Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulukiusaaminen - näin sen saa oikeasti loppumaan

Vierailija
23.07.2015 |

Kirjoitan tähän vinkkejä lapsellesi/sinulle itsellesi kiusaamisen lopettamiseksi. Minua on kiusattu lähes koko ala-aste ja seiskaluokka. Loppui kun aloin noudattamaan näitä:
IGNOORAA
Älä huomioi kiusaajaa millään tavalla. Kun hän puhuu sinulle, käänny pois, älä anna hänen muodostaa katsekontaktia. Aivan kuin hän olisi vain ilmaa.
OLE YLPEÄ
Sinä olet parempi kuin kiusaaja: hänellä on luultavasti ongelmia päänsä sisällä ja purkaa siksi vihaansa sinuun. Pidä mielessäsi siis se, että olet parempi kuin hän, mutta älä alennu hänen tasolleen ja pura omaa pahaa oloasi muihin!
OLE PELOTTAVA
Jos hän ottaa tavaroitasi, tee näin: Katso häntä silmiin ja älä anna katsekontaktin murtua. Joko hymyile hyvin leveästi tai pidä kasvoillasi ylimielinen ilme. Älä puhu tai pyydä esinettä heti takaisin. Hän murtuu ja antaa tavaran takaisin. Jos tämä ei toimi, kerro opettajalle tai vanhemmalle oppilaalle.
JUOKSE
Jos hän hyökkää kimppuusi tosissaan, älä jää tappelemaan. Jos kyseessä on poika, lyö/potkaise kasseille ja juokse pois. Jos kyseessä on tyttö, lyö nännien kohdille; se sattuu kehittyviin rintoihin.
ÄLÄ PELKÄÄ
Jos et ole TÄYSIN varma, että hyökkääkö hän kimppuusi vai ei, älä liiku. Älä satuta häntä. Puolusta itseäsi vasta ensimmöisen kontaktin jälkeen, muuten sinä olet hyökkääjä.
Nämä toimivat. Mutta kaikkein paras neuvo on tietysti OPETTAJALLE JA VANHEMMILLE KERTOMINEN.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:34"]

IGNOORAA Älä huomioi kiusaajaa millään tavalla. Kun hän puhuu sinulle, käänny pois, älä anna hänen muodostaa katsekontaktia. Aivan kuin hän olisi vain ilmaa. *** Tässä vaiheessa luokka nauraa kiusaajan johdolla. "Katsokaa kuinka vajaa toi on!" "Etkö ymmärrä puhetta idiootti?" "Se on nyt lopullisesti seonnut hahahaha!" "Kattokaa kuinka kuuro se on, voidaan sanoa ihan mitä tahansa eikä se reagoi!" "Sun kaltaiset assburgerit pitäisi laittaa hoitoon" OLE YLPEÄ Sinä olet parempi kuin kiusaaja: hänellä on luultavasti ongelmia päänsä sisällä ja purkaa siksi vihaansa sinuun. Pidä mielessäsi siis se, että olet parempi kuin hän, mutta älä alennu hänen tasolleen ja pura omaa pahaa oloasi muihin! "Kattokaan kun nyt se koittaa olla jotain!" "Niinpä, mikä tommosen idiootin luuserin on saanut kuvittelemaan että se on jotain" "Säälittävää, tollanen ei osaa käyttäytyä arvonsa mukaisesti" *** OLE PELOTTAVA Jos hän ottaa tavaroitasi, tee näin: Katso häntä silmiin ja älä anna katsekontaktin murtua. Joko hymyile hyvin leveästi tai pidä kasvoillasi ylimielinen ilme. Älä puhu tai pyydä esinettä heti takaisin. Hän murtuu ja antaa tavaran takaisin. Jos tämä ei toimi, kerro opettajalle tai vanhemmalle oppilaalle. "Katsokaa miten toi sekopää vain tuijottaa" "Miksei tommonen idiootti ole hoidossa" "Nyt se on lopullisesti todistettu millainen outo hyypiö toi on!" "Hymyilee ihan ku joku murhaaja, kamala vammainen" "Miksi se valehtelee opettajille et mä muka oisin pöllinyt sen tavaroita, miten se kehtaa!" *** JUOKSE Jos hän hyökkää kimppuusi tosissaan, älä jää tappelemaan. Jos kyseessä on poika, lyö/potkaise kasseille ja juokse pois. Jos kyseessä on tyttö, lyö nännien kohdille; se sattuu kehittyviin rintoihin. "Mikä hullu, se koski muhun!" "Juokse säälittävä pelkuri juokse" "Kattokaa ton läskin juoksua hahaha" *** ÄLÄ PELKÄÄ Jos et ole TÄYSIN varma, että hyökkääkö hän kimppuusi vai ei, älä liiku. Älä satuta häntä. Puolusta itseäsi vasta ensimmöisen kontaktin jälkeen, muuten sinä olet hyökkääjä. Tähän mä en edes jaksa laittaa mitään.... *** Kiva että sulla toimi. Ei täällä. Ei sitä kiusaamista saada lopetettua yhtään mitenkään, katsokaa nyt vaikka tätä palstaa. Julkisuuden henkilöitä arvostellaan painosta, hymystä tai vaikka sukkien väristä. Tottakai lapset sitten ottavat mallia näistä täällä kirjoittavista vanhemmista että on täysin hyväksyä arvostella ja riepotella ihan mistä tahansa.

[/quote]Mitä sä nyt oikein selität? Vertaat av-palstan normitrollien jonninjoutavia hölinöitä johonkin todelliseen henkeen ja vereen käyvään koulukiusaamiseen? tyhmä...

Vierailija
42/63 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:34"]
IGNOORAA
Älä huomioi kiusaajaa millään tavalla. Kun hän puhuu sinulle, käänny pois, älä anna hänen muodostaa katsekontaktia. Aivan kuin hän olisi vain ilmaa.
Tässä vaiheessa luokka nauraa kiusaajan johdolla. "Katsokaa kuinka vajaa toi on!" "Etkö ymmärrä puhetta idiootti?" "Se on nyt lopullisesti seonnut hahahaha!" "Kattokaa kuinka kuuro se on, voidaan sanoa ihan mitä tahansa eikä se reagoi!" "Sun kaltaiset assburgerit pitäisi laittaa hoitoon"

OLE YLPEÄ
Sinä olet parempi kuin kiusaaja: hänellä on luultavasti ongelmia päänsä sisällä ja purkaa siksi vihaansa sinuun. Pidä mielessäsi siis se, että olet parempi kuin hän, mutta älä alennu hänen tasolleen ja pura omaa pahaa oloasi muihin!

"Kattokaan kun nyt se koittaa olla jotain!" "Niinpä, mikä tommosen idiootin luuserin on saanut kuvittelemaan että se on jotain" "Säälittävää, tollanen ei osaa käyttäytyä arvonsa mukaisesti"
OLE PELOTTAVA
Jos hän ottaa tavaroitasi, tee näin: Katso häntä silmiin ja älä anna katsekontaktin murtua. Joko hymyile hyvin leveästi tai pidä kasvoillasi ylimielinen ilme. Älä puhu tai pyydä esinettä heti takaisin. Hän murtuu ja antaa tavaran takaisin. Jos tämä ei toimi, kerro opettajalle tai vanhemmalle oppilaalle.

"Katsokaa miten toi sekopää vain tuijottaa" "Miksei tommonen idiootti ole hoidossa" "Nyt se on lopullisesti todistettu millainen outo hyypiö toi on!" "Hymyilee ihan ku joku murhaaja, kamala vammainen" "Miksi se valehtelee opettajille et mä muka oisin pöllinyt sen tavaroita, miten se kehtaa!"
JUOKSE
Jos hän hyökkää kimppuusi tosissaan, älä jää tappelemaan. Jos kyseessä on poika, lyö/potkaise kasseille ja juokse pois. Jos kyseessä on tyttö, lyö nännien kohdille; se sattuu kehittyviin rintoihin.

"Mikä hullu, se koski muhun!" "Juokse säälittävä pelkuri juokse" "Kattokaa ton läskin juoksua hahaha"
ÄLÄ PELKÄÄ
Jos et ole TÄYSIN varma, että hyökkääkö hän kimppuusi vai ei, älä liiku. Älä satuta häntä. Puolusta itseäsi vasta ensimmöisen kontaktin jälkeen, muuten sinä olet hyökkääjä.

Tähän mä en edes jaksa laittaa mitään....
Kiva että sulla toimi. Ei täällä.

Ei sitä kiusaamista saada lopetettua yhtään mitenkään, katsokaa nyt vaikka tätä palstaa. Julkisuuden henkilöitä arvostellaan painosta, hymystä tai vaikka sukkien väristä. Tottakai lapset sitten ottavat mallia näistä täällä kirjoittavista vanhemmista että on täysin hyväksyä arvostella ja riepotella ihan mistä tahansa.
[/quote]
Anteeksi vain, mutta mitä pahaa minä tein? Aivan kuin olisit minulle jostakin vihainen.
Siitäkö, että yritän auttaa ihmisiä?
Siitä, että ne eivät auta sinun kohdallasi?
Siitäkö, että sinulla oli paska lapsuus, ainakin annat ymmärtää että sinun kärsimyksesi oli pahempi kuin minun? Koska sinä et tiedä. Et tiedä, miten minua kiusattiin, kuinka kamalaa se oli ja kuinka huono itsetunto minulla nykyään on. Älä vähättele.
Olen pahoillani siitä, että sinua kiusattiin. Olen pahoillani kaikkien puolesta. Mutta se ei ole minun vikani.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Ja muuten toimii. Kaikenlainen kiusaaminen on mahdollista kirjata rikosilmoituksena, usein Tässä kohtaa viimestään havahtuvat niin kiusaajien vanhemmat kuin opettajatkin. Keskimmäistäni kiusattiin koko ala-aste, koulu ei puuttunut millään tavalla. Viimein lätkäisin rikosilmoituskortin pöytään ja alkoi tapahtua. Lapsen kokemia traumoja se ei tietenkään poista.

Vierailija
44/63 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:20"]Hyviä ohjeita tietynlaiseen tilanteeseen, mutta tuo ei toimi silloin, jos vaikka koko luokka sulkee ulkopuolelle. [/quote] Silloin ei valitettavasti auta varmaan mikään :( en edes tiedä miten tollaseen tilanteeseen voi päätyä! Silloin on varmaan aika vaihtaa luokkaa/koulua. Mutta saattaa johtua myös "kiusatusta", entä jos hän vain käyttäytyy huonosti? Ap

[/quote]

Sieltä se syyllistys taas tuli. Olen tuollainen, joka suljettiin koko yhteisön ulkopuolelle. Kukaan ei puhu, kukaan ei katso päinkään. Se on kuule siinä vaiheessa aivan sama, alatko perseillä kahta kauheammin tai sahaisitko pääsi irti saadaksesi huomiota jaystävällisyyttä, koska remmin on vain päättänyt ettet kelpaa. Siihen nähden se on aivan sama, mitä teet ja käytöksellä ei ole merkitystä. Kateus vie tuohon asemaan joutuneen kalat vedestä ja vihapäissään he näkevät kaikki tuon kiusatun virheet. 

Vierailija
46/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:01"]Ainakin omat kokemukset on sellaisia, että kiusaajat oli ihan sosiopaatteja muutenkin jotka tuli huonoista perheistä ja niistä tuli myöhemmin pikkurikollisia tai mitä lie narkomaaneja. Luuletko että sellaisiin tepsii mikään muu kuin lyijyputkella päähän? [/quote] Entä jos hän halvaantuu tai kuolee? Onhan se oikei sellaiselle paskakasalle mut on huono juttu jos tulee murhasyyte.. Ap

[/quote]

Ei lapsi saa mitään murhasyytettä. Kuolema on kyllä huono juttu, kun siinä kiusaaja pääsee liian helpolla. Halvaantuminen olisi ihan hyvä lopputulos.

Vierailija
47/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:06"]

Kirjoitan tähän vinkkejä lapsellesi/sinulle itsellesi kiusaamisen lopettamiseksi. Minua on kiusattu lähes koko ala-aste ja seiskaluokka. Loppui kun aloin noudattamaan näitä: *** IGNOORAA Älä huomioi kiusaajaa millään tavalla. Kun hän puhuu sinulle, käänny pois, älä anna hänen muodostaa katsekontaktia. Aivan kuin hän olisi vain ilmaa. *** OLE YLPEÄ Sinä olet parempi kuin kiusaaja: hänellä on luultavasti ongelmia päänsä sisällä ja purkaa siksi vihaansa sinuun. Pidä mielessäsi siis se, että olet parempi kuin hän, mutta älä alennu hänen tasolleen ja pura omaa pahaa oloasi muihin! *** OLE PELOTTAVA Jos hän ottaa tavaroitasi, tee näin: Katso häntä silmiin ja älä anna katsekontaktin murtua. Joko hymyile hyvin leveästi tai pidä kasvoillasi ylimielinen ilme. Älä puhu tai pyydä esinettä heti takaisin. Hän murtuu ja antaa tavaran takaisin. Jos tämä ei toimi, kerro opettajalle tai vanhemmalle oppilaalle. *** JUOKSE Jos hän hyökkää kimppuusi tosissaan, älä jää tappelemaan. Jos kyseessä on poika, lyö/potkaise kasseille ja juokse pois. Jos kyseessä on tyttö, lyö nännien kohdille; se sattuu kehittyviin rintoihin. *** ÄLÄ PELKÄÄ Jos et ole TÄYSIN varma, että hyökkääkö hän kimppuusi vai ei, älä liiku. Älä satuta häntä. Puolusta itseäsi vasta ensimmöisen kontaktin jälkeen, muuten sinä olet hyökkääjä. *** Nämä toimivat. Mutta kaikkein paras neuvo on tietysti OPETTAJALLE JA VANHEMMILLE KERTOMINEN.

[/quote]Myös niillä poikien sukuelimillä on ihan oikea nimi eli "kivekset". Ei "kassit". Kasseja saa kaupan kassalta.

Ja poikien ja tyttöjen rinnassa on ihan samat hermot ja varsinkaan tytöillä ylävartalon voimaa ei ole kuin aivan vähän, joten "kasseille" potkaisemisesta ja rintaan lyömisestä ei voi oikein puhua samana päivänä, koska toinen on vaarallinen ja erittäin kivulias hyökkäys ja toinen ei. Varmasti se potku naispuolisen kiusaajan alapäähän sattuisi paljon enemmän kuin heikko lyönti rintaan. 

Paras keino välttää kiusaajan kosto on hankkia joku kolmas osapuoli säikyttämään kiusaajat, jolloin kiusaus loppuu, mutta kiusaajalle ei jää suoraa kostonhalua uhria kohtaan. Esim.tiedän itse yhden sellaisen tapauksen, että moottoripyöräkerholaiset olivat käyneet näyttäytymässä koulun lähettyvillä. Kyse oli siis ihan lainkuuliaisesta paikallisesta moottoripyöräkerhosta, mutta pelotevaikutus toimi. 

Jos kiusattu ei osaa tapella 'kuin mies' kiusaajaa vastaan ja voittaa tai sitten ainakin ainakin antaa kiusaajalle erittäin hyvää vastusta, voi tuommoinen olla erityisen hyvä vaihtoehto. 

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
48/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:06"]

Kirjoitan tähän vinkkejä lapsellesi/sinulle itsellesi kiusaamisen lopettamiseksi. Minua on kiusattu lähes koko ala-aste ja seiskaluokka. Loppui kun aloin noudattamaan näitä: *** IGNOORAA Älä huomioi kiusaajaa millään tavalla. Kun hän puhuu sinulle, käänny pois, älä anna hänen muodostaa katsekontaktia. Aivan kuin hän olisi vain ilmaa. *** OLE YLPEÄ Sinä olet parempi kuin kiusaaja: hänellä on luultavasti ongelmia päänsä sisällä ja purkaa siksi vihaansa sinuun. Pidä mielessäsi siis se, että olet parempi kuin hän, mutta älä alennu hänen tasolleen ja pura omaa pahaa oloasi muihin! *** OLE PELOTTAVA Jos hän ottaa tavaroitasi, tee näin: Katso häntä silmiin ja älä anna katsekontaktin murtua. Joko hymyile hyvin leveästi tai pidä kasvoillasi ylimielinen ilme. Älä puhu tai pyydä esinettä heti takaisin. Hän murtuu ja antaa tavaran takaisin. Jos tämä ei toimi, kerro opettajalle tai vanhemmalle oppilaalle. *** JUOKSE Jos hän hyökkää kimppuusi tosissaan, älä jää tappelemaan. Jos kyseessä on poika, lyö/potkaise kasseille ja juokse pois. Jos kyseessä on tyttö, lyö nännien kohdille; se sattuu kehittyviin rintoihin. *** ÄLÄ PELKÄÄ Jos et ole TÄYSIN varma, että hyökkääkö hän kimppuusi vai ei, älä liiku. Älä satuta häntä. Puolusta itseäsi vasta ensimmöisen kontaktin jälkeen, muuten sinä olet hyökkääjä. *** Nämä toimivat. Mutta kaikkein paras neuvo on tietysti OPETTAJALLE JA VANHEMMILLE KERTOMINEN.

[/quote]Myös niillä poikien sukuelimillä on ihan oikea nimi eli "kivekset". Ei "kassit". Kasseja saa kaupan kassalta.

Ja poikien ja tyttöjen rinnassa on ihan samat hermot ja varsinkaan tytöillä ylävartalon voimaa ei ole kuin aivan vähän, joten "kasseille" potkaisemisesta ja rintaan lyömisestä ei voi oikein puhua samana päivänä, koska toinen on vaarallinen ja erittäin kivulias hyökkäys ja toinen ei. Varmasti se potku naispuolisen kiusaajan alapäähän sattuisi paljon enemmän kuin heikko lyönti rintaan. 

Paras keino välttää kiusaajan kosto on hankkia joku kolmas osapuoli säikyttämään kiusaajat, jolloin kiusaus loppuu, mutta kiusaajalle ei jää suoraa kostonhalua uhria kohtaan. Esim.tiedän itse yhden sellaisen tapauksen, että moottoripyöräkerholaiset olivat käyneet näyttäytymässä koulun lähettyvillä. Kyse oli siis ihan lainkuuliaisesta paikallisesta moottoripyöräkerhosta, mutta pelotevaikutus toimi. 

Jos kiusattu ei osaa tapella 'kuin mies' kiusaajaa vastaan ja voittaa tai sitten ainakin ainakin antaa kiusaajalle erittäin hyvää vastusta, voi tuommoinen olla erityisen hyvä vaihtoehto. 

-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Kehittyvät rintarauhaset ovat kyllä tosi kosketusherkät, eli sattuvat. Et sinä mies tiedä.

Vierailija
49/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin siten, että olin itse niin häijy takaisin, ettei kukaan uskaltanut. Vaatii tietysti nopeita hoksottimia ja terävää kieltä, mutta tepsi pelottavan hyvin.

Vierailija
50/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:20"]Hyviä ohjeita tietynlaiseen tilanteeseen, mutta tuo ei toimi silloin, jos vaikka koko luokka sulkee ulkopuolelle. [/quote] Silloin ei valitettavasti auta varmaan mikään :( en edes tiedä miten tollaseen tilanteeseen voi päätyä! Silloin on varmaan aika vaihtaa luokkaa/koulua. Mutta saattaa johtua myös "kiusatusta", entä jos hän vain käyttäytyy huonosti? Ap

[/quote]

Sieltä se syyllistys taas tuli. Olen tuollainen, joka suljettiin koko yhteisön ulkopuolelle. Kukaan ei puhu, kukaan ei katso päinkään. Se on kuule siinä vaiheessa aivan sama, alatko perseillä kahta kauheammin tai sahaisitko pääsi irti saadaksesi huomiota jaystävällisyyttä, koska remmin on vain päättänyt ettet kelpaa. Siihen nähden se on aivan sama, mitä teet ja käytöksellä ei ole merkitystä. Kateus vie tuohon asemaan joutuneen kalat vedestä ja vihapäissään he näkevät kaikki tuon kiusatun virheet. 
[/quote]
Mähän sanoin että saattaa. Kamala tilanne, olen pahoillani sunkin puolestas :(
Mitä teitte asian hyvöksi? En tahdo olla syyttäjä, mutta luokallani oli poika jota syrjittiin vain siksi että hän oli hullu ja väkivaltainen. Löi tervehdyksestä. Tietysti sulla oli aivan eri tilanne! Sanoiko kukaan koakaan mitään syytä?

Vierailija
51/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:23"]

[/quote]

[/quote]
Mähän sanoin että saattaa. Kamala tilanne, olen pahoillani sunkin puolestas :(
Mitä teitte asian hyvöksi? En tahdo olla syyttäjä, mutta luokallani oli poika jota syrjittiin vain siksi että hän oli hullu ja väkivaltainen. Löi tervehdyksestä. Tietysti sulla oli aivan eri tilanne! Sanoiko kukaan koakaan mitään syytä?
[/quote]
Tämä siis Ap

Vierailija
52/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:23"]

[/quote]

Kiusaaminen on nykykäsityksen mukaan ryhmäilmiö. Opettaja voi puuttua siihen esim. Kiva-koulun periaatteiden mukaisesti vaikuttamalla kiusaajan lisäksi muihin ryhmän jäseniin. Siihen kuuluu jopa kiusaamiseen osallistumattomien eli ns. hiljaisten hyväksyjien valjastaminen kiusatun puolustajiksi. Kertomasi vinkki ignoorata kiusaaja on kyllä hyvä: kiusaaja ei saa tällöin sosiaalista palkkiota toiminnastaan.

Vierailija
53/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolainen-lehti, otteita:

Yliopistot kuuluvat ruotsalaisen työelämäntutkijan Hans Leynmannin mukaan niiden työpaikkojen joukkoon, joissa saattaa tavallista herkemmin syntyä henkistä väkivaltaa.

Muita riskialttiita laitoksia ovat sairaalat, terveyskeskukset, koulut ja kirkko.

Kaikkia näitä laitoksia yhdistää se, että johtavissa asemissa on henkilöitä vailla johtamiskoulutusta.

Syntipukki-ilmiö on tuttu työsuojeluvaltuutetuille, joku henkilö saa muiden syytökset niskoilleen ja joutuu kiusatuksi, vaikka aivan jokin muu asia hiertää työyhteisöä.

Kiusaamisesta käy yleensä niin, että kiusattu alkaa omaksumaan itseensä hänelle syytettynä häijyyksiä.

Häneltä viedään itsetunto eristämisellä, ivalla , perättömiä puheilla, yksinomaan kielteisellä palautteella ja muilla kiusaajien konsteilla.

Pahinta on, jos kiusaaminen on yksi vastaan muu- tilanne , eli yksi joutuu syntipukiksi muiden liittoutuessa häntä vastaan.

Kiusatun käytös muuttuu, eikä kukaan uskalla puolustaa häntä.

Muut alkavat viittailla mielenterveydellisiin ongelmiin, ja kiusattu leimataan yhteistyökyvyttömäksi.

Kun ihminen on saatu käyttäytymään kummallisesti, niin sitten on helppo osoittaa, että henkilö on ansainnut kohtelua. Ihminen saadaan näyttämään syylliseltä.

Kiusaamisen kieroa logiikkaa.

Vierailija
54/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt kolmen vuoden jälkeen poliisi otettu mukaan kuvioon keskustelemaan väkivallasta. Seuraavasta yhteydenotosta poliisiin tulee sitten rikosilmoitus näin sanoi poliisi. Ja kyseessä on 9 v tyttö. Katsotaan miten syksyllä sujuu.

Vierailija
55/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kiusasi opettaja. ei noista olisi ollut mitään apua.

Vierailija
56/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:21"]mua kiusasi opettaja. ei noista olisi ollut mitään apua.
[/quote]
Mitä teitte asialle? Ja mitä opettaja teki? Nyt puhuinkin yleisemmästä ilmiöstä kiusaamisen saralla.
Ap

Vierailija
57/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:40"] En koskaan ohjeistaisi lastani lyömään toista ihmistä. SILLOIN OLET KIUSAAJAN TASOLLA. Toimii varmaankin joissakin harvoissa tilanteissa tuo lyöminen, mutta kokeile nyt ekaks moraalilla maustettuja keinoja. Sitä paitsi toi huitominen voi johtaa myöhempääm henkihieveriin hakkaamiseen.. Ap

[/quote]

Ei tietenkään pidä ohjeistaa ketään lyömään toisia, mutta joskus se saattaa tuntua ainoalta keinolta. Minua kiusattiin yläasteella r-vikani takia. Pitkään yritin pehmeillä keinoilla saada kiusaamista loppumaan, mutta puhumisesta ja opettajien puuttumisesta ei ollut mitään apua. Lopulta kerran menetin hermoni ja hakkasin yhden kiusaajista aika pahasti. Tilanteesta koitui tietysti ikäviä jälkiseuraamuksia, mutta kiusaaminen loppui kuin seinään. En ole ylpeä teostani, päinvastoin edelleen häpeän sitä. En silti edelleenkään tiedä, millä muulla keinoin tilanteen olisi saanut hoidetuksi niin, että lopputulos olisi ollut yhtä hyvä. 

Vierailija
58/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:21"]mua kiusasi opettaja. ei noista olisi ollut mitään apua. [/quote] Mitä teitte asialle? Ja mitä opettaja teki? Nyt puhuinkin yleisemmästä ilmiöstä kiusaamisen saralla. Ap

[/quote]

olin 7-vuotias. en tehnyt mitään.

Vierailija
59/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:40"] En koskaan ohjeistaisi lastani lyömään toista ihmistä. SILLOIN OLET KIUSAAJAN TASOLLA. Toimii varmaankin joissakin harvoissa tilanteissa tuo lyöminen, mutta kokeile nyt ekaks moraalilla maustettuja keinoja. Sitä paitsi toi huitominen voi johtaa myöhempääm henkihieveriin hakkaamiseen.. Ap

[/quote]

Ei tietenkään pidä ohjeistaa ketään lyömään toisia, mutta joskus se saattaa tuntua ainoalta keinolta. Minua kiusattiin yläasteella r-vikani takia. Pitkään yritin pehmeillä keinoilla saada kiusaamista loppumaan, mutta puhumisesta ja opettajien puuttumisesta ei ollut mitään apua. Lopulta kerran menetin hermoni ja hakkasin yhden kiusaajista aika pahasti. Tilanteesta koitui tietysti ikäviä jälkiseuraamuksia, mutta kiusaaminen loppui kuin seinään. En ole ylpeä teostani, päinvastoin edelleen häpeän sitä. En silti edelleenkään tiedä, millä muulla keinoin tilanteen olisi saanut hoidetuksi niin, että lopputulos olisi ollut yhtä hyvä. 
[/quote]
Ymmärrän :/ kyllä sallin sellaisen viimeisenä keinona.
Ap

Vierailija
60/63 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuoruudessani tein hieman väärin ja annoin kerran kunnolla lättyyn kiusaajieni "johtajalle". Eivät hiiskuneet sanaakaan ja siihen jäi kiusaaminen. Tietenkään kaikki eivät siihen pysty ja eikä kannatakkaan niin tehdä, mutta minulla toimi.