Ostin sähköavusteisen polkupyörän. Haluatko kysyä?
Ostin pari viikkoa sitten valmiina toimitettavan sähköavusteisen polkupyörän, eli niin kuin sitä kansainvälisellä nimellä kutsutaan, pedelecin. Etupyörässä on jopa niinkin poikkeuksellisen heikko kuin vain 24 V/ 200 W:n sähkömoottori - normaali keskivertomoottorihan on 24 V/ 250 W, joka on Suomen lain mukaan voimakkain moottori, joka on pedelecissä sallittu. Hyvin rullaa silti. Toki netin kautta on saatavilla myös sellaisia itseasennettavia polkupyörän sähköistyssarjoja, joilla pääsee 80 km/h ja enemmänkin, mutta ne ovat tieliikenteessä laittomia.
Kommentit (56)
Kerran olen kokeillut. Meillä olisi mäkisessä maastossa unelma. Tosin kuntopuoli huononisi. Kallishan tuo on myös.
Tervetuloa kerhoon. Itse poljen jo kolmatta vuotta työmatkoja sähköavusteisesti.
Paljon maksoit?
Aiotko muuttaa renkaan koon asetusta tms. jotta pääsisit yli 25 km/h? 25 km/h:han on vauhti johon pystyy ilmankin sähköavustusta, ainakin jos on ok tie, ei ole paha ylämäki tai vastatuuli eikä juurikaan lunta tiellä.
Muuten kumma juttu, että näitä ei ole Suomessa useammalla. Valitetaan, että pyöräily on raskasta ja siihen ratkaisuksi käytetään sitten autoa, joka on aivan eri hintaluokassa sekä hankinta-, käyttö- että yllöpistokustannuksiltaan kuin sähköpyörä.
Olis varmaan kätevä mullekin. Harmi kun ei oikeen taida olla varaa... no ainakin kunto kasvaa kun poljen normaalilla.
Haluatko kysyä? Halusin, kysyin ja nyt kysyn vielä, miksi ap ei vastaa kysymyksiin?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:22"]
Asutko Keski-Euroopassa? Oletko yli 60v.?
[/quote]
Asun Suomessa. olen 49-vuotias. Ap
Bilteman oma merkki, Yosemite. Käytännössä siis varmaan joku kiinalainen perusfillari, johon tilaaja voi painattaa oman logonsa. 799 €. Tiedän: tosifillarihifistelijät halveksivat halpapyöriä, ja alle 3000 €:n luokassa olevat sähköavusteiset ovat halpapyöriä. Silti ostin. Ap.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:24"]
Miksi?
[/quote]
Siksi, että olen vanha ja lihava, enkä enää jaksa pyöräillä työmatkoja tavallisella fillarilla. Polvet ovat vaihtokunnossa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:26"]
Kerran olen kokeillut. Meillä olisi mäkisessä maastossa unelma. Tosin kuntopuoli huononisi. Kallishan tuo on myös.
[/quote]
On halpoja, on myös kalliita. Kuka mihinkin satsaa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:02"]
Vanhat, lihavat, ennakkoluuloiset ja huonokuntoiset ihmiset ajavat autoilla! :)
[/quote]
Puhutsä musta? Mustaksä puhut? T: Toyota-mies