Mitkä ovat suurimmat oivallukset, jotka olet saanut elämästä Ukrainan kriisin myötä?
Minä opin että tuttu ja turvallinen elämä voi päättyä silmänräpäyksessä. Ollaan kiitollisia arjestamme.
Kommentit (90)
Että koomikostakin voi sukeutua varsin hyvä presidentti.
Suomi on hyvin hyvin pieni hyönteinen siellä ison jalan alla, joka miettii mitä se jalka meistä ajattelee ja miten meidän nyt käy.
Se joka tiesi totuuden ja ennusti tulevaisuuden oikein vaimennettiin jälleen kerran. (Hallis)
Minulle selvisi se, että presidenttimme ei tunne kolleegaansa idästä laisinkaan, vaikka näin meille on uskoteltu.
Pitää hommata passi ja lähteä ajoissa maanpakoon.
Ihmisten lapsenomainen usko siihen, että "kaikki kääntyy parhain päin". Ei se Putler uskalla hyökätä, ei se ainakaan nyt siviilien kimppuun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjään ei voi luottaa.
Tämä!
Ihan itsekkö tämän keksitte?
Saa käyttää, mutta ei oo pakko.
Vierailija kirjoitti:
Minä opin sen, ettei edes oman maan presidenttiin ja hallitukseen kannata luottaa. Asiantuntijat suosittelelvat kiireesti Suomen liittymistä Natoon, mutta Sale ja hallitus ihailee taivaan lintuja ja toteaa, ettei mitään uhkaa ole. Viime torstain jälkeen minussa on tapahtunut se muutos että minusta, isänmaallisesta, tuli kertaheitolla ex-isänmaallinen. Jos nyt tulee Suomeen sota, eikä Suomi ole silloin Natossa, minä en ole siinä sodassa puolustamassa tätä maata, korkeintaan annan hyökkääjälle tietoja ja muonitan niitä. Voi olla, etten ole ainoa näin ajatteleva. Kannattaa siis laittaa se Nato-hakemus sisään pikapostilla.
Miksi Suomi olisi jossain erikoisasemassa esim verrattuna Ukrainaan? Natoon liittyminen on pitkä prosessi, jota on esim Ukraina laittanut hakemuksen jo vuonna 2009.
Elintasoa nostavat ncckerit ovat tässäkin kriisissä suomen median spottivalossa, eivät ne oikeat hädänalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten lapsenomainen usko siihen, että "kaikki kääntyy parhain päin". Ei se Putler uskalla hyökätä, ei se ainakaan nyt siviilien kimppuun jne.
Tätä mantraa on laulettu kymmeniä vuosia ei ihmisten vaan ylen ja niiden asiantuntijoiden suusta.
Se että Suomen kannattaa satsata omaan sotilaalliseen puolustukseen. Tämä riippumatta siitä, mitä Natoon liittymisen suhteen tulevaisuudessa tapahtuu. Olen toki ennenkin ymmärtänyt oman puolustuksen tärkeyden, mutta nyt kun näin, miten Ukraina jäi yksin sotimaan, realismi on käynyt ilmi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
ihmiset ovat tekopyhiä. Ukrainassa on sodittu vuodesta 2014 asti ja tuhansia siviilejä on tapettu sinä aikana, mutta nyt vasta yhtäkkiä kaikkia kiinnostaa ukrainalaisten hätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mantraa on laulettu kymmeniä vuosia ei ihmisten vaan ylen ja niiden asiantuntijoiden suusta.
No se ilmenee kaikessa ihmisen toiminnassa. Kyllähän nyt MINÄ työllistyisin jos jään työttömäksi, kyllähän nyt MINÄ syövän selättäisin koska olen syönyt päivittäin 500 g vihanneksia jne. Katteettoman optimismin harha
Sitä miten raukkamaista, raakalaista kansanmurhaa siellä läänillä käydään eikä mikään -SIIS YHTIKÄS MIKÄÄN - ole idälle pyhää. Pommitetaan päiväkotia ja koulua ja siviilien kerrostaloja.
Että mulla on jotain isänmaallista puolustustahtoa.
Vahvistus sille, mitä olen jo koko elinikäni tiennyt, venäläiseen ei voi luottaa,
Vierailija kirjoitti:
Media suomessa on demarien, vapaa tiedonvälitys Suomessaon vielä suurempi vitsi mitä 4 Trumpin vuotta toi esiin.
Yle ja Sanoma ovat vaiettu vitsi mutta vaarallinen se yhdistelmä silti on edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä opin sen, ettei edes oman maan presidenttiin ja hallitukseen kannata luottaa. Asiantuntijat suosittelelvat kiireesti Suomen liittymistä Natoon, mutta Sale ja hallitus ihailee taivaan lintuja ja toteaa, ettei mitään uhkaa ole. Viime torstain jälkeen minussa on tapahtunut se muutos että minusta, isänmaallisesta, tuli kertaheitolla ex-isänmaallinen. Jos nyt tulee Suomeen sota, eikä Suomi ole silloin Natossa, minä en ole siinä sodassa puolustamassa tätä maata, korkeintaan annan hyökkääjälle tietoja ja muonitan niitä. Voi olla, etten ole ainoa näin ajatteleva. Kannattaa siis laittaa se Nato-hakemus sisään pikapostilla.
Miksi Suomi olisi jossain erikoisasemassa esim verrattuna Ukrainaan? Natoon liittyminen on pitkä prosessi, jota on esim Ukraina laittanut hakemuksen jo vuonna 2009.
Suomi on EU-maa. Suomen kalusto ja osaaminen ovat oikealla tasolla. Kyllä Suomi otetaan heti kun halutaan. Ja pitäisi haluta nyt.
Ihan itsekkö tämän keksitte?