Miksi olet työtön?
Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?
Kommentit (85)
Irtisanouduin itse enkä ole hakenut töitä. Ja työ ainoa asia missä voin rehellisesti sanoa että olen tosi tosi hyvä siinä mitä olen tehnyt. Ehkä vähän ärsyttävä joskus, mutta mun tehokkuudella ym. saanut sen aina anteeks. Nyt kuitenkin alanvaihto täysin suunnitelmissa.
Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä...
Minulla on kolme eri tutkintoa: yksi suorittavan portaan töitä varten, toinen markkinointihommiin, kolmantena ylempi korkeakoulututkinto. Kaikki tutkintoni ovat kuitenkin valitettavasti sellaisilta aloilta, että töitä ei vain ole. Muitakaan töitä ei ole täällä päin tarjolla puhelinmyyntiä lukuunottamatta. En ole yleensä jättäytynyt työttömäksi, vaan kouluttanut itseäni lisää. Nyt mietin, kannattaako enää kouluttautua. Täytän ensi vuonna 50.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:29"]Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä...
[/quote]
Ei kai tuo ole edes laillista takaisinottovelvollisuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:29"]Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä... [/quote] Ei kai tuo ole edes laillista takaisinottovelvollisuuden vuoksi.
Onhan se. Otetaan porukkaa takaisin määräaikaisina, 6 kk sopimuksilla. Takaisinottovelvollisuus koskee vain 6 kk ylittäviä sopimuksia. Esim. ennen otettiin sijainen koko äitiys- ja vanhempainvapaaksi, nyt 3 kk pätkissä.
Minut irtisanottiin, koska kritisoin esimiestä ja hänen tietämättömyyttään työturvallisuusasioista, Vaadin suojaimia, joten minusta tuli hankala henkilö, joka piti irtisanoa. Tiedän, ihan oma syy, mutta säästyin suojalasien ansiosta silmävammoilta. Työkaveri ei, koska ei laseja saanut.
Aloittaja, voisit hyötyä terapiasta, oletko kokeillut? Tuon tason ilkeys tosin viittaa pahimman laatuiseen persoonallisuushäiriöön, joten voi olla ettei hoitovastetta olisi havaittavissa kovinkaan mainittavasti. Olet kammottava ja turha ihminen, toisin kuin ketkään muut, ja miksikö näin? Koska olet selvästikin rajattoman ilkeä raukka paskiainen. Taidat olla suurimman osan näiden työttömien haukkumisketjujen takana? Onko sinulla edes yhtään oikeaa ystävää? Tuskin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:11"]
Minut irtisanottiin, koska kritisoin esimiestä ja hänen tietämättömyyttään työturvallisuusasioista, Vaadin suojaimia, joten minusta tuli hankala henkilö, joka piti irtisanoa. Tiedän, ihan oma syy, mutta säästyin suojalasien ansiosta silmävammoilta. Työkaveri ei, koska ei laseja saanut.
[/quote]
Esimies ei aina ole syyllinen. Itse raportoin asiasta jotka olisi pitänyt korjata, mutta asiasta vastuulliset eivät korjanneet asioita. Lähintä esimiestä on vain helpointa syyttää ;) T: lähin esimies
Itse olen ollut Yt:ssä irtisanova osapuoli, valitettavasti. Ja jos vain osa porukasta irtisanotaan niin ei sitä summamutikassa tehdä. Siihen vaikuttaa niin osaaminen kuin työtuloskin
Jouduin vetäytymään töistä ampumahaavan takia :-( parin kuukauden päästä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:12"]Aloittaja, voisit hyötyä terapiasta, oletko kokeillut? Tuon tason ilkeys tosin viittaa pahimman laatuiseen persoonallisuushäiriöön, joten voi olla ettei hoitovastetta olisi havaittavissa kovinkaan mainittavasti. Olet kammottava ja turha ihminen, toisin kuin ketkään muut, ja miksikö näin? Koska olet selvästikin rajattoman ilkeä raukka paskiainen. Taidat olla suurimman osan näiden työttömien haukkumisketjujen takana? Onko sinulla edes yhtään oikeaa ystävää? Tuskin.
[/quote]
Taisin osua hermoon. Miksi jouduit irtisanotuksi? Vastaa!
Tiedoksi, että itsekin jouduin irtisanotuksi ja osittain varmaan siksi, että pidin pomoani osaamattomana vätyksenä. En kaipaa edellisestä työstä kuin palkkaa. Seuraava työsopimus on jo allekirjoitettu, alhaisemmalla palkalla, mutta pomo vaikutti asiantuntevalta alaltaan tällä kertaa. Ja palkka tietysti kehittyy OMIEN saavutusten mukaan.
AP
Aikanaan nuorena jäi ammattikoulut käymättä sairastelujen takia, ei niistä nyt sen enempää. Niin, kun ole käynyt kouluja en pääse mihinkään. Eikä minusta ole enää menemään tässä iässä kouluun.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:18"]Itse olen ollut Yt:ssä irtisanova osapuoli, valitettavasti. Ja jos vain osa porukasta irtisanotaan niin ei sitä summamutikassa tehdä. Siihen vaikuttaa niin osaaminen kuin työtuloskin
[/quote]
Ei pärstäkerroin?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:18"]Itse olen ollut Yt:ssä irtisanova osapuoli, valitettavasti. Ja jos vain osa porukasta irtisanotaan niin ei sitä summamutikassa tehdä. Siihen vaikuttaa niin osaaminen kuin työtuloskin [/quote] Ei pärstäkerroin?
[/quote]
Jos pärstäkerroin on hankala, niin hankaluus vaikuttaa työtulokseen ;)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:29"]Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä...
[/quote]
Ei kai tuo ole edes laillista takaisinottovelvollisuuden vuoksi.
[/quote]
Kyllä on jos yritys vaihtaa toimipisteensä tahallaan parinsadan kilsan päähän ja vain harva pystyy vaihtamaan paikkakuntaa. Ja syy on se, että saisi halvempaa työvoimaa. Minun nimikkeeni työtehtäviä jaettiin useille ja suoja-ajan (muistaakseni alle vuosi) jälkeen palkattiin uusi samaan toimipisteeseen, jossa itse olin ollut.
Koska verottaja vie liikaa ja elämä liian lyhyt sellaiseen riistoon.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:51"]
Minua ei ole koskaan irtisanottu, koska en ole koskaan ollut vakituisessa työsuhteessa. Tyypillinen akateeminen pätkätyöläinen sen osalta. Olen tällä hetkellä työtön, koska työnantajani jätti minut pätevimpänä palkkaamatta samaan määräaikaiseen virkasuhteeseen, jota olin hoitanut neljä vuotta ketjutettuna. Miksikö? Satuin olemaan raskaana viikolla 25, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään merkitystä. Eipä!
[/quote]
Mikä olikaan syy? Kai sinä ystävällisesti pyysit sopivasti kahden vuoden palkkaa korvaukseksi siitä, että ammattiliittosi juristi ei järjestä työnantajaa oikeuteen laittomasta syrjinnästä.