Mitä muuta ruokaa broilerin koipireisistä kuin paistaa sellaisenaan?
Viillokkia ja keittoa olen joskus tehnyt, mutta mitä muuta? Netistä löytyy tosi nihkeästi ohjeita muuhun kuin sellaisenaan riisipedillä.
Kommentit (20)
Minä olen tehnyt niistä kalakeittoa. Nam!
Ostan broilerin koipia joskus valmiiksi paistettuna, revi lihat suikaleiksi irti luista. Paista pannulla seesamiöljyllä keitettyä riisiä, höyrytettyjä parsakaaleja, ja sitä revittyä kanaa. Laita soijakastiketta sekaan jos kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Kalakeittoa???
Itsekin teen keittoa. Ensin paistan pannulla keveästi (voissa). Sitten laitan ne kiehumaan, sekaan makaronia, sekavihanneksia ja lopuksi sulatejuustoa... naminam
Keitä niitä puoli tuntia, nosta pois, anna jäähtyä. Revi lihat pois ja käytä mihin haluat.
Mutta vaihda keittovesi, lisää luut ja nahka sun muut rippeet sinne. Laita vielä ruskistettua sipulia, porkkana, sellerinvarsi, laakerinlehti ja mustapippureita. Keitä 1-2 tuntia.
Siivilöi ja suolaa. Sinulla on herkullinen kanaliemi.
Itse ostan noita koipia/ koipireisiä nimenomaan liemen tekemistä varten.
Kypsentää ja nyppii lihan vaikka salaattiin. Tai tekee kastikkeen tai pastavuuan tai kiusauksen. Sitä kypsää lihaa voi käyttää vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Mites olet saanut sen broilerin muuttumaan kalaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ostan broilerin koipia joskus valmiiksi paistettuna, revi lihat suikaleiksi irti luista. Paista pannulla seesamiöljyllä keitettyä riisiä, höyrytettyjä parsakaaleja, ja sitä revittyä kanaa. Laita soijakastiketta sekaan jos kaipaa.
Kuinka riisiä keitetään seesamiöljyllä? Olisiko reseptiä antaa?
Miten on mahdollista, että et ole löytänyt googlesta reseptejä broilerin koipireisille? Kokeile välillä pelkkää broilerinkoipea, jotkut pöljät käyttävät tuota koipireiden sijaan, vaikka se onkin täysin eri tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalakeittoa???
Itsekin teen keittoa. Ensin paistan pannulla keveästi (voissa). Sitten laitan ne kiehumaan, sekaan makaronia, sekavihanneksia ja lopuksi sulatejuustoa... naminam
Nyt oikeesti? Paistat koipireidet voissa? makaronia ja sekavihanneksi ja naminam?
No, selvähän se jos ei ole koskaan hyvää ruokaa saanut syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Keitä niitä puoli tuntia, nosta pois, anna jäähtyä. Revi lihat pois ja käytä mihin haluat.
Mutta vaihda keittovesi, lisää luut ja nahka sun muut rippeet sinne. Laita vielä ruskistettua sipulia, porkkana, sellerinvarsi, laakerinlehti ja mustapippureita. Keitä 1-2 tuntia.
Miksi ihmeessä se eka liemi pitää heittää pois? Siinähän se paras broilerin maku on. Kun keität pikkasen pidempään, niin ei tarvii repiä lihaa irti, vaan ota luusta kiinni, niin liha tippuu pois.
Laitat vaan ekaan liemeen jo mausteet, niin saat paremman makusta lientä.
Paras tulos tulee, kun ne koipireidet laittaa sellaisenaan pellille ja paistaa 175 - 200 astetta noin puolitoista tuntia, eli niin kypsäksi, että luut suurinpiirtein tippuvat koivesta. Pellille mahtuu kaksi paketillista eli noin 6 kpl. Meillä syödään ekaksi yksi tai kaksi palaa sellaisenaan, loput käytetään muihin ruokiin, esim. viillokkiin tms kastikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Luullinen broilerinliha ei kypsy puolessa tunnissa. Vasta kolmen vartin kohdalla voi kokeilla, onko alkanut kypsymään ja luu irtoamaan. Todnäk aikaa menee yli tunti. Et kai halua salmonellaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luullinen broilerinliha ei kypsy puolessa tunnissa. Vasta kolmen vartin kohdalla voi kokeilla, onko alkanut kypsymään ja luu irtoamaan. Todnäk aikaa menee yli tunti. Et kai halua salmonellaa?
Suomalaisesta broilerista ei ole tainnut ikinä löytyä salmonellaa.
Unkarin EU-puheenjohtajuuden kunniaksi vaikka paprikash.
Vihervassarit syö ne kuulemma raakana.
Marinoitua jerk chicken uunissa, lisäksi rice & beans. Niitä reseptejä voi lukea myös muilla kielillä kuin suomi ja saa maukkaimpia ruokia. Tai katsoo ruoka videoita you tubesta.
Vierailija kirjoitti:
Marinoitua jerk chicken uunissa, lisäksi rice & beans. Niitä reseptejä voi lukea myös muilla kielillä kuin suomi ja saa maukkaimpia ruokia. Tai katsoo ruoka videoita you tubesta.
Ei ylenmääräinen mausteiden laitto ole tae saada maukkaampaa ruokaa. Asia on monesti päinvastoin, ruoassa maistuu mausteet eikö varsinainen pääruoka-aines. Noille mainitsemillesi ruoille löytyy myös suomenkielisiä nimiä ja hyviä reseptejä löytyy myös suomalaisilta sivustoilta. Tietänetkö sinä poloinen edes, mitä jerk tarkoittaa?
Liota herneitä 12 h ja keitä muutama tunti kanojen kanssa.