Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kesätöissä kaupassa ja päästin asiakkaan vessaan

Vierailija
23.07.2015 |

Olin hyllyttämässä tuotteita, kun eräs siististi pukeutunut nainen tuli kysymään, että voisiko päästä vessaan. Perehdytyksessä meille kerrottiin, että asiakkaita ei saa päästää vessaan, koska meillä ei ole yleistä vessaa, joten vastasin, että valitettavasti meillä ei ole asiakasvessoja. Nainen kuiskasi sitten vähän hätääntyneen oloisena, että hänellä on joku suolistosairaus, on ollut leikkauksessa eikä pysty millään pidättämään, joten tunsin myötätuntoa häntä kohtaan. Hänellä oli kärryt täynnä tavaraakin ja tuskin ehtisi ostoksiakaan tehdä hädässä. Vein hänet sitten takahuoneeseen vessaan ja jäin tiskaamaan henkilöstön asioita, että tekisin jotain hyödyllistä sillä aikaa, kun odottaisin naisen vessasta ja saattaisin hänet pois henkilöstön tiloista.

Esimies kumminkin näki, kun saatoin naisen pois vessasta ja tuli heti kysymään, että kuka henkilö oli ja miksi oli takahuoneessa. Sain haukut, kun päästin hänet vessaan, koska asiakkaita ei saa IKINÄ päästää vessaan, vaikka mikä olisi. Ei auttanut selittelyt tilanteessa. Toiminko täysin väärin, missä inhimillisyys?

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:48"]

Niillä säännöillä on tarkoitus varmistaa kaupan ja henkilökunnan turvallisuus. 

[/quote]

Ja se turvallisuus järkkyy kestämättömästi, jos joissain hyvin harvinaisissa tilanteissa asiakas päästetään saatettuna ja valvottuna käyttämään WC:tä?

Vierailija
142/215 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:46"]

Mene sinä kuvan kanssa kanteen. 

[/quote]

Voisin mennäkin, jos suolistosairautta sairastaisin. Onneksi nykyisin sairauksista puhutaan aikaisempaa avoimemmin myös mediassa, mikä on todella hieno asia. Monet tunnetutkin henkilöt, kuten jääkiekkoilija Teemu Ramstedt, ovat avoimesti kestoneet suolistosairauksistaan niin lehdissä kuin televisiossa. 

[/quote]

Arvasin. Se on niin helppo huudella, kun ei itse tarvitse asioita kokea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:23"]

Hankkikaa nyt ne kunnolliset vaipat hemmetti soikoon niin loppuu se kauppoihin paskantelu. Olen ollut vanhainkodissa töissä, siellä oli kyseistä sairautta sairastavia ja kyllä vaipat pitivät heidän paskansa. Hankalaa oli ainoastaan mitä poisottaessa, silloin oli sotkemisvaara. Luulisi että olisi paljon mukavampaa itselläkin kun ei tarvitse pelätä julkista nöyryytystä.

[/quote]

Annan tulla lattialle, ja kerron että eivät päästäneet vessaan, ei ne muuten opi.
[/quote][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:23"]

Hankkikaa nyt ne kunnolliset vaipat hemmetti soikoon niin loppuu se kauppoihin paskantelu. Olen ollut vanhainkodissa töissä, siellä oli kyseistä sairautta sairastavia ja kyllä vaipat pitivät heidän paskansa. Hankalaa oli ainoastaan mitä poisottaessa, silloin oli sotkemisvaara. Luulisi että olisi paljon mukavampaa itselläkin kun ei tarvitse pelätä julkista nöyryytystä.

[/quote]

Annan tulla lattialle, ja kerron että eivät päästäneet vessaan, ei ne muuten opi.
[/quote]

Paskot siis tieten tahtoen toisten lattialle? On todella sairasta kyllä. Minä pistäisin tuollaisen siivoamaan paskansa, siinäpähän oppisi käyttämään sellaisia kauppoja joissa on yleisövessa. Tai mitäpä jos hankkisi vaikka ne vaipat..

Vierailija
144/215 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:54"]

[/quote]

Ja se turvallisuus järkkyy kestämättömästi, jos joissain hyvin harvinaisissa tilanteissa asiakas päästetään saatettuna ja valvottuna käyttämään WC:tä?

[/quote]

Tässäkin ketjussa on esimerkkejä väkivallan uhasta, varkauksista ja sotkemisesta, kun satunnaisesti on ihan normaali hädänalainen päästetty vessaan. 

Vierailija
145/215 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Se voi järkkyä. Ja miten ylipäänsä määritellään, milloin asiakkaan päästäminen henkilökunnan tiloihin on oikeasti tarpeen ja milloin ei?

Vierailija
146/215 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulle on ihan sama, mitä sä arvailet. Olen ollut julkisesti omalla nimelläni esillä ihan yhtä arkaluonteisessa asiassa, joten ei siinä olisi mitään kovin uutta. 

Vierailija
147/215 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosairaalla on se kortti millä on oikeutettu kaupankin vessaan. Tuntemattomia ei muissakaan töissä saa päästää kuljeskelemaan jos on itse työtehtävissä mutta kerran itselläkin ripulin tunne iski kaupungilla ja se oli joko housuun kohta tulee tai äkkiä vessaa kysymään.

Vierailija
148/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:42"]

Menkää kaypan ulkopuolelle kakkaamaan, jos on pakko. Miksi kakkaatte kaupan lattialle, jos ei vessaan pääse?

[/quote]

Siksi koska se on kauppiaan vika, ettei ole rakennettu asiakasvessaa.

Vierailija
149/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:58"]

[/quote]

Mulle on ihan sama, mitä sä arvailet. Olen ollut julkisesti omalla nimelläni esillä ihan yhtä arkaluonteisessa asiassa, joten ei siinä olisi mitään kovin uutta. 

[/quote]

Suolistosairautta isompi tabu on ehkä HIV-positiivisuus, raiskauksen ja hyväksikäytön uhriksi joutuminen. Joku näistä? Näkeehän sen tässä ketjussakin, miten aggressiiviseksi tämä jotkut vetää. Hankkikaa vaipat, pysykää kotona...

Vierailija
150/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:42"]

Menkää kaypan ulkopuolelle kakkaamaan, jos on pakko. Miksi kakkaatte kaupan lattialle, jos ei vessaan pääse?

[/quote]

Siksi koska se on kauppiaan vika, ettei ole rakennettu asiakasvessaa.

[/quote]

Se ei ole kauppiaan vaan kiinteistön rakennuttajan vika.

Vierailija
151/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:02"]

Suolistosairautta isompi tabu on ehkä HIV-positiivisuus, raiskauksen ja hyväksikäytön uhriksi joutuminen. Joku näistä? 

[/quote]

Läheltä liippaa.

Vierailija
152/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieni kivijalkakauppa ja siellä.takahuone, niin ei ainoa myyjä voi mennä sinne takahuoneen vieressä olevan vessan ovelle vahtimaan. Muut asiakkaat varastavat sillä aikaa.

Vierailija
153/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:02"]

Suolistosairautta isompi tabu on ehkä HIV-positiivisuus, raiskauksen ja hyväksikäytön uhriksi joutuminen. Joku näistä? 

[/quote]

Läheltä liippaa.

[/quote]

Jos olet jo julkisuudessa ollut, voit varmaan linkin laittaa juttuunkin.

Vierailija
154/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa pitäisi antaa joku siivousämpäri, johon asiakas voisi hätätilassa kakata. Joku euron ämpäri, jonka sitten veisi kakkaaja itse roskikseen. Tekisi sen siinä myymälätilassa. Muut asiakkaat voisi neuvoa siksi aikaa pois.

Vierailija
155/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:07"]

Kaupassa pitäisi antaa joku siivousämpäri, johon asiakas voisi hätätilassa kakata. Joku euron ämpäri, jonka sitten veisi kakkaaja itse roskikseen. Tekisi sen siinä myymälätilassa. Muut asiakkaat voisi neuvoa siksi aikaa pois.

[/quote]

Huippuhyvä idea. Terveystarkastaja on ainakin elintarvikkeita myyvistä tiloista samaa mieltä.

Vierailija
156/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:06"]

[/quote]

Joo. Loistava ehdotus. Ruvetaan heti kaikki täällä esiintymään oikeilla nimillämme.

Vierailija
157/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:06"]

[/quote]

Joo. Loistava ehdotus. Ruvetaan heti kaikki täällä esiintymään oikeilla nimillämme.

[/quote]

Sen linkin ja siis nimesi voisi liittää ehkä kolmeen viestiin, niihin, joissa kehut miten rohkea olet ja voisit julkisesti esiintyä suolistosairaana, ja olet vastaavassa yhteydessä jo julkisesti esiintynytkin. Hui kamala.

Vierailija
158/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin kaamea sairaus kun sitä paskaakin tulee niin paljon ettei mitkään maailman vaipatkaan sitä pidättele vaan paskannetaan kauppojen lattioille. Minulla on appi, joka on hyvin sairas. Hän on isokokoinen mies ja syö paljon. Hän käyttää aikuisten housuvaippoja ja ne pitävät hyvin sisällään jättiripulit. Mutta nämä kauppaan paskojat ovat eri maata, heille ei riitä mitkään maailman vaipat. Erikoista.

Vierailija
159/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:37"]Keskustellaan vielä, otan yhteyden Iltalehteen, jos tulee hätä ja en pääse kaupan vessaan. Katsotaan mitä yleisö tuumaa.
[/quote]
Mikäli sinulla ei ole crohnia, niin iso osa miettinee että miten aikuinen ihminen ei osaa pitää itse huolta vessassa käynneistään.

Vierailija
160/215 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:07"]

[/quote]

Huippuhyvä idea. Terveystarkastaja on ainakin elintarvikkeita myyvistä tiloista samaa mieltä.
[/quote]

Terveysviranomaiset ovat varmaan yhtä iloisia näistä lattialle paskojista, jotka eivät viitsi käyttää asianmukaisia vaippoja kun on pakko tunkea kauppaan jossa ei ole yleisövessoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi