

Madonna on vaan niin hyvä!!

[/quote]

Kuten 2000-luvullakin. Radiohittejä on pukannut lukemattomia ja mm. vuonna 2005 julkaistu Confessions on a dance floor albumi nousi albumilistojen kärkeen 41 maassa rikkoen maailmanennätyksen.

Vierailija
646/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:52"]

Madonna on vaan niin hyvä!!

[/quote]

Kuten 2000-luvullakin. Radiohittejä on pukannut lukemattomia ja mm. vuonna 2005 julkaistu Confessions on a dance floor albumi nousi albumilistojen kärkeen 41 maassa rikkoen maailmanennätyksen.

[/quote]

Helposti unohtuu teinilissuilta hetken Nicki Minajin ja Gagnam stylen pyllynpyörityshuuman, että vuosikymmeniä sitten breikanneita legendojakin on edelleen olemassa jotka nauttivat valtavaa suosiota ja täyttävät stadionit.

Vierailija
647/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin parit vahinkoalapeukut. Anteeksi.

Vierailija
648/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:16"]Kumman käyräsarvisen valitsen; valkoisilla pehmeillä pehmusteilla vai mustilla kovilla?
[/quote]

Mustat kovat, tarviix tota ees kysyy, daiju.

Vierailija
649/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:09"]Ootteko tilanneet mitään Yves Rocherin uudesta kuvastosta?
[/quote]

Ai tarkotatko viimeisintä kirjettä jossa oli viissataa erillistä lappua ja onnenrullat?

Vierailija
650/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 05:27"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:11"]

Voi perseensuti. Multa hukku mun kymmenenkerran dösäkortti. Kyl mä sen leimasin, mut tippukohan se johonkin.

[/quote]

Missä kaupungissa teillä on jo nuo kortit? Meillä täällä Kuopiossa on vielä paperisia sarjalippuja, mutta veli opiskelee Tampereella ja se kertoi, että siellä on sellainen kortti, mihin ostetaan uusi tarra joka kuukausi ja saa kulkea niin paljon kuin haluaa. Epäreilua, ettei täällä ole. Tässä nyt mietin, että ostanko 10 kerran vai 30 kerran sarjalipun, kun koulualkaa elokuun puolivälissä ja kesätyöt loppuu siihen. Meinasi muuten mennä tiukoille asunnon saanti! Pääsin varasijoilta ja just kun mulle on yritetty ilmoittaa, työpaikalla oli keskuksessa joku vika. Ei sitten saatu yhdistettyä mulle puhelua ja paikallislehteen en saanut ilmoitusta ajoissa. Onneksi koulun kansliassa välittävät asuntoja ja sitä kautta sain huoneen yhdestä perheestä. 

(PS. tämä on tositarina omasta elämästä vuodelta 1983 sanasta sanaan!) 
[/quote]

Ai nii, emmä jaxa ain muistaa et siel böndelkii joku budjaa. Nää on hesan tsydeemit.

Vierailija
651/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 02:39"]Olen yrittänyt kirjoittaa tähän ketjuun koko yön mutta vauvapalstan henkilökunta ei suostu millään julkaisemaan faksejani. Heitetäänkö ne suoraan roskiin?
[/quote]

Pistä telex.

Vierailija
652/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"]Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia.

Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta.
[/quote]

Mullavtodistetusti hiihtarit jouluna -87. Hki.

Vierailija
653/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 02:39"]Olen yrittänyt kirjoittaa tähän ketjuun koko yön mutta vauvapalstan henkilökunta ei suostu millään julkaisemaan faksejani. Heitetäänkö ne suoraan roskiin?
[/quote]

Laita postikortti niin ehtii pe illan lähetykseen.

Pikku kakkoseenkin voi laittaa postia osoite on:

Piiiiiiikkuu kaaakkosen posti
Postilokero kolme neljä seitsemän
Kolme kolme satayksi taaampere kymmenen.

Ou ou ou. Piiikkuuuu kaakkosen posti!

Vierailija
654/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:53"]Mutta eikö ookki kätevää, jos ei tiedä kellonaikaa, soittaa lankapuhelimella Neiti Ajalle! Saa tietää sekunnilleen oikean ajan...
[/quote]
Lankapuhelin eikö se oo sellainen lelu missä kaksi purkkia on langalla laitettu yhteen ja toiseen kun puhuu niin toisesta voi kuunnella.
Neitiajalle soitan kyllä tavallisesta puhelimesta.
Kaveri oli tehnyt mulle jäynän kun oli illa mun luona, se oli jossain välissä tilannu mulle puhelinherätyksen varttia vailla kuudeksi, ei siinä mitään, mutta menin ihan sekaisin, kun se oli tilannut sen piruuttaan ruotsinkielisenä.

Vierailija
655/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:27"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"]

[/quote]

[/quote]

20 kaiteskii sen takii et sil neljän satsilla ei hirveen kauaa teini kuuntele. Ni kyl sitä mökil menee iisisti 5 patterikertaa.

Vierailija
656/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tietokonekurssilla. Opettaja sanoi, että hän on nähnyt sellaisen jutun, jossa näytöllä on  "ikkunoita", joilla pääsee ohjelmiin suoraan. Olisi kyllä kätevää, en aina muista miten ne komentorivit kirjoitetaan enkä niitä näppäinyhdistelmiä.

Vierailija
657/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän uudessa autossa on siisti kattoluukku. Sen saa aukikin. Ja magee takaspoileri. Vanhassa autossa ei ollu ees takaturvavöitä. Kesällä saa hyvin läpivetoa kuumaan autoon, kun avas takaikkunat sillä klipsulla aukiasentoon ja veivas pelkääjänpuolen ikkunaa kans vähän alas.

Vierailija
658/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä maalta ketään? Me lähdetään kaupunkiin Hankkijalle katsomaan traktoreita isännän kanssa, kunhan on lypsetty. Samalla pitää ostaa apulantaa ja siemeniä. Meillä ei ole lypsykonetta, kun ei me viittä lehmää varten tarvita. Isäntä sitä miettii, minä sanon että elä hupata. 

Vierailija
659/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
Olin netissä modeemilla jo 89 viimeistään. Maksoin laskutkin pankkiin modeemilla. Netti tosiaan oli vain merkkipohjainen, tai kuviakin pystyi lataamaan mutta se kesti. Irkki tosiaan toimi jo tuolloin, mutta kotoa sinne pääsi vain soittamalla Elisaan ja minuuttihinta oli markkoja. Elisa siis oli puhelinyhdistysten palvelun nimi ei erillinen firma. Modeemeja käytettiin ns. purkeissa, joita yksittäiset ihmiset pitivät. Oli juhlaa kun illalla puheluveloitus oli vain yksi sykäys ja ehti ensimmäisenä linjoille.

Vierailija
660/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 02:39"]Olen yrittänyt kirjoittaa tähän ketjuun koko yön mutta vauvapalstan henkilökunta ei suostu millään julkaisemaan faksejani. Heitetäänkö ne suoraan roskiin? [/quote] Pistä telex.

[/quote]

juu, siis ei totta, et jotkut läyttää bielä telexiä. Mun piti lähettää jenkkilään telex, vaikka neukkuillakin on fakseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä