Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon lihonnu 8 kiloa kesän aikana.

Vierailija
22.07.2015 |

Olen muutenkin ylipainoinen ja arkena käyn muutaman kerran salilla ja syön terveellisesti.Kun loma alkoi ajattelin et haluan kyllä nauttia kesästä enkä laskea koko ajan kaloreita. En siis laihduta kesällä, kunhan vain ylläpidon nykyistä painoa. Ei ihan onnistunutkaan ilman kunnon kuria. Oon pettynyt itseeni :(((

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mä laihduin kesän aikana 9 kg terv. normaalipainoinen

Vierailija
2/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitää alapeukuttaa, jos kesän aikana onnistuukin laihtumaan ja liikkumaan? Ihme logiikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:05"]

Luonteen heikkoutta, otaksun.

[/quote]

"otaksun" Minä otaksun nipotusta olevan tuossa lauseessa ja tekopyhyyttä sen laatijassa.

aapee päätti nauttia ja olla laskematta kaloreita ja lihoi. Ei iso ongelma.

nyt syksyn tullen rupeat säännölliseen rytmiin, liikkumaan kivoja juttuja ja syömään terveellisesti. Tekemään muita rutiineja, jolloin energia ja tarmo menee muuhun kuin mössytykseen.

tavoitteena hyvä olo.

Vierailija
4/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille laihtuneille ainakin mun puolesta. Toivon, että tulen perässä!! Olis syksyllä siskon häätkin ja mekko valmiina. Olis vähän surullista jos sitä en enää päälleni saa. -ap

Vierailija
5/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten paljon tsemppaavista kommenteista. Pelkäsin vähän vastauksia.. -ap

Vierailija
6/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt salilla koko kesän 3-4 krt viikossa ja syönyt terveellisesti. Join viimeksi vappuna alkoholia. Jotenkin tuntuu siltä, että kesä on ihmisille tekosyy läskeillä. Ottaen huomioon, että nämä ihmiset läskeilevät muutenkin kuin kesällä pelkästään. Herkutella voi ihan hyvin kerran viikossakin vaikka sitten vähän rankemmallakin kädellä, mutta kyse on nyt vaan laiskuudesta ja huonosta itsekurista. 

Vierailija
7/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:03"]

Olen aina ihmetellyt miten joku voi lihoa kesällä. 

Eihän silloin ruoka edes maistu. 

[/quote]

Miksei maistu?  Sairastutko jotenkin kesäisin?

Vierailija
8/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on kyse paljon muusta kuin laiskuudesta ja itsekurista. Itse ainakin tunnistan, että syöminen on psyykkinen ongelma.

Olen monessa muussa asiassa ahkera ja hyvinkin kurinalainen ihminen. Esimerkiksi työssäni ihan tinkimätön. Kuntoilemaan lähtemisen vaikeus ja syömisen kohtuuton mielihyvä/ lohtu voivat liittyä mm. pitkään masennukseen ja uupumukseen. Asiaan perehtynyt psykologi osaisi kertoa mekanismeista paljon enemmän.

105kg

Vierailija
9/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienoa, että jotkut onnistuu kesälläkin olemaan tarkkoja. Mulla se ei onnistunut. Koen tarvitsevan hyvää juomaa ja ruokaa, jotta voin nauttia. Se on pinttynyt päähäni. Lapsena kun kun mentiin mökille tai tehtiin jtn muuta hauskaa ostettiin aina monta kassia herkkuja. Tiedän, että itsekuri on surkea ja nautin löhöilystä. Olen pettynyt itseeni, kun lähipiirissänikin muilla ei ole paino-ongelmia, mutta mä en saa sitä hallintaan.. -ap

Vierailija
10/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän että saan laihdutettua noi tulleet kilot takaisin syksyllä, mut hitto ku pelkään taas esim. joulua.. :( -ap

Vierailija
11/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunut kesän aikana 3 kiloa. Olen käynyt 5 krt viikossa salilla. Syömisen suhteen mulla on linja, että saan syödä ja juoda mitä vain, kiinnitän huomiota määriin.

En ole dieetillä vaan teen elämäntapamuutosta. Kaike kaikkiaan kiloja on lähtenyt jo 24. Salikäynnit aloitin nyt kesällä.

Vierailija
12/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:46"]Ja tiedän että saan laihdutettua noi tulleet kilot takaisin syksyllä, mut hitto ku pelkään taas esim. joulua.. :( -ap
[/quote]

Sillä ei ole väliä mitä syö joulun ja uuden vuoden välissä, vaan mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä. :)

Vierailija
13/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just päinvastoin. Eli kun paska, kylmä, pimeä talvi kolahtaa eikä oikein jaksa liikkuakaan niin lihon aina. Kesällä laihdun.

Vierailija
14/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:46"]Ja tiedän että saan laihdutettua noi tulleet kilot takaisin syksyllä, mut hitto ku pelkään taas esim. joulua.. :( -ap [/quote] Sillä ei ole väliä mitä syö joulun ja uuden vuoden välissä, vaan mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä. :)

[/quote]

Älä jaksa

Vierailija
15/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi lihoa noin paljon?? Kylmä kesä ei tietenkään ole vienyt ruokahalua mutta toisaalta ei tee edes mieli grillata toppis päällä....

Olin juuri 3 vkoa reissussa - nautiskelin paikallisista ruuista täysillä: croissanteja, hedelmiä suoraan puista, pastaa, pizzaa, lihaa, kalaa, salaatteja, mereneläviä, risottoja, jäätelöä, 1/2 pulloa roseta lähes joka päivä, Aperol spritz muutaman kerran, suolan tarpeeseen pari kourallista sipsejä päivittäin jne. N tupla/triplakalorit normaaliin nähden, 2 lämmintä ateriaa päivässä vaikka oli +30 lämmintä

1,5 kiloa tuli lisää ja kun palattiin kotiin se lähti heti pois.

Mitä ap syöt kun lihot noin herkästi?

Vierailija
16/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun painoni saattaa olla välillä +5kg ja parin päivän päästä voin olla jo lähtötilanteessa. Epäilen, että tähän liittyy se, että välillä kroppaan kertyy nestettä jonkin verran. Kesän aikana oli kylläkin yksi viikko, jolloin suolisto lopetti kokonaan toimimasta ja silloin paino nousi jo siksikin, tuolloin vyötärön ympäryskin oli +5cm normaaliin verrattuna :D Ihan suht perus ruokaa on tullut syötyä kesällä, muutama jäätelö ja viiniä pari pulloa, ehkä joku viisi grillauskertaa. Grillaamisenkin voi tehdä kevyemmin. Itse suosin salaatteja ja grillattuja kasviksia. Sen kylkeen sitten ottaa sen kanan/pihvin/makkaran. Liikuntaa harrastan 4-6 kertaa viikossa ja ainut mitä olen huomannut on se, että vatsalihaksissa on tapahtunut kehitystä. Nykyään painoni nousee todella herkästi, joten ihan tyytyväinen olen siihen että olen pysynyt samoissa lukemissa ja välillä käynyt jopa 2 kg kevyemmässä lukemassa.

Vierailija
17/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:05"]Onko kenellekkään käynyt niin että on ollut tosi perso herkuille eikä tykännyt liikunnasta, mut kun pakosta vaan syö terveellisesti ja liikkuu niin lopulta niistä tuleekin asioita mistä nauttii? -ap
[/quote]

Itse aloitin liikunnan keväällä lähes nollasta. Nykyään juoksen n. viiden kilometrin matkoja ja teen lihaskuntojumppaa. Vaikeinta on se lähteminen. Itse lenkin aikana voi tulla välillä jopa euforinen olo, jos juoksu rullaa oikein hyvin. Toisaalta välillä koko lenkki tuntuu pakkopullalta, mutta kotiin päästyä tulee heti ajatus "onneksi lähdin". Itse kykenen juoksemaan vastoin kaikkia odotuksia. Minulla on paljon erilaisia vaivoja ja sairauksia, jotka välillä tekevät jo normaalin olemisen ja kävelyn vaikeaksi. Täytyy vaan muistaa, että pienestä täytyy aloittaa. Ensin tekee reipasta kävelyä ja kohottaa pohjakuntoa, jos sitä ei ole. Itse en ole tehnyt suuriakaan muutoksia ruokavalioon. Olen varsinainen sokerihiiri, mutta nyt kesällä olen korvannut etenkin suklaanhimoa syömällä mansikoita. Nytkään ei ole pariin viikkoon tai jopa pidempään aikaan tarttunut suklaata kaupasta mukaan. Muutoin syön melko tavanomaista kotiruokaa lautasmallin mukaan. Yksi päivä viikossa on varattu herkutteluun, sillon ostan yleensä limsaa ja suklaata/pienen sipsipussin/hampurilaisen/pizzaa tms.

Vierailija
18/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:44"]

Se on hienoa, että jotkut onnistuu kesälläkin olemaan tarkkoja. Mulla se ei onnistunut. Koen tarvitsevan hyvää juomaa ja ruokaa, jotta voin nauttia. Se on pinttynyt päähäni. Lapsena kun kun mentiin mökille tai tehtiin jtn muuta hauskaa ostettiin aina monta kassia herkkuja. Tiedän, että itsekuri on surkea ja nautin löhöilystä. Olen pettynyt itseeni, kun lähipiirissänikin muilla ei ole paino-ongelmia, mutta mä en saa sitä hallintaan.. -ap

[/quote]

No ei muuta kuin lusikka kauniiseen käteen ja jatkat dieettiä. Ota tavaksesi käydä vaa'alla joka viikko, niin ei käy noin isoa painonnousua, kun voi tehdä korjausliikkeitä aikaisemmin. Myös dieettiruoka voi olla hyvää, ei sen tarvitse olla puisevaa, pahaa salaattia. Opettele rakastamaan itseäsi, ja tarjoamaan kehollesi hyvää, terveellistä ruokaa. En usko itseinhon kantavan pidemmän päälle laihduksessa. On myös osattava sanoa ei ylenmääräiselle roskaruualla tai sokeripommeilla herkuttelulle sekä alkoholille. säännölliset ruoka-ajat ovat kaiken a ja o.  Sen jälkeen valinnat ratkaisevat, esim.

mehujen sijaan light-limsaa tai hyväntuoksuista teetä

karkin sijaan mansikoita

makkaran sijaan kananfilettä

pastan sijaan salaattia

suklaan sijaan kuppi kaakaota

suklaalevyn sijaan Pätkis-patukka

Vierailija
19/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:19"]Ongelmanne on suhteenne ruokaan. Hoikistumisessa on kysymys uusien, terveellinen ruokailutottumusten omaksumisesta - ei mistään että hetki syödään pussikettoja dieetillä ja sitten palataan takaisin vanhaan esim grillinälän muodossa. Ja tokihan kesästä saa nauttia, mutta aina on mahdollisuus valita terveellisempi vaihtoehto. Tissuttelu ei kuulu näihin.
[/quote]
Älä saarnaa, se on ihan helvetin ärsyttävää!!!
[/quote]

Näin on. Karvat nousee heti pystyyn, kun joku aloittaa: OngelmaNNE on

Vierailija
20/50 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:16"]Minkä takia pitää alapeukuttaa, jos kesän aikana onnistuukin laihtumaan ja liikkumaan? Ihme logiikka.
[/quote]

Normaalipainoinen laihtuu 9 kg. Normaali?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän