Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo juhlimassa, lapset mummolassa...

Vierailija
25.07.2015 |

Arvon naiset,

tilanne siis tämä, vaimo ilmoitti ostaneensa lipun festareille ja lähtevänsä sinne. Sanoi yöpyvänsä kaverinsa luona ja jättävänsä lapset mummolaan. Itse olen töissä eri paikkakunnalla kuin mummola tai festarit. Kuinka haluaisitte kuulla asian että tahdikkaamminkin tämän olisi voinut hoitaa?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka kerrot vaimollesi että ensi kerralla olis mukavampi tietää suunnitelmista hieman aiemmin ja sopia yhdessä esim lasten hoidosta.

Vierailija
2/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän onkin ollut normaalikäytäntö, nyt tuli puhelulla ilmoitus ja menoksi. Alkoholia kun ei käytetä eikä festareilla käydä niin se tässä kummastuttaakin että miksi juuri nyt ja näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alkoholi tuohon liittyy, onko festareilla pakko juoda?

Mikä huolettaa ja miksi? Pettäminen? Koska suunnitelmista ilmoitettiin niin myöhään?

Vierailija
4/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholi, festarit tai niitten lieveilmiöt tähän liity millään lailla. Vaan kohta 13 vuotta ollaan oltu yhdessä ja tämä on ensimmäinen tälläinen tapaus, jos itse olisin saman tehnyt niin mykkäkoulu ja itkupotkuraivarit olisi tapahtunut jo puhelun aikana.

Etsin vain naisnäkökulmaa miten haluaisitte asian otettavan esille, pari viikkoa ollaan vielä satojen kilometrien päässä toisistamme johtuen eri loma-ajoista ja tämä varmaan joudutaan selvittämään puhelimella/tietokoneella tai parin viikon päästä kotona tai sitten annan asian olla...

Vierailija
5/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että haluaisit kertoa miltä susta tuntuu. Ainahan meitä naisia tunteet kiinnostaa.

Vierailija
6/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti ymmärrä ongelmaa. Vaimosi on lomalla, ilmeisesti kotipaikkakunnallaan. Hän lähtee juhlimaan ystäviensä kanssa ja vie lapset mummolaan. Mitä hänen pitäisi tehdä? Istua käsi poskella tuijottamassa pimenevään iltaan ja ajatella sinua?

Jos vaimosi juhliminen on sinulle vaikea trauma, niin selvitä se puhelimella/s-postilla heti, älä ala asiaa kaivella, kostamisesta puhumattakaan, kun viikkojen päästä tapaatte. Parasta antaa asian olla ja iloita siitä, että lomailija pääsee hetkeksi irtautumaan lastenhoidosta vanhojen kavereittensa kanssa. 

Mutta toistan vielä: en tajua mikä ongelmasi on. 

Vierailija
7/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siis se, että jos itse olisin asian näin hoitanut niin suhtautuminen olisi mykkäkoulua, suoraa huutoa ja itkua monta päivää.

Vierailija
8/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:36"]

Ongelma on siis se, että jos itse olisin asian näin hoitanut niin suhtautuminen olisi mykkäkoulua, suoraa huutoa ja itkua monta päivää.

[/quote]

Jaa. Se on vaimosi tapa reagoida. Mutta sinähän et ole hän ja voit hoitaa asian omalla tavallasi, ikäänkuin olisit oma ihmisesi, yksilö. En edelleenkään tajua miksi lomalla oleva puolisosi ei saisi käydä kavereittensa kanssa juhlimassa SINUN mielestäsi. Tai miksi SINUN mielestäsi on väärin viedä lapset mummolaan.

Jos vaimosi on jäänyt lapsen asteelle niin sitä ei voi kuin pahoitella, mutta miksi SINUN pitäis toimia samoin?

Vierailija
9/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku ei lue näitä viestejä...juhliminen ei ole ongelma, lapset mummolassa ei ole ongelma. Enkä aio kokeilla samaa kuin hän ja odottaa seurauksia.

Ainoastaan toimintatapa poikkeaa niin paljon meidän totutusta että haluaisin sen hänelle kertoa...tähän olisin odottanut jonkinlaista hyvää avausta tai tapaa kertoa että en olisi itse toiminut näin ja olen asiasta närkästynyt.

Tämä siis asian ydin...taidan vain antaa olla ja ottaa asian puheeksi jos tämä toistuu joskus.

Vierailija
10/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin asian puheeksi. Ei jää kalvamaan ja sitten pamahda kohtuuttomana ulos suustasi jossain mahdollisessa riitatilanteessa.

Vierailija
11/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko kaikki hyvin? Musta on kiva, että vähän rentoudut festareilla ja lapsetkin pääsee mummolaan, mutta onhan se aika erilaista kuin aikaisemmin. Painaako sua jokin vai halusitko vaan irtiottoa? Jälkimmäinenkin ihan kiva juttu. Huolestuin vain hetkeksi."

Vierailija
12/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ihmeessä puheeksi: miksi sinä toimit noin? Mehän ollaan aina tehty näin ja näin, miksi ei nyt? Minulle jäi kurja fiilis.
Minä kerron miehelle aina rauhallisesti ja selvällä suomenkielellä jos joku asia jää häiritsemään tai loukkaa. Itse olisin tuossa vaiheessa vähän kiehahtanut että mies olisi yllättäen heittänyt lapsemme mummollan oman huvittelunsa takia. Eri asia olisi jos olisimme olleet mummolassa ja minä lähden töihin ja mieheni sanoisi että hänellähän olisi aikaa käydä festareilla - näin asia olisi enemmän ok.

Vierailija
13/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:36"]

[/quote]

Miehet kyllä harvemmin huolehtivat lastenhoidosta jos kaverien kanssa jonnekin reissuun lähtevät... Jos oma mieheni olisi hoitanut homman noin hienosti, että olisi vienyt lapsetkin hoitoon lähtiessään, niin olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Kumma vaimo sulla. 

Vierailija
14/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:49"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:36"]

[/quote]

Jaa. Se on vaimosi tapa reagoida. Mutta sinähän et ole hän ja voit hoitaa asian omalla tavallasi, ikäänkuin olisit oma ihmisesi, yksilö. En edelleenkään tajua miksi lomalla oleva puolisosi ei saisi käydä kavereittensa kanssa juhlimassa SINUN mielestäsi. Tai miksi SINUN mielestäsi on väärin viedä lapset mummolaan.

Jos vaimosi on jäänyt lapsen asteelle niin sitä ei voi kuin pahoitella, mutta miksi SINUN pitäis toimia samoin?
[/quote]
Mua niin v*tuttaa tämä. Jos toinen on kypsä ja aikuinen ja hoitaa asiat hyvin niin arkena kuin lomallakin niin toinen voi olla holtiton idiootti ja sitä pitää vain sietää koska näin vaan on! Kyllä aikuinen ihminen osaa suunnitella asioita etukäteen ja sopia asioista niin puolison kuin mummon ja ukinkin kanssa. Ap:n eukko on tekopyhä ämmä joita tälläkin palstalla varmasti pyörii v*ttuilemassa "mitä vikaa siinä on jos eukko lähtee bailaa mutta sit jos sä lähet niin turpaan tulee koska tekopyhyys ja ämmien oikeudet kunniaan!" - itse en tee mitään mitä en haluaisi puolisoni tekevän. Jos yllättäen tuollaisen tempun tekisi niin puolisoni tekisi kuten ap - ihmettelisi että mikä hitto sille nyt tuli kun ei yleensä ole tuollainen.

Vierailija
15/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap varma, että vaimo saisi itkupotkuraivarit vastaavassa tilanteessa? Olettamus ei ole tiedon väärti. 

Vierailija
16/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmahan en ole asiasta kun juuri tällaista tilannetta ei ole ollut,mutta huomattavasti vähäisemmistäkin asioista pirtti räjähtää.

Ehkä tässä oppii taas jotain uutta kun asiasta keskustellaan. Mutta vasta huomenna kun festarit on ohi...

Vierailija
17/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt ihan oikein? Mies on työmatkalla jossakin kaukana, ollut jo tovin ja toisen tovin tulee olemaan. Vaimo on ollut viettämässä lomaa yksin lasten kanssa kotona. Vaimo keksii lomalleen reissun kaverin kanssa ja järjestää lasten hoitoasiat, sillä eihän kaukana työssä oleva mieskään lapsia voi hoitaa. Nyt tämä mies on suuttunut tästä omatoimisuudesta ja olisi halunnut sanella lasten hoidosta.

Miten paljon aikaisemmin sitä lupaa olisi sinulta pitänyt anella, jos itse et edes ole nyt arjessa mukana? Eikö hän todella saa lomallaan tehdä myös extempore reissuja, jos kuitenkin on näin hoitanut velvollisuutensakin?

Vierailija
18/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaimosi ajatteli, ettei asiasta tarvitse keskustella enempää, kun ette ole edes samalla paikkakunnalla. Et kuitenkaan olisi hoitamassa lapsia, joten miksi turhaan kysellä ja miettiä.

Vierailija
19/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa alkaa lapset olla jo sen ikäisiä, että äiti pystyy tuolleen spontaanisti toimimaan. Meillä ainakin, lasten ollessa pieniä mun piti käytännössä kaikki menoni sopia etukäteen, jottei miehen spontaanit menot olis sattuneet yhtaikaa.

Siis mies saattoi töiden jälkeen käydä parturissa, kaupungissa, mummolassa miten vain, mutta mä hain lapset ja kotiin kokkaan jos ei muuta ollut sovittu.

Vierailija
20/75 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 04:12"]Arvon naiset,

tilanne siis tämä, vaimo ilmoitti ostaneensa lipun festareille ja lähtevänsä sinne. Sanoi yöpyvänsä kaverinsa luona ja jättävänsä lapset mummolaan. Itse olen töissä eri paikkakunnalla kuin mummola tai festarit. Kuinka haluaisitte kuulla asian että tahdikkaamminkin tämän olisi voinut hoitaa?

[/quote]
Tuo poikakaverilla yöpyminen menee vähän yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi