Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan voi ymmärtää sotaa.

Vierailija
16.08.2015 |

Ymmärrykseni saattaa olla myös vähäistä muutenkin politiikasta, mutta en vaan ymmärrä. Ihmiset laitetaan tappamaan toisia ihan turhasta syystä. Tappajat luultavasti eivät edes halua tappaa, mutta kun ylempää tulee käsky. Niin sitten tapetaan.

En myöskään oikein ymmärrä armeijoita. Kaikilla on, koska muillakin on. Miksei nykymaailmassa voi jo ratkaista asioita muilla keinoin?

Ehdotuksia ratkaisumalleista minulla ei ole. En vaan ymmärrä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, luulisi että me ihmiset olisimme jo ottaneet opiksi sodista. Siinä kaikki häviävät. On todellakin aika ratkaista erimielisyydet vähemmän kivuliaalla tavalla.

Vierailija
2/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota = tapa tehdä rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat naiivilta ysiluokan tyttöseltä. Maailmassa ei ole ollut yhtään vuotta ilman sotaa.

Vierailija
4/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:20"]Sota = tapa tehdä rahaa
[/quote]
Mä voisin antaa vaikka kaiken sen sotimiseen liittyvän rahan niille rahanahneille ilman työtä, jos se siitä on kiinni.

Vierailija
5/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailma ei ole viisaampi kuin historiamme jos mietitään valtaa ja väkivaltaa ja pohjimmiltaan: ihmisyyttä.

Vierailija
6/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nationalismi saa aikaan sotia. Kuvittelemme omistavamme maat, vedet ja jopa ilman (ilmatilaloukkaukset)! On "me" vastaan "ne". Mutta entä jos ajattelisimme niin että lopulta olemme vain yksi kansa? Ketä vastaan silloin sotisimme? Näkisimme erillisyyden illuusion lävitse. Ei ole olemassa sinä ja minä, koska olemme yhtä...

Vierailija
7/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:21"]Kuulostat naiivilta ysiluokan tyttöseltä. Maailmassa ei ole ollut yhtään vuotta ilman sotaa.
[/quote]
Naiivi varmasti olen. Aikuinen kuitenkin jo.
Omassa arvomaailmassa henki on kuitenkin niin paljon tärkeämpää kuin raha. En vaan pysty samaistumaan.

Vierailija
8/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota on ääritila jota ei voikaan ymmärtää.
Armeijan voi ymmärtää kuten poliisilaitoksenkin.

Vierailija
9/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman rikkaudet ei jakaudu tasaisesti. Ihminen on ahne otus. Sinäkin varmaan puolustaisit omaa kotiadi ja lapsiasi? Luultavasti myös kävisit naapurissa varkaissa, jos omat lapsesi näkisivät nälkää.

Vierailija
10/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oikein hyvä kysymys tuo sodan ymmärrettävyys. Eräästä sodasta ja sen välttämättömyydestä kertoo kirja Bhagavad-Gita. Taavi Kassila on tehnyt aika perusymmärrettävän suomennoksen selityksineen männä vuosina.

" Omassa arvomaailmassa henki on kuitenkin niin paljon tärkeämpää kuin raha. En vaan pysty samaistumaan."

Hyvä! Samaistuminen onkin yksi kompastuskivistämme täällä palleron päällä... ;) Keep up good working! :)

Vierailija
11/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:23"]

Nationalismi saa aikaan sotia. Kuvittelemme omistavamme maat, vedet ja jopa ilman (ilmatilaloukkaukset)! On "me" vastaan "ne". Mutta entä jos ajattelisimme niin että lopulta olemme vain yksi kansa? Ketä vastaan silloin sotisimme? Näkisimme erillisyyden illuusion lävitse. Ei ole olemassa sinä ja minä, koska olemme yhtä...

[/quote]

Oikeasti: ihana keskustelu! Heilutetaan lippuja, kuitenkaan vauhkoontumatta, ilolla! :) Rauhanystäville ikäänkatsomatta levyvinkki: Paleface Luova tuho. Youtubessakin, ihan saapuvilla.

Vierailija
12/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin, että tulee aina fyysinen yhteenotto, jos sanallisesti ei päästä sopimukseen. Ja aina on toiselta haluavia. Sehän on ilmiselvää, että jos ei ole mahtavaa koneistoa estämässä, niin aina fyysinen voimakkuus lopulta ratkaisee.

Jio, ja en tod tykkää sodista, mutta tajuan hyvin, miten se syntyy.

Vierailija
13/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt sodan merkitystä. Toisinaan tuntuu että sota on rauhan hinta. Muut eläimet tappavat luonnossa hillitysti vain oman ruokansa verran. Mutta tekevät sitä kuitenkin. Joka päivä. Ihmiset sen sijaan eivät. Kunnes sotatila herättää taas nämä tunteet. Joskin moninkertaisina. hmm....

Toisaalta on aina olemassa massa, tavikset, jotka tekevät aina niin kuin johtajat sanovat. Ja onkin mielenkiintoista että mitä kauemman aikaa sodasta on, niin sitä korruptotuneemmat ja itsekkäämmät johtajat ovat pallilla. Ja kansa on muuttunut samanlaiseksi. 

Vierailija
14/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan voi ajatella vaikka tälläi:

Sinulla on lapsi ja joku haluaa tulla tappamaan lapsesi. Haluat tietysti puolustaa lastasi, joten pyydät kaverin mukaan. Kyllähän kaksi yhtä vastaan lastasi puolustaa.

Nyt ollaan jo tilanteessa, jossa olet perustanut "armeija". Asia pitää sitten vain laajentaa sopivaan mittakaavaan. Joku hutu haluaa tappaa tutsit ja tutsi kutsuu kaverit apuun. Syttyy sota hutut vastaan tutsit.

Eihän armeijat lopulta ole kuin samanlailla ajattelevien ihmisten liitto.

Vierailija
15/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota on vain yli suuri nakkikioski tappelu. Kuuluu pysyvästi ihmisen luonteeseen.

Vierailija
16/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 21:36"]Olen joskus miettinyt sodan merkitystä. Toisinaan tuntuu että sota on rauhan hinta. Muut eläimet tappavat luonnossa hillitysti vain oman ruokansa verran. Mutta tekevät sitä kuitenkin. Joka päivä. Ihmiset sen sijaan eivät. Kunnes sotatila herättää taas nämä tunteet. Joskin moninkertaisina. hmm....

Toisaalta on aina olemassa massa, tavikset, jotka tekevät aina niin kuin johtajat sanovat. Ja onkin mielenkiintoista että mitä kauemman aikaa sodasta on, niin sitä korruptotuneemmat ja itsekkäämmät johtajat ovat pallilla. Ja kansa on muuttunut samanlaiseksi. 
[/quote]

Käytännössä kaikki sodat ovat lähteneet älymystön ja eliitin ongelmista. Tavikset ovat aina se osapuoli joka kärsii ja erittäin harvoin tavikset ovat syyllisiä sotaan (sisällissodat ovat poikkeus)

Vierailija
17/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuruuden hullut narsistit pyörittävät tätä maailmaa. Siinä se perimmäinen syy.

Vierailija
18/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin apinat taistelemassa reviiristään. :D

Vierailija
19/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö neuvottelemaan ISIS kanssa? Voisit saada uutta näkökantaa asioihin

Vierailija
20/21 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Lockheed Martinin osakkeita ja nyt tienaan sodilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi