Palstamammat ei laita ruokaa.
Lämmitetään eineksiä. Ruokavalio koostuu nakeista, makkaroista, ranskiksista, makarooneista, nuudeleista, kalapuikoista, pizzoista, hampurilaisista, jauhelihasta, aromisuolasta, grillimausteesta, limpparista ja karkeista.
Kuulostaako tutulta?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:57"]
Silakkapihvit Nokkoskeitto Kaalikääryleet Mustatorvisienikeitto Janssonin kiusaus Kalakeitto Jne.. Ei osata enää.
[/quote]
Vaikka enimmäkseen laitan itse ruokaa eikä eineksiä tässä talossa näy kuin harvoin niin ei nuokaan kyllä ihan hirveästi makuhermoja kutkuttele. Nokkoskeittoa ja mustatorvisienikeittoa voisin syödä ja ehkä kalakeittoa jos ei ole maitoon tehty.
Noh onneksi sitä löytyy kaikenlaisia ruokia joita voi laittaa ja helpollakin voi päästä ilman eineksiä. Se ei ole mikään paremmuuden mittari kauan siihen ruuanlaittoon menee aikaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:48"]
Miksi te inhoatte laittaa ruokaa? Inhoatteko syömistäkin?
[/quote]
Koska sitä pitää tehdä joka päivä monta kertaa. En mä inhoa ruuanlaittoa, oon vain kyllästynyt siihen, kun on niin paljon muutakin hommaa, ja siten TAAS pitää laittaa ruokaa.
No, ihmisen pitää syödä. Minusta on ihanaa osoittaa rakkautta, laittamalla hyvää ja terveellistä ruokaa läheisilleni.
Olen varmaan perverssi sitten.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:20"]
No, ihmisen pitää syödä. Minusta on ihanaa osoittaa rakkautta, laittamalla hyvää ja terveellistä ruokaa läheisilleni. Olen varmaan perverssi sitten.
[/quote]Tämä on järkevä ajatusmalli, tekee pakosta hyveen. Toimii muillakin elämänaloilla.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:20"]
No, ihmisen pitää syödä. Minusta on ihanaa osoittaa rakkautta, laittamalla hyvää ja terveellistä ruokaa läheisilleni. Olen varmaan perverssi sitten.
[/quote]
No sepä kiva. Mustakin ruuanlaitto on ollut kivaa, mutta kun päivät on muutenkin niin täynnä ja 1-vuotias roikkuu koko ajan kitisten jaloissa, niin ei kauheasti innosta jatkuva ruuanlaitto.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:20"]
[/quote]
No sepä kiva. Mustakin ruuanlaitto on ollut kivaa, mutta kun päivät on muutenkin niin täynnä ja 1-vuotias roikkuu koko ajan kitisten jaloissa, niin ei kauheasti innosta jatkuva ruuanlaitto.
[/quote]
Ota se kantoliinaan hetkeksi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:20"] No, ihmisen pitää syödä. Minusta on ihanaa osoittaa rakkautta, laittamalla hyvää ja terveellistä ruokaa läheisilleni. Olen varmaan perverssi sitten. [/quote] No sepä kiva. Mustakin ruuanlaitto on ollut kivaa, mutta kun päivät on muutenkin niin täynnä ja 1-vuotias roikkuu koko ajan kitisten jaloissa, niin ei kauheasti innosta jatkuva ruuanlaitto. [/quote] Ota se kantoliinaan hetkeksi.
[/quote]
Jos meinaat, että ruuanlaiton ajaksi, niin ei todellakaan onnistu ruuanlaitto, kun lapsi on liinassa (paitsi jos laittaa einespitsan mikroon)! Jos tarkoitat, että muuten, niin kyllä mä ulkonan kannankin lasta usein Manducassa, mutta ei se nyt enää sisällä siinä halua olla.
No, itse olen siitä onnellisessa asemassa, että lapset jo kävelevät, puhuvat ja viihtyvät hetken keskenään. Ovat usein auttamassa ruuanlaitossa. Arvostavat ehkä ruokaa eri tavalla, kun pienestä pitäen näkevät, että siihen nähdään vaivaa..
Kyllä kuulostaa tutulta melkein kaikki. Mutta tehdään kyllä muutakin ruokaa ja ihan kunnollista ruokaa. Välillä tai aika useinkin halutaan vaan päästä helpolla. En näe mitään pahaa joskus syödä kalapuikkoja, nuudeleita, makaronia tai makkaraa. Niiden yhteydessä syödään kyllä salaattia ja vihanneksia. Limsaa juodaan harvoin. Hampurilaisia ei melkein koskaan. Pizzaakin harvoin. Karkkeja kerran tai pari viikossa.
Esivalmistelin juuri lounaan, joka on minestronekeitto.
Laitan tulille tunnin päästä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:07"]Olen palstalainen, mutten mamma. Mutta kotiruokaa tuoreista raaka-aineista teen. Eineksistä kelpaa vaan maksa- ja porkkanalaatikko syötäviksi. Muuten jää einekset kauppaan. Kalapuikkoja syönyt viimeksi pari vuotta sitten :D
N21
[/quote]
Olet harvinaisuus. Kun lisäännyt, syötät lapsellesi kalapuikkoja ja ranskalaisia. Ne ovat niin helppoja ja hyviä.
[/quote]
Palaan vielä kommentoimaan. Jos joskus lisäännyn, niin ei se oikean ruuan valmistus niin kauaa vie, etteikö jaksaisi kokata. Ja kun on oikeata kotiruokaa ikänsä syönyt, niin einekset nyt vaan on kuraa ja maistuu pahalta. Ja tietty vielä sisältäen huonot ravintoarvot. Ei kiitos :) Tänään kokeilen kokata marinoimattomasta kanasta (marinoin itse), tikka masalaa (kenialaisittain) sahrami riisillä. Vihersalaatti kylkeen ja jälkkäriksi leivon jonkun pienen kakun, kun eilen ostin tuoreita mustikoita ja mansikoita. Tietenkään kakkuja nyt en jälkkäriksi joka päivä leivo opiskelijabudjetilla, mutta erityisen vklopun kunniaksi voisi näin myös leipoa :)
T. N21
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:07"]Olen palstalainen, mutten mamma. Mutta kotiruokaa tuoreista raaka-aineista teen. Eineksistä kelpaa vaan maksa- ja porkkanalaatikko syötäviksi. Muuten jää einekset kauppaan. Kalapuikkoja syönyt viimeksi pari vuotta sitten :D N21 [/quote] Olet harvinaisuus. Kun lisäännyt, syötät lapsellesi kalapuikkoja ja ranskalaisia. Ne ovat niin helppoja ja hyviä. [/quote] Palaan vielä kommentoimaan. Jos joskus lisäännyn, niin ei se oikean ruuan valmistus niin kauaa vie, etteikö jaksaisi kokata. Ja kun on oikeata kotiruokaa ikänsä syönyt, niin einekset nyt vaan on kuraa ja maistuu pahalta. Ja tietty vielä sisältäen huonot ravintoarvot. Ei kiitos :) Tänään kokeilen kokata marinoimattomasta kanasta (marinoin itse), tikka masalaa (kenialaisittain) sahrami riisillä. Vihersalaatti kylkeen ja jälkkäriksi leivon jonkun pienen kakun, kun eilen ostin tuoreita mustikoita ja mansikoita. Tietenkään kakkuja nyt en jälkkäriksi joka päivä leivo opiskelijabudjetilla, mutta erityisen vklopun kunniaksi voisi näin myös leipoa :) T. N21
[/quote]
Mistä sait kanaa?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:44"]
En minäkään käytä aromisuolaa, grillimaustetta tai edes currya. Nehän ne juuri valmissekoitetta tarvitsevat, joktka eivät osaa maustaa.
[/quote]
Eikö curry ole aika tavallinen intialaisen ruuan mauste? Voin kuvitella sinut ylemmyydentuntoisena selittämässä miljoonille intialaisille, kuinka he eivät osaa maustaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:15"]
[/quote]
Koska sitä pitää tehdä joka päivä monta kertaa. En mä inhoa ruuanlaittoa, oon vain kyllästynyt siihen, kun on niin paljon muutakin hommaa, ja siten TAAS pitää laittaa ruokaa.
[/quote]
Laitat ilmeisesti sellaista ruokaa, joka ei tee kylläiseksi, koska joudut ruokaa tekemään monta kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:15"]
[/quote]
[/quote]
Laitat ilmeisesti sellaista ruokaa, joka ei tee kylläiseksi, koska joudut ruokaa tekemään monta kertaa päivässä.
[/quote]
Yksi lämmin ruoka sekä ruokaisa iltapala + aamupala riittää.
Eli 3 kertaa tulee laitettua pääsääntöisesti päivässä.
Aamupalankin laitan, en vain nosta muropakettia pöytään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:49"] Lämmitetään eineksiä. Ruokavalio koostuu nakeista, makkaroista, ranskiksista, makarooneista, nuudeleista, kalapuikoista, pizzoista, hampurilaisista, jauhelihasta, aromisuolasta, grillimausteesta, limpparista ja karkeista. Kuulostaako tutulta? [/quote] Ei kuulosta. Meillä tehdään ruoka itse alusta lähtien emmekä syö eineksiä. Aromisuolaa ei tässä talossa ole ollut ikinä eikä myöskään grillimaustetta. [/quote] Syötte siis mautonta ruokaa. Hyvää saa melkein mistä vaan kun osaa maustaa.
[/quote]
Oletat väärin, ruokamme on maukasta ja vaihtelevaa vaikkemme noita sekoituksia käytäkään. Muita mausteita ja yrttejä löytyy kaapeista pitkä rivi. Aromisuolaa ja grillimaustetta käyttävät vain uusavuttomat. Lihaliemikuutionkin voi korvata lipstikalla. Ilmeisesti sinä tunget aromisuolaa joka paikkaan etkä tule toimeen ilman.33
[/quote]
No kotona syöminen on välttämättön pakko. Tykkään syödä kunnolla ravintolassa pitkän kaavan mukaan kyllä, varsinkin hyvässä seurassa. T. yksi ruuanlaiton inhoaja, joka ei silti käytä eineksiä. Paljon tulee tehtyä salaatteja, kun ei lämmin ruoka jaksa huvittaa, nyt kun lapsetkaan eivät enää ole kotona.