Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet työtön?

Vierailija
22.07.2015 |

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintojen määrä tai tietty tutkinto ei ole tae työn saatiin vaan onko pätevä. Ei tutkinto nykypäivänä kerro osaamista. Olen kyllä nähnyt tämän.
T:Työnantaja

Vierailija
62/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:58"]

Tutkintojen määrä tai tietty tutkinto ei ole tae työn saatiin vaan onko pätevä. Ei tutkinto nykypäivänä kerro osaamista. Olen kyllä nähnyt tämän. T:Työnantaja

[/quote]

Lähinnä IT-alalla tämä päteekin, harvemmin terveydenhuollon tehtävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:27"]Vuosien yt-kierre ja viimein oli minun vuoroni poistua. Monta vuotta ehdinkin väistellä potkuja. Ihanan vapauttavaa kun se vihdoin tapahtui
[/quote]
Millä ylläpidät elintasosi?

Vierailija
64/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:51"]

Minua ei ole koskaan irtisanottu, koska en ole koskaan ollut vakituisessa työsuhteessa. Tyypillinen akateeminen pätkätyöläinen sen osalta. Olen tällä hetkellä työtön, koska työnantajani jätti minut pätevimpänä palkkaamatta samaan määräaikaiseen virkasuhteeseen, jota olin hoitanut neljä vuotta ketjutettuna. Miksikö? Satuin olemaan raskaana viikolla 25, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään merkitystä. Eipä!

[/quote]

Mikä olikaan syy? Kai sinä ystävällisesti pyysit sopivasti kahden vuoden palkkaa korvaukseksi siitä, että ammattiliittosi juristi ei järjestä työnantajaa oikeuteen laittomasta syrjinnästä.

[/quote]

eivät myöntäneet syrjintää. Miten olisin voinut saada kahden vuoden palkan kun kyseessä oli (aina) vain vuodeksi jatkettava määräaikaisuus? Vein jutun käräjäoikeuteen ja sain vuoden raskaan prosessin jälkeen ruhtinaalliset 3500 euroa korvausta. Joutuivat toki maksamaan myös oikeudenkäyntikuluni. En kadu jutun riitauttamista, mutta selväähän on, että olen nyt polttanut sillat paitsi entiseen työpaikkaani myös saanut "hankalan ihmisen" maineen muutamassa potentiaalisessa muussa työpaikassa. En siis ole ollenkaan varma oliko loppujen lopuksi järkeä riitauttaa nimitystä. Itsekunnioitus säilyi mutta maine meni. Ja työttömyys jatkuu kausittaisten pätkätöiden välissä. Lapsesta olen tietysti ikionnellinen.

Vierailija
65/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:02"]

Tutkintojen määrä tai tietty tutkinto ei ole tae työn saatiin vaan onko pätevä. Ei tutkinto nykypäivänä kerro osaamista. Olen kyllä nähnyt tämän. T:Työnantaja

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan IT-alalla tutkinto kertoo osaamisen tason. Datanomi ei pitkälläkään työkokemuksella vastaa akateemisesti koulutetun tietotasoa.

Vierailija
66/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:51"]

Minua ei ole koskaan irtisanottu, koska en ole koskaan ollut vakituisessa työsuhteessa. Tyypillinen akateeminen pätkätyöläinen sen osalta. Olen tällä hetkellä työtön, koska työnantajani jätti minut pätevimpänä palkkaamatta samaan määräaikaiseen virkasuhteeseen, jota olin hoitanut neljä vuotta ketjutettuna. Miksikö? Satuin olemaan raskaana viikolla 25, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään merkitystä. Eipä!

[/quote]

Mikä olikaan syy? Kai sinä ystävällisesti pyysit sopivasti kahden vuoden palkkaa korvaukseksi siitä, että ammattiliittosi juristi ei järjestä työnantajaa oikeuteen laittomasta syrjinnästä.

[/quote]

eivät myöntäneet syrjintää. Miten olisin voinut saada kahden vuoden palkan kun kyseessä oli (aina) vain vuodeksi jatkettava määräaikaisuus? Vein jutun käräjäoikeuteen ja sain vuoden raskaan prosessin jälkeen ruhtinaalliset 3500 euroa korvausta. Joutuivat toki maksamaan myös oikeudenkäyntikuluni. En kadu jutun riitauttamista, mutta selväähän on, että olen nyt polttanut sillat paitsi entiseen työpaikkaani myös saanut "hankalan ihmisen" maineen muutamassa potentiaalisessa muussa työpaikassa. En siis ole ollenkaan varma oliko loppujen lopuksi järkeä riitauttaa nimitystä. Itsekunnioitus säilyi mutta maine meni. Ja työttömyys jatkuu kausittaisten pätkätöiden välissä. Lapsesta olen tietysti ikionnellinen.
[/quote]
Kai isä on maisemissa?

Vierailija
67/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, koska olen ylikoulutettu, paljon sairastellut, ja yli 40-vuotias. Myös rumahko ulkonäkö, sekä se, että työnantajat haistavat minun olevan oikeuksistaan kiinnipitävä ja omapäinen varmasti vaikuttavat siihen, ettei minua kukaan halua palkata alaisekseen. Valtion asiantuntijatöihin olisin sopiva, mutta sinne mennään tänä päivänä suhteilla, enkä minä tunne ketään, olen muutenkin yksityiselämässä lähes erakko ja erittäin introvertti.

Vierailija
68/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:28"] [quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:29"]Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä... [/quote] Ei kai tuo ole edes laillista takaisinottovelvollisuuden vuoksi. [/quote] Kyllä on jos yritys vaihtaa toimipisteensä tahallaan parinsadan kilsan päähän ja vain harva pystyy vaihtamaan paikkakuntaa. Ja syy on se, että saisi halvempaa työvoimaa. Minun nimikkeeni työtehtäviä jaettiin useille ja suoja-ajan (muistaakseni alle vuosi) jälkeen palkattiin uusi samaan toimipisteeseen, jossa itse olin ollut. [/quote] Ei teillä kummoset hommat, jos voi vaihtaa koko henkilökunnan tuosta vaan. Eli koulutettu apinakin osaa?   [/quote] Niinhän sitä luulisi ja varmaan johtokin noin ajatteli, mutta eipä näy osaavan, myynti on heikompaa kuin koskaan, tulos pienenee joka vuosi. Tappio on joka vuosi massairtisanomisten jälkeen ollut 10-15 %. Ennen irtisanomisia tappiot olivat pienemmät. Rahat eivät taida enää kovin moneksi vuodeksi riittää.

[/quote]

Ja sinulla on kokonais summat laittaa ruutuun? Miksi myynti on pienentynyt, kustannusrakenne jne.. ?

[/quote]
Onhan toki. Olen vuosia niitä lukuja lukenut ja taloustiedot ovat julkisia. Kuluja on karsittu raskaalla kädellä, mutta se on johtanut aina vain huonompaan tulokseen. Lisäksi muutamat siellä vielä töissä olevat juoruavat aina kun nähdään.

Vierailija
69/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:45"]

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan IT-alalla tutkinto kertoo osaamisen tason. Datanomi ei pitkälläkään työkokemuksella vastaa akateemisesti koulutetun tietotasoa.

[/quote]

Höpötitihöpö.

Vierailija
70/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 20:10"] [quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:51"] Minua ei ole koskaan irtisanottu, koska en ole koskaan ollut vakituisessa työsuhteessa. Tyypillinen akateeminen pätkätyöläinen sen osalta. Olen tällä hetkellä työtön, koska työnantajani jätti minut pätevimpänä palkkaamatta samaan määräaikaiseen virkasuhteeseen, jota olin hoitanut neljä vuotta ketjutettuna. Miksikö? Satuin olemaan raskaana viikolla 25, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään merkitystä. Eipä! [/quote] Mikä olikaan syy? Kai sinä ystävällisesti pyysit sopivasti kahden vuoden palkkaa korvaukseksi siitä, että ammattiliittosi juristi ei järjestä työnantajaa oikeuteen laittomasta syrjinnästä. [/quote] eivät myöntäneet syrjintää. Miten olisin voinut saada kahden vuoden palkan kun kyseessä oli (aina) vain vuodeksi jatkettava määräaikaisuus? Vein jutun käräjäoikeuteen ja sain vuoden raskaan prosessin jälkeen ruhtinaalliset 3500 euroa korvausta. Joutuivat toki maksamaan myös oikeudenkäyntikuluni. En kadu jutun riitauttamista, mutta selväähän on, että olen nyt polttanut sillat paitsi entiseen työpaikkaani myös saanut "hankalan ihmisen" maineen muutamassa potentiaalisessa muussa työpaikassa. En siis ole ollenkaan varma oliko loppujen lopuksi järkeä riitauttaa nimitystä. Itsekunnioitus säilyi mutta maine meni. Ja työttömyys jatkuu kausittaisten pätkätöiden välissä. Lapsesta olen tietysti ikionnellinen. [/quote] Kai isä on maisemissa?

[/quote]

Tietysti on. Miksi ei olisi? Miten kommenttisi liittyi mitenkään keskustelunaiheeseen tai kommenttiini? Meinaatko että työttömät yksinhuoltajat ovat työttömiä yksinhuoltajuutensa takia?

Vierailija
71/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tässä olet oikeassa, mutta näitä aloja on hyvin vähän. Lisäksi me kaikki toivomme, ette terveydenhuoltokin alkaa kehittymään samaa tahtia yksityisten alojen kanssa.

Vierailija
72/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin ihan itse lopputilin kun ei huvittanut enää ajaa toimistolle. Vitutti että kaikki hommat olisi voinut tehdä ihan kotonakin. Tiedostojen pyörittäminen, sähköpostien kirjoittaminen ja puheluiden soittaminen onnistuu myös ihan himassa. Sanoin pomolle että haluaisin kesällä mielummin tehdä homma mökillä kun aurinko paistaa. Hän sanoi että ei käy. Minä sitten päätin että lähden... Toki piti tehdä niin että saan potkut että vältän karenssin...

Vierailija
73/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:49"] Valtion asiantuntijatöihin olisin sopiva, mutta sinne mennään tänä päivänä suhteilla, enkä minä tunne ketään
[/quote]
Tuon olen huomannut. Minusta valtiolle pitäisi perustaa HR-keskus, joka palkkaisi väen keskitetysti, hoitaisi haastattelut ja varsinainen palkan maksava laitos joutuisi tekemään valinnan HR-keskuksen nimettömien testien perusteella. Eli valinnan tekevä valtionputiikki tietäisi vasta valinnan jälkeen nimen.

Vierailija
74/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:49"] Valtion asiantuntijatöihin olisin sopiva, mutta sinne mennään tänä päivänä suhteilla, enkä minä tunne ketään [/quote] Tuon olen huomannut. Minusta valtiolle pitäisi perustaa HR-keskus, joka palkkaisi väen keskitetysti, hoitaisi haastattelut ja varsinainen palkan maksava laitos joutuisi tekemään valinnan HR-keskuksen nimettömien testien perusteella. Eli valinnan tekevä valtionputiikki tietäisi vasta valinnan jälkeen nimen.

[/quote]

Minusta päinvastoin. Irtisanoa loputkin ja sitten aletaan elämään.

Vierailija
75/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:43"]Kai isä on maisemissa?

Tietysti on. Miksi ei olisi? Miten kommenttisi liittyi mitenkään keskustelunaiheeseen tai kommenttiini? Meinaatko että työttömät yksinhuoltajat ovat työttömiä yksinhuoltajuutensa takia?
[/quote]
Oli epäilyksen siemen, että olisit YH. Onneksi et ollut. Arvostuksesi silmissäni kasvoi.

Vierailija
76/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:43"]Kai isä on maisemissa?

[/quote]
Oli epäilyksen siemen, että olisit YH. Onneksi et ollut. Arvostuksesi silmissäni kasvoi.
[/quote]
Yh:kin voi olla niin monesta syystä...

Vierailija
77/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:25"]Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?
[/quote]
Miksi olen saanut niin monta alapeukkua!!??
ap

Vierailija
78/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:25"]Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?
[/quote]
Miksi olen saanut niin monta alapeukkua!!??
ap

[/quote]
Koska syyllistät turhaan työttömiä. Tiedän todella monia tapauksia, joissa todelliset osaajat on heitetty pihalle ja tuulitunnelit jääneet töihin.

Vierailija
79/85 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 21:27"]Vuosien yt-kierre ja viimein oli minun vuoroni poistua. Monta vuotta ehdinkin väistellä potkuja. Ihanan vapauttavaa kun se vihdoin tapahtui
[/quote]
Mitä aloit tehdä?

Vierailija
80/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön koska työt eivät jatkuneet koska niillä oli halvempaa työvoimaa. Tuo on totta että niillä oli koska rupesivat elättää noita työntekijöitä ja auttamaan saa nähdä miten veljesliitto menee.