Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko vaasan ruispalat terveellisiä?

Vierailija
22.07.2015 |

Yritän laihduttaa ja syödä terveellisesti. Pitäiskö jättää leipä kokonaan pois?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On terveellisiä ja mun mielestä parasta ruis leipää

Vierailija
2/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon sulla on ylimääräistä. Normaalipainon rajoissa kannattaa ehkä jättää pois, mutta jos tiputettavaa on paljon laihdutuksesi tuskin kaatuu pariin ruisleipä palaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveellistä, eikä epäterveellistä. Kokonaisuus varmaan ratkaisee, mitä kaikkea muuta syöt.

Vierailija
4/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"]Riippuu kuinka paljon sulla on ylimääräistä. Normaalipainon rajoissa kannattaa ehkä jättää pois, mutta jos tiputettavaa on paljon laihdutuksesi tuskin kaatuu pariin ruisleipä palaan.
[/quote]
Oon 167/67 eli varmaan kannattaa jättää

Vierailija
5/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on kyllä pääasiassa viljaa. Viljan terveyshyödyt on 10 000 vuotta niiden keksimisen jälkeen vielä näyttämättä toteen, nyt kun ihminen voi suunnitella ruokavalioaan, niin on huomattu viljojen hylkäisen olevan monin tavoin hyödyksi.

Vierailija
6/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:16"]Ei ole terveellistä, eikä epäterveellistä. Kokonaisuus varmaan ratkaisee, mitä kaikkea muuta syöt.
[/quote]
Niin syön salaattia, hedelmiä ja marjoja juomana vesi tai tee mut nuo muutamat 2-4 ruispalaa jotka syön päivässä vie nälän pois kokonaan, muuten mul on koko ajan nälkä

Vierailija
7/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:16"]Ei ole terveellistä, eikä epäterveellistä. Kokonaisuus varmaan ratkaisee, mitä kaikkea muuta syöt.
[/quote]
Niin syön salaattia, hedelmiä ja marjoja juomana vesi tai tee mut nuo muutamat 2-4 ruispalaa jotka syön päivässä vie nälän pois kokonaan, muuten mul on koko ajan nälkä
[/quote]
Jotain proteiinia kannattaisi ennemmin lisätä tuohon listaan kuin leipää, totta kai muuten onkin jatkuva nälkä.

Vierailija
8/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö tarvitsee myös leivästä saatavia hiilihydraatteja. Ja ruisleivässä on myös kuitua. Suosittelen  syömään juuri sen pari palaa päivässä, jos auttaa pitämään olon kylläisempänä ja samalla verensokerin tasaisempana. 

Vaikka laihduttaa, ei pidä sulkea ns. perusravintoon kuuluvia elementtejä pois. Jos ruokavaliosta tekee liian tiukan, on palaaminen normaaliin hankalaa, koska harva jaksaa loppuikänsä syödä pelkkää salaattia. 

Vierailija
9/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vehnää kuin ruista niissä. Syö vaan jos haluat käyttää niiden lisäksi myös laksatiivia jotta vatsa toimisi edes kerran viikossa. 

Hedelmät ja leipä nostavat verensokeria marjoja enemmän. Verensokerin noustessa alkaa erittymään insuliinia jotta verensokeri laskisi. Verensokerin laskiessa tulee nälkä. Sitten mietitään miksi  ei laihdu vaikka syö hedelmiä ja ruisleipää. Juuri siksi. Hedelmiä maltillisesti. Leipä on turhaa.

Vierailija
10/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:16"]Ei ole terveellistä, eikä epäterveellistä. Kokonaisuus varmaan ratkaisee, mitä kaikkea muuta syöt. [/quote] Niin syön salaattia, hedelmiä ja marjoja juomana vesi tai tee mut nuo muutamat 2-4 ruispalaa jotka syön päivässä vie nälän pois kokonaan, muuten mul on koko ajan nälkä

[/quote]

Et näköjään syö proteiinia juuri ollenkaan jos tuo on ruokavaliosi. Ei ihmekään jos on nälkä. Kroppa huutaa ravintoa.

Vierailija
11/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse palaa noista leivistä, joissa on ruismallasta.

Vierailija
12/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi jos laihdutan. Muuten kyllä.

Vierailija
13/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:28"]

Enemmän vehnää kuin ruista niissä. Syö vaan jos haluat käyttää niiden lisäksi myös laksatiivia jotta vatsa toimisi edes kerran viikossa. 

Hedelmät ja leipä nostavat verensokeria marjoja enemmän. Verensokerin noustessa alkaa erittymään insuliinia jotta verensokeri laskisi. Verensokerin laskiessa tulee nälkä. Sitten mietitään miksi  ei laihdu vaikka syö hedelmiä ja ruisleipää. Juuri siksi. Hedelmiä maltillisesti. Leipä on turhaa.

[/quote]

Mitäs sitten pitäisi syödä?

Vierailija
14/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:27"]

Elimistö tarvitsee myös leivästä saatavia hiilihydraatteja. Ja ruisleivässä on myös kuitua. Suosittelen  syömään juuri sen pari palaa päivässä, jos auttaa pitämään olon kylläisempänä ja samalla verensokerin tasaisempana. 

Vaikka laihduttaa, ei pidä sulkea ns. perusravintoon kuuluvia elementtejä pois. Jos ruokavaliosta tekee liian tiukan, on palaaminen normaaliin hankalaa, koska harva jaksaa loppuikänsä syödä pelkkää salaattia. 

[/quote]

Taas on leipätiedotuksen uhri  puhunut. Elimistö  ei tarvitse juuri leivästa saatavaa hiilihydraattia eikä niitä paljon mainostettuja kuituja.

Aivojen tarvitseman glukoosin tai ketonit osaa kroppa tehdä proteiinistakin tai kasviksista hedelmistä tai marjoista. Kasviksissa sen sijaan  on liukoisia kuituja jotka hellivät vatsaa. Ruisleivän syönti sulamattomine kuituineen on sama kuin raapisit suoltasi raastimella.

Tuskin kukaan syö pelkkää salaattia, aika paljon kärjistit. Mulla kyllä menee helposti kasviksia eri muodoissa yli puoli kiloa päivässä vaikka olen ihan sekasyöjä. Enkä ole ketoosissa.

Vierailija
15/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:16"]Ei ole terveellistä, eikä epäterveellistä. Kokonaisuus varmaan ratkaisee, mitä kaikkea muuta syöt. [/quote] Niin syön salaattia, hedelmiä ja marjoja juomana vesi tai tee mut nuo muutamat 2-4 ruispalaa jotka syön päivässä vie nälän pois kokonaan, muuten mul on koko ajan nälkä

[/quote]

Et näköjään syö proteiinia juuri ollenkaan jos tuo on ruokavaliosi. Ei ihmekään jos on nälkä. Kroppa huutaa ravintoa.
[/quote]
Oon mä aika usein laittanu salaatin sekaan kalaa tai kanaa, mut nyt ei oo rahaa. Kauhee nuudeli himo mut sekään ei taida olla ihanteellista laihduttajan ruokaa. Kai mä sit jätän ton leivän

Vierailija
16/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

REAL-leipä on ainakin hyvää ja tuskin kovin epäterveellistä

Vierailija
17/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on niin että ruokauskovaiset ovat kieltäneet gluteiinin, viljan ja hiilarit ihan kokonaan. Eli et saa syödä sitä leipää ainakaan julkisesti. 

Vierailija
18/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtitän itse ostaa niitä ruisleipiä missä ei ole vehnää. Ruispaloissa on tosiaan vehnäjauhoja. Kaloreitahan noissa on myös mutta sitävartenhan sitä kai syödään, että ruisleivästä energiaa saa tasaisemmin kuin vehnästä.

Vierailija
19/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mitä eroa niissä muka on esim. Helsingissä myytäviin?

Vierailija
20/30 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin viljat kokonaan pois pari vuotta sitten ja lihoin 10 kiloa, ylipainon rajoille. Yritin laihduttaa niitä kaikin keinoin, ei onnistunut. Tänä kesänä olen ottanut viljat takaisin ja laihtunut 4kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme