Emme kohtaa mieheni kanssa henkisellä tasolla..
Ja siksi monet muutkin asiat ovat vaikeita.
Mieheni on sellainen hiljainen suomalainen tuppisuu joka ei keskustele tai näytä tunteitaan.
On rehellinen ja rakkauden kielenä on arkiset teot- auttaa, tekee ruokaa, hoitaa kotia eikä oikeastaan koskaan valita.
Mutta kun emme kykene keskustelemaan juurikaan mistään oikeasti. Siis kunnolla keskustelemaan. Tunteiden näyttämisestä hänellä on haasteita samoin minulla. Olisi ihana joskus hullaantua ja innostua mutta kaikki on sellaista tavallista ja toki hyvällä tavalla myös turvallista.
Huomaan vaan että mun on esim seksuaalisella tasolla vaikea syttyä kun ei ole sitä muuta yhteyttä.
Kommentit (343)
Sitten se vielä syö lasten vanukkaat salaa eikä koskaan harrasta itsereflektiota, mä en kestä! Ap
Mitä keskustelitte kun seurustelitte? Etkö huomannut jo silloin, että henkinen yhteys puuttui. Olitko edes silloin hullaantunut häneen?
Mulla sama. Paitsi että mies ei ole tuppisuu eikä suomalainen, ja keskustellaan kyllä paljonkin, esim. lasten kasvatuksesta, politiikasta, elokuvista, mistä milloinkin. Mutta henkisellä tasolla ei kohdata eikä mun mielestä olla koskaan kohdattukaan.
Ap ja toinen ketjuun kirjoittanut: MIKSI te menette yhteen miehen kanssa, joihin teillä ei ole eikä ole koskaan ollut henkistä yhteyttä?
Sehän on se tärkein, jota ilman ei ole mitään.
Itse en tuollaisessa suhteessa kestäisi hetkeäkään.
Kai siinä oli joku helppous.
Miehessä ja suhteessa, oli kiva olla yhdessä ja viettää aikaa. En ehkä hullaantunut hänestä jos niin voi sanoa.
Asiat ovat vain menneet omalla painollaan, jos joku pieni riita on ollut siitä on keskusteltu.
Tämä on siis turvallinen ja draamaton suhde josta ei ole syytä erota kun kaikki on ihan hyvin.
Aina aika ajoin tämä tylsyys käy mielessä tai ero, mutta sitten aina päätän että ei parisuhteen tarkoitus ole tarkota kaikkea elämän osa- alueen asioita. Tällä tarkoitan sitä että olen itse vastuussa tarpeistani ja niiden tyydyttämisestä : vietän aikaa ystävien kanssa keskustellen, ja olen sosiaalisesti paljon aktiivisempi kuin hän.
Ehkä tämä koronatilanne on myös osaltaan vaikuttanut tähän meidän suhteeseen että kaikki tekeminen on minimissä ja yhdessäolo korostuu.
Sen vielä totean ettei meillä ole oikein sellaista yhteistä onnistumisen / tekemisen kohdetta: kuten vaikka remontti, matkailu, ulkoilu, kulttuuri jne.
Mulla on hirmuisesti haluja mennä eteenpäin elämässä kaikilla osa-alueilla eli opiskelen työn ohella, olisin innokas remontoimaan kotia ja mökkiä, käymään teatterissa jne, hän ei
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten perustatte perheitä?
Missä tässä tekstissä Ap on maininnut perheen?
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaako se sua sun isästä sattumalta?
Ei muistuta isää, joka oli alkoholisti ja väkivaltainen.
Edellinen kumppani oli nimenomaan pleijeri ja renttu, jolla oli sivusuhde pitkän aikaa enkä tiennyt siitä. Siksi olenkin tässä ja nyt.
Ap
Oli kiva olla yhdessä ja viettää aikaa ? Niin, miksi ei siis ole enää ? Teillä on ollut alusta asti perustavanlaatuiset erot halussa tehdä ja kokea ja silti valitsit kyseisen miehen ? Helppouden vuoksi ? Oikeasti ?
Ap muistuttaa Pohjantähden alla romaanin kirkkoherraa, joka tuli pellolla Koskelan Akselille puhumaan muun muassa painopisteistä. Akseli murisi itsekseen, että ottais kerran sontalapion käteensä, niin tietäis painopisteet.
Helppo oli siis myös hyvä asia. Olo oli turvallinen ja oli kiva tutustua.
Kun on ollut tinderissä niin ymmärtää että siellä ei kovin montaa kunnon miestä ns loju vapaana tai muutenkaan. Oli siis kiva tutustua, meillä oli samanlainen elämäntilanne ja hiljalleen edettiin tätä pistettä kohti.
Tiedostan toki että myös itsessä oli niitä ärsyttäviä piirteitä ja olen varmasti hänen mielestä väsyttävä ja ärsyttävä välillä.
Mitä te ylipäätään teette sitten yhdessä ? Ette mitään ? Mies möllöttää omissa puuhissaan vapaa-aikansa ja sinä märiset vauva-palstalla ? Olet ihan itse miehesi valinnut. Lopeta valitus ja jatka sitä niin helppoa elämääsi. Suhteessa ei ole pakko olla kenenkään. Jos olet parisuhteessa henkisesti yksin, niin mikä niin olennainen muuttuisi, jos olisit oikeasti yksin ? Ei mikään. Paitsi siinä tapauksessa, että se koti ja mökki onkin miehen omaisuutta.
Hei ap.
En voi kun ihmetellä kaltaisiasi naisia. On pakko saada kumppani, niin otetaan joku joka tarjolla on. Sitten kun siitä miehestä ei ole leikkimään tyttöjen leikkejä kuten sisustusta tai teatteria, ei tee mieli seksiä ja katse suunnataan tulevaan.
Missä sinä tulet miestäsi vastaan? Mistä hänen mielenkiinnon kohteistaan sinä pidät? Oletko yrittänyt? Ihmeelliseltä kyllä tuntuu, että mennään yhteen ilman yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
Tiedoksi, että hullaantuminen kestää vuoden-kaksi. Se on biologis-kemiallinen prosessi, jonka tarkoitus on turvata lisääntyminen. Sen jälkeen parisuhde on sen varassa, miten sitä on rakennettu. Te ette ole tainneet paljon töitä tehdä kumpikaan. Teit valinnan helppouden perusteella ja nyt maksat siitä. Ole hyvä.
N40 onnellisessa parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Ap muistuttaa Pohjantähden alla romaanin kirkkoherraa, joka tuli pellolla Koskelan Akselille puhumaan muun muassa painopisteistä. Akseli murisi itsekseen, että ottais kerran sontalapion käteensä, niin tietäis painopisteet.
No ei muistuta kyllä yhtään eikä liity mitenkään tähän, mutta pääsit nyt kuitenkin kertomaan että olet lukenut kirjan. Hieno homma.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te ylipäätään teette sitten yhdessä ? Ette mitään ? Mies möllöttää omissa puuhissaan vapaa-aikansa ja sinä märiset vauva-palstalla ? Olet ihan itse miehesi valinnut. Lopeta valitus ja jatka sitä niin helppoa elämääsi. Suhteessa ei ole pakko olla kenenkään. Jos olet parisuhteessa henkisesti yksin, niin mikä niin olennainen muuttuisi, jos olisit oikeasti yksin ? Ei mikään. Paitsi siinä tapauksessa, että se koti ja mökki onkin miehen omaisuutta.
Meillä on aika lailla erilaiset työrytmit, mutta toki yhteistä aikaakin jää. Käydään kävelyllä, tehdään ruokaa, katsotaan leffoja, kesällä ollaan paljon mökillä ja siellä onkin aina hirmuisen hauskaa kun on yhteisiä projekteja ja nautitaan paljon enemmän elämästä.
Mies harrastaa enemmän urheiluun liittyviä juttuja, joskus käydään yhdessä salilla ja retkeillään, mä opiskelen ja tapaan kavereita.
Mutta kuten tuolla aiemmin sanoin niin tämä korona on varmasti vaikuttanut tähän ettei voi tehdä asioita niin paljoa ja se tylsistyttää myös.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap.
En voi kun ihmetellä kaltaisiasi naisia. On pakko saada kumppani, niin otetaan joku joka tarjolla on. Sitten kun siitä miehestä ei ole leikkimään tyttöjen leikkejä kuten sisustusta tai teatteria, ei tee mieli seksiä ja katse suunnataan tulevaan.
Missä sinä tulet miestäsi vastaan? Mistä hänen mielenkiinnon kohteistaan sinä pidät? Oletko yrittänyt? Ihmeelliseltä kyllä tuntuu, että mennään yhteen ilman yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
Tiedoksi, että hullaantuminen kestää vuoden-kaksi. Se on biologis-kemiallinen prosessi, jonka tarkoitus on turvata lisääntyminen. Sen jälkeen parisuhde on sen varassa, miten sitä on rakennettu. Te ette ole tainneet paljon töitä tehdä kumpikaan. Teit valinnan helppouden perusteella ja nyt maksat siitä. Ole hyvä.
Jaahas, yli-ikäinen Pick me girl pätemässä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap.
Mielenkiintoinen analyysi. Ei ollut pakko saada ketään, olen ollut elämässäni aikoja yksin ja korjaillut myös itseäni tuon pleijerin jäljiltä. Siitä ei ollut siis kyse.
Kun on elänyt suhteissa jossa on paljon draamaa, riitaa ja pettämistä tämä tuntui turvalliselta ja hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aika lailla erilaiset työrytmit, mutta toki yhteistä aikaakin jää. Käydään kävelyllä, tehdään ruokaa, katsotaan leffoja, kesällä ollaan paljon mökillä ja siellä onkin aina hirmuisen hauskaa kun on yhteisiä projekteja ja nautitaan paljon enemmän elämästä.
Mies harrastaa enemmän urheiluun liittyviä juttuja, joskus käydään yhdessä salilla ja retkeillään, mä opiskelen ja tapaan kavereita.
Mutta kuten tuolla aiemmin sanoin niin tämä korona on varmasti vaikuttanut tähän ettei voi tehdä asioita niin paljoa ja se tylsistyttää myös.
Okei, teillä on hyvän kuuloinen parisuhdearki joka ei sinua tyydytä. Haluaisit hullaantua. Eipä siihen taida olla muuta ratkaisua kuin rakastua vieraaseen. Tai sitten sun miehesi pitäisi jotenkin uudelleensyntyä. Tai otatte jotain kemikaalia yhdessä. Nykyisillä lähtöaineilla saat juurikin entisenlaisen reaktion.
Siitähän tässä on kyse, että olet jonkun romanttisen harhan vallassa. Naisille tyypillistä - ja sanon tämän naisena.
Mihin olet aluperin ihastunut tai peräti hullaantunut hänessä? Ei kai hän nyt sentään suhteenne alusta lähtien ole ollut tuppisuu.