Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opettajien työajat ärsyttää

Vierailija
27.09.2006 |

ärsyttääääää....!!! yritin TAAS soittaa koko illan pojan opelle. ei vastaa. Joku kansanedustaja voisi alkaa puuhaamaan aloitetta, että opettajien tulisi olla normaalina työaikana 8-16 paikalla koululla niin että saa kiinni jos tarvii. tyhjästä iso palkka ja lomat

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä koululle soittopyyntö urpo!

Vierailija
2/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on mielestäni jos on vaikka luokanvalvoja ja tärkeää asiaa. Miksei opettajalle voi soittaa työaikana? Jättää vaikka soittopyynnön opettajainhuoneeseen. Itseäni harmittaa oppilaiden ja vanhempien tekstiviestit. Olettaako joku, että opettaja vastailee niihin omalla kustannuksellaan? Puhelinsoittoihin kyllä vastaan asiallisiin aikoihin. Iltayhdeksältä puhelin menee äänettömälle ja on taas käytössä kahdeksalta aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaalle vastaan, niitä varten olen töissä. Sellainen vanhempi, joka soittaa esim. la-iltana, puhuu yleensä OMISTA asioistaan, ei lapsestaan.

Vierailija
4/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi aineenope joka korjailee vieläkin kokeita ja valmistelee huomisia tunteja!

Vierailija
5/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monesti vielä sen jälkeenkin. Oppituntien, kokousten ja muiden palaverien aikana on aika hankalaa ja epäkohteliasta sekä usein ihan mahdotonta vastailla puhelimeen, niin vaikeaa kun sitä onkaan käsittää. Jätä soittopyyntö kansliaan, niin sinulle soitetaan takaisin kun aika on sopiva ja ope ehtii jutella rauhassa.

Vierailija
6/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään soitella jollekin ihmiselle työasiasta illalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenpä sais rauhassa jättää pikku Villen kokeen korjaamatta ja muut yli menevät hommat kans tekemättä. Eipä tarvis koeviikoilla korjailla yötä myöten :) Saattais tosin jäädä tunteja suunnittelematta myös, mutta sittenhän sekään ei haittais. Kannatan!!

Vierailija
8/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai opetetaanko jotain vauva-palstaan liittyvää nykyään kouluissa, tota en tiennytkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


soitto/tapaamisaikaa. Ihme urpoja tommoset, jotka soittelee opettajille iltaisin. Mietipä vähän, jos kaikki vanhemmat - meidän lasten luokilla on liki 30 oppilasta - soittelisivat opelle kotiin.



Olen itse sairaanhoitaja, eikä mulle kyllä soita potilaat kotiin. Mulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia saada opettajia kiinni - neljä lasta on, joista kolme koulussa, kaksi jo ylä-asteella. Viesti tai soittopyyntö kansliaan on aina tuottanut tulosta.



Ja opet on olleet ihmeen viitsiväisiä jopa ylimääräisiin tapaamisiin, mulla yksi koululaisista sellainen, jonka asioista on aina tavallista enemmän selvitettävää. Ihmettelen aina, miten ne jaksaa paneutua yhden oppilaan juttuihin sillä lailla ja viittivät omaa aikaansa käyttää illasta jonkun vanhemman tapaamiseen.

Vierailija
10/18 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten ope antoi sekä koti- että kännykkänumeronsa, samoin s-postiosoitteensa ja TOIVOI, että vanhemmat ottavat rohkeasti yhteyttä vähän pienemmässäkin asiassa. Saa soittaa iltaisin ja viikonloppuisinkin. No, luokassa onkin alle 20 oppilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(huonolla) palkalla töitä 24 h /vuorokaudessa. laittakaa sähköpostia opettajalle jos on tärkeää asiaa!!!!!

Vierailija
12/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmille. Siis opettajan oikeusturvan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opetusta on pari hassua tuntia päivässä, ei niiden valmistelu nyt ihan tokuttoman työlästä voi olla, kun on valmiit kirjat ja materiaalit. Ja muutaman kokeen korjaaminen, just just.



Se nyt on selvä, ettei ilta-aikaan sovi soitella, mutta muuten kyllä työajat ärsyttää. Pikkasen kompensoi se paska palkka.

Vierailija
14/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtään useampaa tuntia en aio olla tavoitettavissakaan.



Jos työajaksi tulee 8-16, se sopii mulle, kunhan palkka nousee vastaamaan tuntimäärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa duunia paskalla palkalla, sitä se on.

Vierailija
16/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sun lapsi on se tyhjä?



Opettajien arvostuksesta näkee suoraan sen paljonko vanhemmat arvostaa lapsiaan...

Vierailija
17/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset




Vai eikö Jennicalta millään jaksais lähteä aamulla kouluun, ken ei saa istua parhaan kaverinsa Jessican vieressä. ja jonkun pitäis hoitaa sairasta äitiä kotona, eiks Jennica vois levätä kotona huomista päivää? Jätä tahvo soittopyyntö koululle.

Vierailija
18/18 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aineenopettajana yläasteella. La-iltana puolikymmeneltä puhelin pirahti: " No minä tuossa juuri laitoin pullapellin uuniin ja tulikin mieleen, että nyt soitan opettajalle ja kysyn miten Matin koulu menee."

Oikeesti.



Aika usein sellaisilla vanhemmilla jotka soittelevat paljon opettajalle, on omia murheita. Helsingissä on kyllä harvinaista, että murrosikäisen vanhemmat soittavat kotiin. Yllensä jättävät soittopyynnön kouluun tai meilaavat. Ja sinä erityisopettaja: en tajua yhtään, mitä sulle on koulutuksessa höpisty. Olet kyllä ymmärtänyt jotain väärin. Siis et saa vastata mihinkään sähköpostiin tai tekstiviestiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi