Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita laihduttajia?

Vierailija
24.07.2015 |

Olen nainen 25v. Olen 170cm ja 110kg. Ruokavalio on muuttunut täysin ja salilla tulee käytyä 3-4 kertaa viikossa.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:26"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:19"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:08"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:00"]Minkälainen on ap:n ruokavalio? [/quote] Syön kaikkea, mutta ruokavalio on tarkasti punnittu. Esim. Aamupala sisältää 25g kaurapuuro (raakapaino), 120g raejuusto, 2dl kevyt marjakeitto. Yksi ruoka sisältää 100g salaattia, 90g potkua, 25g hiilareita (täysjyvä). Aina ennen ruokaa syön hedelmän. Ensimmäinen iltapala: 5 kananmunan valkuaista, salaatti, ruisleipä (25g). Toinen iltapala Maitorahka+mehukeitto. Miltä kuulostaa? Ap. [/quote] Miksi jätät kananmunan keltuaiset syömättä? Niissähän se ravinto on. [/quote] Personal trainer sanoi siitä tulevan turhia kaloreita. Saan sen energian muualta. [/quote] Näinhän se on tehtävä kun PT käskee :)  Järkeä voisi myös käyttää. [/quote] PT osaa varmasti hommansa paremmin kuin joku av-mamma, joka yrittää päteä :D [/quote] Ap:n ruokavalion perusteella tällä PT:llä ei ole hajuakaan ravinnosta. [/quote] Edelleenkin laita esimerkki ruokavaliosta, kerta tiedät paremmin. Muuten tuo sun huuteli on aivan turhaa. Kyllä minulla on ainakin paino lähteny laskuun. Enkä kyllä kyseenalaista yhtään PT:n pätevyyttä. Toisin kuin sinun, kunnes tulee jotain järkevään faktaa. Ap. [/quote] Enpä viitsi vaivautua. Jo asenteesi, että et yhtään kyseenalaista PT:n pätevyyttä osoittaa, ettet edes ymmärtäisi oikeasta ravinnosta mitään. Hyvähän se on, että laihdut, mutta pystytkö loppuelämäsi syömään noin? [/quote] Miksi en pystyisi syömään. Syön monipuolisesti kaikkea. Annoskoko on vain pienempi. Hiilareita vähemmän ja rehuja enemmän :) en edelleenkään ymmärrä, mikä tässä voi olla niin väärin. Ne kananmunan keltuaiset? En varmaan kuole, jos ne jätän pois :D Edelleenkin odotan faktaa tuolle sun pätemiselle. Pelkkä se, että minä en kuitenkaan ymmärtäisi, ei riitä. Toki monia tapoja laihduttaa, mutta en rupea kyseenalaistamaan omaa PT:tä kenenkään av mamman vuoksi, joka ei osaa edes perustella mielipiteitään ;) Ap.

[/quote]

Sä nyt takerruit noihin keltuaisiin.  Et kuole, mutta jäät paljosta ravinnosta paitsi. Mutta sähän välität vain kaloreista. Ja PT käskee syödä vain valkuaiset. Eikö tämä jo osoita, että PT ei ymmärrä ravinnosta?

No, syö ihan huoleti siten kuin käsketään ja heitä aivot narikkaan.
[/quote]

Millon olen sanonut, että välitän vain kaloreista? Edelleenkin haluan syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Tuo keltuainen oli vain sarkastinen heitto, koska se oli sulle niin suuri haloo :) Täytyy olla pikkaisen yksinkertainen, jos ei sitä tajua. Ps. Kokeneemmalta voi ottaa oppia, ei se tarkoita ettei käyttäisi samalla maalaisjärkeä ruokavaliossa. Mutta sinä et näköjään osaa perustella omia mielipiteitä, sen sijaan keskityt vain muiden dissaamiseen. Ap

Vierailija
62/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa Jutan ja FitFarmin PT:ltä. :) Noi kananmunajutut on melkoista hifistelyä ja kevyet (=keinotekoisesti makeutetut?) mehukeitot kovin epäterveellisiä, mutta silti olen sitä mieltä, että jos PT:n palkkaa, niin on parempi tehdä just niinkuin se PT sanoo. Mitäs järkeä siinä muuten olisi? Jos edistystä ei tapahdu, et pysty valittamaan mistään, jos et ole noudattanut PT:n neuvoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni laihduttamisesta:

Parikymppisenä oli tullut vähän niitä "opiskelukiloja" ja olin hieman ylipainoinen. Ajattelin laihduttaa ja katselin netistä laihdutusblogeja ja motivaatiokuvia. Aloitin kylmiltään harrastamaan paljon liikuntaa ja rajoitin syömiseni ~1200 kaloriin päivässä liikunnasta riippumatta ("niinhän ne tytöt netissä tekee").

Tietysti laihduin nopeasti hieman yli kymmenisen kiloa ja olin tyytyväinen. Liikunta jäi pysyvästi osaksi arkea ja harrastan sitä aktiivisesti n. 4 kertaa viikossa. Ruokapuolesta tuli ongelma, en tietenkään myöntänyt sitä itselleni vielä pariin vuoteen.

Tuli kierre siihen, että rajoitin kaloreita välillä 1200, välillä 1400. No jos nyt joskus jopa huikeat 1500. Herkkuhimot olivat valtavia ja tuo oli ihan naurettavaakin välillä, aina arkipäivisin tsemppasin itseni uudelleen diettiin ja sitten se romahti loppuviikosta. Tätä jatkui ja jatkui. Paino tasaantui siihen normaalipainon ylärajalle.

Vasta nyt kun olen lukenut enemmän kuntoiluun ja ravintoon liittyviä kirjoja ymmärrän paremmin asioita, en varmaan vieläkään kunnolla mutta kaiken aikaa on halu oppia lisää.

Olen nyt alkanut hitaasti nostaa kaloreitani niin korkealle kuin mahdollista ilman että se vaikuttaa painoon ja tasata tätä aineenvaihduntaa. Vihdoinkin varmaan ensimmäistä kertaa vuoteen sain edistystä kuntosalitreenissä ja voin upeasti, paino pysynyt vielä samana mutta mittanauha kiristyy ja saan syödä vähitellen enemmän ja enemmän!

Jos aloittaa suoraan todella pienillä kaloreilla esim joku täällä 1000 kcal niin jossain kohtaa se keho tottuu tuohon pieneen ruokamäärään ja päädyt sellaiselle stop-alueelle painonpudotuksen kanssa. Joko lisäät liikuntaa tai syöt vähemmän ja homma jatkuu. Siksi pitäisi aloittaa lahdutus mahd. korkeista kaloreista, että kun stoppi tulee niin on pelimerkkejä vähentää niitä.

Onnellista laihdutusta teille muille, minä jatkan syömisen opettelua ja nautin nyt uudesta vaihteesta joka on ollut hukassa!

Vierailija
64/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä ihmisiä :D Ruokavalio kuulostaa hyvältä ja terveelliseltä. Antakaa jo olla ja lopettakaa se ap:n arvostelu. Tuolla suunnitelmalla varmasti saa tuloksia aikaan. Onnea jatkoon Ap.

Vierailija
65/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:35"]Voi luoja näitä ihmisiä :D Ruokavalio kuulostaa hyvältä ja terveelliseltä. Antakaa jo olla ja lopettakaa se ap:n arvostelu. Tuolla suunnitelmalla varmasti saa tuloksia aikaan. Onnea jatkoon Ap.
[/quote]

Kiitos rohkaisevista sanoista :)
Ap.

Vierailija
66/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans ihmettelen tätä kananmunan keltuaisiin tarttuvaa dissaajaa :D Jos nyt on laihdutus käynnissä, niin PT:t yleensä lisää dieettiohjelmaan jotain hifistelyjä, joilla oikeasti on merkitystä, kun haluaa kiloja pudottaa. Ei siihen keltuaiseen kuole, mutta paino putoaa nopeammim jos ne jättää joksikin aikaa pois. Kun haluttu tulos on saavutettu, niin opetellaan edelleen sen lautasmallin mukaisesti syömään terveellisesti, mutta niin, että pienet hifistelyt voi karsia pois. Että kyllä AP varmaan vielä joskus sitä keltuaistakin syö. Mutta kuten joku jo sanoi, mitä järkeä olisi palkata PT jos ei ohjeita noudata? Tietenkin sisällöstä keskustellaan mutta sitten ohjelmaa myös noudatetaan. Laihdutusprosessi ei kestä ikuisesti, mutta se melkein jo vastaa sitä tulevaa loppuelämän ruokavaliota. Kunhan tavoite on saavutettu, kokeillaan lisätä ne muutamat hifistely ruuat takaisin, jos keho ei niistä painoa kerrytä. Ja myös punnitseminen varmaan loppuu samalla. Että kyllä APlla on ihan kelpo ruokailutottumukset ja tuloksia tulee. Tsemppiä sulle AP, oma urakka alkaa kans pian. Kunhan taistelusuunnitelma on valmis. :D Tosin ilman PT:tä kun opiskelijana ei ole varaa sellaiseen :)

Vierailija
67/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:46"]Mä olen saanut melkein kolkyt kiloa pois, mutta nyt on motivaatio loppu, täysin. Paino ollut kuitenkin samassa jo kuukausia. Eli syön siis oikein, ja vieläpä todella monipuolisesti ja terveellisesti. Tsempatkaa nyt hei joku! :/
[/quote]

Oho! Onpa hyvä suoritus sulla :) millainen ruokavalio oli laihdutuksessa? Erosiko paljon minun suunnitelmasta?
Ap.

Vierailija
68/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi päästää itseänsä tuohon kuntoon? Yök :(

Vierailija
69/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin liki samoissa lukemissa. Olen vain syönyt vähemmän, nyt hävinnyt 5 kiloa heinäkuussa. Pyöräillyt olen, mutta iskiasvaivan takia en juuri pysty muuten liikkumaan. Ja syynä iskiakseen on selkärangan siirtymä, joka tapahtui alaikäisenä jo , sekä skolioosi.

Vierailija
70/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:09"]

Miten kukaan voi päästää itseänsä tuohon kuntoon? Yök :(

[/quote]

Tämä on kauhean kannustava suhtautuminen laihduttajalle.

Vierailija
71/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yritän pudottaa vielä jonkun 7kg, pudotusta takana yli 20kg! Nyt mitat siis 160cm/64kg. En laske kaloreita, se ei kohdallani toimi ollenkaan. Kuuntelen kehoani ja syön kun siltä tuntuu, mutta herkkuja vain kohtuudella ja harvoin.

Vierailija
72/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka joutuu punnitsemaan jokaisen suupalan. :( Pudotettavaa on reilusti, mutta grammaakaan ei ole lähtenyt millään "järkevällä syömisellä" tai kroppaa kuuntelemalla. Terveellistä normaalia ruokaa ja säännöllistä liikuntaa on yritetty nyt vuosi, painoa ei ole tullut lisää, mutta ei ole myöskään lähtenyt yhtään. Ainoa keino näyttää olevan tiukka kirjanpito ja tarkka kalorirajoitus. Tylsää, mutta näillä on mentävä, nivelet ei kestä ylipainoa. 

Vierailija
73/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten aiemmin painonpudotus on tuntunut vaikealta, mutta nyt kun otin kaveriksi personal trainerin, paino putoaa kohisten. Koko ajan saa lisää hyviä neuvoja ja kannustusta :)
Ap.

Vierailija
74/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:46"]Mä olen saanut melkein kolkyt kiloa pois, mutta nyt on motivaatio loppu, täysin. Paino ollut kuitenkin samassa jo kuukausia. Eli syön siis oikein, ja vieläpä todella monipuolisesti ja terveellisesti. Tsempatkaa nyt hei joku! :/ [/quote] Oho! Onpa hyvä suoritus sulla :) millainen ruokavalio oli laihdutuksessa? Erosiko paljon minun suunnitelmasta? Ap.

[/quote]

Todennäköisesti on suuresti eronnut ap:n ruokavaliosta.

Vierailija
75/75 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kai sä rasvaa saat jostain?! :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän