Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kehärata - nolo floppi?

Vierailija
23.07.2015 |

Menin bussilla lentoasemalle ulkomaan sukulaisia vastaan ja tultiin tällä "hienolla" kehäradalla keskustaan. Voi että hävetti! Lentokentän asema oli aivan työmaa, ei ole lippuautomaatteja koko asemalla (oikeesti, miten tämä on mahdollista!?). Mitä ihmeen reittiä tämä kehärata on vedetty, kulkee ihan peltojen läpi? Kyllä sukulaisia nauratti. Tätä surkuhupaisaa viritelmääkö on monta vuotta rakennettu, minne ne miljoonat on törsätty. Nolouden multihuipentuma!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:21"]

Luulin että tähän kehärataan olisi tullut uusi juna, mutta nämähän ovat niitä samoja keravan junia kuin ennen. Vähän huijattu olo.

[/quote]Mistä  teitä oikein riittää?

Vierailija
22/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulit viimeksi lentäen Helsinki-Vantaalle? Ilmasta katsoen tuo koko "metropoli" on metsää ja peltoa. Helsingin kaupunki on oikeasti rautatieasemalta pari kilometriä suuntaan ja toiseen, loppu on harmaata betonislummia, likaista, ahdasta ja meluisaa. Vastenmielinen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:18"]

Nurmijärveltä on oikeasti turha kuviella pääsevänsä julkisilla lentoasemalle jos lento lähtee muuna ajankohtana kuin ruuhka-aikana. Edelleen oma auto tai taksi on kätevin ellei halua tuntikausia kuluttaa aikaa odotteluihin.

[/quote]

Onko joku väittänyt kehäradan auttavan nurmijärveläisiä? Siis oikeasti, onko. Nurmijärven julkiset on niin kivikaudelta että ...............

t. entinen nurmijärveläinen nykyinen ONNELLINEN vantaalainen

Vierailija
24/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:28"]

Koska tulit viimeksi lentäen Helsinki-Vantaalle? Ilmasta katsoen tuo koko "metropoli" on metsää ja peltoa. Helsingin kaupunki on oikeasti rautatieasemalta pari kilometriä suuntaan ja toiseen, loppu on harmaata betonislummia, likaista, ahdasta ja meluisaa. Vastenmielinen paikka.

[/quote]

et ole sit paljon Helsingissä liikkunut?

Vierailija
25/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:09"]Rata ei nopeuta matkantekoa, eikä radan varressa asu ( vielä) paljon ihmisiä. Osa on lentomelualuetta, jonne ei voine rakentaa.
[/quote]
Ei tällä hetkellä nopeuta, mutta 10-20v päästä saattaa nopeuttaakin.

Vierailija
26/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä rahalla olisi uusittu puolen Suomen tiet.. Infran paraneminen on myös suhteessa vientiin, joten parempi olisi noi rahat pukattu maakuntiin.. En mä ainakaan itse ole kokenut että kehärata olis ollu mitenkää välttämätön tai jotenki huippu juttu..

Vierailija
27/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että enemmän niitä nauratti että joku tulee julkisilla "hakemaan". Ainakin jos ovat amerikkalaisia.

Vierailija
28/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:36"]

Sillä rahalla olisi uusittu puolen Suomen tiet.. Infran paraneminen on myös suhteessa vientiin, joten parempi olisi noi rahat pukattu maakuntiin.. En mä ainakaan itse ole kokenut että kehärata olis ollu mitenkää välttämätön tai jotenki huippu juttu..

[/quote]

No ei niillä palveluilla joita ei itse käytä ole yleensäkään mitään merkitystä. Helsingin rautatieasemakin on ihan turha. Kaikki kaukojunat voisi pysäyttää jo Tikkurilassa, niin työmatkaliikenteelle riittäisi raiteita päästä aikataulussa Helsinkiin.

29/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehäradassa se on aikamoinen floppi että sisäänkäynti lentoasemalle eli tärkein sisäänkäynti valmistuu viimeisenä, vasta marraskuussa. Lentoaseman ja Martinlaakson välillä juna kulkee tyhjänä eli se osuus on aika turha. Ne Kivistön talot olisi mahtunut lähemmäskin keskustaa.

Vierailija
30/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pientä elämääni se auttoi kivasti kun nyt junat kulkee kumpaankin suuntaan 5 min välein ja pääsee suoraan junalla lentokentälle. Kiitos paljon!
T. puistolalainen

Vierailija
31/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:09"]

Rata ei nopeuta matkantekoa, eikä radan varressa asu ( vielä) paljon ihmisiä.

[/quote]

Ei vai? Sinunko mielestäsi radan varressa ei asu paljonkaan ihmisiä vai onko sinulle "rataa" vain tuo uusi osuus pohjoisessa?

Vierailija
32/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, mihin siellä Frankussa sitä dösää tarvitsee, kun se juna-asemahan on siellä kentän alla? Siis ainakin sillä isolla kentällä, voihan siellä olla muitakin kenttiä.

Toi rata muuten korpeaa monia Vantaalaisia, kun asemat on rakennettu vain uusia veronmaksajia varten. En ole Vantaalainen, mutta vähän tuossa Kehäradan toteutuksessa ylipäätään sellainen tukipaketin maku. Onko vantaa Pk-seudun Kreikka? Mutta eihän siinä mitään, kasvuun investointi taajamissa on ihan hyvä juttu, samoin raideliikenne yleisesti ottaen.

Vierailija
33/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:06"]

Mun pientä elämääni se auttoi kivasti kun nyt junat kulkee kumpaankin suuntaan 5 min välein ja pääsee suoraan junalla lentokentälle. Kiitos paljon! T. puistolalainen

[/quote]

Lucky you :) mulla kävi niin et töihin pääsen entistä huonommin ja aina pitää vaihtaa junaa :( + bussilinjoja vähennetään ("uudelleenjärjestellään") 10.8. alkaen.

t. Koivukylästä Hgin puolelle töihin kulkeva

Vierailija
34/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:06"]

Mun pientä elämääni se auttoi kivasti kun nyt junat kulkee kumpaankin suuntaan 5 min välein ja pääsee suoraan junalla lentokentälle. Kiitos paljon! T. puistolalainen

[/quote]

Lucky you :) mulla kävi niin et töihin pääsen entistä huonommin ja aina pitää vaihtaa junaa :( + bussilinjoja vähennetään ("uudelleenjärjestellään") 10.8. alkaen.

t. Koivukylästä Hgin puolelle töihin kulkeva

[/quote]

Huonontui? Keskellä Koivukyläähän on oma juna-asema. Koivukylä on niin pieni paikka että siellä on kävely /fillarimatka kaikkialta Koivukylän asemalle. Koivukylän asemalta on myös noin kilometrin kävylymatka Leinelän asemalle jos sattuu asumaan Länsi-Koivukylässä.

En ymmärrä teitä hienohelmoja, joille vartin kävely asemalle on niin vaikeaa.

Vierailija
35/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko 615 tai 620 bussilinja ?

Vierailija
36/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsen nyt kivistöstä junalla kouluun tikkurilaan :)

37/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:59"]Loppuuko 615 tai 620 bussilinja ?
[/quote]

615 loppuu, ja linjan 620 numeroksi vaihdetaan 615.

Vierailija
38/59 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehäradan hyödyt vain kasvaa tulevaisuudessa. Ehkä olisi ollut järkevää tehdä kerralla tuplaraiteet Vantaankosken radalle, jotta kentälle olisi saatu ns express linja. Pysähdykset vain isoimmilla asemilla. 10-15min asemalta keskustaan. Olisi houkutellut pitkähköä vaihtoa tekevää käymään keskustassa, sekä nopeuttanut kentälle menoa.
.
Lisäksi pääradasta lenkki asemalle. Se olisi seuraava. Voisi lopettaa keskisuomesta etelään pienimmät kentät pois.

Vierailija
39/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti tänään tämä ketju, kun kieltämättä se kehärata kulkee sinne huopalahden suuntaan aivan peltojen keskellä kun se lähtee lentokentältä ;)

Vierailija
40/59 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä lipunmyyntiautomaatti mutta se on aivan vastakkaisessa päässä kuin sisäänkäynti, pitää kävellä se alue loppuun asti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän