Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi lasta perheessä ja toisella synttärit

Vierailija
24.07.2015 |

Viettekö vain päivänsankarille lahjan, vai myös jotain pientä toiselle lapselle??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille,

Vierailija
22/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä olettanut, että molemmilla jotain tuodaan. Toisen isovanhemmat tuo aina molemmille tuliaisia, joten toinenkin saa synttäreilläkin jotain pientä. Ja kerran toisen kaverisybttäreillä sai myös toinen pienen karkkiaskin.

Muuten ei kyllä toinen saa toisen synttäreillä. Ja ikinä ei ole edes pahaa mieltä asiasta tullut kummallekkaan. Tietävät, että saavat omana päivänä sitten paketteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vain toiselle. Lasten pitää oppia, että ei aina voi kaikkea saada. Minusta oli hauska nähdä kaverini lapsen synttäreillä, kuinka synttärisankarin 3 vuotias tyttö oli ihan fiiliksissä siskonsa lahjosta, eikä yjtään harmitellut kun ei itse mitään saanut. Niin sen pitää mennäkin. Kohta on hänen juhlansa!

Vierailija
24/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Meillä lapsille on ihan itsestäänselvyys, että synttärisanakari saa lahjoja. Joskus toinen on saanut isovanhemmilta jotain pientä, esim karkkia tai tarroja, mutta kyllä muut ovat tuoneet ONNEKSI vain sankarille. Opetetaanko jossain perheissä siis ihan tosissaan että molemmat saa lahjan ettei tule paha mieli?! En kestä.

Vierailija
25/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:52"]Tietenkin vain toiselle. Lasten pitää oppia, että ei aina voi kaikkea saada. Minusta oli hauska nähdä kaverini lapsen synttäreillä, kuinka synttärisankarin 3 vuotias tyttö oli ihan fiiliksissä siskonsa lahjosta, eikä yjtään harmitellut kun ei itse mitään saanut. Niin sen pitää mennäkin. Kohta on hänen juhlansa!
[/quote]

Siis 3 vuotias sisko ei tyttö... no tämä varmaan oli arvattavissa, mutya nuo alapeukut laitto epäilemään. Haha!

Vierailija
26/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEHEE KUN HAUSKAA; JOKU ALAPEUKUTTAA MILJOONA KERTAA SAMAA VIESTIÄ: :D OOTKO OPPINU UUDEN JUTUN? :D

Vierailija
27/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi varmasti tietää, että toisella on syntymäpäivät ja hän saa sitten lahjoja omana syntymäpäivänään, mutta en silti vertaisi pientä namipussia oikeaan lahjaan, jotka siis molemmat vien. Sankarille lahja, sisarukselle pieni nami. -10

Vierailija
28/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:04"]Häh? Meillä lapsille on ihan itsestäänselvyys, että synttärisanakari saa lahjoja. Joskus toinen on saanut isovanhemmilta jotain pientä, esim karkkia tai tarroja, mutta kyllä muut ovat tuoneet ONNEKSI vain sankarille. Opetetaanko jossain perheissä siis ihan tosissaan että molemmat saa lahjan ettei tule paha mieli?! En kestä.
[/quote]

Valitettavasti opetetaan! Ja kaikista alapeukuista arvioiden näin on tapana monissa perheissä. Ahneudella ei ole mitään rajaa! Mutta ymmärrän näitä joitain pointteja täällä, että näkee harvoin jne, mutta saa sen toisen paketin synttäreinä perille myös postitse. Tärkeää on mielestäni muistaa synttärisankaria juuri silloin, ei etukäteen voi korvata synttärilahja.. vähä off topic, mut huomiona.

Vierailija
29/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:04"]Häh? Meillä lapsille on ihan itsestäänselvyys, että synttärisanakari saa lahjoja. Joskus toinen on saanut isovanhemmilta jotain pientä, esim karkkia tai tarroja, mutta kyllä muut ovat tuoneet ONNEKSI vain sankarille. Opetetaanko jossain perheissä siis ihan tosissaan että molemmat saa lahjan ettei tule paha mieli?! En kestä. [/quote] Valitettavasti opetetaan! Ja kaikista alapeukuista arvioiden näin on tapana monissa perheissä. Ahneudella ei ole mitään rajaa! Mutta ymmärrän näitä joitain pointteja täällä, että näkee harvoin jne, mutta saa sen toisen paketin synttäreinä perille myös postitse. Tärkeää on mielestäni muistaa synttärisankaria juuri silloin, ei etukäteen voi korvata synttärilahja.. vähä off topic, mut huomiona.

[/quote]

Nuo alapeukut tekee yksi ja sama henkilö. Vai miten muuten on mahdollista, että tulee 38 alapeukkua, kun vain 5 kertaa luettu koko aloitus. :D

Vierailija
30/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni yksi henkilö (yhdeltä koneelta) voi alapeukuttaa tai yläpeukuttaa vain kerran.

Vierailija
31/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä koin epäreiluksi sen, että synttäreilläni myös pikkuveljeni sai lahjoja tietyiltä sukulaisilta, koska oli pienempi eikä muka olisi ymmärtänyt. Itse en vastaavasti saanut hänen syntymäpäivänään, koska olin isompi ja pitihän minun ymmärtää. Ristiriita raivostutti. En muutenkaan ymmärrä sitä, että lapsia täytyy suojella kaikilta pikkupettymyksiltä. Lahja vain synttärisankarille mielestäni.

Vierailija
32/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Kummilapsen sisaruksille vien jotain pientä, koska minua ei kutsuta sisaruksen synttäreille. Arvo on ollut alle 5 e.

ja samoin veljen lapsille, koska käymme vaan yksissä juhlissa per vuosi. 

Joku pieni muistaminen on vaan kiva asia,

Vierailija
33/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toiselle täytyy tuoda pieni nami? Meillä lapset saa herkkuja ihan koska tahansa, joten se pieni karkkiaski herättää enemmänkin ihmetystä, että miksi tämmöisen sain ja mitä näillä pitäisi tehdä. Eivät siis tajua koko karkkiaskin ideaa, koska meillä ei osteta karkkeja vaan herkutellaan vaikka jäskillä tai letuilla. Tietävät kyllä, mitä karkit ovat, mutta eivät kelpuuta niistä suurinsa osaa.

Vierailija
34/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:08"]

Valitettavasti opetetaan! Ja kaikista alapeukuista arvioiden näin on tapana monissa perheissä. Ahneudella ei ole mitään rajaa! Mutta ymmärrän näitä joitain pointteja täällä, että näkee harvoin jne, mutta saa sen toisen paketin synttäreinä perille myös postitse. Tärkeää on mielestäni muistaa synttärisankaria juuri silloin, ei etukäteen voi korvata synttärilahja.. vähä off topic, mut huomiona.

[/quote]

Ai mun mies vai laittais paketteja postiin :D

Jos ei olla maisemissa synttäreiden ajankohtana niin kumpikaan ei saa koko vuonna muuta kuin jouluna kortin. Mä pakotan sen hankkimaan lahjat jos ollaan paikanpäällä samalla viikolla. Nyt se onkin jo helppoa kun lapset on isoja ja käteinen on toivotumpaa kuin tavara.

Vierailija
35/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin olen koittanut juhlien aikana huomioida myös sitä toista sisarusta, ettei jää koko päiväksi ihan paitsioon. Ei siis mitään ihmeellistä, vaan sellaista ihan normaalia huomioimista ja kuulumisten kyselyä yms., mitä muutenkin tulee tehtyä. Synttäripäivä on tietysti aina sen sankarin juhlapäivä, mutta kyllä mä aikuistenkin synttäreillä kyselen esimerkiksi kavereiden puolisoiden kuulumiset, vaikka olisikin kaverin synttäreistä kyse. Lasten synttäreillä on yleensä hössötetään juhlakalun ympärillä, mikä on ihan luonnollista, synttärisankarin sisarukset yleensä ovat ihan mielissään, kun joku tulee juttelemaan/leikkimään/lukemaan hetkeksi heidänkin kanssaan.

Vierailija
36/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain synttärisankarille.

Vierailija
37/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole rahaa niin paljon tuhlata että kummallekkin ostaisin... mites ne perheet jossa onkin 3 lasta tai neljä jne.. miksi sitten vain kaksi lapsiselle perheelle pitäisi toisellekkin antaa?

Vierailija
38/38 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien vain synttärisankarille. Mun mielestä lapsen on ihan hyvä oppia siihen, että aina ei saa itse, kun toinen saa. En minä lapsilleni osta kaikille housuja, kun yksi tarvitsee.

Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin sitäkin, että jos nähdään tosi harvoin, niin viedään kaikille lapsille jotain tuliaista samalla kun käydään synttärikahvilla. Itse en kuitenkaan näin tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi