Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi lasta perheessä ja toisella synttärit

Vierailija
24.07.2015 |

Viettekö vain päivänsankarille lahjan, vai myös jotain pientä toiselle lapselle??

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:19"]

Käsittääkseni yksi henkilö (yhdeltä koneelta) voi alapeukuttaa tai yläpeukuttaa vain kerran.

[/quote]

Niin sitä äkkiseltään luulisi. t.peukuttaja

Vierailija
2/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 15:40"]

Käsittääkseni yksi henkilö (yhdeltä koneelta) voi alapeukuttaa tai yläpeukuttaa vain kerran.

[/quote]

[/quote]

Mobiiliversiossa voi peukuttaa niin paljon kuin sielu sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain synttärisankarille lahja, toki sisaruksia voi ja pitääkin myös huomioida (ei-materiaalisesti) juhlissa.

Vierailija
4/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 15:40"]

[/quote]

[/quote]

Mobiiliversiossa voi peukuttaa niin paljon kuin sielu sietää.

[/quote]

Todista.

Vierailija
5/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:04"]Häh? Meillä lapsille on ihan itsestäänselvyys, että synttärisanakari saa lahjoja. Joskus toinen on saanut isovanhemmilta jotain pientä, esim karkkia tai tarroja, mutta kyllä muut ovat tuoneet ONNEKSI vain sankarille. Opetetaanko jossain perheissä siis ihan tosissaan että molemmat saa lahjan ettei tule paha mieli?! En kestä.
[/quote]

Todellakin, esimerkiksi erään ystäväni äiti ilmoitti aina isovanhemmille ja kummeille ja muille synttäreille kutsutuille, että kaikille lapsille (4kpl) omat lahjat. Yllättäen tämä perhe myös juhli nimipäivinä ja silloin sama juttu. Muistan pitäneeni tätä käytäntöä jo lapsena kovin omituisena. Perheen lapset syntyneet kaikki 80-luvulla.

Vierailija
6/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sankarille. Kaikilla on syntymäpäivä omalla vuorollaan.

Vierailija
7/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:27"]Miksi toiselle täytyy tuoda pieni nami? Meillä lapset saa herkkuja ihan koska tahansa, joten se pieni karkkiaski herättää enemmänkin ihmetystä, että miksi tämmöisen sain ja mitä näillä pitäisi tehdä. Eivät siis tajua koko karkkiaskin ideaa, koska meillä ei osteta karkkeja vaan herkutellaan vaikka jäskillä tai letuilla. Tietävät kyllä, mitä karkit ovat, mutta eivät kelpuuta niistä suurinsa osaa.
[/quote]

No ei meidän lapset saa herkkuja koska tahansa, joten arvostavat sitä pientäkin. En tosin vaadi ketään tuomaan, eikä kukaan koskaan ole vaatinut minua tuomaan. Lie sitten joku periytynyt tapa muistaa toistakin, sillä myös vanhempani ja isovanhempani ovat aina tehneet näin. -10

Vierailija
8/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapseni kummi tuo yleensä myös koiralleni luun tai vinkulelun tms. :D Toista lasta ei siis ole.
.
Eräs kaverini pakottaa aina lapsensa antamaan yhden saaduista jutuista sisarukselle. En ole varma mikä se idea on. Sankari sitten valitsee epämieluisimman, ja antaa sisarelleen. Viime juhlissa joissa olin, 8-vuotias muisti 6v. siskoa käsirasvalla, joka oli yksi monista jutuista tädiltä saaduista lahjoista. 6-vuotias taas oli antanut sitä ennen synttäreillään kynän.

Vierailija
9/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kerran vuodessa korkeintaan kotipaikkakunnallani, ja silloin tulee usein vietyä joku pikkutuliainen muuten vain, esim. jotain minkä olen hankkinut matkoilta tai ihan vain karkkipussi jaettavaksi. Jos vierailu osuu synttäreiksi, voi sisarukset hyvinkin saada jotain; muulloin taas vien vain mitä vienkään koko perheelle yhteiseksi.

Vierailija
10/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:46"]Molemmille,
[/quote]

Ja tämän kirjoittaja on mummi. Toki toiselle jtkn pientä. Meillä on tälläinen ns.tapa. Mielestäni kukin tekee parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
11/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sankarille.Mulla on kaveri ,joka odottaa että molemmille vietäis jotain ettei toiselle tulis paha mieli.En ole vienyt.

Vierailija
12/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainoastaan päivänsankarille tietty. Huhhuh

Vierailija
13/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti vain sankarille. Joskus olen vienyt toisellekin, esim. kun sankari on kummilapsen veli ja näen kummilasta harvoin, olen vienyt hänelle jotain pientä. Mutta lähtökohtaisesti minusta riittää sankarin lahjominen. Curling kasvatusta ajatella, että toisen on ehdottomasti myös saatava jotain (mulla on tällainen tuttava).

Vierailija
14/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viisi hlöä on vasta lukenut tämän ketjun, miten kakkosella voi olla alapeukutuksia 38?

Vierailija
15/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sen toisen iästä. Jotain pientä voi viedä.

Vierailija
16/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:19"]Kun viisi hlöä on vasta lukenut tämän ketjun, miten kakkosella voi olla alapeukutuksia 38?
[/quote]

Samaa mietin minäkin :D
-"2"

Vierailija
17/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä toisellakin lapsella joskus synttärit. Sitten on hänen vuoronsa saada lahja.

Vierailija
18/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vain synttärisankarille!

Vierailija
19/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa vain synttärisankarille, varsinkin jos nähdään perhettä usein.. Mutta miehen siskonlapsia nähdään niin harvoin, että jos osutaan maisemiin toisen synttärinä niin viedään molemmille jotain (toisen synttäreillä tuskin samana vuonna käydään), pysyy lahjonta paremmin tasapuolisena.

Vierailija
20/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toisen lapsen iästä. Synttärisankarille tietysti olen paketoidun lahjan vienyt, joskus sisarelle pienen namipussin tai suklaan tms.