Mitä teette tänään jälkiruuaksi?
Mulla on vähän ideat loppu, mies valittaa että on nykyään aina samoja jälkkäreitä (käy kotona lounaalla, olen kotiäiti). Ajattelin suunnitella nyt ensiviikon ruokalistaa, ideoita jälkiruuiksi otetaan vastaan!
Kommentit (38)
Crepes Suzette, ohuita räiskäleitä taiteltuina kolmion muotoon, täytteenä jäätelöä ja marmeladia. Konjakilla liekitys ei aina.
Tee erilaisia piirakoita. Pakkasesta kaivatte jälkkäriksi palan. Kestää pitkään.
Ei meillä ole koskaan jälkiruokaa. Sori, ei auta sua tämä, mutta jäin vaan ihmettelemään kuinka teillä on nähtävästi joka päivä... Ei uppois meille mitään enää ruuan jälkeen, ehkä vasta illemmalla, mutta sehän ei ole enää jälkiruoka. En oikein käsitä jälkiruuan tarkoitusta, mutta ei ollakaan kiisseleiden, rahkojen, jäätelön, pullan ymv. perään niin kovinkaan paljon.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:29"]Tee erilaisia piirakoita. Pakkasesta kaivatte jälkkäriksi palan. Kestää pitkään.
[/quote]
Tuo on tosi hyvä idea! Nyt on tullut tehtyä paljon mansikoista kaikkea. Voisin tehdä tänään vaikka mustikkapiirakkaa :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:27"]Jätä jälkkärit pois.
[/quote]
En, meillä on tapana se että on jälkiruokaa! Mies ja lapset ovat tottuneet :) ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:30"]Ei meillä ole koskaan jälkiruokaa. Sori, ei auta sua tämä, mutta jäin vaan ihmettelemään kuinka teillä on nähtävästi joka päivä... Ei uppois meille mitään enää ruuan jälkeen, ehkä vasta illemmalla, mutta sehän ei ole enää jälkiruoka. En oikein käsitä jälkiruuan tarkoitusta, mutta ei ollakaan kiisseleiden, rahkojen, jäätelön, pullan ymv. perään niin kovinkaan paljon.
[/quote]
Meillä syödään ehkä sen verran vähemmän että mahtuu se jälkiruoka. Toisaalta, me emme tee välipaloja. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:30"]Ei meillä ole koskaan jälkiruokaa. Sori, ei auta sua tämä, mutta jäin vaan ihmettelemään kuinka teillä on nähtävästi joka päivä... Ei uppois meille mitään enää ruuan jälkeen, ehkä vasta illemmalla, mutta sehän ei ole enää jälkiruoka. En oikein käsitä jälkiruuan tarkoitusta, mutta ei ollakaan kiisseleiden, rahkojen, jäätelön, pullan ymv. perään niin kovinkaan paljon.
[/quote]
Meillä syödään ehkä sen verran vähemmän että mahtuu se jälkiruoka. Toisaalta, me emme tee välipaloja. Ap
[/quote]
Ei meilläkään ole välipaloja. Miten se nyt liittyi jälkiruokaan?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:30"]Ei meillä ole koskaan jälkiruokaa. Sori, ei auta sua tämä, mutta jäin vaan ihmettelemään kuinka teillä on nähtävästi joka päivä... Ei uppois meille mitään enää ruuan jälkeen, ehkä vasta illemmalla, mutta sehän ei ole enää jälkiruoka. En oikein käsitä jälkiruuan tarkoitusta, mutta ei ollakaan kiisseleiden, rahkojen, jäätelön, pullan ymv. perään niin kovinkaan paljon.
[/quote]
[/quote]
Ei meilläkään ole välipaloja. Miten se nyt liittyi jälkiruokaan?
[/quote]
Ehkä tuohon, mihin mahtuu :D Meidän perhe myös liikkuu tosi paljon vapaa-ajallaan, energiaa myös tarvitaan kun sitä paljon kuluukin. Ap
Tuoreita mansikoita! Ne ovat nyt niin herkullisia, etteivät kaipaa yhtään mitään kyytipojaksi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:38"]Tuoreita mansikoita! Ne ovat nyt niin herkullisia, etteivät kaipaa yhtään mitään kyytipojaksi.
[/quote]
Ollaan syöty paljon! Ap
Pakastinta tyhjennellessä teen mustaherukka-banaaniherkkua jonka sakeutan chia-hyytelöllä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:04"]Pakastinta tyhjennellessä teen mustaherukka-banaaniherkkua jonka sakeutan chia-hyytelöllä.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä! Ap
Mä tein äsken lounaaksi paistettuja banaaneja ja jätskiä. Mulla oli kaksi vaihtoehtoista lounasta suunnitteilla, mutta ne kaatuivat ainespulaan (en voinut tehdä ohrahiutalepuuroa, koska ei ollut kaurakermaa, enkä tortilloja, koska avokadot olivat kummallisesti kivettyneitä), joten tein sitten noita, kun niihin oli tarvikkeet.
Paistoin halkaistut banaanit pannulla molemmin puolin, ripottelin päälle kanelia molemmin puolin ja tarjoilin jäätelön kanssa. Oli hyvää.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:15"]
Ai niin, tuli mieleen vielä itsetehty jäätelö! Kaikki Facebookin ruoka-ryhmät on nyt kesällä olleet täynnä kuvia ihanista itse tehdyistä jätskeistä. Ja niissähän on vain luovuus rajana, itse voi keksiä vaikka mitä makuja :)
[/quote]
jäädykkeet on ihania ja vastaa ihan jäätelöä. Mun herkkua syksyisin kaneli-omena-keksinmuru jäädyke tai karpalo-kinuskijäädyke (puolukkakin käy), halvajäädykse pähkinöillä on kans hyvää. Kesällä marjajäädykkeet.
Eton mess kelpaa aina: marenkia (itsetehtyä on aina varastossa), kerma(rahka)vaahtoa ja marjoja
37