Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kehärata - nolo floppi?

Vierailija
23.07.2015 |

Menin bussilla lentoasemalle ulkomaan sukulaisia vastaan ja tultiin tällä "hienolla" kehäradalla keskustaan. Voi että hävetti! Lentokentän asema oli aivan työmaa, ei ole lippuautomaatteja koko asemalla (oikeesti, miten tämä on mahdollista!?). Mitä ihmeen reittiä tämä kehärata on vedetty, kulkee ihan peltojen läpi? Kyllä sukulaisia nauratti. Tätä surkuhupaisaa viritelmääkö on monta vuotta rakennettu, minne ne miljoonat on törsätty. Nolouden multihuipentuma!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:06"]

Mun pientä elämääni se auttoi kivasti kun nyt junat kulkee kumpaankin suuntaan 5 min välein ja pääsee suoraan junalla lentokentälle. Kiitos paljon! T. puistolalainen

[/quote]

Lucky you :) mulla kävi niin et töihin pääsen entistä huonommin ja aina pitää vaihtaa junaa :( + bussilinjoja vähennetään ("uudelleenjärjestellään") 10.8. alkaen.

t. Koivukylästä Hgin puolelle töihin kulkeva

[/quote]

Huonontui? Keskellä Koivukyläähän on oma juna-asema. Koivukylä on niin pieni paikka että siellä on kävely /fillarimatka kaikkialta Koivukylän asemalle. Koivukylän asemalta on myös noin kilometrin kävylymatka Leinelän asemalle jos sattuu asumaan Länsi-Koivukylässä.

En ymmärrä teitä hienohelmoja, joille vartin kävely asemalle on niin vaikeaa.

[/quote]

Vaikeaa, niinpä. En asu Koivukylässä, vaan lähin asema on Koivukylä. Hiekkaharjuun on monta kilometriä, samoin Leinelään. Ja kyllä, kävelen yleensä asemalle.

Minun mielestäni ei ole hienohelmaista, jos pitää huonontumisena sitä, että töistä tullessaan pitää kävellä yli 3km koska bussit ja junat kulkevat huonommin kuin ennen (bussit kulkevat vielä samoin mutta kehärata on muuttanut junien aikatauluja). Näin siis iltaysin jälkeen, ei toki toimistoaikaan työskentelevillä.

Vierailija
42/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehärata ja Espoon metro syövät HSL:n määrärahoja ja koska kunnat eivät halua maksaa lisää niin on supistettava bussitarjontaa ja nostettava lippujen hintoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaa.... Tämä Suomi on astetta edistyksellisempi maa. Ei täällä tarvi jotain paperilappua lipun virkaa toimittamaan enää. Voit ostaa lipun netissä tai tekstarilla. Ei niitä automaatteja kiirehditä, kun harvempi niitä käyttää.

44/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:15"]Aaaa.... Tämä Suomi on astetta edistyksellisempi maa. Ei täällä tarvi jotain paperilappua lipun virkaa toimittamaan enää. Voit ostaa lipun netissä tai tekstarilla. Ei niitä automaatteja kiirehditä, kun harvempi niitä käyttää.
[/quote]

Se on ehkä hieman eri asia turistille. Turistilla ei ole suomalaista kännykkäliittymää eivätkä edes paikalliset ymmärrä mihin kohtaan lipunmyyntivaunut pysähtyy silloin kun juna koostuu kahdesta junasta.

Vierailija
45/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset vieraat eivät olleet uskoa silmiään kun tulivat kehärataa pitkin lentokentältä Hgin keskustaan. Ihastelivat peltomaisemia eivätkä voineet millään ymmärtää miten Helsingin ydinkeskustaan on vaan 25 minuutin lyhyt junamatka. Tämä on kuulkaa eksotiikkaa! AP:n vieraineen on heinäkenkiä suoraan navetasta eivätkä näe ja ymmärrä, että pelto, metsä ja luonnonläheisyys on yksi suomen matkailun valttikorteista!

46/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 04:11"]Japanilaiset vieraat eivät olleet uskoa silmiään kun tulivat kehärataa pitkin lentokentältä Hgin keskustaan. Ihastelivat peltomaisemia eivätkä voineet millään ymmärtää miten Helsingin ydinkeskustaan on vaan 25 minuutin lyhyt junamatka. Tämä on kuulkaa eksotiikkaa! AP:n vieraineen on heinäkenkiä suoraan navetasta eivätkä näe ja ymmärrä, että pelto, metsä ja luonnonläheisyys on yksi suomen matkailun valttikorteista!
[/quote]

Kuulostaisi hassulta jos 1.2 miljoonan asukkaan kaupungissa ei olisi peltoa 25 minuutin junamatkan päässä.

Vierailija
47/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kiukuttaisi, jos tuon remontin tuloksena olisi nopeampi ja maisemiltaan kauniimpi matka turisteille. Minun, vantaalaisen, elämää tuo uusi rata helpotti huomattavasti ja tulee varmasti helpottamaan vielä monen monen vuoden ajan.

Vierailija
48/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kannattaa tulla rohkeasti kehä 3 pohjoispuolelle peltoja löytyy lisää :)

Vierailija
49/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:12"]

on se siellä asemalla lippuautomaatti mutta tulosunnasta monen sadan metin päässä aseman toisessa päässä.

[/quote]

Kukakohan humanisti on tämän suunnitellut? Eiväthän junasta ulos tulevat niitä lippuja tarvitse, vaan junaan menevät. Jos ei useampaa automaattia ollut aluksi mahdollista laittaa, miksi ei ensimmäistä laitettu siihen kohtaan, josta lähtölaiturille tullaan? Toinen paikka on terminaalin päässä siinä, mistä asemalle lähdetään menemään.

Vierailija
50/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Vantaalaisena kehärata on loistojuttu. Eikä vähiten siksi, että Vantaan sisäinen poikkiliikenne on ollut täysin perseestä! Mulla on ennen mennyt puolitoista tuntia päästä asuinpaikaltani alueelle jossa työskentelen, vaikka on samassa kaupungissa.

Vierailija
51/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kehärata hyödytä mitenkään, omalla autolla tai taksilla mennään kuten tähänkin saakka. Älyttömän metron maksumiestä ei myöskään kiinnosta joutua maksamaan kehärataa.

Vierailija
52/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:03"]

Minua ei kehärata hyödytä mitenkään, omalla autolla tai taksilla mennään kuten tähänkin saakka. Älyttömän metron maksumiestä ei myöskään kiinnosta joutua maksamaan kehärataa.

[/quote]

Luuletko että se homma on jotenkin erilainen jos metron sijaan kaivetaan tunneli junalle? Tai no, onhan se erilainen koska metro on mitoitettu kulkemaan lyhyitä matkoja maan alla asemalta toiselle nopeasti, juna taas pidempiä matkoja maan päällä ja vaunutkin sopii huonosti metrotyyppiseen liikenteeseen jossa seistään asemalla vain hetki ja porukka menee nopeasti sisään tai ulos vaunuihin.

Eli tokihan metro pitää korvata junalla koska juna on selkeästi älytön ja tarkoitukseen sopimaton ja luultavasti silti maksaa louhintatöistä johtuen vähintään samanverran kuin metro.

Vierailija
53/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, vantaan sisäinen poikittaisliikenne on ollut melkoinen vitsi viimeiset 30 vuotta ainakin. Perinteisesti nopein reitti lännestä itään on mennyt junalla helsingin keskustan kautta, nyt se juna sentään kiertää vantaan sisällä :)

Vierailija
54/59 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 08:34"]

[/quote]

Joo, vantaan sisäinen poikittaisliikenne on ollut melkoinen vitsi viimeiset 30 vuotta ainakin. Perinteisesti nopein reitti lännestä itään on mennyt junalla helsingin keskustan kautta, nyt se juna sentään kiertää vantaan sisällä :)

[/quote]äh, piti lainata ed. viesti eikä tuota >:|

55/59 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:02"]Itse pääsen nyt kivistöstä junalla kouluun tikkurilaan :)
[/quote]

Siis kyllähän kehäradasta hyötyä on, mutta tuolla osuudella kulkee kovin vähän matkustajia suhteessa hintaan, joka koko radasta oli 800 miljonaa. Olisi palvellut suurempaa ihmisjoukkoa, jos olisi rakennettu pelkkä rata pääradalta lentoasemalle ja esimerkiksi Raide-Jokeri.

Vierailija
56/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka joka valittaa kehäradasta ei elä ruuhka-Suomessa. Helppo se on valittaa jostain missä voi kulkea omalla autolla töihin puolessa tunnissa. Tervetuloa kokeilemaan samaa pääkaupunkiseudulle jos on koti esim. Espoossa ja työpaikka Helsingissä... Täällä on huutava pula toimivasta joukkoliikenteestä ja asialle olisi pitänyt tehdä paljon enemmän jo ajat sitten.

T. 3 tuntia päivässä julkisilla ja matka 20 km

Vierailija
57/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kehärata on mua kummasti helpottanut, kun Leinelästä pääsee yhdellä junalla Kantsuun. Ei tarvii enää Pasilan kautta kiertää tai vaihdella busseja. :)

Kyllä ne junat maailmallakin peltomaisemien läpi kulkee. Rentouttavaa. Noloja vieraita APlla.

Vierailija
58/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:18"]

Nurmijärveltä on oikeasti turha kuviella pääsevänsä julkisilla lentoasemalle jos lento lähtee muuna ajankohtana kuin ruuhka-aikana. Edelleen oma auto tai taksi on kätevin ellei halua tuntikausia kuluttaa aikaa odotteluihin.

[/quote]

Onko joku väittänyt kehäradan auttavan nurmijärveläisiä? Siis oikeasti, onko. Nurmijärven julkiset on niin kivikaudelta että ...............

t. entinen nurmijärveläinen nykyinen ONNELLINEN vantaalainen

[/quote]
Mä käytän pelkästään seutulippua vaikka asun Nurmijärven puolella samaan hintaan kuin hesalaiset tai vantaalaiset. Ei tee kuin 50m lisäkävelyn. Säästö 70e/kk + verotuksesta saatava hyöty. ;)

Vierailija
59/59 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi nihilisti kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:02"]Itse pääsen nyt kivistöstä junalla kouluun tikkurilaan :)

Siis kyllähän kehäradasta hyötyä on, mutta tuolla osuudella kulkee kovin vähän matkustajia suhteessa hintaan, joka koko radasta oli 800 miljonaa. Olisi palvellut suurempaa ihmisjoukkoa, jos olisi rakennettu pelkkä rata pääradalta lentoasemalle ja esimerkiksi Raide-Jokeri.Pitää ajatella tulevaisuutta. Nyt vantaalle radan varteen rakennetaan uusia lähiöitä joihin tulee asukkaita kymmeniätuhansia uusia asukkaita, 10-15v kuluttua matkustajia on paljon enemmän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä