Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo juhlimassa, lapset mummolassa...

Vierailija
25.07.2015 |

Arvon naiset,

tilanne siis tämä, vaimo ilmoitti ostaneensa lipun festareille ja lähtevänsä sinne. Sanoi yöpyvänsä kaverinsa luona ja jättävänsä lapset mummolaan. Itse olen töissä eri paikkakunnalla kuin mummola tai festarit. Kuinka haluaisitte kuulla asian että tahdikkaamminkin tämän olisi voinut hoitaa?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut jo monta hyvää vinkkiä miten aloittaa keskustelu! Festareiden jälkeen kerrot että oli kiva kun vaimosi irtottautui arjesta ja hoiti lastenhoidonkin mallikkaasti, mutta sinua harmittaa koska koit että tietoa oli pimitetty. Lue nyt vielä vastaukset, silmä käteen hyvä mies.

Vierailija
42/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt sait kerrottua mikä jutussa häiritsee niin ymmärrän tavallaan. Toisaalta en, koska omassa parisuhteessani meillä molemmilla on oikeus tehdä spontaaneja päätöksiä toiselta kyselemättä, kunhan yhteisiä menoja tms ei mene piloille sen vuoksi. Ehkä vaimosi pelkäsi asennettasi tai että jollain verukkeella kieltäisit reissun? Kerroit ettei vaimo aiemmin ole käynyt missään, olisiko kuitenkin halunnut ja olet kieltänyt? Nyt pari viikkoa yksinhuoltajana olleena vihdoin uskalsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että avioliitossa pitää keskustella menoista etukäteen, silloin kuin se vaikuttaa toisen ajankäyttöön. Poistaa mahdollisuuden yhteiseen aikaan tai vaatii, että toinen on lasten kanssa tai pyydetään lastenhoitaja. Nyt kun vaimo on mökillä, lastenhoito on kunnossa, eikä tämä vaikuta miehen elämään mitenkään, en ymmärrä, miksi pitäisi ilmoittaa etukäteen tai pyytää lupaa. Toki pariskunnat usein keskustelevat asioistaan yhdessä, ihan vaikka kuulumisten vaihtamisen mielessä.

Vierailija
44/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole vaimoa kieltänyt menemästä minnekään enkä sitä nytkään tehnyt, häiritsevin seikka on tuo ilmoitustapa. Minun tekemänäni tilanne olisi ollut aivan toinen...

Vierailija
45/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt näe mikä tässä on ongelma. Vaimo lähtee festareille ja järjesti lastenhoidon, ongelma on siis mikä?

Vierailija
46/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa asiassa ole kanssasi mitään sopimista, kun olet toisella paikkakunnalla? Kai nyt lapset mummolassa saa käydä ja vaimo festareilla?

Mikä ihmeen ongelma tässäkin nyt on? Olet joku sekopää kontrolloija, Ap?

Vierailija
47/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:02"]

Koskaan en ole vaimoa kieltänyt menemästä minnekään enkä sitä nytkään tehnyt, häiritsevin seikka on tuo ilmoitustapa. Minun tekemänäni tilanne olisi ollut aivan toinen...

[/quote]

Munkin ex oli tätä mieltä. Todellisuudessa teki minnekään lähtemisen mulle mahdottomaksi sopimalla "välttämättömiä" menoja mun viikkoja aiemmin ilmoittamien menojen kanssa päällekkäin. Jos jonnekin onnistuin pääsemään, huusi lapsille ja kohteli niitä törkeästi, jonka seurauksena lapset alkoivat pelkäämään hysteerisesti "laatuiltoja" isin kanssa.

Itse meni miten lystäsi. Petti ja juopotteli. Itse pysyin uskollisena koko liiton ajan, joten kyse ei todellakaan ollut realistinen pelko, että lähtisin "huoraamaan".

Vierailija
48/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vastausten sävy kyllä paljastaakin paljon tästä palstasta. Eli jätän asian tähän ja toimin kuin hän, tiedän jo että hän se kontrollifriikki meidän perheessä on ja tulen asiasta kärsimään, mutta näillä mennään.

Vierailija
49/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten järjestää se lastenhoito! Oletko muuten kysellyt lupia kaikille menoillesi, kun perheesi on ollut mummolassa? Olethan ollut joka ilta kiltisti kotona?

Vierailija
50/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:13"]

Tämä vastausten sävy kyllä paljastaakin paljon tästä palstasta. Eli jätän asian tähän ja toimin kuin hän, tiedän jo että hän se kontrollifriikki meidän perheessä on ja tulen asiasta kärsimään, mutta näillä mennään.

[/quote]Ei sun ole pakko kärsiä, voithan aina valita poikamieselämän.

Vierailija
51/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy baareissa enkä myöskään juo, kalassa ja lenkillä olen kyllä käynyt yksin ollessani. Lasten takia tuo poikamieselämä ei ole vaihtoehto.

Vierailija
52/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Munkin ex oli tätä mieltä. Todellisuudessa teki minnekään lähtemisen mulle mahdottomaksi sopimalla "välttämättömiä" menoja mun viikkoja aiemmin ilmoittamien menojen kanssa päällekkäin. Jos jonnekin onnistuin pääsemään, huusi lapsille ja kohteli niitä törkeästi, jonka seurauksena lapset alkoivat pelkäämään hysteerisesti "laatuiltoja" isin kanssa.

Itse meni miten lystäsi. Petti ja juopotteli. Itse pysyin uskollisena koko liiton ajan, joten kyse ei todellakaan ollut realistinen pelko, että lähtisin "huoraamaan".

[/quote]

Meillä vähän sama. Miehen menot ovat ilmoitusluontoisia asioita ja minun menoni saattavat peruuntua, vaikka olisinkin merkinnyt ne kalenteriin etukäteen. Olenkin tullut siihen tulokseen, että saan tulla ja mennä miten haluan kunhan hoidan lapset samalla. Onneksi lapset eivät ole ikuisesti pieniä, joten tämä ongelma poistuu aikanaan.

Vierailija
53/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankutat sitä, että sinun tekemänäsi asia olisi aiheuttanut teillä ison riidan? Oletko joskus tehnyt niin? Mua vitutti exässä just tuo: oli aina olettamassa, miten reagoisin. Pisti sanoja mun suuhun. Loukkaantui jo etukäteen valmiiksi. Ole siinä sitten rakentava itse... mahdoton mies oli.

Vierailija
54/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:30"]

En käy baareissa enkä myöskään juo, kalassa ja lenkillä olen kyllä käynyt yksin ollessani. Lasten takia tuo poikamieselämä ei ole vaihtoehto.

[/quote]

Voisko kuitenkin olla ap, että todellisuudessa sinua harmittaa juuri tuo, että vaimosi lähtee festareille pitämään hauskaa ja kenties ryyppäämäänkin (jos kerran itse et näitä "paheita" harrasta)? Ja takerrut tässä nyt hieman toisarvoiseen asiaan, koska tuo varsinainen ongelma hiertää mutta siitä ei voi puhua, koska ei vaimoa voi oikein kieltääkään. Pelkäätkö esim. pettämistä? 

Nimittäin rehellisesti sanoen minäkään en oikein ymmärrä ongelmaa tässä. Vaimo ja lapset ovat olleet jo pidemmän aikaa mummolassa, eli viettävät siellä kesää koska itse olet töissä. Vaimo päättää ottaa yhden viikonlopun irtioton kaverin kanssa (mielestäni enemmän kuin ok), ja järjestää asiat tietysti niin, että lapset voivat olla mummolla sen aikaa hoidossa. Se mikä sinua hiertää, on se, että vaimosi ei kertonut tästä sinulle "ajoissa". Asiasta, joka ei yhtään millään tavalla vaikuta sinun elämääsi, koska joka tapauksessa olet itse kotona ja perhe muualla. Ja kertomasi mukaan se ei haittaa, että vaimo on festareilla ja lapset mummolassa, joten siitäkään ei voi olla kyse. Ainoa mistä valitat, on se että olisit halunnut tietää tästä aiemmin. 

Toki mekin mieheni kanssa puhumme paljon asioista, tiedän hänen kalenterinsa sisällön paremmin kuin hän itse ja myönnän että saattaisin hieman kummastella jos hän ei muistaisi vastaavaasta festarireissusta mainita. Mutta en pitäisi sitä niin suurena ongelmana että kokisin tarvetta siitä erikseen keskustella, puhumattakaan että tulisin tekemään av:lle aloitusta aiheesta. Vaimosihan kuitenkin kertoi sinulle asiasta, etkä esim. kuullut siitä jälkeenpäin jostain muualta. 

Mutta toki suosittelen ottamaan asian puheeksi, jos se hiertää. Mieti kuitenkin hieman myös omia tunteitasi ja sitä, mikä se varsinainen ongelma loppujen lopuksi on. Silloin myös keskustelunne on hedelmällisempää. 

Vierailija
55/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:50"]Olen siis kotona ja vaimo ja lapset lähti käymään mummolassa, sieltä tuli soitto että menen festareille viikonlopuksi kolmannelle paikkakunnalle ja lapset jää mummolaan. Eli kotona ollessa ei ilmoitettu mitään vaikka festarit oli jo tiedossa(lippu ostettu). Siis kaikki muu on ok paitsi tapa millä asia hoidettiin. [/quote] Minä en usko tähän. Tarinasi näyttää muuttuvan keskustelun edetessä, muuten tälläisiä oleellisia tietoja olisi ollut heti aloitusviestissä eikä ripoteltuina kun sinun toimintasi kyseenalaistetaan. Etkö muka huomannut vaimon pakkaamia tavaroita? No nyt tarina jatkunee niin, että olivat jäämässä mummon luokse yöksi ja siksi et kasseja ja tavaroita epäillyt... Seuraavaksi ihmettelemme miksi he menevät mummolaan juuri silloin kun isä on pitkästä aikaa kotona. Ja selityksiä riittää... ;) Ja miksi en usko? Kirjoitit aikaisemmin itse: "pari viikkoa ollaan VIELÄ satojen kilometrien päässä toisistamme -- tai parin viikon päästä kotona". Sanamuodot kertovat, ettette ole toisianne nyt nähneetkään.

[/quote]

Ovat siis olleet mummolassa jo pidemmän aikaa, kävivät kotona pari päivää pyörähtämässä ja lähtivät takaisin. Kyllä ne kassit sinne mummolaan vietiin jo kesäkuussa. Josko nyt taas päästäisiin asiaan...eli miten asian otan puheeksi?

[/quote]

Yhä hullummaksi menee tarinasi selityksineen: Ensin lähtivät vain käymään ja nyt ovatkin olleet mummolla jo kesäkuusta asti. Onko vaimon lomakin alkanut jo kesäkuussa? Onpa pitkä. Kesäkuun alussako vaimo vei festaritavaransakin sinne mummolaan, eikä suinkaan nyt kotivisiitillä? Ja silloinhan olette olleet erillännekin jo pidempään kuin vain työmatkasi ajan. Odotan jännityksellä, miten tarina jatkuu.

"Miten otan asian puheeksi?" No vaikkapa kysymällä, miksei hän halunnut kertoa reissustaan aikaisemmin. Saattaa vaikka aueta varsinainen vyyhti. Jos osaat kokemuksesta kertoa, että vaimo olisi saanut sinun vastaavasta toiminnasta itkupotkuraivarit, voikin olla niin, että hän halusi näyttää sinulle konkreettisesti miltä sinun toimintasi toisesta tuntuu? Ja kuinka ollakaan, mies vonkuu ja syyllistää naista "kun hän olisi tehnyt niin ja näin. Kyllä vaimo teki nyt väärin kun vasta nyt kertoi." Toisaalta jos he ovat jo pidempään olleet mummilla ja tämä on sinulle ok, miksi hänen pitäisi sinulle kovasti kailottaa menojaan? Kai se on sinulle se ja sama, onko vaimo mummolassa vai kaverin kanssa nauttimassa lomasta, kun sinä et hänen kanssaan arkea ole jakamassa?

Vierailija
56/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos hyvistä keskustelunaloitusvinkeistä huolimatta haluat olla lapsellinen ja "antaa takaisin" samalla mitalla niin huomioi toki että tilanne todella on identtinen. SINÄ hoidat lapsille hoitajan, vaimon elämä ei vaikeudu eivätkä perheen yhteiset suunnitelmat peruunnu. Esim.nyt kun olet yksin kotona voisi olla hyvä hetki. EI siten että joku yhteinen perheviikonloppu katoat. Se on täysin eri asia.

Vierailija
57/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:36"]Ymmärsinkö nyt ihan oikein? Mies on työmatkalla jossakin kaukana, ollut jo tovin ja toisen tovin tulee olemaan. Vaimo on ollut viettämässä lomaa yksin lasten kanssa kotona. Vaimo keksii lomalleen reissun kaverin kanssa ja järjestää lasten hoitoasiat, sillä eihän kaukana työssä oleva mieskään lapsia voi hoitaa. Nyt tämä mies on suuttunut tästä omatoimisuudesta ja olisi halunnut sanella lasten hoidosta.

Miten paljon aikaisemmin sitä lupaa olisi sinulta pitänyt anella, jos itse et edes ole nyt arjessa mukana? Eikö hän todella saa lomallaan tehdä myös extempore reissuja, jos kuitenkin on näin hoitanut velvollisuutensakin?
[/quote]

Ap on ilmeisesti niitä miehiä, joiden mielestä vaimon pitää pyytää lupa kotoa poistamiseen. Lisäksi hän kyttää vaimoa, ettei tämä voisi joutua missään vaikka juttusille vieraiden miesten kanssa.

Vierailija
58/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolison mielestä AP:n vaimo teki törkeästi. Miettikääs sitä, pelottavaa!!! Mitähän mun pitäisi ajatella....

Itsekäshän toi Ap on jos mitä ja selvästi myös mustasukkainen (vaimo ei ole kuulemma tehnyt näin aiemmin, miksihän...). Outo reaktio. Itse ajattelisin Ap:n tilanteessa, että onpa hyvä, että lapset pääsi hoitoon, vaimo varmaan ihan loppu, kun siellä yksinään niitä hoitaa. Nyt sai vapaa-aikaa.

Vierailija
59/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä AP tiedät, että festariliput oli ostettu jo ennen mummolaan lähtöä?

Vierailija
60/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:05"]

Mistä AP tiedät, että festariliput oli ostettu jo ennen mummolaan lähtöä?

[/quote]

vaimo oli päivittänyt kuvan lipusta Instagramiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan