Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat haluavat palkattomia työntekijöitä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu - Halutaan palkaton työntekijä mol.fi:stä
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13712087/tahan-on-tultu---halutaan-palkaton-tyontekija-mol

"Halutaan palkaton työntekijä

http://sakutimonen.com/2015/07/halutaan-palkaton-tyontekija/

"Kaksi innostunutta ja kirpputorialasta kiinnostunutta, iloisella ja positiivisella asenteella ja korkealla työmoraalilla varustettua työtöntä pääsee nyt siivoamaan kirpputorin vessoja ja keittämään kahvia. Työhön kuuluu lisäksi ihan kaikki kirpputorityö myös iltaisin ja viikonloppuisin. Palkkaa ei tietenkään makseta.

Tällaiseksi on mennyt ilmoittelu avoimista työpaikoista TE-palvelujen omilla sivuilla (mol.fi). Laitetaanpa tästä vielä ihan kuva kun ilmoitus on liiallisen julkisuuden takia äkkiä poistettu: http://sakutimonen.com/uuninpankkopoika.byethost31.com/wp/wp-content/uploads/2015/07/te.png

Näihin ”työpaikkoihin” tuskin on tungosta, joten seuraavaksi yrittäjä varmaankin valittaa iltapäivälehdissä työttömien laiskuutta ja tukien ylenpalttisuutta.

Kyseessä on ihan tavallinen yksityisen yrittäjän kirpputori, joten TE-toimisto on ruvennut välittämään palkatonta työvoimaa yksityisille. Tällä kertaa palkatta tehtävää työtä kutsutaan työhön valmennukseksi".

Kirpputori etsii palkattomia työntekijöitä pesemään vessoja ja keittämään kahvia – ”toivomme sinulta korkeaa työmoraalia”

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3405695/kirpputori-etsii-palkattomia-tyontekijoita-pesemaan-vessoja-ja-keittamaan-kahvia-toivomme-sinulta-korkeaa-tyomoraalia

"Vantaalainen kirpputori etsii TE-palveluiden sivustolla kahta työntekijää asiakaspalvelutehtäviin sekä muun muassa siivoamaan vessoja, keittämään kahvia ja siistimään hyllyjä. Kirpputori ei maksa työstä palkkaa, vaan työ on ”työhön valmennusta”.

Työhön valmennus on lähellä työkokeilua, työnhakuvalmennusta ja kuntouttavaa työtoimintaa. Käytännössä jokaisessa on kyse siitä, että työttömällä työntekijällä teetetään palkatonta työtä. Työtön saa työttömyyskorvauksen, ja työnantaja saa ilmaista työvoimaa.

”Uskooko joku ihan tosissaan tämänkään kirpputoriyrittäjän koskaan palkkaavan ketään? Ei palkkaa niin kauan kuin palkattomia lähetetään hänelle jatkuvalla syötöllä TE-toimistosta. Vain hullu maksaa palkkaa, kun saa ilmaistakin työvoimaa”, Timonen kommentoi blogissaan.

”Työelämä on vakavasti sairas. Palkkatyötä ei ole eikä tule, koska valtio omalla lainsäädännöllään kehittelee koko ajan uusia palkattoman työn nimikkeitä. Kaikkea tätä humpuukimaakarointia kutsutaan hurskaasti työllistämiseksi ja poliitikot, työnantajat ja media haukkuvat työttömät laiskoiksi työn vieroksujiksi, kun palkaton työ ei kiinnosta.”

-- Ja tätäkin toimintaa osa kokoomuksen, keskustan, rkp:n ja kristillisten porvarikannattajista kannattaa".

Isäntäyhteiskunnan paluu

Vierailija
2/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä vasta uutinen, anteeksi offtopikki, mutta että ei niinkuin työt maistu???
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/93201-tyoton-sanoo-suorat-sanat-ei-minun-kannata-lahtea-toihin

Tämä vaikuttaa liian sopivalta ja sopivaan saumaan osuvalta ollakseen puhdasta sattumaa. Haisee ihan tilaustyöltä, jolla saadaan iskostettua taas ihmisten päähän käsitys laiskoista työttömistä ja ruhtinaallisista tuista. Monikaan ei tajua, että kyseessä on korkeapalkkainen Nokian insinööri, joka sai asinosidonnaisen lisäksi myös muhkean eropaketin. Ei ole mikään normityötön.

Jari-Pekka Teurajärvi on persuaktiivina kaiken perusteella menossa mukaan politiikkaan tekemään lindströmit. Juttu on pohjustusta vaalityölle ja alkufanfaari valtakunnan framille.

Teurajärvi persumaisesti tietysti itse tahallisesti ’hyväksikäyttää’ systeemiä (ottaa tuet häpeämättömästi vastaan) osoittaakseen sen ’mädännäisyyden’ ja syyttää tästä kommunisteja ja demareita.

Selkärankainen poliitikko haluaisi muuttaa järjestelmää näyttämällä itse esimerkkiä menemällä töihin, vaikka siitä saisikin rahallisesti hieman takkiin.

Persut eivät ole työttömän asialla olleet ennenkään, ja tämänkin wannabe-persupoliitikon sanojen ja tekojen ristiriita on huutava. Tukien leikkaukset osuvat aina heikoimpiin.

Tavallinen työtön ei saa eropaketteja, mikä kannattaa muistaa silloin, kun asiasta haloota nostetaan.

Kummaa että näitä järjestelmää arvostelevia ja samaan aikaan hyväksikäyttäviä on nimenomaan kokkareissa ja persuissa, luulevat kaikkien olevan samanlaisia kuin itse eli moraalittomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestähän toi on ja lähentelee orjuutta. Yrittäjä on hyvä vaan ja pesee itse vessat ellei ole varaa maksaa palkkaa.

Vierailija
4/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyövoimaa. Ei kai hullukaan ilmaiseksi töitä tee? Ei ihme että "työt" ei työttömiä kiinnosta koska niistä ei makseta palkkaa enää.

Vierailija
5/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulee tästä menosta aivan toivoton olo. Luin jostain, että nykyisten nuorten aikuisten olisi hyvä rakentaa omanarvontunteensa jonkin muun kuin työn varaan. En vaan tiedä mitä sitä keksisi. Ainakin on melkoisen vaikea hyväksyä sitä että olisin joku toisen luokan kansalainen, joka kelpaa vaan palkattomaksi "työntekijäksi".

Vierailija
6/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:17"]Mun tulee tästä menosta aivan toivoton olo. Luin jostain, että nykyisten nuorten aikuisten olisi hyvä rakentaa omanarvontunteensa jonkin muun kuin työn varaan. En vaan tiedä mitä sitä keksisi. Ainakin on melkoisen vaikea hyväksyä sitä että olisin joku toisen luokan kansalainen, joka kelpaa vaan palkattomaksi "työntekijäksi".
[/quote]
Jumalan silmissä rikas ja orja on samanarvoisia. Muista se.

Vierailija
7/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:23"]

Jumalan silmissä rikas ja orja on samanarvoisia. Muista se.

[/quote]

Voisihan se olla lohdullista saada se sellainen harha päälle, että hyvinhän tässä menee eikä haittaa vaikka vähän kehnosti kohdellaankin.

Vierailija
8/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työ ei edes edistä mitään. Ihan hyvä työ tuo olisi, palkallisena. Mutta ei tuosta saa työntekijä itselleen mitään. 90 % työnantajista ei arvosta palkatonta työtä. Itse olen ollut työllistämistuella (se oli sen niminen tuki siihen aikaan) ihan oman alani töissä ja se oli arvokasta kokemusta. Lipsautin sen vahingossa nykyiselle työnantajalleni ja hän toisti halveksivaan sävyyn "ai sinäkin olen ollut työllistämistuella töissä". Sitten kommentoi perään jotain, että miten sinä olet päässyt tuella ja miksi et ole sitä CV:ssä maininnut. Ei minun tarvitse CV:ssä kertoa työantajan saamia tukia, minä olin töissä ja tuossa sentään sai palkkaa. Kysyin, että olisiko se vaikuttanut päätökseen, sanoi että olisi saattanut vaikuttaa, mutta hyvähän ettet kertonut, sillä sinä olet kuitenkin hyvä löytö. Sain tauotkin jotenkin täytettyä osittain keksityillä selityksillä. 

Vierailija
9/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo näitä SSS-miesten uusia työpaikkoja taas. Jes, Suomi nousuun raketin lailla ja yhteiskuntasopimusta kehiin. Palkaksi työntekijälle riittää työnilo ja potkupallona oleminen edelleen se työttömän leima otsassaan. Ihan sairasta alkaa meno olla.

Vierailija
10/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:31"]

Taisin olla outo nuori kun tein vapaaehtoisesti erilaisia harjoitteluja nuorena, vanhainkodissa, yhdistyksissä yms. Olin onnellinen jos välillä pääsin siivoustyöhön pienellä palkalla. Muuten olin ilmaisissa harjoitteluissa.

[/quote]

Aivan selvästi nuori ja tyhmän naivi. Tarpeeksi moni kun on yhtä tyhmä ja naivi niin kukaan ei pääse oikeisiin töihin. Katsos riistäjät eivät ole naiveja.

Vierailija
11/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:35"]

Luitteko lauantain 25.7. Hesarista, millaisia palkkoja, bonuksia ja eläkesopimuksia johtajaporras saa? Jos joka vuosi tuloja on lottovoiton verran (4 miljoonaa), niin tuntuu ristiriitaiselta että tämä sama porukka jaksaa jauhaa, että työntekijöiden tulisi tyytyä nollapalkkasopimuksiin tai firmaan pitäisi ottaa sivareita, työllistettyjä ja muuta ilmaisporukkaa, koska "Ei meillä ole varaa maksaa, aika on niin tiukka."

Ja samassa jutussa oli miljoonien vuosiansioilla oleva, reipas 61-vuotias eläkeläinenkin. Miksi muiden pitäisi jaksaa tehdä töitä 70-vuotiaiksi????

Ei perhana, kyllä nyt joku roti ahneudessakin pitäisi olla! Tuskin yksi ihminen johtaa niin huikeilla mietelmillä yritystä, että palkkioiden pitää olla NOIN suuria. Ja vielä kierretään veroja erilaisilla osake- ja bonussysteemeillä.

[/quote]

Ilmaisia lounaita ei ole ja raha ei synny tyhjästä, se on joltain muulta pois ja otettu toisten selkänahasta. 

Kohtuullisuuden vaatiminen on kokkareista ja kepuista heti kateutta. Muille ei suotaisi edes minimielintasoa.

Vierailija
12/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin typerys olin työkokeilussa 6kk :( Kyseisen tavaratalonjohtaja sanoi alussa, että jos hyvin menee ja olen ahkera niin voimme kokeilun lopussa tehdä mahdollisesti työsopimuksen. Kehui vielä miten usein näistä kokeiluista on nuoret päässeet töihin.

No, olin sitten 6kk aikana "töissä" 8tuntia päivä ja välillä lauantaisinkin paikalla. Minua saatettiin pyytää tulemaankin lauantaina kokeiluun edellisenä päivänä ja useimmiten olin iltatöissä.

Enhän minä älynnyt että hyväksikäyttivät, vaan yritin vain olla ahkera että saisin töitä. Tein kaikkea mitä muutkin työntekijät,paitsi tuotetilauksia.

Sitten kun kokeilu loppui minua ei ehditty edes tapaamaan,eli mitään töitä ei ollut milloinkaan edes harkinnassa tarjota.

Olisivat sen suoraan voineet sanoa,eikä lupailla sen takia että olisin mahdollisimman ahkera.

Vierailija
13/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslainen unelma on siis toteutumassa.

Vierailija
14/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:35"]

Luitteko lauantain 25.7. Hesarista, millaisia palkkoja, bonuksia ja eläkesopimuksia johtajaporras saa? Jos joka vuosi tuloja on lottovoiton verran (4 miljoonaa), niin tuntuu ristiriitaiselta että tämä sama porukka jaksaa jauhaa, että työntekijöiden tulisi tyytyä nollapalkkasopimuksiin tai firmaan pitäisi ottaa sivareita, työllistettyjä ja muuta ilmaisporukkaa, koska "Ei meillä ole varaa maksaa, aika on niin tiukka."

Ja samassa jutussa oli miljoonien vuosiansioilla oleva, reipas 61-vuotias eläkeläinenkin. Miksi muiden pitäisi jaksaa tehdä töitä 70-vuotiaiksi????

Ei perhana, kyllä nyt joku roti ahneudessakin pitäisi olla! Tuskin yksi ihminen johtaa niin huikeilla mietelmillä yritystä, että palkkioiden pitää olla NOIN suuria. Ja vielä kierretään veroja erilaisilla osake- ja bonussysteemeillä.

[/quote]Sairasta. Kaukana ovat vanhat hyvät ajat kun tehtaiden johtajien kunnia-asia oli pitää työntekijöistään huoli. He olivat kunnon miehiä ja osallistuivat maan jälleenrakennukseen. Sama muilla yritysjohtajilla silloin.

Miettikää miten SILLOIN ENNEN köyhällä Suomella oli varaa siihen että naiset olivat kotona ja moneen muuhun asiaan. Silloin ei mennyt kaikki raha teknologian viimeisiin villityksiin, hyvä kun oli edes pesukone tai telkkari. Suomiko muka köyhä?

Vierailija
15/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan eri asia on sitten vapaaehtoistyö. Sitä tekeekin mielellään. Mutta tuntuu hirveältä jos pakotetaan palkattomaan työhön. Onhan se pakottamista tai uhkailua jos uhataan perusturvan menetyksellä. Ei ehkä ihan sama kuin orjatyö mutta kuitenkin.

Vierailija
16/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuotahan ne hokevat että työharjoittelulla työllistyy sitten samaan paikkaan jatkossa ihan palkalliseksi työntekijäksi. Pyh!

Olin minäkin ulkoministeriössä puoli vuotta ilmaisena työharjoittelijana ja samaa sanottiin. Eipä ollut toivoa moisesta: siellä oli 200 muutakin ilmaisharjoittelijaa, ja meille kaikille lupailtiin uraa siellä, mutta aina kun pesti päättyi, otettiin uusia tilalle samoilla puheilla. Ja niitä naiiveja maistereita riitti, tietenkin. Siellä ne vakituiset puhuivat, ettei koko ministeriö pyörisi ilman harjoittelijoitten armeijaa. Ilmaisten.

Vierailija
17/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan työnantaja ole niin tyhmä, että maksaisi palkkaa jos ilmaista työvoimaa on tarjolla.Nyt pitäisi kaikkien näihin töihin pakotettuja tehdä työnsä mahdollisimman huonosti ja olla mahdollisimman"tyhmiä" että tämä loppuu.Sitä paitsi usein nämä orjat pakotetaan tekemään 6-8 tuntia viitenä päivänä viikossa töitä.Tää on sairas systeemi.

Vierailija
18/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:23"]

Siellä ne vakituiset puhuivat, ettei koko ministeriö pyörisi ilman harjoittelijoitten armeijaa. Ilmaisten.

[/quote]Onnistuisiko tästä saamaan jonkun lausunnon tai lehtijutun? Voisi tuoda julkisuuteen miten laajaa tämä hyväksikäyttö on.

Vierailija
19/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:26"]

Ei kukaan työnantaja ole niin tyhmä, että maksaisi palkkaa jos ilmaista työvoimaa on tarjolla.Nyt pitäisi kaikkien näihin töihin pakotettuja tehdä työnsä mahdollisimman huonosti ja olla mahdollisimman"tyhmiä" että tämä loppuu.Sitä paitsi usein nämä orjat pakotetaan tekemään 6-8 tuntia viitenä päivänä viikossa töitä.Tää on sairas systeemi.

[/quote]Juuri näin. Viisaat päät yhteen ja toimintasuunnitelma.

Vierailija
20/58 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://thtry.fi/

Tasavallan harjoittelijat ja tukityöllistetyt ry on rekisteröity yhdistys sekä verkkoyhteisö, joka toimii edellä mainittujen tukityöllistettyjen edunvalvojana, työllistämisen tukijana ja äänenkannattajana.  Sivustolla tuodaan esille myös vastuullisesti toimivia työnantajia.  Tavoitteenamme on luoda välityömarkkinoille toimivat pelisäännöt ja työehtosopimukset sekä auttaa yrityksiä löytämään päteviä työntekijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme