Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo juhlimassa, lapset mummolassa...

Vierailija
25.07.2015 |

Arvon naiset,

tilanne siis tämä, vaimo ilmoitti ostaneensa lipun festareille ja lähtevänsä sinne. Sanoi yöpyvänsä kaverinsa luona ja jättävänsä lapset mummolaan. Itse olen töissä eri paikkakunnalla kuin mummola tai festarit. Kuinka haluaisitte kuulla asian että tahdikkaamminkin tämän olisi voinut hoitaa?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaimosi saa mennä minne haluaa: hyvä että ilmoittaa. Onko tämä jotenkin eri asia, kuin että menen ikeaan ja lapset jää mummolaan. Tai että menen kaverille yöksi ja lapset menee mummolaan. Vai mikä tuossa mättää? Montako päivää aiemmin pitää kysyä lupa omaan elämiseen, kun toinen ei ole mailla halmeilla?

Vierailija
22/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 04:12"]Arvon naiset,

tilanne siis tämä, vaimo ilmoitti ostaneensa lipun festareille ja lähtevänsä sinne. Sanoi yöpyvänsä kaverinsa luona ja jättävänsä lapset mummolaan. Itse olen töissä eri paikkakunnalla kuin mummola tai festarit. Kuinka haluaisitte kuulla asian että tahdikkaamminkin tämän olisi voinut hoitaa?

[/quote]
Tuo poikakaverilla yöpyminen menee vähän yli.
[/quote]

Mistä repäisit poikakaverin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:36"]

Ongelma on siis se, että jos itse olisin asian näin hoitanut niin suhtautuminen olisi mykkäkoulua, suoraa huutoa ja itkua monta päivää.

[/quote]

Miehet kyllä harvemmin huolehtivat lastenhoidosta jos kaverien kanssa jonnekin reissuun lähtevät... Jos oma mieheni olisi hoitanut homman noin hienosti, että olisi vienyt lapsetkin hoitoon lähtiessään, niin olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Kumma vaimo sulla. 

[/quote] Juuri näin! Mies ei yleensä tajua, että jonkun pitää hoitaa ne lapsetkin, he vain ilmoittavat lähtevänsä festareille ja se siitä sitten. Naiselle jää lastenhoidon järjestäminen, vaikka hän olisi viikonlopun työvuorossa.

Vierailija
24/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtäkkii joku kaveri soittanu et tuu mukaan ja toinen innostunut. Miks ei vois tehä mitään ilman viikkojen suunnittelua?. Nyt ryhdistäydyt mies siellä ja sanot et tosi kivat et meet. Hauska idea.

Vierailija
25/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kotona ja vaimo ja lapset lähti käymään mummolassa, sieltä tuli soitto että menen festareille viikonlopuksi kolmannelle paikkakunnalle ja lapset jää mummolaan. Eli kotona ollessa ei ilmoitettu mitään vaikka festarit oli jo tiedossa(lippu ostettu).

Siis kaikki muu on ok paitsi tapa millä asia hoidettiin.

Vierailija
26/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:49"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:36"]

Ongelma on siis se, että jos itse olisin asian näin hoitanut niin suhtautuminen olisi mykkäkoulua, suoraa huutoa ja itkua monta päivää.

[/quote]

Jaa. Se on vaimosi tapa reagoida. Mutta sinähän et ole hän ja voit hoitaa asian omalla tavallasi, ikäänkuin olisit oma ihmisesi, yksilö. En edelleenkään tajua miksi lomalla oleva puolisosi ei saisi käydä kavereittensa kanssa juhlimassa SINUN mielestäsi. Tai miksi SINUN mielestäsi on väärin viedä lapset mummolaan.

Jos vaimosi on jäänyt lapsen asteelle niin sitä ei voi kuin pahoitella, mutta miksi SINUN pitäis toimia samoin?
[/quote]

Nyt myös olisi hyvä muistuttaa tämän jälkeen rouvaasi että koska festarit ja itse käyttäydyit et fine juttu. Niin odotat myös että saat itse järjestää itellesi kaveriporukalla jotain kivaa menoa.

Vähän ärsyttää sun puolesta jos vaimon tapa on tuollainen.Itse olisi iloinen jos mun mies menisi tai sillä olisi kavereita joiden kanssa viettäis aikaa ja nollais stressiä, mieheni käy vaan töissä ja harvoin ehtii rentoutua siis ja on ulkomaalainen. Suomalaisia kavereita on mutta kaikki ne taitaa nyt olla aktiivisia työmuurahaisia niin ei oo helppo löytää aikaa.

Toista kautta jos toi tilanne tuli ihan puun takaa niin voi olla et joku vaimon kaveri on hokutellut vähän viettää hyvää aikaa. Tietty hyvät mielessä mutta ei varmaan ymmärtänyt miten se vaikuttaa teidän suhteeseen.

Tai sitten vaimo on jo pitemmän aikaan tuntenut että kärvistelee on jo monesti asettanut lapset ja perheen itsensä edelle ja nyt sitten rohkaistui repäisemään kun sai lapsetkin hoitoon ettei sulle tuu siitä extra töitä.

Ikävä kyllä osa ajattelee että naisen on helpompi olla tekemättä tyhmyyksiä viihteellä kuin miesten. Mutta mitä nyt olen lukenut täällä juttuja niin yhtä ongelmiin taipuvaisia taitaa nykysin ihan oman ikäiset naiset olla..

Eipä tästä varmaan hirveesti apua ollut. Mutta yritä kertoa että sinusta tuntuu että samassa tilanteessa olette eriarvoisessa asemassa mielestäsi ja se ei ole reilua.

Vierailija
27/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 04:46"]Ei alkoholi, festarit tai niitten lieveilmiöt tähän liity millään lailla. Vaan kohta 13 vuotta ollaan oltu yhdessä ja tämä on ensimmäinen tälläinen tapaus, jos itse olisin saman tehnyt niin mykkäkoulu ja itkupotkuraivarit olisi tapahtunut jo puhelun aikana.

Etsin vain naisnäkökulmaa miten haluaisitte asian otettavan esille, pari viikkoa ollaan vielä satojen kilometrien päässä toisistamme johtuen eri loma-ajoista ja tämä varmaan joudutaan selvittämään puhelimella/tietokoneella tai parin viikon päästä kotona tai sitten annan asian olla...
[/quote]

Mitä haittaa festareista tai lasten mummolassa olemisesta on?

Vierailija
28/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:50"]

Olen siis kotona ja vaimo ja lapset lähti käymään mummolassa, sieltä tuli soitto että menen festareille viikonlopuksi kolmannelle paikkakunnalle ja lapset jää mummolaan. Eli kotona ollessa ei ilmoitettu mitään vaikka festarit oli jo tiedossa(lippu ostettu).

[/quote]

Tämä selventää asiaa aika paljon. En siis ole aiemmin tähän ketjuun vastannut, mutta itselleni ainakin varsinainen ongelma selvisi vasta tästä viestistä. Ehkä kannattaisi aloittaa keskustelu siten, että sinulle jäi kummallinen fiilis siitä, että asia tuli hoidettua tällä tavalla. Kannattaa myös kysyä vaimolta ihan suoraan, että miltä hänestä tuntuisi jos tilanne olisi toisinpäin. Korosta kuitenkin sitä, että itse reissua vastaan sinulla ei ole mitään, vaan sitä miten tuo hoidettiin. Ehkä kannattaa myös kysyä, että miksi ihmeessä näin, kun ei ole mitään syytä salailla.

Tee tämä kuitenkin vasta festareiden jälkeen, mikäli eivät jo olleet, ettei vaimollasi iske puolustusvaihde silmään siitä, että sen kerran kun pääsee johonkin, ikään kuin "pilaat fiiliksen".

Ymmärrän tosi hyvin, että tuollainen oudoksuttaa ja ottaa päähän. Kyllä tuo kannattaa selvittää, ettei asia saa suurempia mittasuhteita kuin on tarvis.

Vierailija
29/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:36"]

Ehkä vaimosi ajatteli, ettei asiasta tarvitse keskustella enempää, kun ette ole edes samalla paikkakunnalla. Et kuitenkaan olisi hoitamassa lapsia, joten miksi turhaan kysellä ja miettiä.

[/quote]

Nimenomaan! Jos olette eri paikkakunnilla niin en mäkään olisi kuin ilmoittanut. Eli jos teillä ei muutenkaan ollut yhteisiä suunnitelmia kyseiselle illalle, niin ei se tavallaan sulle kuulu.

Vierailija
30/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:50"]Olen siis kotona ja vaimo ja lapset lähti käymään mummolassa, sieltä tuli soitto että menen festareille viikonlopuksi kolmannelle paikkakunnalle ja lapset jää mummolaan. Eli kotona ollessa ei ilmoitettu mitään vaikka festarit oli jo tiedossa(lippu ostettu).

[/quote]
Tää viesti selvensi paljon. Oisit heti alussa kertonu koko tilanteen... Muaki kyllä vituttais tommonen. Ei se että mies menee juhlimaan, ei se että lapset jäi mummolaan vaan se, että mulle ei kerrottu mitään. Ainahan sitä on ennenkin kerrottu toiselle, et meen käymään viikonloppuna leffassa/baarissa/missä vaan. Sit on yhdessä todettu et ai ku kiva, keitä tulee mukaan jne. Tosta salailusta kyllä tulee mieleen et sillä on joku mies siellä... Tai tarkoituksena on etsiä mies. On sen verran salamyhkäistä. Kerro miten kävi..

Vierailija
31/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:50"]Olen siis kotona ja vaimo ja lapset lähti käymään mummolassa, sieltä tuli soitto että menen festareille viikonlopuksi kolmannelle paikkakunnalle ja lapset jää mummolaan. Eli kotona ollessa ei ilmoitettu mitään vaikka festarit oli jo tiedossa(lippu ostettu).

[/quote]

Minä en usko tähän. Tarinasi näyttää muuttuvan keskustelun edetessä, muuten tälläisiä oleellisia tietoja olisi ollut heti aloitusviestissä eikä ripoteltuina kun sinun toimintasi kyseenalaistetaan. Etkö muka huomannut vaimon pakkaamia tavaroita? No nyt tarina jatkunee niin, että olivat jäämässä mummon luokse yöksi ja siksi et kasseja ja tavaroita epäillyt... Seuraavaksi ihmettelemme miksi he menevät mummolaan juuri silloin kun isä on pitkästä aikaa kotona. Ja selityksiä riittää... ;)

Ja miksi en usko? Kirjoitit aikaisemmin itse: "pari viikkoa ollaan VIELÄ satojen kilometrien päässä toisistamme -- tai parin viikon päästä kotona". Sanamuodot kertovat, ettette ole toisianne nyt nähneetkään.

Vierailija
32/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin taas kaikki rakkauden nimeen. Keskenkasvuista.

Vierailija
33/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mahdollisimman positiivinen. Kerro olevasi iloinen siitä, että vaimo on löytänyt hauskaa tekemistä. On varmasti kurjaa olla pitkään erossa toisistaan. Ehkä saat itsekin joku kerta mennä vapaammin ilman vaimon itkupotkuraivareita, jos nyt käyttäydyt niin kuin toivoisit hänen vastaavassa tilanteessa käyttäytyvän (etkä niin kuin hän normaalisti käyttäytyy ja mistä et itsekään pidä).

Vierailija
34/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:50"]Olen siis kotona ja vaimo ja lapset lähti käymään mummolassa, sieltä tuli soitto että menen festareille viikonlopuksi kolmannelle paikkakunnalle ja lapset jää mummolaan. Eli kotona ollessa ei ilmoitettu mitään vaikka festarit oli jo tiedossa(lippu ostettu). Siis kaikki muu on ok paitsi tapa millä asia hoidettiin. [/quote] Minä en usko tähän. Tarinasi näyttää muuttuvan keskustelun edetessä, muuten tälläisiä oleellisia tietoja olisi ollut heti aloitusviestissä eikä ripoteltuina kun sinun toimintasi kyseenalaistetaan. Etkö muka huomannut vaimon pakkaamia tavaroita? No nyt tarina jatkunee niin, että olivat jäämässä mummon luokse yöksi ja siksi et kasseja ja tavaroita epäillyt... Seuraavaksi ihmettelemme miksi he menevät mummolaan juuri silloin kun isä on pitkästä aikaa kotona. Ja selityksiä riittää... ;) Ja miksi en usko? Kirjoitit aikaisemmin itse: "pari viikkoa ollaan VIELÄ satojen kilometrien päässä toisistamme -- tai parin viikon päästä kotona". Sanamuodot kertovat, ettette ole toisianne nyt nähneetkään.

[/quote]

Ovat siis olleet mummolassa jo pidemmän aikaa, kävivät kotona pari päivää pyörähtämässä ja lähtivät takaisin. Kyllä ne kassit sinne mummolaan vietiin jo kesäkuussa. Josko nyt taas päästäisiin asiaan...eli miten asian otan puheeksi?

Vierailija
35/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se puheeksi näin: "Minä kun olen tällainen vanhoihin kaavoihin kangistunut nihilisti jäärä, niin sen sijaan että iloitsisin että sinulla on ollut jotain vaihtelevaakin kesälomaohjelmaa haluan tuoda vain esille loukkaantumukseni siitä että et ottanut festareille menoa esille kuukautta aiemmin ja tiedustellut minun näkökulmaani sinun festariaikeistasi."

Vierailija
36/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap mies vai mikkihiiri? Miksi pitaa kehitella ongelmia jos niita ei ole? Rasittava nillittaja.

Vierailija
37/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaimon vertaistuen, olen siis hiljaa ja järjestän itselleni vastaavan viikonloppuvapaan ja ilmoitan asiasta puhelimella mennessäni. En ymmärrä tätä naisten asiaan suhtautumista, siis festarit, kaverit ja juhliminen ei ole se ongelma, vaan tapa millä se hoidettiin. Olen näköjään eri mieltä tästä asiasta miten avioliitossa kommunikoidaan.

Vierailija
38/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:36"]

[/quote]

Tämän tietenkin kerrot vaimolle sitten kun taas kohtaatte. Tosin jos vaimosi on sitä tyyppiä, joka hoitaa asiat itkemällä ja huutamalla, voi olla että samaa tuubaa tulee taas.

Vierailija
39/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia samantien puheeksi ja kerro juuri siltä miltä sinusta tuntuu. Kuten joku jo mainitsikin, me naiset olemme kiinnostuneita teidän tunteistanne ja arvostamme niistä puhumista! Lykkyä tykö!

Vierailija
40/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 10:43"]

Kiitos vaimon vertaistuen, olen siis hiljaa ja järjestän itselleni vastaavan viikonloppuvapaan ja ilmoitan asiasta puhelimella mennessäni. En ymmärrä tätä naisten asiaan suhtautumista, siis festarit, kaverit ja juhliminen ei ole se ongelma, vaan tapa millä se hoidettiin. Olen näköjään eri mieltä tästä asiasta miten avioliitossa kommunikoidaan.

[/quote]

Muista sitten järjestää lapsille hoitaja festarien ajaksi. Muuten festarikeikat eivät mitenkään ole verrattavissa keskenään.

Oletko huomannut, että avioliitossanne on mahdollisesti ongelmia, jos vaimoa ja lapsia ei ole kotona näkynyt pitkään aikaan? Aikovatkohan edes tulla takaisin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan