Mies halusi tauon - Avauduin viime TI tänne
Toivon, että jokunen teistä muistaaa aloitukseni, jossa äimistelin mieheni yhtäkkiä haluamaa taukoa neljän vuoden tiiviissä parisuhteessamme. Ilmoitti vielä tosi täkerösti asiasta ja pisti mut käytännössä pihalle.
Sain kasapäin vinkkejä siitä, että kyseessä on toinen nainen. Muitakin arvailuja toki oli.
Viimeksi päivitin ketjua tiistaina, kun mies lähti kalareissuun kavereidensa kera.
En tiedä onko kyseessä joku karman laki, mutta mies tuli kalareissusta takaisin huonossa kunnossa: oli kaatunut ihan mantereen puolella jyrkänteestä suoraan meren rantakivikkoon niin pahasti, että toinen jalka oli mennyt täysin toimintakyvyttömään kuntoon. Parantunee ajan kanssa kyllä, mutta useampia luuhun asti menneitä iskuja oli saanut.
Ja mikä oudointa: Heti reissusta kotiin selvittyään mies ilmoitti, ettei enää mitään taukoa tarvitsekaan. Haluaisi, että jalka olisi paremmassa kunnossa, että pääsisimme yhdessä merelle + tennistä pelaamaan, mutta ei silläkään ole nyt kuulemma niin väliä, kunhan vietämme laatuaikaa yhdessä.
Apuja??? Mitä tämä nyt sitten on???
Kommentit (81)
Tai vähintäänkin olin varmasti siksi kynnysmatoksi joutumassa, miehen toimesta. Kun toinen alkaa lässyttämään, että "ajattele nyt vähän muakin ja mähän se oon tässä se oikeesti kaltoinkohdeltu" jne., niin menee siinä hetkellisesti omatkin ajatukset solmuun. Inhimillistä se on.
Jos yhtälö on se, että toinen tivaa, että "mä tuun takaisin jos sä sitä haluat ja lupaat rakastaa", ja toinen vuorostaan, että "mä taas tuun jos sä lupaat ton kaiken mulle", niin aika suossa sitä silloin ollaan sen suhteen, että kuka lopulta tahtoo ja mitä, sekä mitä siitä sitten seuraa.
Mutta päätin tosiaan olla vähään aikaan mihinkään menemättä, vähintäänkään tänään. Jokainen itsekseen viihdytty yö ja päivä antavat aina lisää kunnon perspektiiviä siihen, että olinko oikeasti menettämässä jotakin, vaiko kenties saavuttamassa jotakin ihan uutta hyvää, joka aukeaa eteen vain aiemman oven sulkemalla.
Jos taustalla on halu ymmärtää toista ihmistä ihan oikeasti, niin saa kait sitä ajoittain mattoillakin, kunhan ei sinne kynnykselle pysyvästi itseään koskaan sijoita.
AP
Sen vielä lisään, että jäsennän varmasti nyt tilannetta jo ihan selkeästi, mutta en tainnut sitä vielä viimeksi samasta asiasta kirjoittaessani tehdä. Joten aika auttaa tässäkin suhteessa. Sekä varmasti se, että nyt voin ihan rauhassa todellakin miettiä omat haluni läpi.
Jos mies ei tässä kohtaa jaksa mietintöjeni tulosta jäädä odottamaan, niin siinäpähän on sitten oiva osviitta siitä, että jouti mennäkin. Joku taisi jo aiemminkin tämän jo pukea tässä ketjussa sanoiksi, ja samaan päädyin nyt itse.
AP
Etsi oma asunto. Mies saa jatkaa elämäänsä ihan keskenään.
Sinä olit vaimo - et piika.
Rakkaudella "kiristäminen" ja sille ehtojen asettaminen ei kuulosta hyvälle ("jos oikeasti rakastat mua niin"). Ei myöskään syyllistäminen ("etkö halua mulle hyvää"). Jos olisit yhtä törkeä kuin miehesi, olisit voinut sanoa nuo siinä "rauhaa,rauhaa" vaiheessa (esim. jos oikeasti rakastit, niin et halua taukoa). Tulee mieleen manipulointi ja hyväksikäyttö.
Mun neuvo: Pidä huolta itsestäsi, odottele rauhassa miten tuo toipuminen ja miehen tunnelmat etenevät, ja pyydä selitystä tälle vaihtelulle (ystävällisesti ja syyllistämättä, en siis itse lähtisi tuolle miehen syyllistämis- ja vaatimislinjalle). Jos keskustelu ei etene, voit vaikka kertoa olevasi huolissasi miehen terveydestä, jaksamisesta jne. Omassa mielessäsi kuitenkin pidä itsesti ensimmäisenä.
Tulee ekana mieleen kaksi vaihtoehtoa:
a) tarvitsee vamman takia hoitajan, eli sinut.
b) tajusi miten lähellä hengenlähtö oli ja kenties ainoa ajatus silloin oli että menettää sinut, ja nyt koittaa korjata tilannetta.
Mies kuulostaa ihan kauhealle ihmiselle näin parisuhdemielessä. Miten voit enää koskaan luottaa siihen, että hän pysyy rinnallasi vaikka mitä tapahtuisi? Itse en ainakaan enää voisi luottaa suhteen kestävyyteen sen vertaa, että muuttaisin takaisin hänen oikkujensa armoille. Entä kun seuraavan kerran haluaa rauhaa ja veljesi ei olekaan lomalla?
Hän voi tehdä ihan mitä tahansa paskaa suhteessa sinua kohtaan kun vain SANOO rakastavansa, mutta sinun täytyy osoittaa se kaikin eri tavoin hänelle, muuten sinä oletkin se kylmä pahis. Jos jatkatkin suhdetta (mitä en suosittele koska tämän jälkeen tuo tunnemanipulointi vain pahenee kun huomaa että pysyt matkassa vaikka miten käyttäytyisi) niin suosittelen omaa asuntoa, silloin miehen valta sinuun vähenee.
Mua kuvottaa ihan fyysisesti nuo sinun miehesi letkautukset. "Jos sä oikeesti rakastat mua, ethän sä jättäis mua kärsimään"... ukkohan puhuu vain itsestään! Etkö itse huomaa sitä? Onko mies missään vaiheessa sanonu, että sinä merkitset jotain? Että hän rakastaa sinua. Noista kirjoittamistasi vastauksista oikein huokuu se, että mies kaipaa nyt vähän hoivaa ja yrittää saada sitä syyllistämällä ja kiristämällä. Sitten kun hän on parantunut, niin jos sä yhtään rakastat sitä niin annat sen mennä jne jne. Nainen hyvä, sua viedään kuin pässiä narussa, jos et tajua lukea omia tekstejäsi ja nähdä sitä, mitä me näemme.
Jospa tulivat yllätetyksi sen toisen naisen miehen taholta ja sai selkäänsä. Nyt ei uskalla enää tapailla tuota naista, joten koettaa saada edes sut pysymään rinnallaan, koska ilmeisesti miehellä on "pakko olla joku".
Enpä katselis tuota käytöstä, oli toista naista tai ei, niin miehesi ei selkeästikään arvosta sua pätkääkään. Ja kun ei arvosta, ei myöskään rakasta.
Joo. Mieti miten paljon ketuttaa kun se jalan parannuttua dumppaa sut.
Se taisi tässä välissä saada pakit siltä toiselta vosulta.
Annat nyt sille miehelle sitä rauhaa parantaa itsensä ja pysyt erossa.
Mä antaisivat miehen parannella itsensä ihan rauhassa, kun on sitä rauhaa kaivannut. Vaihtoehdoksi antaisin, että selittää juurta jaksaen, asiallisesti ja huutamatta oikkuilunsa taustat. Jos oikkuiluun sisältyisi muutakin selvennystä kuin "Koska sinä, kun sinä et, kun sinä aina" niin voisin harkita yhteenpaluuta. Mutta jos koko juttu on miehen mukaan minun syytäni, niin toteaisin, että etpä sinä minua tarvitse elämääsi vaikeuttamaan. Heippahei!
Se isäntä oli toiveessa saada pillua siellä reissussa ja laittoi suhteenne tauolle sen takia. Nyt ei homma mennytkään niin kuin suunniteltiin ja siksi haluaa sinut nyt takaisin.
Ja jos otat hänet nyt takaisin, niin olet täysi kynnysmatto hänelle.
Ap:na panisin kädet kyynärpäitä myöten ristiin, kun on mokomasta eroon päässyt. Tuollaiset äijät haluaa, että nainen on piika, äiti ja rakastajatar samassa persoonassa, tasavertaiselle kumppanille ei ole käyttöä.
Hoitakoon jalan ohella mielenterveyttäänkin kuntoon. Missä sun ylpeytes on, nainen? Etsi oikea mies, johon voit luottaa, ja heivaa tuollainen taivaanrannanmaalari-kalastaja sinne rantakallioille lokkien paskottavaksi. Kyllä sen sieltä joku myrskyluodon maija korjaa talteen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:20"]
Tuoksuiko mies kovasti silliltä "kalareissulta" tultuaan?
[/quote]
Ja onko hauen hampaista jäänyt jotain naarmua iholle?
Älä lähde miehen kelkkaan tuosta noin vain. Huomaatko miten minäkeskeinen hän on? Rakkaudessa mietitään sitä toistakin osapuolta...
Jos rakastat miestäsi, palaat hänen luokseen. Keskustelette asioista ja teet selväksi, että seuraavasta vastaavasta oikusta lähdette eri teille lopullisesti eikä uusia yllätyksiä tule. Jos et rakasta miestäsi, lähdette eri teille jo nyt.
Liehitellyt (tai pannut) varattua naista ja saanut turpaansa mieheltä.
No ap tuossa kyllä kirjoitti, että hänestä tuntuu nyt siltä että hän tarvitsee sitä rauhaa.... Jos minut ois nakattu noin tökerösti pihalle, ja nollattu kavereiden nenän edessä, niin kyllä pikkasen pitäis asioita miettiä. Mieshän saattaa kilahtaa taas viikon päästä samalla tavalla. Ja kuten ap sanoo, niin mies ei puhu vaan vetäytyy. Haluaako ap jatkaa sellaista elämää. Kertoo tuossa aiemmassa aloituksessaan, että riitelivät paljon. Riidat tulee jatkumaan, jos molemmat eivät opi kertomaan tunteistaan, puhumaan ja selvittämään asioita keskustelemalla.