Miksi työttömyyttä ei saa nykyään kritisoida?
Hyvin herkästi leimataan epäempaattiseksi tai sivistymättömäksi. Minä yksinkertaisesti olen sitä mieltä , että työttömyys on pitkälti ihmisen oma vika. Jos tulee kenkää esim. yt:n seurauksena, niin kyllä toimelias keinot keksii. Ikäväähän se elämä välillä on eikä aina reilua, mutta sitä se nyt kaikilla muillakin on. Hanki uusi ammatti, aja taksikortti , poimi marjoja jne. Suurin osa ns. järkiselityksistä on selittelyä ja lässytystä. Ei kukaan auta itseään jos ei itse tee mitään asioiden eteen. Et voi muuttaa yhteiskuntaa tai muita ihmisiä, ainut mihin voit vaikuttaa on oma elämäsi. Suuri osa ihmisistä vaan on luovuttajatyyppiä, jotkut taas keksivät vaikka mitä ja selviävät erilaisista ongelmatilanteista. Miettikää mitä voitte itse tehdä asioiden eteen älkääkä aina syyttäkö yhteiskuntaa kaikesta. Kiitos.
Kommentit (27)
Toivottavasti elämä opettaa sinuakin.
Sinähän voit muuten heti vaihtaa oman työsi marjanpoimintaan ja taksinajoon. Kyllä sinun paikallesi on motivoitunut osaaja tulossa riemusta kirkuen. Voi muuten tulla pikkaisen pienemmällä palkallakin kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:41"]
Väärä kysymys. Sinun pitäisi kysyä: Miksi työttömyydestä provosoivat saavat nykyään palstalta niin nihkeän vastaanoton. Sitähän tässä siis olet tekemässä...
[/quote]
Tässä saman aloittajan suunnilleen samaan aikaan avaama toinen provoiluketju aivan samasta aiheesta.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4537060/ketju/miksi_tyottomat_eivat_tee_linnunponttoja
Huhuu provo, sinut tunnistetaan kirjoitustyylistäsi. Menisit vaikkapa Suomi24:n puolelle viettämään aikaasi.
No, tätä juuri tarkoitin.... En yhtään ihmettele miksi moni on työtön. Vika on aina muualla, mutta peilistä ei koskaan löydy vastausta mihinkään. Ei käy kateeksi. Olisi huomattavasti hedelmällisempää aloittaa muutos itsestä kuin syyttää aina muita.
Työ ei lisäänny tai jakaudu tasapuolisemmin kaikesta kritiikistä huolimatta. Työttömyyden kritisointi on siis täydellistä ajanhaaskausta. Sen sijaan jos kykenet osoittamaan tai vinkkaamaan työttömälle työpaikan- siitä voi olla hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:45"]
No, tätä juuri tarkoitin.... En yhtään ihmettele miksi moni on työtön. Vika on aina muualla, mutta peilistä ei koskaan löydy vastausta mihinkään. Ei käy kateeksi. Olisi huomattavasti hedelmällisempää aloittaa muutos itsestä kuin syyttää aina muita.
[/quote]
Vähän kuin yrittäisit polkea tulpatonta mopoa. Ei käynnisty, ei sitten millään.
Jos haluat riidellä niin valitse parempi aihe. Tämä on palstalla loppuunkaluttu ja siihen olet itse syyllinen.
Moni laillasi ajatteleva on joutunut sitten tuon uhriksi itse, ei se olekaan niin helppoa kuin on kuvitellut. Uuden ammatin hankkiminen ei takaa työllistymistä sen enemmän, kokemusta on, itse sain työpaikan kyllä sen ansioista 4 kk:n haun jälkeen, senkin ensin määräaikaisena, mutta osa ryhmästäni ei saanut. Marjoja ei ole kuin hetken ja joskus niitä on heikosti, eikä se CV:ssä anna mitään, sehän on helppo valehdellakin, että poimi vaikkei poiminut. Kuule moni yrittää, mutta silti ei vaan onnistu.
Työttömänä on pilvin pimein tyyppejä, jotka ennen ovat olleet arvostelemassa muita. Heillä on ollut paljon hyviä ohjeita ja ideoita, jotka eivät sitten käytännössä toimikaan. Näitä tiedän muutaman itsekin. Aika moni pitää itseään korvaamattomana ja väittää, että hänen töitää ei muut oppisivat. Miksi ei? Ihmisiä kuoleekin yllättäen ja työt työpaikoilla jatkuvat silti.
Ikävä kyllä tämä oli ensimmäinen avaus aiheesta, eikä edes provo:). Elämä on opettanut aika rankallakin kädellä ja siksi on varaa tätä mieltä olla. En vain ymmärrä mitä provoilua on sanoa, että työttämyys on usein ihmisen oma vika. Niinhän se hitto vie on. Kun muuttaa omaa asennettaan, niin huomaa että asiat alkavat sujua ja omaan kohtaloonsa voi vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:45"]
[/quote]
Minä sain töitä kun lopetin turhan itsekriitikin ja peilistä vikojen etsimisen. Sen sijaan aloin katsoa kaltaisiasi ja ajatella, että tuonkin ääliön on joku palkannut, joten minun pitää vain osoittaa, että teen hommat paremmin kuin tuo tomppeli. Tilaisuuden saaminen siihen on oma lukunsa, mutta kun harjoittelussa sanoo vaatimattomasti, että eihän tähän mennyt kuin pari tuntia (vakkarit käyttää koko päivän, mistä puolet valittamiseen), niin alkaa tapahtua.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:49"]
Ikävä kyllä tämä oli ensimmäinen avaus aiheesta, eikä edes provo:).
[/quote]
Niin ne provot aina sanovat. Koskaan aiemmin en ole tehnyt tästä aiheesta avausta ja nyt syytetään provoilusta nyyh...
Polje, polje! Jospa se kuitenkin käynnistyy?
Ikävä kyllä tämä oli ensimmäinen avaus aiheesta, eikä edes provo:). Elämä on opettanut aika rankallakin kädellä ja siksi on varaa tätä mieltä olla. En vain ymmärrä mitä provoilua on sanoa, että työttämyys on usein ihmisen oma vika. Niinhän se hitto vie on. Kun muuttaa omaa asennettaan, niin huomaa että asiat alkavat sujua ja omaan kohtaloonsa voi vaikuttaa.
[/quote]
Ensimmäinen muutos on se jatkuva itsestään vikojen etsiminen, mihin sinäkin kehotat. Pitää miettiä niitä omia hyviä puolia!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:51"]
[/quote]
Ensimmäinen muutos on se jatkuva itsestään vikojen etsiminen, mihin sinäkin kehotat. Pitää miettiä niitä omia hyviä puolia!
[/quote]
lopettaa se vikojen etsiminen..
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:45"]No, tätä juuri tarkoitin.... En yhtään ihmettele miksi moni on työtön. Vika on aina muualla, mutta peilistä ei koskaan löydy vastausta mihinkään. Ei käy kateeksi. Olisi huomattavasti hedelmällisempää aloittaa muutos itsestä kuin syyttää aina muita.
[/quote]
Kuvitteletko, että vain työttömät pitävät puheitasi typerinä? Olen itse vakituisessa työsuhteessa viidettä vuotta. Olen kuitenkin kyennyt havaitsemaan, että Suomi on talouskriisissä jo seitsemättä vuotta, joten työnsaanti ja työssä pysyminen ei tänä aikana tosiaankaan ole vain asenteesta kiinni.
Ap:n ammatti ja työpaikka? Ammatti on varmaan paskanjauhaja, mutta kerro toki lisää.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:54"]
Ap:n ammatti ja työpaikka? Ammatti on varmaan paskanjauhaja, mutta kerro toki lisää.
[/quote]
Täällä netissä kaikki ovat joko jurristeja tai lääkäreitä. Joukkoon mahtuu myös pari aasianajanaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 20:45"]No, tätä juuri tarkoitin.... En yhtään ihmettele miksi moni on työtön. Vika on aina muualla, mutta peilistä ei koskaan löydy vastausta mihinkään. Ei käy kateeksi. Olisi huomattavasti hedelmällisempää aloittaa muutos itsestä kuin syyttää aina muita. [/quote] Kuvitteletko, että vain työttömät pitävät puheitasi typerinä? Olen itse vakituisessa työsuhteessa viidettä vuotta. Olen kuitenkin kyennyt havaitsemaan, että Suomi on talouskriisissä jo seitsemättä vuotta, joten työnsaanti ja työssä pysyminen ei tänä aikana tosiaankaan ole vain asenteesta kiinni.
[/quote]
Sama mulla, eli olen kouluttautunut uudelleen, valmistuin keväällä 2010, olin 4 kk työttömänä, sitten vuoden määräaikaisessa ja sen jälkeen ollut vakituisessa. 9+11 ym. Ap:lla on paljon opittavaa, jos luulee kaikkia työttömyyden syitä ja seurauksia ymmärtäviä ihmisiä työttömäksi. Olet väärä ihminen neuvomaan muita, jos teet tuollaisista perusasioista vääriä oletuksia.
[/quote] Brownmiller oikein,heh,heh !
ÄLKÄÄ ENÄÄ VASTAILKO NÄIHIN ALOITUKSIIN! TARKOITUS ON VAIN YRITTÄÄ SAADA JOLLEKIN PAHEMPI OLO KUIN KIRJOITTAJALLA ITSELLÄÄN ON.
KOMMENTTIKETJUISTA TÄÄ TYYPPI ON OSATTU JO IGNOORATA JOTEN YRITTÄÄ NYT SITTEN SARJATULIALOITUKSILLA. JÄÄKÖÖN OMAAN ARVOONSA.
Oman teoriani mukaan ap on joutunut pois työelämästä, ja syyttää siitä nyt itseään. Koska hänellä on jokseenkin paha olla asian takia, haluaa hän yrittää helpottaa tuskaa syyllistämällä myös muita työttömiä asiasta. En ole psykologi mutta kaipa sellaisellekin käytökselle on joku oma nimitys.
Väärä kysymys. Sinun pitäisi kysyä: Miksi työttömyydestä provosoivat saavat nykyään palstalta niin nihkeän vastaanoton. Sitähän tässä siis olet tekemässä...