TE JOILLA KENGÄN NUMERO ON 40!
Minkä mittainen jalka sulla on? Jos et tiedä mittaa se. Siis jalkaterä. Mun 15v poika sanoo, että 40 kaikken parhaimman tuntunem,mutta pojan jalkaterä on 23cm pitkä eli eikö ne ole liian isot sillon? Vai minkä mittanen jalka sulla on?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:41"]
Kenkien kokonumerot eivät ole aina ja kaikilla valmistajilla samat. Paras on sovittaa.
[/quote]
AINA pitää sovittaa, ikinä ei kannata luottaa sokeasti kokonumeroon.
Mulla on jalka 25 cm ja yleensä joudun ottamaan koon 42, joskus menee 41. Juoksukengät on Adidaksen (pientä kokoa). Niissä oli pakko ottaa koko 42 2/3, myös myyjän hämmästykseksi. Ei ihme, että on vaikea löytää kenkiä.
mulla 40 numeron jalka hyvin löytää kenkiä.Pojillani 46-47 ei tahdo löytyy joka paikasta kenkiä.Netistä paremmin.Pojat 190 senttiä pitkiä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:41"]
Onpa mukava lukea tätä ketjua! Oma jalka on 24cm ja kengän koko 39-40, ja mun mies on alusta asti naureskellut isoille jaloilleni :( En ole ollut viiteen vuoteen ilman sukkia kotona kuin suihkussa kun hävettää niin hirveästi. Kiva lukea että monilla muillakin on sama koko, ja jopa 11v tytöillä :D N24
[/quote]
Onko sun mies jotenkin jälkeenjäänyt? Mä naureskelisin takaisin hänen 5-vuotiaan huumorintajulleen sekä käytökselleen.
Kengät 40, jalka 26,1 cm mutta tosi kapea. N21
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:41"]
Onpa mukava lukea tätä ketjua! Oma jalka on 24cm ja kengän koko 39-40, ja mun mies on alusta asti naureskellut isoille jaloilleni :( En ole ollut viiteen vuoteen ilman sukkia kotona kuin suihkussa kun hävettää niin hirveästi. Kiva lukea että monilla muillakin on sama koko, ja jopa 11v tytöillä :D N24
[/quote]
Jospa se oikeasti pitää niitä pieninä, niinku ne onkin, mutta heittää läpällä päinvastoin. Tai sitten sillä ittellä on tosi pieni jalka.
Minäkin muistan, että silloin nuorena poikana kaverilla oli isompi jalka ja kengät. Itsekin piti yrittää pitää edes lähelle samaa kokoa olevia kenkiä, vaikka ne oli auttamatta liian isoja. Mittasitko muuten jalan oikein? Eli seisten paino jalan päällä.
25,5 cm ja leveä jalka. Siksi 40 ei läheskään aina mahdu leveydeltään, vaikka pituudessa jää käyntivaraakin hyvin. Jos 23 sentin jakaan ostaa 40 numeron kengät, niin minunpitäisi kättää numeroa 44. Niihin kyllä hukkuisin ja olisi vaikea raahata mukana. Mittasitko jalan oikein? Ja toki ne "miehisyys"syyt tulee mieleen.
Jos 15 vuotiaalla pojalla on vain 23 cm:n jalka, on se tosi pieni. En ihmettele, että haluaa sopeutua joukkoon hieman paremmin vaikka käyttämällä liian suuria kenkiä.
Oman 11 vuotiaan tytön jalka mitattiin nettiostoksia varten ja oli 25,5. Käyttää 40 numeron kenkiä. Ihan normi koko sen kavereillakin.
Onko jalka myös leveä? Silloin isompi voi tuntua paremmalta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 10:25"]
Jos 15 vuotiaalla pojalla on vain 23 cm:n jalka, on se tosi pieni. En ihmettele, että haluaa sopeutua joukkoon hieman paremmin vaikka käyttämällä liian suuria kenkiä.
Oman 11 vuotiaan tytön jalka mitattiin nettiostoksia varten ja oli 25,5. Käyttää 40 numeron kenkiä. Ihan normi koko sen kavereillakin.
[/quote] Kyllä nyt on pakko sanoa että sun tyttärelläsi on todella iso jalka ikäisekseen, ja vielä tytöksi. Ei voi olla normi koko!
Koko 40 sisämitta on 25 cm ja jalan pituus kuuluu olla 24 cm
Meillä on lapsilla ollu jalankoko 40 jo 9-vuotiaana. Toki heillä on kasvuennusteena lähes 190 cm.
Onpa mukava lukea tätä ketjua! Oma jalka on 24cm ja kengän koko 39-40, ja mun mies on alusta asti naureskellut isoille jaloilleni :( En ole ollut viiteen vuoteen ilman sukkia kotona kuin suihkussa kun hävettää niin hirveästi. Kiva lukea että monilla muillakin on sama koko, ja jopa 11v tytöillä :D
N24