Raskaana miehen vasektomiasta huolimatta?!
Miehelle on tehty vasektomia pari vuotta sitten, koska emme halua lapsia. Olemme siis päälle kolmekymppisiä molemmat ja yhteisiä vuosia seitsemän.
Seksiä on totta kai harrastettu ilman muuta ehkäisyä, koska on tuo vasektomia tehty. Ei ole käynyt edes mielessä että se voisi pettää.
Tässä on nyt ollut omituisia tuntemuksia viime aikoina, ovulaatiota en seuraa mitenkään ihmeellisesti, mutta oletetun ovulaation jälkeen minulla oli kuumeilua ja muutenkin hieman outo olo. En tietenkään huomioinut tätä mitenkään kummemmin, paitsi nyt jälkikäteen mietittynä. Sitten tuli rintojen kipuilua, väsymystä jotka pistin tulevien kuukautisten piikkiin. Tällä hetkellä tärisen kuin horkassa, on niin kylmä ja lihakset ihan älyttömän kipeät. Ei ole kuukautisia kuulunut, nyt kohta kaksi viikkoa myöhässä. Ja minulla on ollut aina tähän asti tarkka kierto.
Raskaustestiä en ole uskaltanut käydä ostamassa. Se on 100% varma etten miestäni ole pettänyt, joten voi olla ihan pikkuruinen kriisin paikka jos tosiaan raskaana olen. Olen tässä joka päivä meinannut mennä töistä kotiin apteekin kautta ostamaan testin, mutta jänistänyt sitten aina.
Onko kellään kokemusta/kenenkään tutulle sattunut niin että steristä/vasektomiasta huolimatta olisi tullut raskaaksi? Hieman ehkä paniikkia täällä suunnassa..
Kommentit (81)
Tiedän yhden pariskunnan, joka sai yllärivauvan tuolla tavoin. Nainen tajusi olevansa raskaana vasta joskus 4. kuulla koska ei pitänyt olla mahdollista :) Eli on mahdollista! Ja vaikka molemmat ovat hyvin lapsivastaisia, niin ovat ihan onnellinen perhe nykyään. Tosin nainen yrittää nyt päästä asap sterilisaatioon myös, mutta lääkärit eivät ole vielä suostuneet, koska ikäehto ei täyty eikä lapsimäärä.
Joskus kohtalo puuttuu peliin. Ehkä lapsen on tarkoitus tullakin teille, vaikka ette ole sitä suunnitelleet?
Anteeksi jos annan itsestäni "hieman" typerän kuvan.
Tänään menen ostamaan sen pirun testin niin selviää. En toivo olevani raskaana, mutta kovin on hämmentävä tilanne, varsinkin kun näin tuon unen, siinä oli niin vahvasti "tunteita" että olin aamulla todella hämmentynyt niistä fiiliksistä. Mutta se on vain uni, yhtään epätoivottua lasta tähän maailman ei kannata tehdä ja siksi tuo vasektomia on miehelle tehtykin.
ap
Jos yhtään epäilyttää, kannattaa miehen testauttaa spermansa. Se on halpa hinta mielenrauhasta. Itse asiassa siittiöiden puuttumisen tai läsnäolon voi todeta ihan kotioloissa harrastemikroskoopillakin. -24
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:42"]
Ehkä lapsen on tarkoitus tullakin teille, vaikka ette ole sitä suunnitelleet?
[/quote]
Voi ny helvetti
Niin annatkin. Käyt ostamassa sen testin ja teet abortin.
Ja sitten kiikkustuolissa itket kun muilla on perhe ja lapsenlapsia ja itse olet yksin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:42"]Anteeksi jos annan itsestäni "hieman" typerän kuvan.
Tänään menen ostamaan sen pirun testin niin selviää. En toivo olevani raskaana, mutta kovin on hämmentävä tilanne, varsinkin kun näin tuon unen, siinä oli niin vahvasti "tunteita" että olin aamulla todella hämmentynyt niistä fiiliksistä. Mutta se on vain uni, yhtään epätoivottua lasta tähän maailman ei kannata tehdä ja siksi tuo vasektomia on miehelle tehtykin.
ap
[/quote]
Olin melkeen varma raakaudesta joku aika sitten. Kaikki oireet täsmäsi, huono, oksettava olo, turvotus, jatkuva pissahätä jne. Olen ollut vielä pari kertaa raskaana, joten tiedän tunteen. Silti raskaustesti oli nega ja oireet poistuneet jo. Eli voi olla kyse muustakin. Tee kuitenkin se testi.
Muistakaa teettää dna-testi vauvalle, jotta oikea isä on mahdollista löytää.
Ja siis tuohon pettämisjuttuun, totta kai mies minuun luottaa eikä se liity muuten tähän ollenkaan, mutta pelkään kyllä miehen reaktiota asiasta, jos olisinkin raskaana. Olemme tämänkin käyneet läpi aikoinaan, ja silloin sovittiin että jos näin kävisi, niin luotetaan toisiimme ja selvitetään asiat rauhassa.
Toivon että tämä on jotain ihmeellistä hormooniheittelyä vaan...
ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:43"]
vasektomia ei ole 100%varma vaikka hyvin lähelle sitä meneekin. 100% varmuus on vain olla harrastamatta seksiä. Teidän kohdalle on osunut ns. lottovoitto, jos todella olet raskaana. Muista siinä tapauksessa, että kaikella on tarkoituksensa ;)
[/quote]Vasektomia on mahdollista tehdä niin, että sen varmuus on 100 % Tässä tavassa siemenjohtimet katkaistaan, niiden päät poltetaan umpeen ja niiden uloin kerros vedetään hupuksi päiden ympäri ja ommellaan kiinni. Lopuksi katkaistut johtimet ommellaan kiinni muuhun kudokseen. Kukaan tällaisen vasektomian saanut mies ei ole koskaan saattanut naista raskaaksi. Kaikki lääkärit eivät kuitenkaan näe näin paljon vaivaa, koska operaatio on muutenkin yli 99 % varma, ja vasektomiat ovat klinikoille volyymibisnestä.
Tiesittekö muuten, että vasektomian luotettavuutta tutkittaessa saadaan eri tuloksia sen mukaan, kelpuutetaanko aineistoksi myös tapaukset, joissa isyyttä ei ole vahvistettu? Toisin sanoen raskaus ei välttämättä johdu vasektomian pettämisestä vaan naisen pettämisestä. -24
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:09"]
Itse asiassa vasektomialla saadaan 100% ehkäisyteho vain poistamalla kivekset. Jopa koko siemenjohtimien poistaminenkin voi pettää. Sellainen ihmiskeho on, yrittää saada geenit jälkipolville.
[/quote]Ei pidä paikkaansa. Mainitsemallani menetelmällä saavutetaan sataprosenttinen ehkäisyteho. -24
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:50"]
Vasektomia pettää 0.15 prosentillä miehistä. Ei siis ole 100 % varma.
[/quote]Oikea luku on 0,025 %, kun aineistona käytetään vain tapauksia, joissa isyys on vahvistettu ja siemennesteen on todettu olevan vailla siittiöitä. Riski on siis vain kuudesosa siitä, mitä väität, ja sekin tippuu nollaan, kun käytetään yllä mainitsemaani menetelmää (joka on muuten englanniksi "thermal cautery with fascial interposition"). -24
on se mahdollista että vasektomia korjaantuu itsestään. useimmiten ne on käsittääkseni kauan aikaa sitten tehtyjä vasektomioita.
kannattaa nyt tehdä se raskaustesti.
voihan ne menkatkin tulla myöhässä.
mikään ei ole satavarma ehkäisy.
Vastataan nyt vanhaan ketjuun, ettei se vasektomia ole varmasti pettänyt. Spermanäyte otetaan puoli vuotta operaation jälkeen ja jos siinä ei enää siittiöitä näy niin ei niitä mitenkään maagisesti ala tulla lisää. Taitaa aloittajalla omatuntoa kolkuttaa oma uskottomuus kun pitää tällaisia verukkeita keksiä...
Mites tässä kävi? Selvisikö kuka on lapsen isä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut raskaana. Mies olis isä kun ei pettäny. Naisten ja miesten sterilisaatiot pettävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut raskaana. Mies olis isä kun ei pettäny. Naisten ja miesten sterilisaatiot pettävät.
Paskapuhetta.
Sterilaation ehkäisyvarmuus ei ole sata prosenttia. Sterilaatiosta huolimatta 1-4 naista tuhannesta tulee vuodessa raskaaksi. Kyllä lääkäri tämän kertoi kun toimenpide tehtiin, äijä ei vain ole viitsinyt mainita sinulle etkä sinä ole ottanut selvää.
Ja jos olet syrjähypellyt, sekin selviää. Isyyden selvittäminen on nimittäin nykyään pakollista, ja aika varmasti miestä kiinnostaa, onko hän isä vai ei, koska kuitenkin sterilaatio on tehty.
MIeshän ei voi aiheesta huijata, koska arvet näkyvät kivespussin yläosassa peniksen alla, sen molemmin puolin. Ja katkaistut, sidotut siemenjohtimet tuntuvat ihon läpi.
Tee nyt vaan se testi, ennen sitä turha spekuloida.