Menisittekö näillä oireilla lääkärille?
Eli viime yönä nousi kuumepiikki, en mitannut kuumetta mutta sitä selkeästi oli. Paleli ja olin ihan kuuma. Otin buranan, jolloin alkoi hikoilu ja kuume laski. Aamulla vähän lämpöä, 37. Nyt mittasin niin ei enää lämpöä, outo olo vaan. Voinko vaan lepäillä kotona kun kuume hävisi? Vähän mahakipua ja oksetusta ollut, epäilen mahatautia mutta siis melko oireeton olen. Voi hyvin olla muutakin.
Kommentit (48)
Niin ja kerran aikaisemmin on ollut kuumetta ilman muita oireita, silloin oli suolistotulehdus ja crp 150, mutta siis silloin se kuume vaan kesti ja kesti päiviä. Olin tarkkailuosastolla ja parani itsekseen. Ap.
Siis jos olet jo parantumassa, niin aika turha on mennä lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:08"]Siis jos olet jo parantumassa, niin aika turha on mennä lääkäriin.
[/quote]
En tiedä olenko. Kuumetta ei enää ole mutta olo on "outo" ja väsynyt. Vaikuttais kovin samalta kun tuo mun edellinen suolistotulehdus mutta ilman kuumetta. Mutta ei silläkään kyllä mitään voitu tehdä, tarkkailuun vaan korkean crp takia. Ap.
En menisi. Jos palaa niin sitten. Esim jos samanlainen kuumepiikki yöllä ja pahaa oloa ja aamulla olisi töitä niin ehdottaisin työterveyttä ettet oksennustautia mene vahingossa levittelemään. Kaikki ei suoraan oksenna, saa vain lievempiä oireita.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:08"]Siis jos olet jo parantumassa, niin aika turha on mennä lääkäriin.
[/quote]
En tiedä olenko. Kuumetta ei enää ole mutta olo on "outo" ja väsynyt. Vaikuttais kovin samalta kun tuo mun edellinen suolistotulehdus mutta ilman kuumetta. Mutta ei silläkään kyllä mitään voitu tehdä, tarkkailuun vaan korkean crp takia. Ap.
[/quote]
Ja ihan tuonkin takia varmaan kannattaa tarkistuttaa jos jatkuu.
Synnytyksestä on 2kk, vähän pelottaa kohtutulehdus tai rintatulehdus :/ mutta kai niissä kipuja olis? Ap
Onko sulla jompi kumpa rinta, kova, kuuma tai lämmin verrattuna toiseen tai punoittava? Jos on, sitten se luultavasti on rintatulehdus. Ei välttämättä ole kipua, mutta arkuutta voi olla.
Joo en menis häirittee lääkäreitä noin turhan takia :D meen vaan jos on oikeesti hengen lähtö lähellä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:15"]Onko sulla jompi kumpa rinta, kova, kuuma tai lämmin verrattuna toiseen tai punoittava? Jos on, sitten se luultavasti on rintatulehdus. Ei välttämättä ole kipua, mutta arkuutta voi olla.
[/quote]
Ei kyllä rinnoissa mitään eroa. Kun alkaa olla täydet niin on pinkeät maidosta mutta muuten en huomaa kipua. Eikä punoita kumpikaan. Ap.
Et aloituksessa maininnut mitään aiemmasta suolistotulehduksesta etkä synnytyksestä, joten aloituksessasi mainitsemillasi oireilla en menisi lääkäriin, etkä varmaan julkisella puolella pääsisikään. Katselisin vielä huomiseen asti, jos ei helpota niin mene sitten huomenna.
Siis anteeksi vaan, mutta juokseeko jotkut oikeesti noin pienten juttujen takia lääkärissä? Miksi?
No mene vaan niin ne nauraa sut pihalle.
Sinunlaistesi takia terveyskeskukset on tukossa, ja oikeasti apua tarvitsevat eivät pääse lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:07"]
Niin ja kerran aikaisemmin on ollut kuumetta ilman muita oireita, silloin oli suolistotulehdus ja crp 150, mutta siis silloin se kuume vaan kesti ja kesti päiviä. Olin tarkkailuosastolla ja parani itsekseen. Ap.
[/quote]Jos kuume on noussut viime yönä, ei crp ole vielä edes ehtinyt nousta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:25"]
Siis anteeksi vaan, mutta juokseeko jotkut oikeesti noin pienten juttujen takia lääkärissä? Miksi?
[/quote]Kuule kyllä ne jotkut vaan juoksee - kerrankin lääkäriin tuli mies, jolla samana aamuna noussut lämpö 37.3, ei muita oireita. Ei tarvinnut sairaslomaa, joten sen takia ei tullut.
En todellakaan.
Ei ihme, jos tk:t ruuhkautuvat, jos joilla oireilla edes miettii lääkäriin lähtemistä.
Vaikutanko sitten että olisin juoksemassa lääkäriin? Kysyin vaan mielipidettä. Mutta en siis mene jos ei pahene. Ja tuosta mun suolistotulehduksesta on 2v aikaa ja silloin menin tk:hon vasta kun oli kolmas päivä 39 asteen kuumeessa!
Hyviä sairastelupäiviä. Ainakin nyt tiedät kuinka idiootti olet.
Kun kuume kerran laskee lääkkeellä, en menisi lääkäriin kolmeen ekaan päivään. Jos ei kolmessa päivässä mene ohi tai oireet pahenee merkittävästi, sit menisin.