leipomo laurell -tapaus
Tietääkö kukaan, miten arkkukakku keissi päättyi. Postaus poistunut hml leipomo Laurelin Facebook sivuilta. Antoivatko jonkin syyn, miksi kakku oli epäonnistunut? Jäi vaivaamaan.
Kommentit (443)
No ei näy mulla, on todella outoa. Siinä näkyy muutama kuva, joku vauvakakku ja pari muutta. On kuitenkin kuvia mitkä on vaan tyhjänä. Helvetti.
Totta kai ne "kolikot ja korut" kuuluvat aarrekakkuun. Itsestäänselvyys.
Kakku ei oo sellainen kuin piti, mutta en tosiaan olisi alkanut ITKEMÄÄN kakun takia, varsinkin kun se oli kuulemma hyvän makuinen :) Itse asiassa kakku olisi ollut aika hauska huumorilisäys juhliin.
Reklamaation olisin kuitenkin tehnyt, mutta juhlia en olisi sen antanut pilata, varsinkin kun se oli syötävää :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:56"]Musta toi on kyllä ihan hyvä kakku ja olisin ollut tyytyväinen. Tietty jos olisin noita kolikoita ja kettinkejä kakun väliin halunnut, niin oisin ehkä pettynyt kun niitä ei ole - saati sitten synttärisankarin nimeä. Itse pääkallo on humoristisen ja kivan näköinen, persoonallinen. Kyllä mun mielestä tekijän kädenjälki saa näkyä, eikä tule olla mikään 1:1 valokuvakopio pyydetystä :)
[/quote]
Siinä alkuperäisessä fb-ketjussa kakun tilaaja kertoi itse että nuo koristeet eli kettingit sun muut oli tarkoitus laittaa hänen itse, siis näin oli sovittu. Nimestä en muista oliko sitä tilattu kakkuun..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:54"]
No kyllä itteäkin vituttas aivan saatanasti jos oisin maksanu 76e oikeasti hienoksiluvatusta kakusta ja tollanen mikälie tuodaan eteen. Katoitteko jo kommenteissa näkyneet mokat? Voi huhhuh. Miten noi kehtaa
[/quote]
Säkö et tarkasta tuotetta ennen maksamista? Tässäkin tapauksessa äippä saa syyttää lapsensa "traumoista" ihan itseään. Joka ikinen kerta kun olen tilannut kakun leipomosta, olen sen pyytänyt näyttämään myymälässä ennen maksua. Koskaan ei voi tietää onko kakku varmasti tilatunlainen ja ehjä, jos sen sikana säkissä ostat.
Mutta paskasomekohuja tehtailevat ovatkin näitä tynnyrissä kasvaneita.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:54"]
No kyllä itteäkin vituttas aivan saatanasti jos oisin maksanu 76e oikeasti hienoksiluvatusta kakusta ja tollanen mikälie tuodaan eteen. Katoitteko jo kommenteissa näkyneet mokat? Voi huhhuh. Miten noi kehtaa
[/quote]
Säkö et tarkasta tuotetta ennen maksamista? Tässäkin tapauksessa äippä saa syyttää lapsensa "traumoista" ihan itseään. Joka ikinen kerta kun olen tilannut kakun leipomosta, olen sen pyytänyt näyttämään myymälässä ennen maksua. Koskaan ei voi tietää onko kakku varmasti tilatunlainen ja ehjä, jos sen sikana säkissä ostat.
Mutta paskasomekohuja tehtailevat ovatkin näitä tynnyrissä kasvaneita.
[/quote]
Saa syyttää itseään siitä, että leipomo, jossa pitäisi olla ammattitaitoa, antaa asiakkaalleen mennä läpi tuollaisen kotikutoisen hökötyksen?? Kyllä se on kuule MYYJÄN vika, ei asiakkaan. Naurettavaa edes väittää muuta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:41"]Minusta oli ihan järkevää jakaa kuva somessa, asia saa huomiota, eikä yritys pääse lakaisemaan asiaa maton alle. Kuvan poistaminen kertoo, etteivät he ota asianmukaista vastuuta tapahtuneesta.
Näin kuvan, eikä se kakku ollut niin pahannäköinen kun olisi voinut kuvitella, mutta se näytti tosiaan aika kotikutoiselta, eikä lainkaan vastannut luvattua.
Suomessa ollaan aivan liian alistuneita surkealle kohtelulle. Ihan oikein nostaa hälyä, jos noin räikeästi yritetään kusettaa.
[/quote]
Asiat voi hoitaa muutenkin kuin somen kautta. Somen ei pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto vaan yritykselle pitäisi antaa mahdollisuus korjata virheensä. En ymmärrä näitä, että heti pitää alkaa levittämään juttuja huomionhakuisesti netissä.
[/quote]
Tämä on niin totta! Uskomaton ilmiö kaikkinensa, että pitää se oma "tarina" päästä kertomaan somessa kun kyseessä on joku KAKKU!!! En ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:24"]Eniten naurattaa tuon teini-Hanne mikäolikaan yhden naisen sota Laurellia vastaan miljoonine kuvakommentteineen. Asia kun ei kuulu hänelle eikä hän ole se rumasta kakusta maksanut äiti.
[/quote]
Yhden naisen sota.. Tipahdin! :D
AHAHAHAHaahhah AHHAHAhh hhhoohiih
Repesin kolmesta kohtaa enkä osaa edes leipoa, mutta tuohan on kuin sokean kykloopin taideteos ulkoavaruudesta!!!
Onko tuon kakun taiteillut henkilö syönyt jotain "kakkuja"?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:20"]
Kai te ymmärrätte, että jos annetaan kuva kakusta ja sanotaan että voidaan tehdä tällainen hintaan 76e ni sit sen pitää olla vähintään yhtä hyvä? :D Kaipa te ostatte sikoja säkissä mielellänne kun puolustatte leipomoa ja syyllistätte äitiä. Tuo kakku on ruma. Varmaan itsekin väsäisin samanlaisen, ja olen käsistäni erittäin huono
[/quote]
Niin, asiakkaallahan ei ole vastuuta itsellään mistään? Säkin ostat uimapukusi ja kalsarisi sovittamatta,
ja huudat somessa vääryyttä?
[/quote]
En, mutta jos tilaan tuotteen netistä ja se on erilainen kuin kuvassa, ehdottomasti vaadin rahani takaisin ja teen reklamaation. Näin on tämän jutun äitikin ilmeisesti tehnyt, mutta mitään ei vastattu.
[/quote]
Mistä sä tiedät mitä sieltä on vastattu, tai ei vastattu?
Taidat olla se kakun tilannut mamma =)
Ja nettilinkilläkö se kakku sädetetään kahvipöytään?
Omaa vitun tyhmyyttä, ettei tarkista tuotetta tilausta maksaessa ja noutaessa.
[/quote]
En ole kakun tilannut mamma, mua vaan suunnattomasti vituttaa sun kaltaiset ihmiset jotka syyllistää asiakasta. Toivon ettet ole aspa-alalla. Tässä keskustelussakin mainittiin, että rekla on tehty, mutta mitään ei vastattu. Silmä käteen. Musta taas tuntuu että kun noin kiihkeästi puolustat tätä leipomoa niin oot itse siellä töissä.
Ei, kakkua ei osteta (tod näk) nettitilauksella, vaan se oli _vertaus_ jos sellaista ymmärrät. Jos kakku on kerran tilauskakku, niin se ei ole ollut valmiina kun äiti on käynyt ostamassa kakun. En tiedä mikä juttu se on että ei ole katsottu kakkua kun se on haettu (ehkä maksettu etukäteen tms?), mutta periaate on sama kuin nettitilauksessa. Toisessa tapauksessa tilaat tuotteen ja se tuodaan sulle, toisessa se tehdään sulle.
Miten jotkut hölmät ämmät voi puolustaa tuota kakkua? sokeakin näkee, että juosten kustu koko hökötys. Tää on niin tätä suomalaista mentaliteettia..."eihän se nyt huono ollut, ihan kiva ja söpö.." mitä vittua, suoraan sanottuna? Jos kukaan ei mitään vaadi niin työn jälki onkin sitten sellaista harjaantumisluokan oppilaiden aikaansaannosten näköistä paskaa. Joo ja suomalaiset muka tekee laatua, ihan paskaa tuokin lause. Suomalaisten erikoisosaaminen on juosten kustu ja kansa kiittää.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:35"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:20"] Kai te ymmärrätte, että jos annetaan kuva kakusta ja sanotaan että voidaan tehdä tällainen hintaan 76e ni sit sen pitää olla vähintään yhtä hyvä? :D Kaipa te ostatte sikoja säkissä mielellänne kun puolustatte leipomoa ja syyllistätte äitiä. Tuo kakku on ruma. Varmaan itsekin väsäisin samanlaisen, ja olen käsistäni erittäin huono [/quote] Niin, asiakkaallahan ei ole vastuuta itsellään mistään? Säkin ostat uimapukusi ja kalsarisi sovittamatta, ja huudat somessa vääryyttä? [/quote] En, mutta jos tilaan tuotteen netistä ja se on erilainen kuin kuvassa, ehdottomasti vaadin rahani takaisin ja teen reklamaation. Näin on tämän jutun äitikin ilmeisesti tehnyt, mutta mitään ei vastattu. [/quote] Mistä sä tiedät mitä sieltä on vastattu, tai ei vastattu? Taidat olla se kakun tilannut mamma =) Ja nettilinkilläkö se kakku sädetetään kahvipöytään? Omaa vitun tyhmyyttä, ettei tarkista tuotetta tilausta maksaessa ja noutaessa. [/quote] En ole kakun tilannut mamma, mua vaan suunnattomasti vituttaa sun kaltaiset ihmiset jotka syyllistää asiakasta. Toivon ettet ole aspa-alalla. Tässä keskustelussakin mainittiin, että rekla on tehty, mutta mitään ei vastattu. Silmä käteen. Musta taas tuntuu että kun noin kiihkeästi puolustat tätä leipomoa niin oot itse siellä töissä. Ei, kakkua ei osteta (tod näk) nettitilauksella, vaan se oli _vertaus_ jos sellaista ymmärrät. Jos kakku on kerran tilauskakku, niin se ei ole ollut valmiina kun äiti on käynyt ostamassa kakun. En tiedä mikä juttu se on että ei ole katsottu kakkua kun se on haettu (ehkä maksettu etukäteen tms?), mutta periaate on sama kuin nettitilauksessa. Toisessa tapauksessa tilaat tuotteen ja se tuodaan sulle, toisessa se tehdään sulle.
[/quote]
Kommentoin jo aikaisemmin. Tarkistan aina leipomossa tilattuani kakun, vaikka sen vakiovalikoimassakin olevan. Siksi että se on A) ehjä B) tilatunlainen.
Turha rypistellä, jos on niin torspo, että tarkistaa kakun ulkonäön tai kunnon vasta kahvipöydässä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:01"]
Eipä saa kakuntilaajalta sitä vastausta.
Eli ilmapalloisin kanssa samaa sakkia. On jumalauta pokkaa huudella ympäri somea ja mustamaalata yritystä,
MUTTA OMA KANTTI EI KESTÄ vastata kysymykseen kakun vastaanottamisesta.
Nolla pistettä tälle paskasomekohulle ja tälle äipälle, 10 pistettä leipomolle.
Toivottavasti leipomo tajuaa olla vastaanottamatta tältä yrityksensä mustamaalajalta, EI-MAKSAVALTA-ASIAKKAALTA enää yhtäkään tilausta, saatika päästä häntä yrityksensä tilohin.
Tämän mamman puolustajia en ymmärrä pätkän vertaa, hänhän on vapaamatkustaja ja EI-MAKSAVA ASIAKAS.
[/quote]
Sinun ansioistasi minä, varmasti moni muukin, jättää moisen ammattitaidottaman leipomon rauhaan ihan vapaaehtoisesti.
En ota sitä riskiä, että voisin kaltaiseesi ihmishylkiöön törmätä ko. liikkeessä asioidessani.
[/quote]
Eli sinäkin olet samanlainen vapaamatkustaja ja ilmaisten eväiden vaatija?
Eikö hävetä?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:14"]
Ei tarkastanut, etkö osaa edelleenkään lukea???? Miksi jankaat tätä yhtä ja samaa kysymystä, vaikka tähän on vastaus. Mutta hienosti olet saanut jo 11 sivua tätä kohua. Melkein kuin ilmapalloisä. Vaikka ilmapalloisässä ei ollutkaan kyse mistään tuotteen reklamoinnista, mutta samapa tuo.
[/quote]
Näytä minulle se kohta tässä keskustelussa, konkreettisesti? Siellä taitaa kiukutella se kuvan nettiin lataaja?
Eikö? Olihan kakku kuitenkin hyvää, ja ennenkaikkea ilmaista?
[/quote] Tietenkin se pitää saada ilmaiseksi, jos ei vastaa sitä mitä sovittiin. Toisaalta tilaaja ei vaatinut edes sitä, minä olisin vaatinut ja varmaan vaatinut enemmänkin. Siitä MIELIPAHASTA katsos. Näin me ollaan erilaisia. Sä varmaan olisit jättänyt asian siihen, koska se olisi ollut "reilua".
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:01"]
Eipä saa kakuntilaajalta sitä vastausta.
Eli ilmapalloisin kanssa samaa sakkia. On jumalauta pokkaa huudella ympäri somea ja mustamaalata yritystä,
MUTTA OMA KANTTI EI KESTÄ vastata kysymykseen kakun vastaanottamisesta.
Nolla pistettä tälle paskasomekohulle ja tälle äipälle, 10 pistettä leipomolle.
Toivottavasti leipomo tajuaa olla vastaanottamatta tältä yrityksensä mustamaalajalta, EI-MAKSAVALTA-ASIAKKAALTA enää yhtäkään tilausta, saatika päästä häntä yrityksensä tilohin.
Tämän mamman puolustajia en ymmärrä pätkän vertaa, hänhän on vapaamatkustaja ja EI-MAKSAVA ASIAKAS.
[/quote]
Sinun ansioistasi minä, varmasti moni muukin, jättää moisen ammattitaidottaman leipomon rauhaan ihan vapaaehtoisesti.
En ota sitä riskiä, että voisin kaltaiseesi ihmishylkiöön törmätä ko. liikkeessä asioidessani.
[/quote]
Eli sinäkin olet samanlainen vapaamatkustaja ja ilmaisten eväiden vaatija?
Eikö hävetä?
[/quote]
Hävettää sinun puolestasi. Mutta olet jo todistanut, ettet pysty enenpään, niin annan sinulle anteeksi. Ja olen helpottunut kun et kuulu tuttavapiiriini.
Heippa!
Tuollainen jälki ammattileipurilta ei vaan ole ok ja sillä selvä. Sinä olet asiakas ja maksat kovan hinnan tilaamastasi tuotteesta koska haluat priimaa ja odotat sitä saavasi alansa ammattilaisilta,jotka ovat saaneet tv:ssäkin tunnustusta, käyt kiireessä juuri ennen h-hetkeä noutamassa tuotteen,joka paljastuukin huonoksi vitsiksi, sekö ei herätä lainkaan vihaa?! Ei itselle ainakaan tulisi mieleen alkaa firman tunteita ja mainetta ajattelemaan, jos pokkana kehtaavat sellaista roskaa asiakkaalle tarjota. Leipurin tajuttua, että nyt epäonnistuttiin eikä uutta ehditä, olisi pitänyt välittömästi informoida asiakasta tästä ja kysyä, mitä toiveita asiakkaalla olisi asian hoitamiseksi. Vaikka siellä ei kukaan muu olisikaan kakusta tiennyt kuin tuo leipuri, ei se merkitse mitään, koska se yksi leipuri on yhtä kuin koko firma asiakkaan silmissä. Asiaa ei olisi pitänyt päästää jälkipuintiin asti, vaan se olisi pitänyt hoitaa samantien. On firman tehtävä ajatella mainettaan ja toimia sen mukaisesti, se ei ole asiakkaan tehtävä. Puskaradio on aina laulanut ja nykypäivänä some tehostaa sitä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:14"]
Ei tarkastanut, etkö osaa edelleenkään lukea???? Miksi jankaat tätä yhtä ja samaa kysymystä, vaikka tähän on vastaus. Mutta hienosti olet saanut jo 11 sivua tätä kohua. Melkein kuin ilmapalloisä. Vaikka ilmapalloisässä ei ollutkaan kyse mistään tuotteen reklamoinnista, mutta samapa tuo.
[/quote]
Näytä minulle se kohta tässä keskustelussa, konkreettisesti? Siellä taitaa kiukutella se kuvan nettiin lataaja?
Eikö? Olihan kakku kuitenkin hyvää, ja ennenkaikkea ilmaista?
[/quote] En ole. Voit hakkeroida niin paljon kuin sielu sietää :) Minulla ei ole minkäälaisia someprofiileita, ei twitteriä, instaa, facebookia, mitään... Aloita salapoliisityö. Lievästi vainoharhaista sinulta kyllä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 16:24"]
Tuollainen jälki ammattileipurilta ei vaan ole ok ja sillä selvä. Sinä olet asiakas ja maksat kovan hinnan tilaamastasi tuotteesta koska haluat priimaa ja odotat sitä saavasi alansa ammattilaisilta,jotka ovat saaneet tv:ssäkin tunnustusta, käyt kiireessä juuri ennen h-hetkeä noutamassa tuotteen,joka paljastuukin huonoksi vitsiksi, sekö ei herätä lainkaan vihaa?! Ei itselle ainakaan tulisi mieleen alkaa firman tunteita ja mainetta ajattelemaan, jos pokkana kehtaavat sellaista roskaa asiakkaalle tarjota. Leipurin tajuttua, että nyt epäonnistuttiin eikä uutta ehditä, olisi pitänyt välittömästi informoida asiakasta tästä ja kysyä, mitä toiveita asiakkaalla olisi asian hoitamiseksi. Vaikka siellä ei kukaan muu olisikaan kakusta tiennyt kuin tuo leipuri, ei se merkitse mitään, koska se yksi leipuri on yhtä kuin koko firma asiakkaan silmissä. Asiaa ei olisi pitänyt päästää jälkipuintiin asti, vaan se olisi pitänyt hoitaa samantien. On firman tehtävä ajatella mainettaan ja toimia sen mukaisesti, se ei ole asiakkaan tehtävä. Puskaradio on aina laulanut ja nykypäivänä some tehostaa sitä.
[/quote]
Amen tälle! Juuri näin!
Musta toi on kyllä ihan hyvä kakku ja olisin ollut tyytyväinen. Tietty jos olisin noita kolikoita ja kettinkejä kakun väliin halunnut, niin oisin ehkä pettynyt kun niitä ei ole - saati sitten synttärisankarin nimeä. Itse pääkallo on humoristisen ja kivan näköinen, persoonallinen. Kyllä mun mielestä tekijän kädenjälki saa näkyä, eikä tule olla mikään 1:1 valokuvakopio pyydetystä :)