Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana miehen vasektomiasta huolimatta?!

Vierailija
23.07.2015 |

Miehelle on tehty vasektomia pari vuotta sitten, koska emme halua lapsia. Olemme siis päälle kolmekymppisiä molemmat ja yhteisiä vuosia seitsemän.

Seksiä on totta kai harrastettu ilman muuta ehkäisyä, koska on tuo vasektomia tehty. Ei ole käynyt edes mielessä että se voisi pettää. 

Tässä on nyt ollut omituisia tuntemuksia viime aikoina, ovulaatiota en seuraa mitenkään ihmeellisesti, mutta oletetun ovulaation jälkeen minulla oli kuumeilua ja muutenkin hieman outo olo. En tietenkään huomioinut tätä mitenkään kummemmin, paitsi nyt jälkikäteen mietittynä. Sitten tuli rintojen kipuilua, väsymystä jotka pistin tulevien kuukautisten piikkiin. Tällä hetkellä tärisen kuin horkassa, on niin kylmä ja lihakset ihan älyttömän kipeät. Ei ole kuukautisia kuulunut, nyt kohta kaksi viikkoa myöhässä. Ja minulla on ollut aina tähän asti tarkka kierto.

Raskaustestiä en ole uskaltanut käydä ostamassa. Se on 100% varma etten miestäni ole pettänyt, joten voi olla ihan pikkuruinen kriisin paikka jos tosiaan raskaana olen. Olen tässä joka päivä meinannut mennä töistä kotiin apteekin kautta ostamaan testin, mutta jänistänyt sitten aina.

Onko kellään kokemusta/kenenkään tutulle sattunut niin että steristä/vasektomiasta huolimatta olisi tullut raskaaksi? Hieman ehkä paniikkia täällä suunnassa.. 

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastoin yleistä käsitystä sterilisaatio ei ole pettämätön ehkäisymenetelmä eikä edes varmin menetelmä."

Lähde: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

"Miehen sterilisaatio on paikallispuudutuksessa tehtävä toimenpide, jolla voidaan saavuttaa jopa 99,5 prosentin ehkäisyvarmuus." Eli jää vähintään 0,5% mahdollisuus raskauden aiheuttamiseen.

Lähde: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/10/28/miehen-sterilisaatio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla