Miksi työttömyyttä ei saa nykyään kritisoida?
Hyvin herkästi leimataan epäempaattiseksi tai sivistymättömäksi. Minä yksinkertaisesti olen sitä mieltä , että työttömyys on pitkälti ihmisen oma vika. Jos tulee kenkää esim. yt:n seurauksena, niin kyllä toimelias keinot keksii. Ikäväähän se elämä välillä on eikä aina reilua, mutta sitä se nyt kaikilla muillakin on. Hanki uusi ammatti, aja taksikortti , poimi marjoja jne. Suurin osa ns. järkiselityksistä on selittelyä ja lässytystä. Ei kukaan auta itseään jos ei itse tee mitään asioiden eteen. Et voi muuttaa yhteiskuntaa tai muita ihmisiä, ainut mihin voit vaikuttaa on oma elämäsi. Suuri osa ihmisistä vaan on luovuttajatyyppiä, jotkut taas keksivät vaikka mitä ja selviävät erilaisista ongelmatilanteista. Miettikää mitä voitte itse tehdä asioiden eteen älkääkä aina syyttäkö yhteiskuntaa kaikesta. Kiitos.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:40"]
Hyvin herkästi leimataan epäempaattiseksi tai sivistymättömäksi. Minä yksinkertaisesti olen sitä mieltä , että työttömyys on pitkälti ihmisen oma vika. Jos tulee kenkää esim. yt:n seurauksena, niin kyllä toimelias keinot keksii. Ikäväähän se elämä välillä on eikä aina reilua, mutta sitä se nyt kaikilla muillakin on. Hanki uusi ammatti, aja taksikortti , poimi marjoja jne. Suurin osa ns. järkiselityksistä on selittelyä ja lässytystä. Ei kukaan auta itseään jos ei itse tee mitään asioiden eteen. Et voi muuttaa yhteiskuntaa tai muita ihmisiä, ainut mihin voit vaikuttaa on oma elämäsi. Suuri osa ihmisistä vaan on luovuttajatyyppiä, jotkut taas keksivät vaikka mitä ja selviävät erilaisista ongelmatilanteista. Miettikää mitä voitte itse tehdä asioiden eteen älkääkä aina syyttäkö yhteiskuntaa kaikesta. Kiitos.
[/quote]
Muista tämä sitten aina ja hyvä, että asenteesi on tuo, olet sitkeä sissi, hyvä ap! Keskity itseesi ja anna toisten tehdä omat virheensä, sinä olet mahtava pidä tuo!
Eihän tässä maassa mitään muuta totuutta olekaan kuin että työttömät ovat avuttomia loisia, jotka vain makaavat sohvalla, eivät tee elettäkään hakeakseen töitä ja jos joskus tekevät työnhakemuksen, niin työttömyysjakso epäilyttää työnantajia niin paljon, että missään nimessä ei kannata palkata.
Lehdestä toiseen jauhetaan kannustinloukoista ja "ei kannata mennä töihin" -tapauksista, vaikka yksityiskohdissa käykin ilmi, että kyse on 4000 euron kuukausipalkasta työttömäksi jääneistä tai suurperheestä. (Joiden tuet ovat kyllä ihan valtavan suuret, varsinkin yh-lisillä.)
Missään ei tuoda esille, että suurin osa työttömistä etsii ja haluaa töitä, kouluttautuu, tekee ilmaisharjoitteluja, vaihtaa alaa ja kärsii jatkuvasti rahapulasta, kun Suomen elinkustannukset ovat kasvaneet järkyttävän suuriksi ja peruspäivärahaa saa verojen jälkeen 500 euroa kuukaudessa. Aika monesta työstä maksetaan enemmän.
Ei taksilupia ihan 'tosta vain' hankita ja paljon on niitäkin joilla ei ole edes ajokorttiakaan.
Tuo työttömien asenne on se, miksi moni ei saa töitä. Halutaan sitkeästi pitää kiinni omista vanhoista ajatusmalleista. Miksei voisi ajatella, että " niin joo, oli ehkä provo, mutta tuossakin voi olla pointtinsa". Oli kärkeästi sanottu, myönnän. Mutta totuuden siementä on. Sen sijaan, että alkaa puolustaa omaa työttömyyttään ja omaa elämänkuviotaan, voisi ajatella, että tuossakin on jotain pointtia. Miksi joku muu työllistyy aina ja joku toinen ei. Mitä voisin oppia siltä toiselta sen sijaan, että keskityn syyttämään olosuhteita ja puolustamaan omaa tilannettani.
Vaikka ap on luultavasti provo tuolla tavalla ajattelevia löytyy oikeasti. Miksei nämä neuvokkaat nerot perusta suurta vientiyritystä johon palkkaavat satoja ihmisiä ja työllistävät sivussa monia yrityksiä, sehän olisi heille yhteistuumin lastenleikkiä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:22"]
Vaikka ap on luultavasti provo tuolla tavalla ajattelevia löytyy oikeasti. Miksei nämä neuvokkaat nerot perusta suurta vientiyritystä johon palkkaavat satoja ihmisiä ja työllistävät sivussa monia yrityksiä, sehän olisi heille yhteistuumin lastenleikkiä.
[/quote]
Mä olen työtön ja sellaisen nerofirman asiakkaana. Se yrittää keksiä mitä mun pitäisi tehdä työnhakemisen lisäksi että työllistyisin. Varmaan ryhtyä valmentamaan työttömiä, se kun on tulevaisuuden ala.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:54"]
Ap:n ammatti ja työpaikka? Ammatti on varmaan paskanjauhaja, mutta kerro toki lisää.
[/quote]
Täällä netissä kaikki ovat joko jurristeja tai lääkäreitä. Joukkoon mahtuu myös pari aasianajanaa.
[/quote] Unohdit hortoilunoomit-erkoistuneet hortoilemaan...